Men jag måste säga att det känns lite kusligt hur jag känner igen mig i honom lite... fast bara i de icke psykopatiska delarna.
Undrar om han är Psykopat eller om det är något annat som ligger till grunden.
Posted 24 September 2007 - 23:00
Posted 25 September 2007 - 07:00
Men jag måste säga att det känns lite kusligt hur jag känner igen mig i honom lite... fast bara i de icke psykopatiska delarna.
Posted 25 September 2007 - 12:33
Posted 25 September 2007 - 15:48
Kan någon ge mig uppgifter om vad böckerna om Dexter har för titlar och kanske till och med ISBN?
Posted 26 September 2007 - 11:58
Posted 27 September 2007 - 21:44
Posted 28 September 2007 - 12:10
Posted 02 October 2007 - 12:47
Posted 02 October 2007 - 16:34
Posted 02 October 2007 - 16:49
Göra sig av med Doakes? Nja, Dexter är ju inte den typen som mördar folk bara för att de är irriterande. Hade han börjat med sånt så hade man ju genast börjat tycka mindre om honom. Men frågan är ju om Dexter kommer mörda någon om den kommer på hans hemlighet? Doakes känns lite som personen som kommer komma Dexter på spåret. Det jag undrar lite över är: Hatar Doakes Dexter för att han är anorlunda (Så som jag vet att vissa inte gillar mig för jag är anorlunda) eller är det polisinstinkterna som gör att han misstänker Dexter för något och känner av att något inte stämmer?
Edited by Cartman, 02 October 2007 - 17:02.
Posted 03 October 2007 - 01:21
Risken är extremt stor kan jag säga, fast det känns inte rätt att benämna det som en risk, det är snarare en chans. Det är ett plus att ha sett serien och verkligen satt sig in i den och karaktärerna jämfört med att inte ha sett den.Risken är stor, känns det som, att man kommer tycka att Dexter's beteende är helt normalt och accepterat efter att ha fått stiftat bekantskap med honom under 12 avsnitt.
Edited by Illyria, 03 October 2007 - 01:22.
Posted 03 October 2007 - 12:15
Den där avataren känner jag igen, Cartman.
![]()
Risken är extremt stor kan jag säga, fast det känns inte rätt att benämna det som en risk, det är snarare en chans. Det är ett plus att ha sett serien och verkligen satt sig in i den och karaktärerna jämfört med att inte ha sett den.
Och gillar du serien så här mycket efter bara två avsnitt, vänta bara... det blir bara ännu bättre.
Posted 03 October 2007 - 15:36
Även den här gången vissade sig "offret" vara en extremt farlig och okänslig person. jag hoppas att det inte alltid är så. Jag hoppas att det kommer någon gång då man känner tvekan om personen verkligen förkänar det.
Posted 03 October 2007 - 20:32
Nej, nångång ska jag väl men inte ännu. Jag har bara läst om vilka skillnader första boken vs första säsongen har och serien låter mycket bättre. Du bör också verkligen hålla dig ifrån spoilers och böckerna, annars blir nog de kommande avsnitten inte lika bra/spännande.Har du läst någon av böckerna?
Han gör inga undantag för kvinnor. Barn däremot skulle vara intressant om han kom i kontakt med någon allvarlig brottsling i väldigt ung ålder, skulle han göra vad Harry gjorde med honom?Samma sak med kvinnor, han verkar vara något av deras skyddsling (iaf har jag fått det intrycket) men skulle han mörda en kvinna om hon begått ett, enligt Dexter, allvarligt brott?
Posted 04 October 2007 - 13:06
Nej, nångång ska jag väl men inte ännu. Jag har bara läst om vilka skillnader första boken vs första säsongen har och serien låter mycket bättre. Du bör också verkligen hålla dig ifrån spoilers och böckerna, annars blir nog de kommande avsnitten inte lika bra/spännande.
Han gör inga undantag för kvinnor. Barn däremot skulle vara intressant om han kom i kontakt med någon allvarlig brottsling i väldigt ung ålder, skulle han göra vad Harry gjorde med honom?
Edited by Cartman, 04 October 2007 - 13:08.
Posted 04 October 2007 - 16:39
Posted 04 October 2007 - 16:51
De stora dragen från boken är med, men de har ändrat på vissa saker, både större och mindre, och säsongen följer inte helt utvecklingen i boken. Med det menar jag att om något händer i mitten av serien behöver det inte vara från mitten av boken.Är det mycket som skiljer första boken med första säsongen?
Posted 05 October 2007 - 12:55
Posted 06 October 2007 - 12:41
De stora dragen från boken är med, men de har ändrat på vissa saker, både större och mindre, och säsongen följer inte helt utvecklingen i boken. Med det menar jag att om något händer i mitten av serien behöver det inte vara från mitten av boken.
Läs inte ens baksidan/beskrivningen på andra boken, jag tror den avslöjar större saker från säsong 1.
Vissa övriga frågor som tagits upp ovan kan komma att behandlas snart i serien, kanske redan nästa vecka.
Posted 07 October 2007 - 11:29
Det stämmer, ivarjefall inte på samma sätt som bok 1 var modell för säsong 1, men de kan ju fortfarande välja att ha med vissa smådelar från bok 2. Jag har egentligen inte läst något alls om bok 2 men förstår att serien vill/kan gå sin egen väg, det finns dessutom en större (eller väldigt stor) skillnad i hur säsong 1 avslutades jämfört med boken och här väljer de att bygga vidare på den också/istället.Hörde av en vän att säsong 2 dock inte ska baseras på bok 2 av Jeff Lindsay. Stämmer det och vad är anledningen till det?
Posted 07 October 2007 - 13:01
Edited by Cartman, 07 October 2007 - 13:01.
Posted 08 October 2007 - 20:25
Posted 08 October 2007 - 23:01
Posted 09 October 2007 - 12:55
Är det Psykopatism eller är det något helt nytt?
Edited by Cartman, 10 October 2007 - 13:08.
Posted 10 October 2007 - 13:12