Jump to content

Photo

Fallout 3 (PC, XBox 360, PS3)

• Please log in to reply
82 replies to this topic

Poll: En liten Poll!

Vilken DLC tycker du var bäst?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Vilken stad gillade du mäst?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Favorit Companion?

Vote Guests cannot vote

#51 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 November 2008 - 18:03

Nu har jag spelat en hel del och det här ÄR verkligen Fallout. :) Destu mer jag spelar destu mindre Oblivion känns det. Detaljerna är fantastiska. Jag tror inte att det skulle gå att föra över Fallout till 3D och First Person bättre än såhär. Jag menar bara grejen med Super-Duper Mart där man kan aktivera roboten så att den dödar alla fiender i affären. Levlingen funkar bra. Minispelen är också bra och funkar och känns dessutom mer logiska än de i Oblivion. Dyrk-spelet t ex är lagom svårt och inte alls så irriterande som i Oblivion och funkar bra.

Det ända jag igentligen irriterar mig på är Karma. Jag stjäl en massa grejor och nu är jag så ond att Regulators jagar mig med ett bouty på 1000 Caps på min skalle "död". Och det ondaste jag gjort är att sno tomflaskor, mat i kylskåpen och tömma ett par kassaskåp. I de gammla Fallout så stal jag allt jag kunde komma över men jag blev ändå aldrig klassad som Evil. Men i Fallout 3 blir jag behandlad som den ondaste där finns bara för att jag snor skräp från hus. Att behöva slåss mot Regulators (Typ poliser) som säger till en att man är väldigt ond är inte precis vad jag ville göra i spelet. :(
Hoppas det finns en riktig Karma bost någonstanns så att jag kommer upp igen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#52 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 November 2008 - 20:18

Väldigt svårt att slita sig från spelet. :P Myckret bra och mycket kul spel. Känns verkligen Fallout. Visst, några irriterande buggar är där och vissa quests som bara kan göras på ett gott eller ont sätt (men oftast kan man välja själv) där det känns som att man skulle vilja lösa det på ett annat sätt.

Det jag mäst stör mig på det är bristen på sex i spelet. Det är en överdriven brist på det. Inget sexigt alls. T ex de prostituerade har overaller och liknande på sig och hitils har jag inte träffat någon kvinna som klätt sig så värst sexig.
Och man kan bara sova med 1 prostituerad i hela spelet (iallafall vad jag vet) opch då är det verkligen BARA sova med. Man lägger sig i en säng, hon lägger sig bredvid, reser sig sedan upp igen och går. Hur kan utvecklare som har extrema splatriga blodeffekter i spelet (t ex skjuta skallen av en så att hjärna och ögon flyger) vara så rädda för att ha sex med i spelet? Det hela känns väldigt löjligt och overkligt.
Lika så att man inte kan dejta med någon i spelet vilket man kunde i de gammla spelen. Där är karaktärer som så uppenbart är kära i en men man kan inte göra något åt det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#53 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 15 November 2008 - 21:16

Väldigt svårt att slita sig från spelet. :P Myckret bra och mycket kul spel. Känns verkligen Fallout. Visst, några irriterande buggar är där och vissa quests som bara kan göras på ett gott eller ont sätt (men oftast kan man välja själv) där det känns som att man skulle vilja lösa det på ett annat sätt.

Det jag mäst stör mig på det är bristen på sex i spelet. Det är en överdriven brist på det. Inget sexigt alls. T ex de prostituerade har overaller och liknande på sig och hitils har jag inte träffat någon kvinna som klätt sig så värst sexig.
Och man kan bara sova med 1 prostituerad i hela spelet (iallafall vad jag vet) opch då är det verkligen BARA sova med. Man lägger sig i en säng, hon lägger sig bredvid, reser sig sedan upp igen och går. Hur kan utvecklare som har extrema splatriga blodeffekter i spelet (t ex skjuta skallen av en så att hjärna och ögon flyger) vara så rädda för att ha sex med i spelet? Det hela känns väldigt löjligt och overkligt.
Lika så att man inte kan dejta med någon i spelet vilket man kunde i de gammla spelen. Där är karaktärer som så uppenbart är kära i en men man kan inte göra något åt det.

Retar mig också på avsaknaden av sex och relationer i spelet. Men tyvärr är det ju så att i USA är det mycket värre att visa sex än att visa våld eftersom sex är betydligt farligare för hälsan :thumbsup:

Annars trivs jag fortfarande på det stora hela med spelet, framför allt är huvudstoryn mycket bra. Lite synd dock att man inte kan fortsätta lira efter att man klarat av spelet. Lite synd att det finns så pass många småbuggar och trasiga quests, men dom flesta går att leva med om man har lite tålamod.
RögleBK i elitserien!

#54 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 16 November 2008 - 00:21

Retar mig också på avsaknaden av sex och relationer i spelet. Men tyvärr är det ju så att i USA är det mycket värre att visa sex än att visa våld eftersom sex är betydligt farligare för hälsan :thumbsup:

Annars trivs jag fortfarande på det stora hela med spelet, framför allt är huvudstoryn mycket bra. Lite synd dock att man inte kan fortsätta lira efter att man klarat av spelet. Lite synd att det finns så pass många småbuggar och trasiga quests, men dom flesta går att leva med om man har lite tålamod.

För mig kvittar det. Sex är inte farligt, däremot är det oerhört svårt att framställa på ett bra sätt utan att man klampar in på porrens område. I mina ögon hör det egentligen inte hemma i spel - och då är jag ändå inte pryd eller högervriden eller superreligiös eller så. Vill man leva ut sina sexfantasier eller sitta som en 13-åring som just hittat pappas porr-gömma finns det spel gjorda för precis det ändamålet. Fallout 3 handlar om djupare saker och vare sig vi vill det eller inte så blir en del människor stötta över sex. Därför är det bra att de dragit ned på det så att så många som möjligt kan spela och få ut nöje av spelet.

Vad det gäller buggarna är de irriterande men överkomliga. Visserligen är det jobbigt att gå rakt genom väggen på ett hus och fastna innanför men använder man bara quick-save, vilket man bör göra ändå, gör det inte så mycket. Något som är lite tråkigt är att de inte tänkt mer på att man kan "komma in" i en quest mitt i men att NPC:erna inte anpassar sig till det. Någon mer som råkat ut för det?
Sedan gillar jag inte heller att de begränsat rörelsefriheten. Som inne i centrum t ex, där man måste springa fram och tillbaka, upp och ner, hita och dit för att komma fram till 3-Dogs radiostation. jag blir bara irriterad som spelare när det ser öppet ut men man måste följa en snirklig väg fram till målet. För mig blir ju den vägen en jobbig transportsträcka, oavsett vad de slänger in för överraskningar. Samma sak inne på Statesman hotel. Visserligen är det väl bra att de gör det lite svårare att nå questars mål, men detta kan åstadkommas genom att göra om questen istället för att ha en spelvärld med falsk rörelsefrihet. Morrowind (och kanske framförallt föregångaren Daggerfall) var mycket bättre på det viset. Det är tråkigt att rollspelen går framåt på så många områden men bakåt på detta.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#55 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 November 2008 - 00:38

För mig kvittar det. Sex är inte farligt, däremot är det oerhört svårt att framställa på ett bra sätt utan att man klampar in på porrens område. I mina ögon hör det egentligen inte hemma i spel - och då är jag ändå inte pryd eller högervriden eller superreligiös eller så. Vill man leva ut sina sexfantasier eller sitta som en 13-åring som just hittat pappas porr-gömma finns det spel gjorda för precis det ändamålet. Fallout 3 handlar om djupare saker och vare sig vi vill det eller inte så blir en del människor stötta över sex. Därför är det bra att de dragit ned på det så att så många som möjligt kan spela och få ut nöje av spelet.

Nu är det inte så jag menar. Jag har inga krav på grafiskt sex eller så men en fadeout kunde de väl iallafall ha lagt in samt vågat att vara lite sexigt också. Jag menar inte att jag vill ha sexuella fantasier uppfyllda eller sexuell njutning av spelet, jag vill bara ha lite mer verklighets troget och lite av det smutsiga så som det är i den typen av film eller fanns i t ex de gammla Fallout spelen. Tänk dig en vuxen TV-serie där sex aldrig tas upp och inget är sexigt, hur bra blir det?
Disney-spel har nästan mer sex än det här.

Edited by Crusader, 16 November 2008 - 00:40.

-Sora, Kingdom Hearts

#56 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 16 November 2008 - 01:09

Jag menar inte heller på att det ska vara ett renodlat porrspel eller att det ska visas rent grafiskt, hade räckt gott och väl med något liknande det dom har i the witcher (En väldigt suddig filmsnutt där dom inte gör mycket mer än att kramas nakna, utan att det syns några kön eller så). Köper inte riktigt att det skulle vara fel att ha med mer antydningar till sex i ett spel som är blodigt som få och har fått en 18-års stämpel, det är bevisligen tänkt för en vuxen publik och vuxna människor bör kunna leva med sexuella antydningar i ett spel. Det funkar i film så varför inte i spel?. Finns garanterat folk som finner våldet stötande och dom spelar troligtvis inte spelet, då borde man ju tona ner våldet väldigt mycket också så att så många som möjligt kan spela det. Då hade vi helt plötsligt haft spel fyllda med rosa moln och gulliga djur så alla kan spela dom, frågan är hur många som hade gjort det. Håller med Crusader om att det hade passat bra in i den smutsiga och laglösa värld som fallout faktiskt utspelar sig i, speciellt med tanke på att man kan äta människors lik vilket borde vara än mer stötande.

Själv har jag varit med om att jag snubblat rakt in i en del av huvuduppdraget men det har inte varit några problem med NPCer än så länge. Förövrigt kan jag tycka att det känns lite tråkigt när man tvingas gå en speciell väg pga att det ligger en "liten" hög med skräp i vägen som man rimligtvis borde kunna klättra över utan större problem.
RögleBK i elitserien!

#57 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 16 November 2008 - 02:02

Våld är inte relativt nytt i spel - det är sex. Våld är därför mer accepterat och det är dessutom mer naturligt inom ramen för spel. Man klagar ofta på jänkarna därför att de tillåter våld men inte sex som då ska anses som mer ofarligt. Och visst är våld värre på många sätt, men i övrigt kan man inte sätta de två i jämförelser.

Om det bara är sexuella antydningar ni verkligen menar så känns det tämligen meningslöst. Det förhöjer inte stämningen utan tjänar i så fall bara spelarens innersta fantasier. Allt eller inget tycker jag, och i det här fallet är det då bättre med inget. Ska det vara med ska det vara en viktig del av spelets mekanik. Det ska finnas ett syfte annat än att bara ge lite mer färg åt tillvaron. Det gör trots allt våldet. Våld är på gott och ont en viktig funktion i spel. Visserligen har GTA försökt att föra in sex på ett sätt där det faktiskt betyder något i spelet (man får liv om man har sex med hororna) men det känns som att jag kunde ha varit utan det.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#58 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 16 November 2008 - 20:02

Våld är inte relativt nytt i spel - det är sex. Våld är därför mer accepterat och det är dessutom mer naturligt inom ramen för spel. Man klagar ofta på jänkarna därför att de tillåter våld men inte sex som då ska anses som mer ofarligt. Och visst är våld värre på många sätt, men i övrigt kan man inte sätta de två i jämförelser.

Om det bara är sexuella antydningar ni verkligen menar så känns det tämligen meningslöst. Det förhöjer inte stämningen utan tjänar i så fall bara spelarens innersta fantasier. Allt eller inget tycker jag, och i det här fallet är det då bättre med inget. Ska det vara med ska det vara en viktig del av spelets mekanik. Det ska finnas ett syfte annat än att bara ge lite mer färg åt tillvaron. Det gör trots allt våldet. Våld är på gott och ont en viktig funktion i spel. Visserligen har GTA försökt att föra in sex på ett sätt där det faktiskt betyder något i spelet (man får liv om man har sex med hororna) men det känns som att jag kunde ha varit utan det.

Det går inte att komma undan det faktum att våld funnits med i spel längre och därför är mer accepterat, men det ser jag inte som en anledning att utelämna det. Skulle man hålla på att utelämna saker av den anledningen hade vi inte sett mycket utveckling inom varken film, spel eller annan underhållning. Relationer nämndes ju också tidigare i tråden men försvann helt då det hela ramlade över på enbart sex, jag hade gärna sett båda delar i spelet och det borde väl inte vara så farligt. Relationer har dom ju med i The Sims som är ett av dom bäst säljande spelen i världen, om inte DET bäst säljande.

Håller inte alls med om att antydningar (gäller inte bara sex utan även relationer och känslor) inte skulle höja stämningen. I en såpass levande och relativt öppen värld så tycker iaf jag att det hade känts naturligare med en gnutta "kärlek" på en kant. Har lite svårt och tänka mig att alla har blivit känslokalla och gått i celibat bara för att man lever ett hårt liv. Borde istället ses som en av dom trevligare sysselsättningarna i en i övrigt hård och skoningslös värld. Att det enbart skulle tjäna "spelarens innersta fantasier" är väl ändå att ta i. Det stämmer säkert in på en del spelare men garanterat långt ifrån alla, finns ju betydligt bättre och trevligare sätt att fixa det på.
RögleBK i elitserien!

#59 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 November 2008 - 07:20

Bethesda kanske inte tror på att all reklam är bra reklam efter den uppmärksamhet som Mass Effect fick för sin sexscen. Skulle jag själv utveckla spel skulle jag inte tycka det är värt huvudvärken som mediaspin innebär. Skulle det dessutom vara med mer än bara på ett litet hörn skulle man kunna göra som Fahrenheit/Indigo Prophecy och tagit bort delar för den amerikanska publiken, men frågan är om du vill avvara programmerare till att göra saker som 30% av publiken inte kommer få. Dessutom brukar censur också få en backlash från gamers.

Jag kan inte säga att jag ens tänkt på att sex inte är med i spelet efter ca 17 timmars spelande.

Jag har däremot reflekterat över de osynliga barriärerna här och var för att hindra ens framfart. De är dock inte speciellt frekventa och då man kan teleportera till en plats så fort man besökt den så gör det inget att jag måste använda tunnelbanor och liknande i ett område som utgör en ytterst liten del av kartan.

#60 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 November 2008 - 21:38

En sak jag är imponerad över är questen. Det finns ofta flera lösningar, allt är inte alltid bara svart eller vitt och kan få oanade senare effekter. Och allt går inte alltid bra.

T ex Those!, som är ett av mina favoritquest. Med jättemyrorna som sprutar eld (Härlig hyllning till klassiska filmen Them!). Man ska leta upp en pojkes pappa bara för att upptäcka att pappan är död. Sedan upptäcker man att en vetenskapsman ligger bakom det hela och kan då välja med att hjälpa honom med hans expriment som kan leta till att folk slipper de Jättemyrorna för gott eller förstöra det vilket leder till att alla som dött pga det har dött helt förgäves.

Bästa exemplet är klart questen Tenpenny Tower. Ghouls vill leva i det lyxiga tornet och de förnäma människorna där vägrar. Man kan antingen döda alla Ghouls åt människorna, hjälpa Ghouls att invadera tonet och döda människorna eller hitta en fredlig lösning genom att övertala folket i tornet att Ghouls inte är annat än sjuka människor och helt ofarliga och vänliga.
Givetvis tog jag, som så många andra, det sista alternativet och kände mig väldigt glad över att ha besegrat rasismen och gladdes över hur människorna axeptera att ha Ghouls boende där.
Sedan, en dag senare, återvänder man bara för att finna att Ghouls har mördat alla människorna på natten och dumpat liken i en källare.
Då kändes det rätt sugit. Den "goda fredliga" lösningen visade sig inte alls vara så bra som man trodde. Kändes rätt sugit måste jag erkänna då där var några människor i tornet som jag verkligen gillade och då man visste att mitt handlande orsakade den här tragedin.

