Jump to content

Photo

Jericho - Säsong 1

• Please log in to reply
300 replies to this topic

#51 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 May 2007 - 10:16

Åh, vad glad jag är att ännu en har kommit till Jerichos lilla fans-skara. :) Ska bli intresant att läsa vad mer du har att skriva när du sett lite mer. De bästa avsnitten kvarstår. :D

Glad to be here. Jag såg de första sex avsnitten i höstas och tyckte det var en okej serie, även om jag då hade onda aningar om småstads-gulligull-effekten och jag hade då tankar om att det varit intressantare om det utspelat sig i en storstad, men ack så fel jag hade. Det här funkar riktigt bra ändå.

Jag ser verkligen fram mot att höra dina funderingar om de avsnitten du har framför dig.

Jag återkommer när jag sett mera. Det kommer inte att dröja länge, det lovar jag.

Visst är musiken bra och har ett bra tonläge, precis som du säger. :) Musiken skrivs av David Lawrence (American Pie 1-2, Van Wilder, High School Musical). Iallafall förra halvan av serien. Jag vet inte om de har bytt (Tror inte det). Svårt att veta med IMDb ibland.

Känner inte alls tills honom (har inte sett dessa filmer), men bra är han iaf.

Ja, de lyckades verkligen med flashback avsnittet. Jag väntade mig ett riktigt dåligt avsnitt (Jag tänkte, hur bra kan det vara som utspelar sig dagen innan allt händer) men det visade sig verkligen bra och gav en riktigt bra bakrund till handlingen och besvarade de viktigaste frågorna.

Det var ju flera tidshopp i avsnittet, från flera månader innan i början tills det kom närmare och närmare i tid. Vi fick det för att förklara från vilka utgångspunkter Jake och Hawkins kom till Jericho - jag tror inte att det kommer flashbacks för andra karaktärer (det vill jag inte ha heller). Och det kändes väldigt skönt att få svar på frågor om de två och deras bakgrund. Mera Lostliknande pussel hade varit väldigt fel och helt misslyckat i den här serien.

Hehe Marie, du har nog de bästa avsnitten, i min mening, kvar att se då. :)

Det låter lovande.

Jo, inte framhäver de några moralkakor direkt, angående patriotism menar jag. Det är väl som man säger, den som söker - han finner. ;)

Det är ju en amerikansk serie och de måste ju få slå sig för bröstet litegrann för att må bra, så det var kul att se att marinkårssoldaterna inte var så goda iaf (särskilt när man nyss sett säsongsavslutningen av Stargate Atlantis med deras deus ex machina-upplägg i vanlig pompös stil). Jag var positivt överraskad över den utvecklingen och att de inte valde den "vanliga" enkla utvägen.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#52 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2007 - 13:54

Kunde inte hålla mig så nu har jag sett t o m 1.21 också. Det här är en skrämmande och fascinerade historia för hur det kan gå (och sannolik i sin utveckling!) efter den stora apokalypsen. Är det bara ett avsnitt kvar av säsongen? När kommer det mera? Jag vill se mera NU! ;)

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2007 - 14:48

Det här är en skrämmande och fascinerade historia för hur det kan gå (och sannolik i sin utveckling!) efter den stora apokalypsen.

Tack. Är så glad att någon håller med mig. :D Illyria och de andra tyckte att de skulle ha byggt upp en armé och att det skulle bli totalt kaos och att allt skulle totalförändras redan under andra och tredje avsnittet. <_<
Jag håller fullständigt med om att det känns väldigt sannolikt i hur de försöker återvända till hur det var men att det sakta utvecklas mot en mer extrem värld ala Fallout/Mad Max.

Jepp. 1 avsnitt kvar som visas i USA på Onsdag. Sedan får vi vänta till höst innan vi får se fortsättningen. :upset: Om serien får en andra säsong, det vill säga. Men det låter väldigt osannolikt att den inte skulle få det med tanke på hur bra det går för serien i USA och vilket starkt fan-base som den redan har fått.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 May 2007 - 16:14

En bra idé är inte att lyssna på vad Illyria säger. Jag håller helt och hållet med om att det här känns som ett betydligt mer trovärdigt scenario hur det skulle kunna utveckla sig. Allt raseras inte helt, utan i okunskap så försöker man klandra sig fast i det liv man levt. Det är en av sakerna jag gillar med Jericho - för det känns naturligt och trovärdigt. Du slängs inte in i mitten av en postapokalyptisk värld - du ser den skapas framför ögonen, bit för bit.

Serien har varit bra hela säsongen överlag, men särskilt bra de senaste avsnitten. De har verkligen trappat upp tempot.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#55 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2007 - 16:59

Stämningen i börjar var ju en beskrivning av småstadsidyllen, men där man långsamt fattar vad det är som hänt och som börjar förstå att världen som de känner den är borta. Dessutom kommer det hot utifrån, först bara småskurkar som profiterar på folks omedelbara behov, men hotbilden förändras och stämningen blir mörkare och mörkare. Jag ser verkligen fram emot säsongsavslutningen och misstänker att den kommer att avslutas med en riktigt desperat och svart bild av hur det ska gå för våra Jericho-bor... Jag misströstar inte om att det kommer en säsong 2 eftersom serien bara har lyfts till högre och bättre nivåer under säsongen.

Jag bokar plats i torrentkön på onsdag natt då. ;)

Btw, visst var det ngn svensk kanal som köpt in Jericho? Fyran eller femman?

#56 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2007 - 18:01

En bra idé är inte att lyssna på vad Illyria säger.

Tack, det har jag märkt. ;)

Jag håller helt och hållet med om att det här känns som ett betydligt mer trovärdigt scenario hur det skulle kunna utveckla sig. Allt raseras inte helt, utan i okunskap så försöker man klandra sig fast i det liv man levt. Det är en av sakerna jag gillar med Jericho - för det känns naturligt och trovärdigt. Du slängs inte in i mitten av en postapokalyptisk värld - du ser den skapas framför ögonen, bit för bit.

Serien har varit bra hela säsongen överlag, men särskilt bra de senaste avsnitten. De har verkligen trappat upp tempot.

Håller helt med. Du beskriver exakt vad som är orsaken att jag älskar den här serien och bara faller mer och mer för den efter varje avsnitt. :) När ett avsnitt slutar så är det som att jag vill börja gråta. :P Hela med att man får se en postapokalyptisk värld skapas, vilket jag inte kan minnas att man fått göra i nån annan serie/film, är en av sakerna som gör serien så väldigt intresant.
En annan sak är att den har verkligen lyckats med seriens mysterium (Till skillnad på t ex LOST) där man får veta saker efterhand som folket i Jericho får veta det. Man känner sig lika blind som dem och det ger en känsla av att man är en del av Jerichos befolkning medans man ser avsnittet. Och givetvis är ett stort + det faktum att fi får SVAR på seriens mysterium. Nu t ex så har de flästa av de mysterium som fanns från seriens början blivit förklarade samtidigt som nya börjar utvecklas.
Jag måste säga att med de senaste avsnitten så har serien till och med gått om Heroes en aning IMO. ;)

Stämningen i börjar var ju en beskrivning av småstadsidyllen, men där man långsamt fattar vad det är som hänt och som börjar förstå att världen som de känner den är borta. Dessutom kommer det hot utifrån, först bara småskurkar som profiterar på folks omedelbara behov, men hotbilden förändras och stämningen blir mörkare och mörkare. Jag ser verkligen fram emot säsongsavslutningen och misstänker att den kommer att avslutas med en riktigt desperat och svart bild av hur det ska gå för våra Jericho-bor... Jag misströstar inte om att det kommer en säsong 2 eftersom serien bara har lyfts till högre och bättre nivåer under säsongen.

Jag bokar plats i torrentkön på onsdag natt då. ;)

Btw, visst var det ngn svensk kanal som köpt in Jericho? Fyran eller femman?

Ja, men jag minns inte vilken kanal.

Ja, jag längtar också verkligen till säsongsavslutningen. Jag tror, precis som du, att det kommer sluta riktigt mörkt. Hoppas på en ordentlig cliffhanger som får oss att gråta efter serien hela sommaren. :P
Kommer bli en tuff sommare vilket som. ;)
För en säsong 2 är jag också väldigt säker på. Den överlevde Idol med att bara förlora lite mindre än 3 miljoner tittare. Den håller samma tittarsiffronevå helatiden (Första halvan ca 12 varje avsnitt, denna halvan ca 9 milj. varje avsnitt) utan att mindska och den ligger 2:a efter Idol i rating (Låg 1:a innan Idol började).
Visst, många säger att tittarsiffror inte har med saken att göra men det håller jag inte med om.
Ska bli väldigt intresant att se hur Jericho ser ut i säsong, med högre budjet. Och vad som kommer hända. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#57 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 08 May 2007 - 18:20

TV 4 köpte in Jericho.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#58 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2007 - 18:30

Fyran har blivit riktigt duktiga med att visa serier. Vi får hoppas att den kommer till hösten då och att den får en bra tid och mycket publik, för det är serien värd.

#59 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 May 2007 - 19:07

Fyran har blivit riktigt duktiga med att visa serier. Vi får hoppas att den kommer till hösten då och att den får en bra tid och mycket publik, för det är serien värd.

Ja, verkligen. Jag vill försöka få mina föräldrar att se serien (Men de gillar inte långa serier och det har blivit svårt sen jag fick dem att börja se LOST, vilket de fortfarande inte har förlåtit mig för) så jag hoppas på en bra tid och att de sänder non stopp (Alltså säsong 2 direkt efter säsong 1).
Hoppas det blir en bra tid. Tyvärr så ska den bara sändas på TV4+.

Läste den officiella avsnitts beskrivningen för nästa avsnitt och jag känner hur jag ryser av förväntan: (Väldigt mild spoiler) In the season finale, Johnston leads an outnumbered army against New Bern. :thumbsup:

Verkar som att vi inte behöver oroa oss för att en liten, mindre smärtsam, insatsstyrka sätta stopp för kriget innan det händer. Det verkar verkligen bli det stora fulla kriget som vi alla hoppas på. :popcorn:

STOR SPOILER (Ej specificerad eller detajerad): 1 av huvudkaraktärerna kommer att dö i säsongsfinalen. Så länge det inte är Jake, Johnston, Stanley, Uncle Sam, Gail, Dale, Hawkins eller Heather (Om hon fortfarande lever) så kvittar det.
Speciellt Heather, Jake, Johnston, Stanley och Uncle Sam vill jag verkligen ska vara kvar.
Jake och Eric känns väldigt säkra. Liksom Hawkins.
Tyvärr så har jag en stark misstanke om att det blir Johnston som faller, men jag hoppas verkligen på Gray... eller Emily.

Ang. Heather: (Inga framtids spoilers) Vad tror ni? Är hon död eller lever hon fortfarande? Hon har varit med så lite den här halvan (Trots att hon är en av huvudrollerna) och nu plötsligt så säger de i serien att hon är död? Känns så plötsligt och klumpigt. Jag kan omöjligt tänka mig att hon är död (Inte bara för att hon är min absoluta favorit karaktär i serien) och hela grejen med att ta bort en av seriens populäraste karaktärer (Ni skulle bara se vilket fan-base Heather har på nätet) på det viset makes no sence. Men att hon inte längre står med som series regular ser mörkt ut.
Emily har bliviot väldigt hatad pga Heathers försvinnande för Heather-fansen skyller det hela på att seriens skapare vill få ihop Jake och Emily till varje pris.
Iallafall, vad tror ni?

Edited by Crusader, 08 May 2007 - 19:16.

-Sora, Kingdom Hearts

#60 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2007 - 20:22

Det ser lovande ut för säsongsfinalen ja. :D

Ang. Heather hoppas jag som du, Crusader och jag är inte alls förtjust i utvecklingen att Jake och Emily ska få ihop det igen. -_-

#61 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 08 May 2007 - 20:53

Instämmer kring Jake/Emily/Heather.

För er som följer TV-Guides podcast så hade de en intervju med Skeet Ulrich där Heather togs upp och han sa i princip att vi inte sett det sista av Heather och att det fanns hopp för alla Jake/Heather-shippers. Me like it!

#62 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 May 2007 - 21:33

Instämmer kring Jake/Emily/Heather.

För er som följer TV-Guides podcast så hade de en intervju med Skeet Ulrich där Heather togs upp och han sa i princip att vi inte sett det sista av Heather och att det fanns hopp för alla Jake/Heather-shippers. Me like it!

Heather spoiler: Hoppas verkligen det. Jag upptäckte nyss att hon står som gäst till nästa avsnitt och det sägs att hon är med i trailern för nästa avsnitt (Men jag vet inte om det stämmer). Hoppas bara hon blir series regular i nästa säsong.
-Sora, Kingdom Hearts

#63 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 May 2007 - 22:08

OMG!!! :blink:

Snacka om cliffhanger. Men nu kommer Heather till undsättning med Marinsoldater. :D

Fan att Johnston skulle dö. :angry: En av mina favoriter i serien. Måste säga att jag grät lite där. Känns fortfarande tungt när jag tänker på det.
Stackars Jake fick inte mycket chans att sörja. Och stackars Gail. Och Eric har verkligen otur just nu.
Kommer kännas tomt utan honom. Visst, vi lär få återse honom i flashbacks men det blir inte samma sak. Och det kommer kännas sorgligt varje gång man ser honom.

Verkligen kul att se Heather igen. :wub: Jag riktigt hurrade när jag såg henne. :D Och hon dog inte. :P

USA kontrolleras av terroristerna... eller iallafall en del av dem. Skalle-Pär var en av ledarna. Märkte ni flaggan bara hade 21 stjärnor? Och att strecken är lodrätt medans de är vågrätt på den riktiga flaggan? Det verkar som att det pågår ett inbördeskrig mellan 2 regeringar. Är båda regeringarna skurkar eller är bara en av dem skurkar?

Och nu blir Jericho indraget mitt i allt. För efter att de räddat Jericho så kommer Jericho vara under deras kontroll. kan aldrig tänka mig det vara en bra sak. Men samtidigt, bättre än att alla blir mördade av New Bern.

Flashbacks i avsnittet. Berättade rätt mycket varför Jake stack.
Jag fattar iallafall varför han stack. Alla var mot honom. Hans bror blev tvingad att göra honom Best Man vilket måste ha tagit Jake hårt.
Nu fattar jag också varför Johnston var så bitter när Jake kom hem. Han hade ju säkerligen sett att Jake skulle bli något bra och tog det hårt att han bara stack och gav upp.

Blev lite besviken när Jake stod på varandan efter Johnstons död. Jag väntade mig nåt mäktigt tal som skulle göra att alla såg honom som deras ledare. Men så blev det inte.

Kul att se dem använda stridsvagnen. :D Jag gissar på att hawkins ska ramma tåget med den.

Tuff strid där i början. :) Riktigt cool. :D Måste erkänna, det blev inte riktigt så storslaget som jag hoppats. Definitivt inte dåligt (Ett av de absolut bästa avsnitten) men inte riktigt så stort som jag hoppats.

Veckans Morse-kod i Introt: “TO THE FLAG”. med de tidigare medelanden i de 2 tidigare avsnitten så blir alltså den fulla meningen: “WE PLEDGE ALLEGIANCE TO THE FLAG”.
Min gissning är att den där flaggan har stor betydelse och att denna mening har mycket med säsong 2 att göra.

Posted Image

Nu kommer det riktigt RIKTIGT hemska. Att vänta till höst innan vi får se fortsättningen. :(
Usch, om den inte får en andra säsong så vet jag inte vad jag tar mig till. Men jag ser inte det som en möjlighet. Så mycket som de satsar på serien och så bra det går för den så kan jag inte annat än tänka mig att den får en till säsong.
Men det blir en lååååång väntan. :skull:

Edited by Crusader, 10 May 2007 - 22:17.

-Sora, Kingdom Hearts

#64 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 May 2007 - 22:29

Puh vilket avsnitt! Och så hemskt när de siktade på varandra och bara väntade på att någon skulle avlossa det första skottet. :ph34r:

Tråkigt att det blev just Johnstone som dog, men logiskt också. Det tog hårdare att en hjälte dog än någon av de vi inte bryr oss lika mycket om. Synd på skådisen dock. Jag har alltid gillat honom. Mycket effektfullt och gripande med flashbackscenerna från bröllopet där man fick uppleva avståndet mellan bröderna och skillnaden nu, då de samarbetade så bra inför och under striden.

