Är du stolt över Sverige?
Posted 03 August 2007 - 07:40
Polska ambulansförare, tja, globaliseringen medför ju sådana här situationer. Jag röstade inte för EU, det var någon annan som gjorde det. Men ett EU-medlemskap innebär ju just att människor, varor och kapital ska kunna röra sig fritt över gränser. Ambulansförare är bara ett exempel.
Det finns givetvis problem med invandring och utvandring. Men det är väl svårt att neka folk i direkt nöd, dvs folk som flyr sitt land med fara för sitt eget liv. Jag skulle i alla fall inte ha hjärta att neka någon som är så utsatt.
Givetvis brottas vi med våra problem men jag ser inte det som hinder att hjälpa andra. Det gäller i såväl liten som stor skala. Det bästa är väl om internationella insatser kan genomföras så att folk slipper fly hals över huvud från sina hemtrakter. Men det verkar svårt, särskilt som världen verkar blunda för så många oroshärdar, typ som vi sett i Rwanda och Dafur.
Att inte ha råd att gå till tandläkaren är ju ett problem men sätt det till relation med att tusentals barn dör i svält och krig varje dag så tycker i alla fall jag att det bleknar i jämförelse. Och ingen har mer bekymmer kring tandläkare än vad jag har.
Gällande staten och kapitalet håller jag med, det är snuskigt att se dessa giriga kapitalister och kontrasten mellan rika och fattiga, samtidigt finns det hopp då entreprenörer och människor som Bill Gates och Johan Stael von Holstein med sina rikedommar hjälper andra människor.
Klart vi måste satsa på företagen, inte till bekostnad av de vanliga knegarna med jag ser inget motsatsförhållande i detta heller. Det verkar som det ena ibland måste utesluta det andra. Hjälper vi företagen kan de anställa mer och hjälpa knegare och stat i sin tur. Inget fjäskande såklart men en vettig politik helt enkelt.
Lånade ett hus i södra frankrike under semestern, tog båt till St tropez, snacka om överflöd, det borde nästan vara olagligt att ha så stora båtar, en sådan båt skulle nästan kunna livnära ett helt Afrikanskt land, det om något, är verkligen sjukt!
Posted 03 August 2007 - 12:04
Ett tips inför sportlovet 08; när du ska beskriva misären bland uteliggarna i Schweiz utelämna då din sportstuga i Gstaad
...det är snuskigt att se dessa giriga kapitalister och kontrasten mellan rika och fattiga
Lånade ett hus i södra frankrike under semestern, tog båt till St tropez...
Posted 03 August 2007 - 13:01
Seriöst så var det en rätt billig semester då jag och min familj sammanlagt inte gjorde av med mer än 3 500. Vilket vi säkerligen skulle göra av med en vecka i svealand.
Skulle önska att det var min sommarstuga men den var lånad. Och tyvärr flög jag inte ner i mitt eget jetplan. Utan förlitade mig på lågprisbolagens ekonomiklass, vilket i stort sett är gratis.
Tog alltså inte båt från Sverige utan båt från en liten by en bit där ifrån, där huset vi lånade låg.
Den enda båt jag kommer nära är väl farsans eka. Men den går på betydligt mindre hästkrafter...
Posted 03 August 2007 - 13:06
Posted 03 August 2007 - 13:20
Jag antog att någon skulle nappa på det.
Tycker visst att folk ska få vara rika men sådana otroliga kontraster blir perversa...
Posted 03 August 2007 - 13:38
Tycker visst att folk ska få vara rika men sådana otroliga kontraster blir perversa...
Jo det finns många lämpliga adjektiv att välja för att beskriva den situationen. Kan berätta om ett lika perverst exempel; träffade en gammal gymnasiekompis i sommar...en sån där som det gått riktigt jävligt bra för. Han jobbar som chef inom den privatskolevärlden, berättade glatt om sin lön på 53 000 i månaden. Nej jag är inte bitter...
Posted 04 August 2007 - 10:00
Edited by Darth Wiggy, 04 August 2007 - 10:01.

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
Posted 05 August 2007 - 00:14
En sån ska man ju ge en pungspark och sen sticka med hans plånbok. Anmäler han sedan till polisen säger man bara att han tafsade på en, en så kallad homoattack. Man gör en så kallad Hysén. Så går man fri.