Men sedan finns det också quests som har sämmre valmöjligheter. Som t ex i Underworld när barägaren ber en att mörda en konkurerande Ghoul och man bara kan välja att antingen göra det eller inte göra det men man kan inte varna den andra Ghoul eller föra barägaren till rättvisa.

Edited by Crusader, 17 November 2008 - 21:39.

-Sora, Kingdom Hearts

#61 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 19 December 2008 - 15:45

Var nere till city en sväng och köpte spelet till PC. Har installerat det och räknar med att spendera en hel del tid framöver. Av vad som skrivits i den här tråden så tror jag inte att jag blir speciellt besviken. :)

#62 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 January 2009 - 18:23

Nu finns den första DLCn (av 3) att köpa via XBox Live.

Operation Anchorage heter den och kostar 800p.
Det hela är ett virtual reality simulator alá Tranquility Lane som utspelar sig före kriget och handlar om hur Amerikanarna räddade Alaska från de Kinesiska Kommunisterna.

Nästa DLC, The Pitt, väntas i början av Februari.
-Sora, Kingdom Hearts

#63 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 11 February 2009 - 12:39

En recension av Fallot 3. :lol2:

Allright dudes and dudettes, time for the most emportent part of ANY game(after graphics, violence, and licensed music of course): The COMBAT! And dude let me tell you this: The didn't skimp on NOTHIN this is a FULL-FLEDGED BRO BASH were the only ones that lose are the NERDS who are about to get a fist full of KNUCKLE SANDWICH prepared by yours truly.

De tar sig även an Fallout 2 och analyserar Planescape: Torment.

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#64 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 March 2009 - 18:03

Snart är DLC nr 2 (av 3) här. 24 Mars är det som gäller. Den heter The Pitt och handlar om hur man åker till Pittsburgh, i Pennsylvania, för att rädda folket som blivit slavar i en gigantisk gruva och finna botemedlet till en alvarlig sjukdom.

Trailer
-Sora, Kingdom Hearts

#65 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 April 2009 - 09:57

Snart dags för DLC nr 3!

Broken Steel, som sista DLC heter, kommer vara fortsättning på Main Quest och handla om hur man går med Brotherhood of Steel för att en gång för alla krossa Enclave och kommer dessutom höja level-capen till 30 och ha en massa nya bossar.
Den kommer ändra slutet så det slut som finns kommer inte räknas längre. Orsaken till det här är all negativ feedback de fick pga slutet och den låga level-capen. Från början var det alltså inte tänkt vara en fortsättning utan det beslutet gjordes pga feedback från fans.

Datum är nu beslutat: 5 Maj kommer 3:e DLC, Broken Steel!
Endast till XBox 360.

Dessutom så släpps DLC 1-2 på skiva i nästa månad.
-Sora, Kingdom Hearts

#66 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 May 2009 - 21:51

Snart dags för DLC nr 3!

Broken Steel, som sista DLC heter, kommer vara fortsättning på Main Quest och handla om hur man går med Brotherhood of Steel för att en gång för alla krossa Enclave och kommer dessutom höja level-capen till 30 och ha en massa nya bossar.
Den kommer ändra slutet så det slut som finns kommer inte räknas längre. Orsaken till det här är all negativ feedback de fick pga slutet och den låga level-capen. Från början var det alltså inte tänkt vara en fortsättning utan det beslutet gjordes pga feedback från fans.

Datum är nu beslutat: 5 Maj kommer 3:e DLC, Broken Steel!
Endast till XBox 360.

Dessutom så släpps DLC 1-2 på skiva i nästa månad.

Imorgon är det dags! :thumbsup:

Broken Steel Trailer (Spoilervarning då trailern snabbt visa lite sekvenser från Main Quest i Fallout 3)
-Sora, Kingdom Hearts

#67 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 May 2009 - 20:34

Glada nyheter för alla PS3 spelare: I sommar släpps Operation: Anchorage, The Pitt och Broken Steel även till PS3. :) Med start i Juni och sedan med ca 1 månads mellanrum.
Dessutom kommer ett Game of the Year att släppas i Oktober med alla DLC. (de kommer också släppas seperat på Disc till PC/XBox 360)

Inte nog med det. I Juni kommer ett nytt DLC till alla formaten:

Point Lookout

Utspelar sig i Point Lookout State Park i Maryland. Ett av de få ställen i USA där inga bomber föll. Parken är sedan länge bortglöm och är nu ett kusligt skräckinjagande träsk.
Point Lookout kommer vara mycket större än de förra DLC och innehålla både en egen main story samt side quests. Ett nytt wasteland att utforska.

