Så vitt jag vet så inväntar man Caspians prestationer innan man bestämmer sig för hur man skall göra med resten av serien. Men som det ser ut så kommer serien rundas av med Skeppet Gryningen. Tyvärr.
Narnia: Prins Caspian
Posted 15 May 2008 - 14:50
Så vitt jag vet så inväntar man Caspians prestationer innan man bestämmer sig för hur man skall göra med resten av serien. Men som det ser ut så kommer serien rundas av med Skeppet Gryningen. Tyvärr.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 May 2008 - 14:56
Om nu denna film är bra (vilket den ser ut att bli) så vore det ju synd att sluta där IMO. Ungefär som med The Golden Compass.
Posted 15 May 2008 - 15:09
Att sen Guldkompassen floppar med den inflation av barn fantasy filmer som kommit som senaste åren (och fortfarande kommer) är inte så överaskande. Men trist.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 15 May 2008 - 15:13
Är du intresserad (och det är du ju givetvis) så kan du smygglutta på serien på Youtube:
BBC Chronicles of Narnia: the Lion the Witch and the Wardrobe - Chapter 1/6 Part 1/3
Edit: Jag älskar den där signatur melodin!
Edited by XC, 15 May 2008 - 15:13.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 May 2008 - 15:28
Jag är förvånad att det inte har gått bättre än det gjort för Häxan och lejonet. Det är ändå en bokserie som funnits länge och uppskattats av många. Det är inte LotR men det borde iaf ha gått betydligt bättre tycker jag.
Jag har ingen koll på det. Hur har det gått för den hittills?
Att sen Guldkompassen floppar med den inflation av barn fantasy filmer som kommit som senaste åren (och fortfarande kommer) är inte så överaskande. Men trist.
För mig var det lite överraskande dock måste jag säga. Men framförallt trist att det inte ser ut att bli någon fortsättning.
Den gamla BBC serien är både bra och charmig - dock så skall det tilläggas att den med dagens mått inte är storslagen rent visuellt och att den ibland känns lite för teatrisk. Men det sistnämnda borde man kunna ha överseende med.
Är du intresserad (och det är du ju givetvis) så kan du smygglutta på serien på Youtube:
BBC Chronicles of Narnia: the Lion the Witch and the Wardrobe - Chapter 1/6 Part 1/3
Edit: Jag älskar den där signatur melodin!
Jag har överseende med det mesta. Jag äger ju faktiskt (och desutom gillar) både 1980-talets TV-Serie version av Liftarens guide till galaxen samt TV-Serie versionen från 1996 av Neil Gaiman's underbara bok Neverwhere. I dessa produktioner har dom bland annat av kostnadsskäl fått tagit sig friheter.
Känner igen introt till serien så jag har garanterat sett den. Men det är nog bra länge sedan. Är det inte i denna serie som Aslan är en "docka" och inte rör sig alls som vi är vana vid i dagsläget? Hoppas du förstår frågan, vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.
Ska kolla lite via dina länkar och gillar jag det jag köper så hoppas jag att man fortfarande kan köpa serien på DVD.
Posted 15 May 2008 - 15:38
Jag vet inte exakt. Men det gick iaf mycket sämre än filmbolaget hade hoppats och att det är därför Caspian inte spelades in direkt efter Häxan. Men jag antar att den gick bättre på DVD efterom dom nu gör två nya filmer..Jag är förvånad att det inte har gått bättre än det gjort för Häxan och lejonet. Det är ändå en bokserie som funnits länge och uppskattats av många. Det är inte LotR men det borde iaf ha gått betydligt bättre tycker jag.
Jag har ingen koll på det. Hur har det gått för den hittills?![]()
Edited by Wylie Times, 15 May 2008 - 15:39.
-Gangstagrass
Posted 16 May 2008 - 12:39
IESB - Prince Caspian Will Reign at the Box-Office
Mania - Movie Review: The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
First Showing - Chronicles of Narnia: Prince Caspian - Fails to Impress
Edited by Cartman, 16 May 2008 - 13:11.
Posted 16 May 2008 - 23:20
Flyttade denna tråd till huvudforumet eftersom det står Bio 16/5 i underrubriken.
Vad lurad jag blev, den kommer ju inte till Sverige förrän den 2 Juli enligt SF.se
Har bio datumet här i Sverige blivit flyttat?
Jaja, flyttar tillbaka tråden och ändrar i underrubriken.
*torkar svetten från pannan efter allt extra arbete*
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 May 2008 - 01:51
Jag såg förresten reklam för filmen på TV idag.
Edit: Kom på att det nog var när jag så SNL nerladdat som den slank med...
Edited by Wylie Times, 17 May 2008 - 01:53.
-Gangstagrass
Posted 19 May 2008 - 12:38
GRRR
Flyttade denna tråd till huvudforumet eftersom det står Bio 16/5 i underrubriken.
Vad lurad jag blev, den kommer ju inte till Sverige förrän den 2 Juli enligt SF.se
Har bio datumet här i Sverige blivit flyttat?
Jag tror det svenska premiärdatumet hela tiden har varit 2 Juli.
Posted 19 May 2008 - 14:03
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 26 May 2008 - 12:15
Weta Preview: The Crafting Of Narnia - Update 8: Creatures Part II
Dear Narnia fan,
Harper Collins and Weta Publishing’s brand new book, The Crafting of Narnia: The Art, Creatures and Weapons from Weta Workshop, lifts the lid of secrecy and shares for the first time the artwork and craftsmanship that went into creating all of Weta Workshop’s contributions for both of the Narnia films. To celebrate the book’s release, we’re posting previews of some of the artwork that is in the book and behind the scenes photographs from the making of the movies. As a subscriber to our mailing list, you will be getting these articles before they appear on our Web site, so join us as we celebrate the book’s debut and count down to the release of the new movie Prince Caspian!
The book is available to buy in the US and signed copies can be ordered from Weta’s website.
These articles are sent first to our mailing list and published on our site a few days later, so if you know anyone who’s keen to get news first, please forward this email so they can sign up to the mailing list at www.wetanz.com/mailinglist
Update 8: Creatures Part II:
On The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe, Weta Workshop was tasked with designing a myriad of different species to inhabit the world of Narnia. A huge number of ideas were pitched, with the director choosing his favourites from the throng. Along the way, some were discarded, while others evolved into the versions seen in the film.
Harper Collins and Weta Publishing’s new book, The Crafting of Narnia: The Art, Creatures and Weapons from Weta Workshop, goes into great detail in covering the creature designs, presenting, for the very first time, some of the unusual designs that didn’t make it into the final film. Here are some of these never-before-seen images that Narnia fans can expect to find in the book, available to buy now…
Harpy concept art by Greg Broadmore.
Daniel Falconer’s concept art for the Sprite, a character that only featured in early drafts of the film script.
Sprite concept art by Stephen Crowe.
Though not all made it into the final film, early designs were done for many monsters, including a Gorgon, seen here in concept by Daniel Falconer.
An early design drawing for Rumblebuffin the Giant by Daniel Falconer.
Available now from Weta Collectibles are reproductions of some of the actual design maquettes produced for the film, including the Minoboar, by Stephen Crowe; Mr. Tumnus, by Greg Tozer; and Satyr, by Steve Unwin.

