Superhjältar på bio/tv
Posted 23 October 2007 - 18:15
Att bevara saker som de var skulle inte ha varit av nostalgiska skäl. Utan att seriefantaster skulle få ha ett eget litet krypin på nätet där svenska superhjältefans kan diskutera. Och jag vet inte om det finns andra, tynande serieforum. Om det skulle vara en bra idé att hitta fler sådana vet jag inte, för det är fortfarande frågan om det var bra att flytta hit.
Posted 23 October 2007 - 18:25
Länktips ; skapa ditt eget forum community - lätt och gratis
http://ecommunity.se/home.php
Men detta vara bara ett förslag; Lös problemet som min gamle kapten i lumpen sa när vi glömt snökedjorna
Edited by Walker, 23 October 2007 - 18:29.
Posted 23 October 2007 - 18:29
Walker: För att som tidigare sagt i tråden så vill Kermit inte göra det - utan det ska andra göra åt honom. Det är därför som jag blev väldigt lack på honom.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 October 2007 - 18:35
Nåja. Tack Peak, för att du en gång tog hand om vårt forum och för att du försvarade den lilla minoritet det har blivit i omröstningen. Det var kul så länge det varade.
Posted 23 October 2007 - 18:38
Ja, nu har det ju börjat hända, nedmonteringen, pga flytten som jag själv var riktigt kritisk till från början, men som jag förvisso anpassat mig mycket väl till, inget dåligt forum alls i sig.
Förstår inte riktigt hur du menar..? Att det här skulle förnya och förbättra serieforumet per automatik...? Det är väl snarare tvärtom..Kan tillägga att jag inte har något emot förändringen, speciellt om det leder till mer aktivitet. Det var trots allt flera år sen forumen slogs ihop och när det är så låg aktivitet är det kanske dags att göra lite förändringar. Men det skulle vara kul med mer folk på seriesidorna!
Sen Sentinel, så formulerade du dig något felaktigt tidigare, då inte absolut ALLA har absorberats in och börjat posta mera i andra delar av forumet. Ty jag postar fortfarande majoriteten av mina poster i dom serierelaterade delarna. Nu försvinner dock en av dessa delar, som bekant.
Ja, det hade väl varit trevligt med en kompromiss av något slag, t ex med ett "mirror-forum" som gör att samma trådar syns på två ställen, därigenom kanske till och med ökat trafiken än mer, och alla hade varit glada. MEN... nu fanns det aldrig någon vision från början från Sentinel och Marie's sida om en kompromiss, utan det var bara svart och vitt. Vara eller ICKE vara.Omröstningen ger ett tydligt resultat om trådens framtid, samtidigt finns en minoritet som verkligen kommer lida av det beslutet.
Varför kan ni inte enas om en kompromiss? En kompromiss innebär som bekant ett givande och tagande i en förhandlingssituation, där man enas om ett beslut som åtminstone kan accepteras av bägge parter.
Låt superhjältar på bio/tv vara kvar som delforum, men ta bort restriktionerna att seriefilmer endast får diskuteras på den avdelningen. Slut med trådflyttandet pga "den och den" filmen ligger på fel ställe. En och samma film t ex Hulken 5 kan diskuteras på flera ställen i forumet.
På detta sätt kan kakan både ätas upp och finnas kvar på samma gång, några större smulor har fallit bort - men det är sånt som kallas kompromiss.
Men detta var bara en litet förslag.
Vem var det förresten som var Admin på det gamla Superheroes..? Var det du, Grodan? Mitt minne fallerar mig, ty jag hann icke varda medlem särskilt länge där, innan flytten till Scifinytt.
Sen som avslutning, så måste jag säga att jag finner det lite sorgligt att Marie som verkar vara intresserad av en hel del av dom historier och teman som kommit fram ur seriernas värld, inte verkar vara ett vitten intresserad av serier i sig själv. Sorgligt, särskilt med tanke på att allt tyder på att serier kommer ha en allt större genomslagskraft i andra medier, då det verkar som det råder brist i t ex urvattnade Hollywood på nya tag.
Edited by PredaBot, 23 October 2007 - 18:48.
Posted 23 October 2007 - 18:44
Jag vet att det är en liten minoritet, men jag och Predabot kan väl ses som exempel på sådana som i stort sett bara hängde på serieforumet. Det är i alla fall skönt att du finns här, Predabot.