Jo det låter ju som en vattentätt plan, misshandla och råna en person som känner mej...nja hoppar nog det
En så kallad Hysén??! Kan du utveckla en aning, har varit en dålig kvällstidningsläsare den här veckan.
Posted 05 August 2007 - 20:03
Hysén? Tydligen har årets heders-homo misshandlat en snäll liten stackare som bara ville känna på Glens manlighet.
Vet inte vad som hände exakt, kvällstidningar har ju inte en tendens att vinkla saker alls. Tvärtom är det nästan kvällstidningarna som gör mig som mest stolt över detta land vi kallar Sverige.
Posted 06 August 2007 - 00:16
Ja det finns ju en anledning till att jag har med det citatet som signatur. Visst kul när gamla polare lyckas, men vissa har lite för mycket flyt i tillvaron medan andra går åt motsatt håll tyvär. Nåja ska inte älta min bittehet mera, finns bättre forum för det.53 000? Otäckt! Eller "you hate it when your friends become succesfull" som en brittisk smörsångare kanske skulle uttryckt det...
Hysén? Tydligen har årets heders-homo misshandlat en snäll liten stackare som bara ville känna på Glens manlighet.
Vet inte vad som hände exakt, kvällstidningar har ju inte en tendens att vinkla saker alls. Tvärtom är det nästan kvällstidningarna som gör mig som mest stolt över detta land vi kallar Sverige.
I dagens kvällstidning var de faktiskt snälla nog att sumera veckans viktigaste (nöjes)nyheter. Bergman och Hysen var de största händelserna, så nu fatta jag var Wiggy menade göra en Hysén.
Tydligen hade Hysén stått vid en pissoar på en tysk flygplats, en tysk börjar då antasta honom varpå Glen svarar med ett knytnävsslag. Den tidningskrönikör rasade inte speciellt mycket över det hela, tyckte Hysén borde lära sig att sitta och kissa för att undvika sådana situationer i fortsättningen
Men har det verkligen varit så mycket rabalder kring detta? Inte bra att slåss men tafsar man och den andre inte är med på noterna så får man allt räkna med en örfil, knä i skrevet eller knytnävslag osv. Tror inte Hyséns kvinliga fotbollskollega Josefin Öqvist hade reagerat så värst anorlunda om jag tafsade henne på brösten när hon stod på en offentlig toalett
Edited by Walker, 06 August 2007 - 00:17.
Posted 06 August 2007 - 10:49
Det blir mycket väsen för små saker.
Då tycker jag det är etter värre att ett gäng mordiska högerextremister fått tag på namnen på 3700 poliser och som säger att morden i Malexander kommer att likna en droppe i havet av vad som komma skall. Otäck utveckling.
Edited by Darth Wiggy, 06 August 2007 - 10:51.

Posted 06 August 2007 - 11:57
Verkligen otrevligt att veta att ens namn och personuppgifter finns i händerna på dylika extrema grupper, usch.
Fattar inte att de hyser sådant agg mot den svenska polisen? Jag är inte heller alltid så förtjust i pappa blå, men jag skulle verkligen inte vilja avskaffa polismakten varken med eller utan våld. Ska man övergå till medborgarrättsgrupper eller privata vaktbolag, vad menar dem egentligen?
Det är såklart etter värre än Hysén hysterin. Men för att ändå hålla sig kvar vid "ämnet", knytnävsslag kan ju ta olika uttryck. Var det frågan om några rejäla rallarsvingar i ansiktet eller en lätt touch på axeln? Det är klart att man blir paff och förbannad men om det sedan följs av en örfil eller misshandel, det är ju lite skillnad.
I dagens kvällstidning var de faktiskt snälla nog att sumera veckans viktigaste (nöjes)nyheter. Bergman och Hysen var de största händelserna
Missade dem det stora kulturkriget mellan manliga och kvinnliga författare? Tydligen är Leif GW och Björn Ranelid mm inte så stolta över Camilla Läckberg och hennes gelikar.
Posted 06 August 2007 - 13:49
Såg också den nyheten om att pojkarna från högerhållet fått uttdrag ur polisens personalregister. Undrar om polisen hade praoelever på personalavdelningen den dagen?
Ska man övergå till medborgarrättsgrupper eller privata vaktbolag, vad menar dem egentligen?