Posted 05 June 2008 - 12:36
NarniaWeb - Prince Caspian DVD/Blu-ray News
Posted June 4, 2008
According to UltimateDisney, The Chronicles of Narnia: Prince Caspian DVD and Blu-ray are expected to be available December 2008. There's no word yet on whether there will be a Special Edition and/or Extended Edition of this movie. There also is no available cover art yet, though it's likely to be similar to one of the two posters they released for the movie.
Sedan tar det kanske längre tid för oss innan den kommer ut i en svensk utgåva.
EDIT:
NarniaWeb - Prince Caspian Coming to DVD/Blu-ray in October?
June 16, 2008
Earlier this month we posted a story about Prince Caspian's projected DVD and Blu-Ray release date of December 2008. According to an article from Consumeraffairs.com today, this date is now October 2008. The Consumer Affairs article discusses how Disney and Panasonic have been developing BD-Live technology, which will allow viewers to chat with other viewers worldwide while watching a synchronized film, send each other videos, and play quiz games with one another. Prince Caspian is listed at the end of the article as one of the first four films that Disney is planning to release with BD-Live. If this is true, it is safe to assume that the DVD will be released on the same day. You can read the full article here.
NZ Herald - Weta's work on Narnia chronicled in detal
Edited by Cartman, 17 June 2008 - 12:58.
Posted 05 June 2008 - 17:56

Posted 09 June 2008 - 11:45
Ska köpa biljett idag. En av få filmer i år som jag ser fram emot att få se på just bio.
Posted 16 June 2008 - 13:33
XC: Vet att du inte går på bio så ofta men är det en film du kan tänka dig att se på bio?
Posted 16 June 2008 - 13:49

Posted 16 June 2008 - 13:59
Posted 01 July 2008 - 11:01

Posted 02 July 2008 - 13:06
Dagens Nyheter - 3 av 5 ~ "Het kamp i Narnia"
Svenska Dagbladet - 4 av 6 ~ "Nya Narnia - Filmisk triumf störs av strider"
Hittar inga fler för tillfället. Den lokala tidningen (Östgöta Correspondenten) gav den 3 av 5 och klagade på att filmen hade för lång speltid och att striderna har för stort fokus och att djupet i karaktärerna på så sätt får ta ett steg tillbaka. Recensionen finns inte att läsa online än.
Mindre än en timme kvar nu tills jag själv får se hur filmen är.
Edited by Cartman, 02 July 2008 - 13:07.
Posted 02 July 2008 - 13:15
Mindre än en timme kvar nu tills jag själv får se hur filmen är.
Jag kommer nog att se den på lördag.
Posted 02 July 2008 - 13:22
Jag klarar inte av att vänta längre än vad jag redan har gjort så jag köpte en biljett till föreställningen 15:00 idag, tidigare än så gick inte att åstakomma.
Återkom gärna med dina tankar och funderingar efter att du har sett filmen, även ni andra som ser den. Bara kul att höra vad andra tycker om filmen.
Posted 02 July 2008 - 13:39
Om den finns online kanske du vill länka till den. Alltid kul att läsa recensioner efter att man har sett filmen.
Tyvärr finns den inte på nätet.
Posted 02 July 2008 - 13:50
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin