MissingEtt bra avsnitt, men blandar sig inte in i absoluta toppen för säsongen så här långt.

Mycket trevligt att man får se mer av Teyla. Hon är den, tillsammans med Ronon, som är minst använda av teamet, enligt min åsikt. Upplägget påminner mycket om "The Real Word" i det att man lägger full fokus på Teyla (TRW; Weir), men med annan story. På sätt och vis är det helt rättvist att hon får så mycket screentime i ett avsnitt, men kalla mig galen

men jag föredrar den gamla SG1 verianten där man kan ha fokus och utveckla en karaktär, men involvera samtliga i storyn. Saknas ofta fortfarande i SGA, dom har en tendens att alltid splittra teamet i sådana avsnitt.
Det som gör att jag gillar avsnittet ändå är att storyn är mer intressant, spännande och mer action än vad TRW innehöll (bra avsnitt för Weir, men aningen trist ibland), samt att Teylas karaktär äntligen får mer fokus och utvecklas...har väl inte hänt på allvar sedan "The Gift"? Undrar vad det är med Teyla som vi får "nästan" reda på i slutet där.
Det såg så roligt ut när en Bolekai (stavas hur?) kom med en klubba i munen. 

Det där var de roligaste! Tänkte just de när han kom in i bild, tänkte vad tusan de va han hade i munnen, liknade ju en klubba. Visade sig visst vara de också.

Hade helt glömt bort att Keller hade ju packat ner sånt och att de gått igenom väskan....men de såg roligt ut.
Edited by SaberBlade83, 10 November 2007 - 22:36.