Men det överförs inte genom spott.Det är inte sant. HIV-viruset kan överföras via slemhinnorna också, även om det är lättare att bli smittad genom blod.
StarGate Atlantis s.2
Posted 03 June 2007 - 15:40
Posted 09 June 2007 - 17:51
i en virtuell värld och lever som vanligt folk. Besättningen kopplade in sig och pratade med Borgarna.
Posted 10 June 2007 - 18:53
Kan inte vara kul att flyta runt i rymden i 10.000 år utan att veta om det.
Synd på Aurora och hennes besättning, men dom blev av med 2 Hive skepp i alla fall.
StarGate Atlantis avsn. 10 - 'The Lost Boys, del 1'
Gillar inte Ford
Och sen anklaga John för att larmet gick på Hive skeppet
Dum plan av Ford.
Vad kommer hända med John nu?
När avsnittet gick i USA så var det här säsongsuppehållet, då fick vi vänta 2 månader, och det tack vare att Sky One? i England började sända avsnitten före Sci-Fi Channel, innan vi fick se upplösningen. Nu behöver vi bara vänta en vecka
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 June 2007 - 19:24
Ett väldigt bra avsnitt. Kul att se Ancients och ett av deras krigsskepp.
The Lost Boys
Håller med. Ford.StarGate Atlantis avsn. 10 - 'The Lost Boys, del 1'
Gillar inte Fordatt utsätta McKay, Teyla och Ronon med Wraith-enzymet är riktigt egoistiskt.
Och sen anklaga John för att larmet gick på Hive skeppet.
Dum plan av Ford.
SHEPPARD: Oh, auto pilot! No, no, no, no, no!
SHEPPARD: R2, I need you to turn the auto pilot off! Now!
två bra avsnitt..
Å nej nästa vecka är det Epiphany .
Edited by GaterGirl, 10 June 2007 - 19:25.
Posted 12 June 2007 - 10:15
Tro mig, man kan skippa "Epiphany" utan att missa något som helst viktigt. Det är ett 100% fristående avsnitt.
Posted 12 June 2007 - 11:35
The Lost Boys: Rambo korsat med Peter Pan och kryddat med valfri Bruce Willis action-rulle... Nja... Inte det bästa av avsnitten hittills. Ford, stämmer in med de tidigare i tråden när jag säger
McKay: I just want to make it clear that every second I'm out of my lab is a second the galaxy goes without another
groundbreaking... (cut off by shots). (Källa)
Edited by XC, 12 June 2007 - 11:37.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 June 2007 - 21:25
Posted 16 June 2007 - 12:19
Så Sheppard fick ett halvårs semester - men är bara borta från RL i några timmar. Fantastiskt. Ett riktigt bra avsnitt trots den uppenbara kärleksaffären och det klishéartade slutet. Om jag tolkar det som att Sheppard "vann" mot besten två gånger - var det för att han inte var rädd för att möta den? Att utan rädsla så fanns ingen kraft kvar att anfalla med...

