Jump to content

Photo

StarGate SG-1 - säsong 6

• Please log in to reply
261 replies to this topic

#51 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 July 2007 - 19:16

Major Smith!!! :angry vilken översättningsmiss.

:lol: tyckte väl att det inte stämde riktigt ;)
Hörde faktiskt inte om hon sa Carter där i början, men sen blev hon ju tilltalad som Carter av han Cross? då undrar man ju lite hur det är med översättningsmoralen.

ingenstans nämndes Smith i detta avsnitt (eller?), undrar vart översättaren fick det ifrån. :unsure: :lol:

hofling: du anar inte hur länge du får vänta. flera xxxxxx :P

SG-1 möter X-files. Kul att se Sam ta över som ledare av SG-1. Coola kläder de hade, skinnhandskar o allt, för att inte tala om solglasögonen B) Usch Jonas den maten såg inte god ut att blandas, pommes frites som han doppade i milkshake. :o Flera Jordenbaserade avsnitt än så länge i s6.

Sam: Let's get some Lunch. :lol:

Sam till Teal'c: Keep an eye on Jonas. Borde inte Teal'c ha sagt, "I'll keep both my eyes on him" tillbaka. :lol:

Undrar vad SGC gör med skeppet de fick. (får vi inte reda på. :sad:)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#52 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 July 2007 - 20:14

Usch Jonas den maten såg inte god ut att blandas, pommes frites som han doppade i milkshake. :o

Skämtar du? Det är populärt bland ungdommar, speciellt i USA. Det är hela Sött/Salt/Kallt/Varmt grejen. Tjejerna gjorde det när jag gick i Gymnasiet när vi åt på MacDonalds.
Du börjar bli gammal. :P

Edited by Crusader, 12 July 2007 - 20:15.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 12 July 2007 - 23:37

Heh, Jack som Tok'ra. Hoppas verkligen att de inte skippar det och att allt är som vanligt imorgon igen.
Undrar om han får samma krafter som Sam.
Och stackars Jack missade The Simpsons. :(

Verkar som att min teori stämmer att vi härstammar från The Ancient och att de från början kommer från jorden.

O'Neill Var inte ens med i avsnittet. Som vanligt var det ju inte. Han kanske blev tvungen att lära sig spela orm :)

#54 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 July 2007 - 08:43

Ganska trevlig intrig - även om man har en gnagande känsla av att sett den förut någonstans, i många varianter. Ganska trevligt dessutom med ett avsnitt som inte innehåller Jack och att Sam därför får en chans till att dominera lite. :) Jonas får dessutom lite chans att acklimatisera sig utan att ha Jack misstänksamt sneglandes över axeln. Nu tyckte jag att det var plågsamt uppenbart att Sam aldrig var Goa'uld - vet inte varför men jag "visste" det på en gång.

Och Sött och Salt är gott och blanda. :D Chips tillsammans med mjölkchoklad. *mums*

Posted Image

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#55 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 July 2007 - 19:45

Chips tillsammans med mjölkchoklad. *mums*

Gott, speciellt om man äter vanlig vickningschips tillsammans med en chokladkaka *mums*

Daniel på besök idag :D
och så Baal :wub:

O'NEILL: Why?
DANIEL: To open your mind.
O'NEILL: Though a candle burns in my house, there's nobody home.

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#56 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 July 2007 - 19:55

Intressant avsnitt idag. :D Yay för ett besök av Daniel - var lite osäker ett tag om han verkligen var där eller om det var ett trick av Baal. (Det var det tydligen inte.) Skall bli intressant och se hur relationen Jorden/To'kra utvecklar sig, men det löser sig nog... de står ju trots allt på samma sida i den här kampen. :)

Hur är det, att Symbioten och Värden integreras så intimt med varandra är det något som tagits upp tidigare? :unsure: Jag tycker det var en av de mest intressanta detaljerna i avsnittet. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#57 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 13 July 2007 - 22:23

Vad var det jag sa. Huvudkaraktärer kan inte dö.

#58 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 July 2007 - 23:41

Vi fick ju se i avsnittet när Daniels fysiska kropp dog att han uppsteg, så att han fortfarande existerade var väl inte så konstigt. (har ju varit ett par avsnitt i tidigare säsonger där de uppstigna har medverkat)

för övrigt: Jack's ljus i hemm-kommentar var guld värd :lol2:
ett bra avsnitt, imo. och Gg som försökte vilseleda mig tidigare.. t-t-t-t ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#59 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 July 2007 - 12:43

Gillar scenerna med Jack och Daniel. Undra hur många gånger Jack dog och återupplivades av Ba'al.

I'm energy now
How's that working out for you?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#60 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 14 July 2007 - 13:42

Ett av de mer hemska avsnittet, alltså i det faktum att bara tänka tanken att bli torterad, dödad och återupplivad om och om igen. Vet inte om jag kan tänka mig något värre? Samtidigt så är de ett jättebra avsnitt. Älskar scenerna med Jack och Daniel, deras interaktion har jag alltid gillat i serien. Samtidigt som man får se en liten annan sida av Jack, man ser lite djupare vem han är än normalt tycker jag. Bra också att Sam, Teal'c, Jonas och Hammond ändå bidrar med en del till storyn trots att fokus ligger helt klart på Jack och Daniel.

Att Daniel inte dog exakt var väl ganska givet när han blev ett vitt sken och steg från sjuksängen. Han är ju i pricip död, men kan komma tillbaka i "energi form". Att man inte direkt tar kol på en huvudkaraktär stör mig inte alls, snarare bra för jag stör mig däremot på när de dödar alltid en karaktär i majoriteten av serier. Varför kan han/hon inte bara flytta/säga upp sig eller något? Åtminstone på detta sättet så finns alltid en chans för karaktären att komma tillbaka, som i detta avsnitt, och det gör ju trots allt majoriteten av fansen nöjda och om skådisen är öppen för det ser jag inget fel i detta heller. :)

#61 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 15 July 2007 - 13:00

Vi fick ju se i avsnittet när Daniels fysiska kropp dog att han uppsteg, så att han fortfarande existerade var väl inte så konstigt. (har ju varit ett par avsnitt i tidigare säsonger där de uppstigna har medverkat)

Vi får väl om du vinner på det argumentet. Ta inte segern i förskott. :)

#62 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 16 July 2007 - 13:39

Michael Shanks lämnade serien för att få mer tid för sin familj (nyfödd dotter har jag för mig) och inget annat.

#63 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 July 2007 - 18:07

Ja, Jack hade det hemskt. Men jag är besviken att vi inte fick se Tok'ra Jack så värst mycket. Nu fick vi ju det förklarat och Jack minns inget riktigt men jag tycker de slösade bort det hela lite.
Kul med Baal också. Gillade hans Prey-teknologi där han gick mot fysiken. :P

De börjar mer med att Jack är smartare än han tror (Vilket han har visat innan) och att han vill vara korkad för någon anledning.

Dagens:

Kändes uppenbart att något inte stämde med motståndsrörelsen och även då jag hade tanken att det hela kanske bara var inbillning så var det lite överaskande ändå.
Undrar vad som hände med Jonas hemplanet. Krig? Själv så tror jag de blev invaderade Baal eller någon annan System Lord.
Men det ska bli intresant att se vafd som hände och hur saker ser ut sen. :)

Jack har blivit väldigt anorlunda. Han verkar börja använda sin hjärna lite. :P

Jag tycker det är irriterande när de inte vågar ta riktigt död på en karaktär utan fegar på det viset. Det ger mer dramatik och smärta med att en karaktär dör. men givetvis så går vissa serier förlångt åt andra hållet (24, Im looking at YOU) vilket inte heller är bra. Men när det händer bara nån enstaka gång att en huvudkaraktär försvinner så tycker jag att låta dem flytta är fegt och dåligt.

