Glad to be here. Jag såg de första sex avsnitten i höstas och tyckte det var en okej serie, även om jag då hade onda aningar om småstads-gulligull-effekten och jag hade då tankar om att det varit intressantare om det utspelat sig i en storstad, men ack så fel jag hade. Det här funkar riktigt bra ändå.Åh, vad glad jag är att ännu en har kommit till Jerichos lilla fans-skara.
Ska bli intresant att läsa vad mer du har att skriva när du sett lite mer. De bästa avsnitten kvarstår.
Jag återkommer när jag sett mera. Det kommer inte att dröja länge, det lovar jag.Jag ser verkligen fram mot att höra dina funderingar om de avsnitten du har framför dig.
Känner inte alls tills honom (har inte sett dessa filmer), men bra är han iaf.Visst är musiken bra och har ett bra tonläge, precis som du säger.
Musiken skrivs av David Lawrence (American Pie 1-2, Van Wilder, High School Musical). Iallafall förra halvan av serien. Jag vet inte om de har bytt (Tror inte det). Svårt att veta med IMDb ibland.
Det var ju flera tidshopp i avsnittet, från flera månader innan i början tills det kom närmare och närmare i tid. Vi fick det för att förklara från vilka utgångspunkter Jake och Hawkins kom till Jericho - jag tror inte att det kommer flashbacks för andra karaktärer (det vill jag inte ha heller). Och det kändes väldigt skönt att få svar på frågor om de två och deras bakgrund. Mera Lostliknande pussel hade varit väldigt fel och helt misslyckat i den här serien.Ja, de lyckades verkligen med flashback avsnittet. Jag väntade mig ett riktigt dåligt avsnitt (Jag tänkte, hur bra kan det vara som utspelar sig dagen innan allt händer) men det visade sig verkligen bra och gav en riktigt bra bakrund till handlingen och besvarade de viktigaste frågorna.
Det låter lovande.Hehe Marie, du har nog de bästa avsnitten, i min mening, kvar att se då.
Det är ju en amerikansk serie och de måste ju få slå sig för bröstet litegrann för att må bra, så det var kul att se att marinkårssoldaterna inte var så goda iaf (särskilt när man nyss sett säsongsavslutningen av Stargate Atlantis med deras deus ex machina-upplägg i vanlig pompös stil). Jag var positivt överraskad över den utvecklingen och att de inte valde den "vanliga" enkla utvägen.Jo, inte framhäver de några moralkakor direkt, angående patriotism menar jag. Det är väl som man säger, den som söker - han finner.