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 June 2007 - 21:36
har nog inget mer att tillägga tror jag.
---------------
StarGate Atlantis avsn. 11 - 'The Hive, del 2'
Spännande avsnitt, speciellt slutet.
Fegisen Dr. McKay does it again
Gillade Becketts kommentar om Exorcisten
Jag visste väl att det var något mysko med tjejen som dom räddade på skeppet. Wraiths har dyrkare
Smart av John att få Hive skeppen att skjuta på varandra, (riktigt intressant att Wraiths slåss mot varandra) men jag satt som på nålar innan det blev bekräftat att dom överlevde.
Undrar om Ford överlevde? Har ogillat honom sen han blev halv Wraith, men inte vill jag att han ska dö.
Major Lorne var med
------------
StarGate Atlantis avsn. 12 - 'Epiphany'
Helt okej avsnitt
Intressantast var nog att man fick se befolkningen där bli upphöjda till Ancients i slutet.
Edited by Georgia, 16 June 2007 - 21:37.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 22 June 2007 - 20:19
Ascended Being = En person som uppnått, öh, upplysning
Nedräkningen har börjat. Snart sjunger Teyla .
Posted 22 June 2007 - 22:17
Nåväl. Avsnitt 1: Kul med lite scener från Stargate Command. Avsnittet är sådär. Fast fortfarande en av de bättre den här säsongen. Men så gillar jag ju inte Atlantis så mycket och speciellt inte säsong 2.
Avsnitt 2: McKay är alltid kul. Speciellt när han blir halvgalen och hallucinerar upp Carter. Avsnittet har gjorts förr, och bättre. Men McKay är ju så pass neurotiskt att det ändå blir sebart.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 22 June 2007 - 22:44
Idag var de 2 avsnitt som jag gillade. Som du säger Peak, säsong 2 är inte så himla bra, helt klar den sämsta av de 3 som gjorts så här långt.
De första va lite så där småspännande. Asgarden va rolig i scenen med Kavanaugh. "Stop talking please...thank you".
Andra delen med mycket McKay. Ett avsnitt som kanske kan bli lite för mycket om man inte gillar karaktären men då har jag ju turen att jag gillar honom.
Posted 22 June 2007 - 22:49
Asgarden va rolig i scenen med Kavanaugh. "Stop talking please...thank you".
Jättekul när John kommer in till Ronon och undrar vad han gjort med Kavanaugh och så hade han bara svimmat
Nästa avsnitt var roligare den här gången att titta på.
MCKAY: So my own hallucination is saying no to me?
CARTER: You must realize subconsciously that you need to be talked out of this.
MCKAY: I can't even hallucinate right today.
McKay har fått en ny vän
Posted 23 June 2007 - 00:59
För att tycka så illa om McKay som jag gör så var detta ändå ett av hans bästa avsnitt imho. Hans neurotiska självupptagenhet funkade riktigt bra här och att ta med Carter i puddle jumpern lyfte avnittet från att vara alltför monolog-centrerat. Det har säkert gjorts bättre i andra sammanhang, men för den här serien var det ett av de bästa avsnitten jag sett.
Doktorn gillar jag, Zelenka gillar jag och båda hade bra scener i dagens avsnitt. Och visst var Zelekna söt när han kom tillbaka från barnen?
Btw, var det Rachel Luttrell som sjöng själv där på slutet? Det lät som hon iaf...
Posted 23 June 2007 - 01:04
Btw, var det Rachel Luttrell som sjöng själv där på slutet? Det lät som hon iaf...
Yes, that really is "Teyla" actress Rachel Luttrell singing the song at the episode's conclusion. The multi-talented actress is also a dancer.
Posted 23 June 2007 - 01:21
Det syns när hon rör sig i actionscener att hon är skolad dansare.The multi-talented actress is also a dancer.
Posted 24 June 2007 - 12:00
Bättre blev det med Grace Under Pressure däremot - avsnittet blev riktigt underhållande när McKay började hallucinationerna om Carter (även om jag inte riktigt tycker inte tycker att människor passar i rosa). Hela ploten tycker jag är ganska intressanta och att McKay räddades av en utomjordisk val är bara så sött.

Posted 24 June 2007 - 12:47
(även om jag inte riktigt tycker inte tycker att människor passar i rosa)
Kan bara hålla med dock. Rosa är en styggelsens färg.
Posted 24 June 2007 - 14:29
kopierar mina inlägg från spoilertråden
Critical Mass
Wow. Det här avsnittet var mycket bra, intressant story. Tur att det inte var Cavannaugh (stavning??) som var en av "Trust", hade känts billigt. De andra gillar inte honom så mycket, så det hade varit en lätt utväg att det var han.
Grace Under Pressure
Avsnittet var lite likt "Grace" där Sam i sitt undermedvetna snackar med de andra i SG-1 som representerar olika delar av hennes psyke. Titeln är ungefär samma med. Ett avsnitt med mycket Rodney lockar inte så mycket för mig, så blev mycket bättre när "Sam" kom.
det hänger lite ihop med SG-1s Full Alert (s8), blir bättre när man sett det avsnittet tycker jag.Första av fredagens avsnitt skulle kunna vara en intressant och driven plot, men ack så blev det inte.
MCKAY: So my own hallucination is saying no to me?
CARTER: You must realize subconsciously that you need to be talked out of this.
MCKAY: I can't even hallucinate right today.
Rodney - Look, just, just ... just shut up! I mean, you come in here, you don't help me, you say the one plan I've got is bad, you-you claim to be a creation of my mind and yet you are in no way dressed provocatively ...
Edit: Undrar om tv6 köpt in säsong 3 också? om inte kanske det är därför att det bara blir ett avsnitt i veckan framöver. Jag har skickat in frågan till Tv6 genom deras formulär, får se om vi får något svar.
Edited by GaterGirl, 24 June 2007 - 14:39.
Posted 24 June 2007 - 15:51
Aha. Vilket avsnitt är det?Grace Under Pressure
Avsnittet var lite likt "Grace" där Sam i sitt undermedvetna snackar med de andra i SG-1 som representerar olika delar av hennes psyke. Titeln är ungefär samma med. Ett avsnitt med mycket Rodney lockar inte så mycket för mig, så blev mycket bättre när "Sam" kom.
Jag gillar Rodney, men han blir lätt lite för mycket - och jag tror det är därför som man kastar in Sam i det här avsnittet - för att väga upp hans ego lite granna.

Posted 24 June 2007 - 16:00
Eftersom det är kopplingar till SG-1 i båda avsnitten av Atlantis.
McKay dyker faktiskt upp i SG-1 på måndag redan och de två första avsnitten av s.6
Posted 24 June 2007 - 16:13
Grace, säsong 7 avsnitt 13Aha. Vilket avsnitt är det?
Posted 24 June 2007 - 17:55
GG: Tack.

Posted 24 June 2007 - 23:01
De sparade iaf på den yttersta förödmjukelsen att låta McKay falla pladask.
Posted 29 June 2007 - 16:50