Ang. tanksen så trodde jag också att Hawkins skulle ställa den på spåret för att stoppa tåget, men det såg ut som att avståndet var för långt för att han skulle hinna det när han stod där uppe på kullen.

Yay för att Heather kommer tillbaka! Och det kommer att bli ett triangeldrama mellan Jake-Emily-Heather nästa säsong. Någon som sätter emot? :P

De där trupperna kommer ju från en helt egen "nation" med en flagga som ser ut sådär. :lol: Set-up:en för s. 2 är iaf mycket bra. Trupperna intar Jericho och slår ned New Bern-gänget. Sedan börjar jakten på bomben. Då får vi en katt-och-råttalek och ett gerillascenario med "vårt" gäng mot TPTB för att gömma/flytta bomben och avslöja de verkliga terroristerna. Dessutom finns det väl en annan armé med en annan flagga med ett okänt antal stjärnor som också kan komma att ingripa. Jag längtar redan. :D

#65 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 May 2007 - 22:47

Oh oh, Gerilla grejen har jag inte ens tänkt på. Det där låter riktigt kul. :D Ser verkligen fram mot det. Annars så kändes det lite tråkigt att Jericho skulle bli en del av en stat igen och sluta vara självständigt men det du beskreb låter riktigt riktigt bra och jag tror du har helt rätt. ;)
Ser verkligen fram mot säsong 2 nu. :D

Ja, man kan undra om det bara är en till nation eller flera. Är det en till så borde den också ha 21 stjärnor. Kan det vara så att terroristerna delat upp sitt byte?

Usch, ja. Ett Emily/Jake/Heather triangeldrama. Kan ju alltid hoppas att Heather verkligen menade det hon sa om att bara vara vänner. Jag vill inte ha ett triangeldrama mellan dem. Dels för jag gillar verkligen Heather och Emily som vänner. Och jag är dödstrött på triangeldrama.
Men jag hoppas att det blir Jake och Heather till slut när Emily och Jake är avklarat.

Johnstons död kom ju knappast som en överaskning. Alla, som jag vet, hade räknat ut att det var han. Vi bara hoppades att vi hade fel.
Men som du sa, det fick en väldigt bra effekt. Bara jäkligt synd på en bra karaktär och en bra skådespelare.

Mycket spänning i luften när de siktade på varandra. Väldigt hemskt också med tanke på att de, bara för 6 månader sedan, var goda grannar. Och att sitta där och sikta på varandra, vänta på att någon ska skjuta först...
Tänkte på Heather. Hur tufft måste det inte ha varit för henne att behöva vända ryggen till sin hemstad? Hon var ju uppväxt i New Bern.

Snart kommer 17:e maj. Då får vi veta bekräftat ang. en andra säsong och efter det så borde en massa info och hintar dyka upp. och jag tror att man kan vänta sig en hel del grejor på CBS Jericho sida att överleva på. :D Kanske tillochmed en ny, bättre, Webserie? För Countdown var bara skräp. Men det hela beror på om Actors Guild och Whriters Guild fortsätter sätta sig mot Webisoder.
-Sora, Kingdom Hearts

#66 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 May 2007 - 23:27

Om Jericho inte får en andra säsong blir jag riktigt förbannad!

Winter is Coming

#67 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 May 2007 - 23:31

En andra armé behöver ju inte ha 21 stjärnor exakt, det kan vara både fler och färre. Det sas ju något om att vissa stater stod utanför unionen, Texas minns jag nämndes. Idag är det 50 stater och flaggan visar att 21 är med i just den unionen, det lämnar 29 lediga platser för andra konstellationer.

Jag är lika trött som du på triangeldrama... Yes Lost! I'm looking at you! <_<

Jag gillar också tanken på gerillakrig och Davids kamp mot Goliat och jag hoppas att de fortsätter att bygga serien som hittills mer ett hårdare och mörkare klimat eftersom. Jag vill också veta mera om vad som pågår i landet i stort, vad som händer i New York t ex (och där finns ju planteringen med hon snobb-tjejens föräldrar som en möjlig ingång till att få veta mera).

Tanken att serien inte skulle förnyas känns mig helt främmande. Den har trots allt bra tittarsiffror jämfört med mycket annat.

#68 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 May 2007 - 00:14

Visst ja. Jag tänkte fel där. 29 stater är det kvar, inte 21. Är nog som du sa, splitrade grupper. Men där borde vara ett par stormaker till. Och jag tror inte att alla Presidenter är borta. Kanske inte 6 st nu men fortfarande några andra.

En sak som förbryllar mig: Varför göra en flagga mitt i ett krig som bara innehåller 21 stater medans de kämpar för att ta över andra? Jag undrar lite om de 21 staterna kanske var inblandade i det hela på nått sätt. Att de som tar makten har kontroll över dem.
Eller så gör de om flaggan efterhand som de tar över platser.

Ja, lite mer info om övriga landet hade varit bra. Jag tror vi kommer få mycket mer i säsong 2. Men det ska vara på samma sätt som i den här säsongen, att vi får info efterhand som någon i Jericho får veta nåt.
Hennes föräldrar i New York är, som du sa, ett passande exempel.

Jag älskar motståndsrörelser, Gerilla krig, liten grupp som kämpar mot stort elakt Imperium. Detta kan bli så maxat så det är inte sant. :thumbsup:

Håller med. Känns som större chans att vinna på Lotto än att det inte skulle bli en andra säsong. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#69 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 May 2007 - 03:30

Det ryktas nu om att Jericho bara får 13 avsnitt nästa säsong och blir en midseason serie. (Alltså att den börjar i Januari)
Om det är så betyder det inte tvunget att serien blir nerlaggd efter det (Även om det brukar vara ett teckan) utan kan också ha med att de inte har haft plats för fler full season serier.
Fast nu kan det ju också vara så att 13 avsnitt delen är ett falskt rykte och att de får en hel säsong back-to-back i midseason. Låter underligt att de bara skulle få 13 avsnitt efter hur bra det gott denna säsong.

Källa
-Sora, Kingdom Hearts

#70 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 12 May 2007 - 09:29

Har också följt denna serie, och som många andra tyckte jag den var bäst i början och slutet av säsongen. Det var väl först när Jake och Hawkins började samarbeta som serien ordentligt tog fart.

RIP Johnston. Mycket synd att han skrevs ut ur serien då han, Jake och Hawkins väl var de enda riktigt starka karaktärerna i denna serie.
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#71 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 May 2007 - 10:43

Jag har inget emot en kortare säsong om det innebär en tätare berättad historia istället för att dra ut det så att samma historia ska fylla ut 22-24 avsnitt. Att behöva vänta till i januari är ju hårt, men om det innebär att hela säsongen visas i ett svep är det också positivit i min bok. Däremot är det inte bra ur den vinkeln om serien hänger på gärdsgården p g a låga tittarsiffror. Då är det mycket dåligt att ha ett så långt uppehåll.

#72 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 12 May 2007 - 11:08

Å andra sidan var det ju, vad jag förstått, det långa uppehållet mitt i säsongen som nästan tog död på serien tittarmässigt. Så hela säsongen i ett kör är nog det bästa som kan hända.

Edited by Reifu, 12 May 2007 - 11:08.

Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#73 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 May 2007 - 14:05

Nja, det var faktiskt Idol som sänkte tittarsiffrorna där. Och inte med så mycket som folk trodde. De förlorade runt 3 miljoner tittare efter det uppehållet. Från strax under 12 miljoner till strax uner 9 miljoner. Sedan så behöll de sina 9 milj. ända till säsongsavslutningen.
Och när det gäller rating så låg de faktiskt 2:a efter Idol (De låg 1:a innan Idol). Så det har inte gått så dåligt ändå.
Men den kan göra mycket bättre om de flyttar den från Idol sloten.
-Sora, Kingdom Hearts

#74 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 12 May 2007 - 15:04

Jo American Idol krossar ju allt i sin väg.
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#75 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 May 2007 - 19:02

Jo American Idol krossar ju allt i sin väg.

Ja tragiskt men sant :(

Winter is Coming