Posted 23 October 2007 - 18:59
Vad som är gjort är gjort. forumet har flyttats och Serieforumet har tyvärr krymt p.g.a. detta. Men det är inget vi kan göra nu förutom att acceptera att majoriteten ville tvärtemot vad vi ville.
Democracy sucks - Learn to live with it
De större valen vi har i det hela nu är att
a ) ragga folk från andra serieforum som håller på att falla sönder till att komma hit
b ) Starta ett eget forum
c ) Acceptera det och låta det vara.
Jag är en av de som hänger lite överrallt på forumet, med ett större öga till serieforumet då, men jag känner att jag kan acceptera att det blivit som det blivit (om än tråkigt).
@Predabot:
Jag skulle tro att Spidde menar att det blir större aktivitet på Filmforumet, nu när allt ligger under samma tak, s.a.s.
Edited by Hofling, 23 October 2007 - 18:59.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 23 October 2007 - 19:04
Posted 23 October 2007 - 19:27
Själv har jag inte brytt mig om den här omröstningen eftersom jag knappt läser något om filmerna ändå. Jag hinner knappt läsa serier, än mindre se på film.
Angående att hitta mer seriefolk till forumet så kanske vi kan spåna fram en strategi tillsammans, alla som bryr sig? Skapa en tråd för just detta?
Posted 23 October 2007 - 19:35
Cappy, du har gravt missuppfattat det där. Ingen ska göra någonting för mig. Hade jag däremot varit någorlunda kunnig på det där hade kanske att starta ett eget forum varit ett alternativ.
Är det enda problemet så är det lätt att ordna. Vem som helst kan göra det i dag. JAg kan till och med göra det åt dig om det vore så.
Sen Sentinel, så formulerade du dig något felaktigt tidigare, då inte absolut ALLA har absorberats in och börjat posta mera i andra delar av forumet. Ty jag postar fortfarande majoriteten av mina poster i dom serierelaterade delarna. Nu försvinner dock en av dessa delar, som bekant.
Nej, jag menar egentligen inte alla heller - det är slarvigt uttryckt. Egentligen menarj ag majoriteten. (Jag kan inte ens säga vilka alla var...
MEN... nu fanns det aldrig någon vision från början från Sentinel och Marie's sida om en kompromiss, utan det var bara svart och vitt. Vara eller ICKE vara.
Blanda inte in Marie för någonting som jag tog initiativet. Det var jag som tog upp det i admin- och moderatorforumet där det började diskuteras och fick Peak att be mig öppna en poll om det.
Och nej, ingen kompromiss fanns där. Lösningen som Walker presenterade beskrev Marie rätt bra varför den övervägdes och mirror-forumet är en teknisk lösning som krävts rejäla fulhack för. Dessa kompromisser skulel inte tillfört någonting bra och i så fall hade det varit bättre att ha kvar det gamla (vilket det inte var för forumets bästa).
Vem var det förresten som var Admin på det gamla Superheroes..? Var det du, Grodan? Mitt minne fallerar mig, ty jag hann icke varda medlem särskilt länge där, innan flytten till Scifinytt.
Jag vill minnas det var Hugo Strange.
Hoppas jag har fel, men det känns inte som att man som seriefan blir så värst uppmuntrad att komma hit längre egentligen.
Fel! Inte seriefan, utan seriefan från ett gammal dött community som lever kvar i dess storhetstid. För någon som är intresserad av serier så skulle jag tro att det spelar en ytterst liten roll.
Angående att hitta mer seriefolk till forumet så kanske vi kan spåna fram en strategi tillsammans, alla som bryr sig? Skapa en tråd för just detta?
Det tycker jag låter som en mycket bra idé!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 October 2007 - 19:40
Argh, Peak! Dammit. Uppmuntra inte Kermit till låtsasord!
Huh? Tala om lösryckt. Vad menade herrn? Låtsasord?
Hugostrange skötte det förra forumet, ja. Och han tappade väl till en början tid och så att sköta om det, så en flytt hit var lockande av den anledningen. Även om många som röstade då var rädda att vi skulle försvinna i mängden. Och det är precis vad vi har gjort. Inte bara på grund av detta, men det var ett hårt slag.
Hur ska man då locka folk hit? Tja, egentligen är det väl som seriefan lite för utspritt nu, så om det fanns något annat forum vore det en bättre lösning. Finns det några andra? Kanske ska vi få som vill prata serier söka oss dit i så fall? Men om man skulle locka folk hit...prata med Shibstedt och kanske be dem nämna oss i en ledare, som allas vår Janne gjorde en gång när vi hade det andra forumet?
Posted 23 October 2007 - 19:47
Och återigen, det här vad inte vad som gjorde attn i försvann i mängden. Det var er egen brist på aktivitetet.
Posted 23 October 2007 - 19:50
Posted 23 October 2007 - 19:56
Låter som en bra idé med Schibstedt, i både Spider-man och Marvel Special, men även att introducera oss själva på dessa forum tror jag skulle hjälpa:
http://forumet.serieframjandet.se/
http://www.serieforum.se/
Samt även ett litet krypin på både SerieWikin, under svenska serieforum, samt möjligtvis en Myspace/facebook-sida.
PS: Nån som vet vad som hände med alla gamla postare från Superheroes som försvann? Hugo Strange t ex tror jag skulle vara en ideal postare att få tillbaks i aktiviteten. ^^ Oerhört svårt att tro att man inte kan få tid till serier längre, det är ju trots allt ett huvudintresse för vissa av oss. Så månne tiden har blivit mogen för honom att diskutera det online igen?
Posted 23 October 2007 - 20:01
Fast jag tycker synd om de som sliter med Svenska superserier i så fall, hur livligt är det där numera?
Posted 23 October 2007 - 20:16
Nu får du förlåta mig Kermit, men det finns ingen som helst anledning att ta på sig martyrkronan. Serieforumet finns kvar, alla filmtrådar finns kvar och jag vet att alla här skulle vara mycket glada om det blev fart på serieforumet... Idén med att få förlaget att göra reklam för er är alldeles utmärkt! Den som har kontaktvägar borde genast maila berörda personer och skapa uppmärksamhet för forumet.Hoppas jag har fel, men det känns inte som att man som seriefan blir så värst uppmuntrad att komma hit längre egentligen.
@PredaBot: Mitt intresse för serier är mera allmänkulturellt och en och annan film då. Jag är fortfarande lika förtjust i Sin City som jag var första gången jag såg den t ex, men att jag skulle läsa serier idag? Nej, det är inte min grej helt enkelt.
Posted 23 October 2007 - 20:22
Det vore skitbra om någon redaktör på Schibstedt uppmärksammade det här forumet, men jag tror egentligen att t. ex Seriefrämjandets forum mer uppfyller kriterierna i så fall. Faktiskt.
Posted 23 October 2007 - 20:34
Låt superhjältar på bio/tv vara kvar som delforum, men ta bort restriktionerna att seriefilmer endast får diskuteras på den avdelningen. Slut med trådflyttandet pga "den och den" filmen ligger på fel ställe. En och samma film t ex Hulken 5 kan diskuteras på flera ställen i forumet.
Tycker dette er ett bra uttalande. Så tyckar jag också.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 23 October 2007 - 23:38
Marie: Tack! Äntligen någon som sa det rätt ut.
Såja... Nu är forumet borta och allt flyttat.
Posted 24 October 2007 - 07:16
Och Marie, du får förlåta mig, men du har helt enkelt fel här. Det kommer bli mycket, mycket mindre liv på serietidningsforumet. För jag antar att det är vad som "äntligen sades rätt ut". Men jag antar att serieforumet inte direkt är en prioritet för många heller, och det får man väl leva med.
Posted 24 October 2007 - 08:38
Nej, det var inte alls vad jag syftade på då jag skrev det.
Som jag sa tidigare, så har forumet varit döende länge och endast levt på konstgjord andning. Det är att bota symptomen, inte sjukdomen. Nu så finns möjligheten att bota sjukdomen istället och fokusera på det verkliga problemet - vilket IMHO är vad som borde gjorts för länge sedan.
Posted 24 October 2007 - 08:43
Posted 24 October 2007 - 09:21
Posted 24 October 2007 - 09:29
Posted 24 October 2007 - 09:30
Om man har ett forum som hjälper till med att öka populariteten i en del av forumet, så är det ju bara bra enligt min mening.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."