Edited by Crusader, 16 July 2007 - 18:10.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#64 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2007 - 18:17

Antar att dom smällde av den där bomben :unsure: eftersom dom inte fick någon kontakt med någon i Kelowna där i slutet.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#65 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 16 July 2007 - 18:18

Om Daniels Ascension:
Michael shanks ville hoppa av serien för att få mer tid med sin familj men visste att Daniel hade en stor fanbase så han gick med på enstaka gästinhopp.

Om Jonas hemplanet:
Allt var inbillning. Ingenting dåligt har skett med den.

#66 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 16 July 2007 - 18:29

Om Daniels Ascension:
Michael shanks ville hoppa av serien för att få mer tid med sin familj men visste att Daniel hade en stor fanbase så han gick med på enstaka gästinhopp.

Vart har du läst det? Har du inte blandat ihop Michael och Rick?

After five seasons of Stargate SG-1, Michael left the series, citing lack of use of the character of Daniel Jackson as the reason behind his decision.

Från michaelshanks online.

#67 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 16 July 2007 - 18:47

Hade för mig att Michael hade samma skäl också. Men jag hade tydligen fel :P .

#68 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2007 - 13:45

Tyckte man lyckats bra med avsnittet igår. Jonas chansen att ställa in sina prioriteter mot väggen, och även om han ju inte amnesti så tror jag att han slutligen fått ett avslut med sin hemplanet. :) Det verkar också som om SGC väljer och gå på samma linje som många andra raser att inte åstadkomma för stora hopp på utvecklingsstegen, ett ganska sunt beslut tycker jag.

fqq5BYam.jpg

#69 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 17 July 2007 - 14:19

Som vanligt att handlingen ska baseras på när skådespelare kommer och går. Vad stod det egentligen i manuset om fallet inte var detta?

Edited by Supertreck, 17 July 2007 - 14:19.

#70 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 July 2007 - 18:04

FELGER (INTERRUPTING): Bite me, Coombs! At least my heroes exist. If this
was a Trek convention, you'd be all dressed up like a Klingon
--
COOMBS: Vulcan, Felger. Vulcan! And I don't know how can you call yourself a
scientist and not worship at the altar of Roddenberry!

:lol: så underbart eftersom Coombs (John Billingsley) spelade Dr. Phlox i StarTrek Enterprise under samma period.

#71 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2007 - 18:07

Referensen är antagligen medveten. :lol:

Kul avsnitt idag iaf, satt och småfnissade på sina ställen. Och jag tyckte det var ganska intressant med ett avsnitt (till) som inte fokuserade på SG-1.

Visst är det meningen med slutet att man skall ledas och tro att det hela är en dagdröm? Kul var et iaf. :lol:

fqq5BYam.jpg

#72 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 17 July 2007 - 18:17

Visst är det meningen med slutet att man skall ledas och tro att det hela är en dagdröm? Kul var et iaf.

Ja antingen det eller bara det när Carter kysser honom.

Star Trek referenserna är roliga.

If this was a Trek convention, you’d be all dressed up like a Klingon.
Vulcan! And I don’t know how you can call youself a scientist and not worship at the altar of Roddenberry!
Something to do with a tachyon emitter?
We might as well be wearing red shirts!

:lol:

#73 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 July 2007 - 18:18

Visst är det meningen med slutet att man skall ledas och tro att det hela är en dagdröm?

Ja, speciellt när Sam kysser Felger. :rolleyes: Kan bara hända i hans drömmar :lol:

#74 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 17 July 2007 - 18:49

Satt och flinade åt mycket under detta avsnittet. var riktigt roligt påsina ställen.
Felger står och undrar vad för häftigt och viktigt de snackar om, så diskuterar Teal'c och Jack hockey :lol2:
När Teal'c tycker att ett skämt behöver finslipas.. hur dåligt var skämtet då på en skala från 1 till 10? :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#75 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2007 - 21:39

Hoffe: Då ligger det lägre på skalan än Glocalnet. :P

fqq5BYam.jpg