Som om inte det var roligt nog så kommer det även ett DLC i Juli:

Mothership Zeta

Förbannade utomjordinga kidnappar huvudkaraktären ombord på deras rymdskepp. Kommer vara en lite hårdaren variant av typisk 50-tals B-Science-Fiction filmer. Pga att detr utspelar sig på ett utomjordiskt skepp så kommer allt i det vara nydesignat utan likerter till huvudspelet i designen.

Källa
-Sora, Kingdom Hearts

#68 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 May 2009 - 20:45

Skit. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#69 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 May 2009 - 20:55

Que? Why the sad face?
-Sora, Kingdom Hearts

#70 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 May 2009 - 22:18

1. PS3 suger (jag har inte det).
2. TDe tre DLC:erna skulle vara exklusiva.
3. Det är alltid tråkigt att PS3 får några godbitar (se punkt 1)
4. Som om man inte blivit spottad i ansiktet redan, så sparkar de en på pungen med två nya DLC till PS3.
5. PS3 suger. :( (Tillbaka till punkt 1)

Rince and repeat. Där har du varför jag blev ledsen. :(

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#71 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 May 2009 - 22:45

1. PS3 suger (jag har inte det).
2. TDe tre DLC:erna skulle vara exklusiva.
3. Det är alltid tråkigt att PS3 får några godbitar (se punkt 1)
4. Som om man inte blivit spottad i ansiktet redan, så sparkar de en på pungen med två nya DLC till PS3.
5. PS3 suger. :( (Tillbaka till punkt 1)

Rince and repeat. Där har du varför jag blev ledsen. :(

1. Felaktigt utalande.
2. Du borde veta vid det här laget att exklusiva = tids exklusiva. ;)
3. Där håller jag verkligen inte med. Flera av mina vänner på TV-Land som bara har PS3 var väldigt besvikna över att de inte släpptes till PS3 eftersom de älskar Fallout 3 men kände att de inte fick ta del av hela upplevelsen.
4. XBox 360 och PC. De nya släpps inte till PS3 fören tidigast i höst/vinter.
5. Se komentar för punkt 1.
-Sora, Kingdom Hearts

#72 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 May 2009 - 22:59

1. Nej, det är det inte. Tro mig, jag har letat men det finns inte här.
2. Jag vet det, men det betyder inte att det är mindre sugigt.
3. Nej, för du har PS3:an. Och ja, jag njuter när PS3-fans inte får något som Krysslådarna har.
4. Aha. Jag läste fel eftersom jag är stressad av uppsatsen (sov fem timmar mellan måndag och tisdag, och får troligtvis inte sova någonting alls i natt utan bara råplugga - med korta pauser som här och nu).
5. Återigen, du har fel.

#73 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 June 2009 - 20:46

Point Lookout

Utspelar sig i Point Lookout State Park i Maryland. Ett av de få ställen i USA där inga bomber föll. Parken är sedan länge bortglöm och är nu ett kusligt skräckinjagande träsk.
Point Lookout kommer vara mycket större än de förra DLC och innehålla både en egen main story samt side quests. Ett nytt wasteland att utforska.

E3 trailer
Galna Hillbillys! :thumbsup:

23 Juni

Edited by Crusader, 03 June 2009 - 20:51.

-Sora, Kingdom Hearts

#74 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 June 2009 - 19:07

Point Lookout

E3 trailer
Galna Hillbillys! :thumbsup:

23 Juni

Med andra ord: IDAG!!! :thumbsup:
-Sora, Kingdom Hearts

#75 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 June 2009 - 19:13

Jag har fullt upp med Broken Steel för tillfället, så det får vänta för mig.