Jump to content

Photo

Blade Trinity Synopsis

• Please log in to reply
66 replies to this topic

#51 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 27 June 2004 - 15:31

Om man ska ha klassiska grejer, varför inte dra med Starjammers och Imperial Guard som kommer på besök :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#52 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 June 2004 - 15:36

Tror Singer försöker göra X-Men mer "grounded" fast på ett bra sätt. Fast...man vet aldrig. :)
*Hockey och superhjältar*

#53 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 15:57

Sinister tycker jag är lika mycket 80-tal och sjag skulle älska att se han i filmen.

Jag hade hellre sätt mer unika mutanter på skolan och hålligt de mer kända som äldre i själva gruppen.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#54 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 June 2004 - 16:06

Sinister dök inte upp förrän mot slutet av åttiotalet och figurerade som mest på nittiotalet.

Unika mutanter? Hur menar du? De mer kända och äldre är ju oftast i gruppen. Bara det att ha en massa mutanter man känner till sedan förut, som Colossus, Iceman osv. i klassen ger ett utmärkt sätt att introducera fler mutanter i själva gruppen.

#55 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 16:11

Visst är action kul, men det krävs djup och en bra story som du sa.
Gillar också scenen i X2 där Wolverine går bärsärk t. ex, men en film med endast en massa dumma våldsdåd blir trist. Som krydda, däremot...

Precis, vem gillar inte lite bärsärk då och då, men 130 min rå action utan handling är inte så intressant..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#56 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 June 2004 - 16:13

Inte det minsta. Wolverine är en av mina favoriter, men det är ju inte bara att han är en vilde som gör det. Det är så mycket med honom. Men det där med en lite mystisk figur med plågat förflutet funkar oftast bra, om det inte görs för klyschigt. :)

#57 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 16:16

Wolverine är som du säger mer än en liten vild järv. ;)

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#58 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 June 2004 - 16:18

Är glad att de vågade ha rätt frisyr på Wolverine i filmen också. Vilket de inte har gjort så mycket i serierna på sistone. I New X-Men har han ibland bakåtslickat långt hår, bara. :P

#59 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 16:20

Wolvies frisyr har alltid varit speciell

Posted ImagePosted Image

#60 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 June 2004 - 16:20

Det är bara Phil Jiminez i NXM som ritar Wolverines hår som den ska vara
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#61 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 June 2004 - 16:25

Ja, precis. Frank Quietlys version var bra först, sen förskräcklig. Marc Silvestri som tecknade sista storyn av Grant Morrison var okej. Men Jimenez var helt klart bäst. :)

#62 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 27 June 2004 - 20:49

Det är bland annat håret som gör att han ser vild ut. Gör honom bara till en mer intressan karaktär och jag avskyr hans kammade hår i New X-Men.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#63 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 22:37

Jag gillar hans kammade hår dock, men vill inte se det ta över.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#64 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 June 2004 - 22:41

Wolverine ska ha sin riktiga frisyr. Det är ett av hans kännetecken. De verkade vilja ändra på den för att den skulle vara fånig på något sätt. Nej, inget jäkla bakåtslickat hår och inget "Ultimate-skägg".

#65 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 28 June 2004 - 09:06

Förutom hans stora hår verkar hans läppar något svullna också ibland :)

#66 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 June 2004 - 01:32

Och nu är trailern här... :D

*dregglar*

http://entertainment...e.aspx?m=544169

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#67 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 29 June 2004 - 10:01

Verkar grym även det där larviga Dracula snacket.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"