Under kalla kriget kartlagde s.k polska tavelförsäljare, ryska lastbilschaufförer etc på uppdrag av GRU var svenska officerare bodde. Syftet var att eliminera dom snabbt innan invasionen för att slå ut flygvapnet osv innan invasionen som lyckligtvis aldrig blev av. Tror att dessa s.k patrioter amatörmässigt försöker göra något liknande. Deras mål är att ta över makten och krossa demokratin, militären utgör inget hot mot dom eftersom det bara återstår några snart pensionsmässiga officerare, kompanier i Afganistan & kosovo samt serientidningen 91:an. Polisen utgör däremot ett hot mot dessa grupper eftersom de är den enda grupp som har rätt att utöva våld och har som uppgift att se till att lagarna åtföljs. Nåja om pressen redan fått tag på nyheten så har polisen nog tagit hand om det hela, men det är oroväckande endå.
Det är såklart etter värre än Hysén hysterin. Men för att ändå hålla sig kvar vid "ämnet", knytnävsslag kan ju ta olika uttryck. Var det frågan om några rejäla rallarsvingar i ansiktet eller en lätt touch på axeln? Det är klart att man blir paff och förbannad men om det sedan följs av en örfil eller misshandel, det är ju lite skillnad.
Det står att Hysén gav tafsaren ett "hårt" knytnävslag, ingen uppgift var det träffade. Tror inte det var någon regelrätt misshandel utan att Hysén gjorde precis som oräkneliga modiga kvinnor gjort mod närgånga män. Däremot kanske Glenn kunde ge lite mer kraft bakom slaget en sina påtafsade medsystrar.
I dagens kvällstidning var de faktiskt snälla nog att sumera veckans viktigaste (nöjes)nyheter. Bergman och Hysen var de största händelserna
Missade dem det stora kulturkriget mellan manliga och kvinnliga författare? Tydligen är Leif GW och Björn Ranelid mm inte så stolta över Camilla Läckberg och hennes gelikar.
Ja faktiskt i den nyhetsammanfattning jag läste, därmot fick det stor utrymme på andra ställen i tidningen. Jag kan fatta att Ranelid och Brunner surar när de kvinliga deckarförfattarna säljer så mycket mer än deras pretantiösa verk, men varför blandar sig GW in i det hela? Han säljer väl minst lika bra som dom och innehållet i hans böcker är till en del av en mycket grov buskiskaraktär med mycket sex, fylla och missär bland poliser.
Edited by Walker, 06 August 2007 - 13:52.
Posted 06 August 2007 - 18:39
Det står att Hysén gav tafsaren ett "hårt" knytnävslag, ingen uppgift var det träffade. Tror inte det var någon regelrätt misshandel utan att Hysén gjorde precis som oräkneliga modiga kvinnor gjort mod närgånga män. Däremot kanske Glenn kunde ge lite mer kraft bakom slaget en sina påtafsade medsystrar.
Personligen skulle jag väl bli mest paff men visst kan jag förstå Hyséns vredesmod. Och självklart är en tafsning en tafsning oavsett vem eller vad som tafsas. Med ett feministiskt perspektiv skulle man nog ändå kunna komma fram till att det är värre när en kille tafsar på en tjej än tvärtom, fast å andra sidan skulle man nog också kunna komma fram till att Hysén egentligen är ett slags djur från en grotta i Afghanistan.
Ja faktiskt i den nyhetsammanfattning jag läste, därmot fick det stor utrymme på andra ställen i tidningen. Jag kan fatta att Ranelid och Brunner surar när de kvinliga deckarförfattarna säljer så mycket mer än deras pretantiösa verk, men varför blandar sig GW in i det hela? Han säljer väl minst lika bra som dom och innehållet i hans böcker är till en del av en mycket grov buskiskaraktär med mycket sex, fylla och missär bland poliser.
GW var väl i ärlighetens namn inte så kritisk mot kvinnliga deckarförfattare i sig utan mer mot deckare av lättuggat och orimligt format. Exempelvis Carolina Läckbergs Fjällbacka där det ovanligt nog verkar mördas en handfull individer varje år utan att rikskrim bryr sig om att undersöka saken närmare. En flicka försvinner efter ett flertal mord, vad händer? Jo, trötta inkompetenta personer av det äldre slaget åker till Statoil och fikar medans ung idealist ska hitta försvunnen flicka själv, vad hände med rikskrim, helikopter sökning, piképolis, hundinsatser, hemvärn, nationell media, säpo osv. GW:s romaner är ju naturligtvis närmare verkligheten. Och med tanke på att GW är professor i ämnet så har han en viss befogenhet att lyfta fram kritik.
