Årets film 2007
Posted 04 January 2008 - 02:01
Det är iallafall MITT val av 2007 års film. ^^
Posted 04 January 2008 - 13:48
Ja, det kan man säga. Det är orginal-versionen som filmades innan de skrev om hela manuset och filmade om typ alla scenerna som sedan blev Halloween 6. Den har bara legat på ett lager i ca 13 år, förutom en piratkopia som filmteamet "råkade" släppa på internet i protest. Efter många års förhandlande har de som gjorde filmen komit nära att få den släppt på DVD.Halloween: 666, är det nån speciell version?
Så det är Halloween 6 fast med annan story och till största delen tidigare ovisat matrial.
Omfilmningen är orsaken att de som brukade göra Halloween filmerna (både manusförfattare, regisör, producent och skådespelare) svor att de aldrig mer skulle göra en Halloween film igen efter den röran och varför serien inte fortsatte på samma story i 7:e filmen.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 January 2008 - 14:58
Intressant, tack för informationen!Ja, det kan man säga. Det är orginal-versionen som filmades innan de skrev om hela manuset och filmade om typ alla scenerna som sedan blev Halloween 6. Den har bara legat på ett lager i ca 13 år, förutom en piratkopia som filmteamet "råkade" släppa på internet i protest. Efter många års förhandlande har de som gjorde filmen komit nära att få den släppt på DVD.Halloween: 666, är det nån speciell version?
Så det är Halloween 6 fast med annan story och till största delen tidigare ovisat matrial.
Omfilmningen är orsaken att de som brukade göra Halloween filmerna (både manusförfattare, regisör, producent och skådespelare) svor att de aldrig mer skulle göra en Halloween film igen efter den röran och varför serien inte fortsatte på samma story i 7:e filmen.
Jon var namnet:
Posted 04 January 2008 - 21:42
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 09 January 2008 - 17:30
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 January 2008 - 14:09
Mina nomineringar.
Children of Men
Letters from Iwo Jima
Apocalypto
Invasion
Saw IV
Jag vill nominera filmen Zodiac. Tycker ni att jag redan har nominerat tillräckligt många filmer vill jag byta ut filmen Invasion som ni ser i min post som jag citerar och nominerar Zodiac istället. Hoppas att det går bra?
Posted 12 January 2008 - 14:59
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 12 January 2008 - 15:07
Posted 12 January 2008 - 15:08
-Gangstagrass
Posted 12 January 2008 - 16:15
Filmer:
- 300
- 1408
- 28 veckor senare (28 Weeks Later)
- A Guide to Recognizing Your Saints
- Apocalypto
- Arn: Tempelriddaren
- Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, The (Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford)
- Black Sheep
- Blades of Glory
- Bourne Ultimatum, The
- Bridge to Terabithia (Bron till Terabithia)
- Children of Men
- Death Proof
- Departed, The
- Disturbia
- Eastern Promises
- Enchanted (Förtrollad)
- Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer
- Fountain, The
- Freedom Writers
- Ghost Rider
- Golden Compass, The (Guldkompassen)
- Gwoemul (The Host)
- Half Nelson
- Harry Potter and the Order of the Phoenix (Harry Potter och Fenixorden)
- Hostel: Part II
- Hot Fuzz
- I Know Who Killed Me
- Illusionist, The (Illusionisten)
- INLAND EMPIRE
- Invasion
- Knocked Up (På smällen)
- Laberinto del Fauno, El (Pans labyrint)
- Last King of Scotland
- Letters from Iwo Jima
- Live Free or Die Hard (Die Hard 4.0)
- Meet the Robinsons (Familjen Robinson)
- Mr. Bean's Holiday (Mr. Beans Semester)
- Mr. Brooks
- Next
- Night at the Museum (Natt på museet)
- Paprika
- Perfume - The Story of a Murderer
- Pirates of the Carribean: At World's End (Vid Världens Ände)
- Reign Over Me (Vänner för livet)
- Planet Terror
- Resident Evil: Extinction
- Rocky Balboa
- Santa Clause 3: The Escape Clause, The (Nu är det jul igen 3)
- Saw IV
- Shooter
- Simpsons Movie, The
- Spider-Man 3
- Stardust
- Sunshine
- Superbad (Supersugen)
- T.M.N.T.
- Tekkonkinkreet
- Transformers
- Zodiac
- Joe Strummer: The Future Is Unwritten
- Sicko
Edited by Wylie Times, 12 January 2008 - 17:24.
-Gangstagrass
Posted 12 January 2008 - 17:30
-Gangstagrass
Posted 12 January 2008 - 17:46
Pakten (The Covenant)
Om vi inte får in två nomineringar till inom de närmaste dagarna, kommer de två dokumentärerna att ingå i tävlingen.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 January 2008 - 17:41
Posted 14 January 2008 - 03:19
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 January 2008 - 08:05
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 January 2008 - 15:38
Är ett stort fan av Nicola Tesla, så att denne historiske doldis hade en biroll höjde filmen än mer för mig. ^^
Posted 14 January 2008 - 15:46
Biopremiär: 25 december 2006
DVD-premiär: 30 maj 2007
MovieZine.Se
Posted 14 January 2008 - 16:38
Tyvärr PredaBot.
Posted 14 January 2008 - 17:01
Inte för att jag själv tycker att dom var så bra men...
-Gangstagrass
Posted 14 January 2008 - 20:27
Tack för tipset: om det inte är för sent nominerar jag RatatouilleJag måste säga att jag är förvånad över att ingen nominerat Ratatouille eller Beowulf.
Inte för att jag själv tycker att dom var så bra men...
(Beowulf har jag inte sett - än)
Edited by Fiskrens, 14 January 2008 - 20:30.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 14 January 2008 - 20:36
Och tyvärr så åker dokumentärerna ut.
Posted 14 January 2008 - 20:38
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 January 2008 - 20:46
Beowulf blir den sista filmen som nomineras.
Nu har 64 filmer blivit nominerade, så snart, om någon dag eller så skulle jag tro att turneringen sätter igång.

This topic is locked