Att prettogubbarna Ranelid och Brunner surar, kan man ju i hög utsträckning ignorera.
Off topic? Nej inte alls...
Posted 06 August 2007 - 19:11
Personligen skulle jag väl bli mest paff men visst kan jag förstå Hyséns vredesmod. Och självklart är en tafsning en tafsning oavsett vem eller vad som tafsas. Med ett feministiskt perspektiv skulle man nog ändå kunna komma fram till att det är värre när en kille tafsar på en tjej än tvärtom, fast å andra sidan skulle man nog också kunna komma fram till att Hysén egentligen är ett slags djur från en grotta i Afghanistan.
Du verkar inte helt ok med Glens agerande. Vad är den riktiga PK-åsikten om Hysén-gate? Känns väldigt svårbedömd med de inblandade ingridiendserna; en macho-gubbe från Göteborg, en homosexuell man, en tysk, sexuella trakaserier, våld.
GW var väl i ärlighetens namn inte så kritisk mot kvinnliga deckarförfattare i sig utan mer mot deckare av lättuggat och orimligt format. Exempelvis Carolina Läckbergs Fjällbacka där det ovanligt nog verkar mördas en handfull individer varje år utan att rikskrim bryr sig om att undersöka saken närmare. En flicka försvinner efter ett flertal mord, vad händer? Jo, trötta inkompetenta personer av det äldre slaget åker till Statoil och fikar medans ung idealist ska hitta försvunnen flicka själv, vad hände med rikskrim, helikopter sökning, piképolis, hundinsatser, hemvärn, nationell media, säpo osv. GW:s romaner är ju naturligtvis närmare verkligheten. Och med tanke på att GW är professor i ämnet så har han en viss befogenhet att lyfta fram kritik.
Att prettogubbarna Ranelid och Brunner surar, kan man ju i hög utsträckning ignorera.
Till att börja med angående GW
I en intervju i Dagens Industri i veckan jämförde ”Efterlyst”-profilen, professorn och författaren Leif GW Persson deckardrottningen Camilla Läckbergs böcker med noveller i barntidningen ”Min häst”.
– Hon skriver som Nicke Lilltroll pratar, sa GW Persson i Expressen. http://www.expressen...let-om-lackberg
Nä visst GW var inte kritiskt alls. I rest my case.
Visst hans romaner ligger nog närmare verkligheten på vissa plan eftersom han är forskare. Däremot är jag tveksam till om verkligen alla poliser är så alkoholiserade och perversa som han försöker framställa. I hans värld verkar det bara finnas tre bra och normala poliser; Jarnebring, Johansson & Anna Holt resten är antingen rasistiska bondpoliser eller den beskrivning jag gör ovan.
Och visst denna tråd börjar bli rejält off topic, men du som "trådgeneral" kanske inte tar så illa vid dej.
Edited by Walker, 06 August 2007 - 19:12.
Posted 06 August 2007 - 20:09
Varför måste en mans professionella kritik av en kvinna göras till genusfråga, när han inte uttryckte något sexistiskt? Seriöst, "framgångsrika och vackra kvinnor"? Vad f-n har skönhet för koppling till det här ärendet? Ja just det, den är uppenbarligen det ultimata måttet på en kvinnas värde i Jungstedts och den där mänskliga gasballongen Linda Skugges värld. Som ett obestridligt försvar så drämmer de till med att hon ju är åh-så-vacker, till skillnad från den valkiga gubbstrutten som vågade häva ur sig kvädesorden. Sådetså!– Såna som Leif GW Persson tål inte att bli förbisprungna av framgångsrika och vackra kvinnor. När det går bra för oss kvinnor och tjejer så finns det alltid män som vill trycka ner oss, säger Mari Jungstedt.
Case in point: Da Vincikoden - Dan Brown. En pulproman med en uppsjö av konstruerade vändningar, kartongkaraktärer och fullkomligt stillös prosa. Bästsäljare över hela världen.– Den typen av överdrifter är ju rätt omdömeslösa. Självklart kan inte en miljon människor skriva lika bra som Liza Marklund, det förstår ju alla. Och om Läckberg skrev dåligt som Leif GW säger så skulle hon ju inte sälja så bra som hon gör, det är bara dumt sagt av honom.
Case in point 2: Eragon - Christopher Paolini. Som ovan, fast i den mest generiska tänkbara fantasymiljön och med en handling stencilerad rakt av från Star Wars. Dessutom med en odräglig Mary Sue som huvudkaraktär. Också bästsäljare.
Folk älskar att tugga i sig skräp, bara det är lättuggat.
Posted 06 August 2007 - 21:24
Du verkar inte helt ok med Glens agerande. Vad är den riktiga PK-åsikten om Hysén-gate? Känns väldigt svårbedömd med de inblandade ingridiendserna; en macho-gubbe från Göteborg, en homosexuell man, en tysk, sexuella trakaserier, våld.
Tja. Om det bara var en enkel höger i stridens hetta så så är det la helt ok ena. Men man har ju stött på en och annan idrottskille genom åren som betett sig allt annat än milt.
I en intervju i Dagens Industri i veckan jämförde ”Efterlyst”-profilen, professorn och författaren Leif GW Persson deckardrottningen Camilla Läckbergs böcker med noveller i barntidningen ”Min häst”.
– Hon skriver som Nicke Lilltroll pratar, sa GW Persson i Expressen.[/i] http://www.expressen...let-om-lackberg ä visst GW var inte kritiskt alls. I rest my case.
Ok det det var lite grovare än jag först uppfattade det som. Du har helt rätt, hittade ännu mer GW uttalanden:
"En del deckarförfattare, som Läckberg, håller samma litterära kvalitet som en novell i ?Min Häst?. Klart det finns duktiga författare som sitter på kammaren och får magsår när de skriver bra och inte kan försörja sig på det".
Läste ju inte orginal intervjun men i det sammanhanget där denna debatt dök upp i min tidning uppfattade jag det som Leif GW mer var kritisk till brister i de polisiära delarna av innehållet än till hennes sätt att skriva medan Ranelid och gänget dissade alla kvinnliga deckarförfattare rakt av. Men om han menar att det finns duktiga författare som får magsår av hennes böcker då torde hans åsikter om hennes verk vara allt annat än positiva.
Fattar dock inte varför, det är ju inte som att Leif GW är någon litterär virtuos direkt.
Visst hans romaner ligger nog närmare verkligheten på vissa plan eftersom han är forskare. Däremot är jag tveksam till om verkligen alla poliser är så alkoholiserade och perversa som han försöker framställa. I hans värld verkar det bara finnas tre bra och normala poliser; Jarnebring, Johansson & Anna Holt resten är antingen rasistiska bondpoliser eller den beskrivning jag gör ovan.
På samtliga plan skulle jag nog vilja säga, ok att han överdriver något för att lätta upp stämningen och sälja fler böcker men hans ramhandlingar verkar oftast sannolika och tekniska detaljer är alltid trovärdiga. Det finns fler "bra" poliser i hans böcker, tex beskrivs ofta kvinnliga poliser generellt med goda ordalag.
Och visst denna tråd börjar bli rejält off topic, men du som "trådgeneral" kanske inte tar så illa vid dej.
Absolut inte.
Varför måste en mans professionella kritik av en kvinna göras till genusfråga, när han inte uttryckte något sexistiskt? Seriöst, "framgångsrika och vackra kvinnor"? Vad f-n har skönhet för koppling till det här ärendet? Ja just det, den är uppenbarligen det ultimata måttet på en kvinnas värde i Jungstedts och den där mänskliga gasballongen Linda Skugges värld. Som ett obestridligt försvar så drämmer de till med att hon ju är åh-så-vacker, till skillnad från den valkiga gubbstrutten som vågade häva ur sig kvädesorden. Sådetså!
Håller med helt och hållet! Tänkte också på det tidigare, alla män är djur, inte bara Glen Hysén.
Leif kan troligtvis uppskatta Carolinas yttre, det var ju inte det som det handlade om.
Folk älskar att tugga i sig skräp, bara det är lättuggat.
Tyvärr är det ju så. Gäller böcker såväl som film och musik. Därför är deckargenren överrepresenterad och uttjatad, därför har reklamradiostationerna slagit igenom och därför har Hollywood mer eller mindre monopol över västvärldens filmscen.
Posted 06 August 2007 - 21:48
På samtliga plan skulle jag nog vilja säga, ok att han överdriver något för att lätta upp stämningen och sälja fler böcker men hans ramhandlingar verkar oftast sannolika och tekniska detaljer är alltid trovärdiga. Det finns fler "bra" poliser i hans böcker, tex beskrivs ofta kvinnliga poliser generellt med goda ordalag.
Jo de tekniska detaljerna har jag inget att invända mot, visst lättar de upp stämmningen med såna grisar som Evert Bäckström men ibland blir det lite för ingående beskrivningar t ex den sadistiske säpo-mannen Waltins utsvävningar mot sina flickvänner. Tycker bättre om GW´s 70-taltsböcker än de sentida uppföljarna på 2000-talet. T ex Grisfesten är en riktigt underhållande polisroman där den då rätt okända journalisten Sven Mellander bidrog med dialog och annat, Bo Wideberg gjorde för övrigt än av de bättre svenska snutfilmer när han filmade boken under namnet "Mannen från Mallorca". Kan hålla med om att han i de senare böckerna gärna lyfter fram de kvinliga poliserna som löser fallet..men oftast med lite hintar från den lungne Norrlänningen Johansson.
Edited by Walker, 06 August 2007 - 21:49.
Posted 07 August 2007 - 11:46
Snart kommer det en ny bok också som tydligen ska ställa mycket på sin spets. Kom inte ihåg författaren men det var en kvinnlig AB skribent som tröttnat på att litteraturen domineras av äldre makthungriga gubbar. Hon namnger tydligen ett flertal griniga gamla gubbar, kommer troligen ge en del ringar på vattnet...
Posted 07 August 2007 - 12:24
Maja Lundgrens "Myggor och tigrar". Recenserad i Sydsvenskan idag.
Jo, såna här kulturbråk är ett guilty pleasure. Känns uppfriskande att se och höra plumsandet i ankdammen när intellektuella tar på sig handskarna och sparrar några ronder.
Posted 07 August 2007 - 12:41
Boken har, fullt begripligt, väckt ont blod redan innan den släppts. I ”Myggor och tigrar” finns inga omskrivningar, inga fiktionaliseringar, utan dryga dussinet mer eller mindre framträdande svenska kulturpersonligheter, namngivna och med kompletta brottsregister.
Som skvallerbok är den förstås en guldgruva, en gränslös bekännelseroman och krigsförklaring, närmast patologisk i sin ovilja till välvilja, perforerad av paranoia.
http://sydsvenskan.s...ticle256825.ece
Än så länge har ingen av tidningsdrakarna nämnt vilka kulturpersonligheterna är, men var så säkra det kommer!
Edited by Walker, 07 August 2007 - 12:42.
Posted 07 August 2007 - 13:59
Posted 24 August 2007 - 18:01
Var på en varuhusparkering när jag hörde ett billarm. Folk sprang runt bilen och det var butikspersonal där med. I högtalarna på köpcentret ropade man ut bilens regnummer och att ägaren snarast skulle bege sig till bilen då det satt ett fastspänt barn i bilen, vettskrämt. Hur i HELVETE kan man lämna en 1-åring ensam i en bil på en parkering i 25 graders värme fastspänt i en barnstol??? Barnet hade kunnat dött i värmen. Jag hade precis hämtat ett glasbrytarverktyg jag har i mitt ambulansbälte (som låg i bilen) och skulle precis knäcka en ruta på bilen Då kvinnan kom ut. Ni kan ju tänka er vilken utskällning hon fick av butikspersonalen. Polisen var på väg, och butikschefen anmälde henne för vårdslöshet. Hade jag knäckt rutan hade jag fått stå för fiolerna vad gäller försäkringsreparationer. Hade jag varit i tjänst hade jag anmält kärringen till de sociala myndigheterna. Det sa jag till henne. Då började hon lipa. HAHAHAHAH!!
Och kom polisen? Nejdå. De hade inte några resurser till nåt sånt... Jävla idiotsamhälle man lever i.

Posted 24 August 2007 - 18:07
En del ska verkligen inte ha barn.
Du skulle ha ringt till polisen och sagt att du skulle köra över kärringen med ambulansen, då hade polisen nog kommit på stört.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 24 August 2007 - 18:32
Jag hade slagit sönder rutan i alla fall, som straff!
Winter is Coming