Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2007

• Please log in to reply
293 replies to this topic

#51 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2008 - 20:53

Den ena filmen är jag inte ett dugg intreserad av pga att den ska vara väldigt långsam och långtråkig om man inte gillar de mer konstnärliga typerna av filmer.

ok, inget för mig heller med andra ord. Parfymen, verkade mer intressant än andra filmen men har inte sett den. blankt för min del också...

Det var Parfymen jag menade. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#52 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 January 2008 - 21:30

jaha. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#53 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 January 2008 - 01:50

Två mycket bra filmer. Men Perfume var något bättre.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#54 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 January 2008 - 09:39

Parfymen verkade mest intressant. Skulle mycket väl kunna tänka mig och köpa den om jag springer över den för ett överkomligt pris. :)

Edited by XC, 22 January 2008 - 09:39.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#55 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 January 2008 - 13:39

Trevligt och se att 3 andra på forumet utöver mig själv tycker om INLAND EMPIRE. :)

#56 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 22 January 2008 - 16:14

Trevligt och se att 3 andra på forumet utöver mig själv tycker om INLAND EMPIRE. :)

Jag har egentligen inte sett den, men tyckte den verkade vara riktigt intressant och kan tänka mig att köpa filmen (och se den) på dvd någon gång i framtiden.

#57 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 January 2008 - 16:15

Gör det, annars vet du inte vad du missar. ;)

#58 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2008 - 18:39

Vet inte vilket humör jag är på, skräck eller barn film ^_^ måste tänka på saken
Har i alla fall sett båda filmerna :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#59 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 January 2008 - 18:42

För mig var det lätt. Jag har inget emot Familjen Robinson då den är rätt charmig men om man ställer den mot en skräckfilm och att det är en skräckfilmsnörd som jag som ska rösta så... :lol:

#60 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 January 2008 - 19:41

inte sett någon av filmerna, tänker inte göra det heller.

dinosaurien i trailern för Robinson filmen. ...big head. little arms... :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#61 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 January 2008 - 20:34

Jag orkar verkligen inte se Saw IV. Jag är så fruktansvärt less på den serien och den typen av skräck. Så det får bli Meet the Robinsons trots att jag inte tyckte den filmen var så speciellt bra.

Håll ögonen öppna för en liknande kommentar när vi kommer till Hostel 2.

-Gangstagrass

#62 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 January 2008 - 23:49

Jag har egentligen inte sett den, men tyckte den verkade vara riktigt intressant och kan tänka mig att köpa filmen (och se den) på dvd någon gång i framtiden.

Jag skulle starkt rekomendera att du ser filmen INNAN du köper den eller iallafall en del av den. Annars finns risken att du blir väldigt besviken.

Det här är maximal otur. Jag har varken sett Robinson eller Saw IV. (eller de 3 föregångarna heller för den delen)
Jag har dem alla nedladdade och hade tänkt ha ett Saw maraton i helgen. Nu har jag precis kommit hem från bio så jag har inte haft en chans att hinna se dem ikväll. :(
Får väl hoppas Saw vinner och se dem tills nästa röstning och se Robinson ikväll. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#63 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 January 2008 - 06:11

Så det får bli Meet the Robinsons trots att jag inte tyckte den filmen var så speciellt bra.

Själv så gillade jag den. Men jag undrar hur mycket som var annorlunda från boken.
Gillade hur de drog paralleller mellan filmens handling och Walt Disney liv.

Hmm, filmen är en back-door pilot till en ny TV-serie. Undrar hur det blir med det.

Edited by Crusader, 23 January 2008 - 06:28.

-Sora, Kingdom Hearts

#64 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 January 2008 - 13:31

Jag orkar verkligen inte se Saw IV. Jag är så fruktansvärt less på den serien och den typen av skräck. Så det får bli Meet the Robinsons trots att jag inte tyckte den filmen var så speciellt bra.

Håll ögonen öppna för en liknande kommentar när vi kommer till Hostel 2.

Oj, min skärm blev svart och jag fick ityvärr nte se vad du skrev. Men jag utgår från att det var något positivt om Saw IV. :P

Vilken film vann förra årets omröstning? :)

#65 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 January 2008 - 13:55

Hrm..

Pirates of the Caribbean 2 vann förra året. En liten indikation om vad som komma skall. :rolleyes:

-Gangstagrass

#66 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2008 - 14:05

BlackSheep tar hem det i år. Jag tror benhårt på forumets kärlek för männskoätande-zombie-får. :D

Edited by XC, 23 January 2008 - 14:19.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#67 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 January 2008 - 14:16

Jag hoppas att det inte blir Piraterna 3 som tar hem det hela, jag har svårt att se hur alla som deltar i tävlingen verkligen skulle se den filmen som förra årets bästa.

#68 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 January 2008 - 14:18

Tyvärr så lär det vara en av de filmerna som flest medlemmar faktiskt har sett. :)

fqq5BYam.jpg

#69 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 January 2008 - 14:30

Jo, jag har märkt att dom flesta har en rätt så "mainstream" smak när det kommer till filmer. Det finns så mycket mer än pirater som är bra. :D

Dessutom har jag personlingen lite svårt för del 2 och 3 av piraterna då jag tycker att filmserien blev sämre och sämre jämfört med den första filmen.

#70 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 January 2008 - 14:36

Klart första filmen är bäst. :) Men jag tycker ändå att 3an är snäppet bättre än 2an, och jag gillar definitivt dem alla tre.

Edited by XC, 23 January 2008 - 14:36.

fqq5BYam.jpg

#71 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 January 2008 - 14:44

Det är just det, ni är lite för många som tycker det... ;) :D

#72 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 January 2008 - 14:46

*ballanserar stolt på staketet mellan mainstream och geekstream*

:D

fqq5BYam.jpg

#73 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 January 2008 - 14:50

*puttar försiktigt ner XC på geekstream sidan*

* :D *

#74 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 January 2008 - 14:57

[img]http://imgred.com/tn/http://www.ntf.se/Halland/bilder/bilbalte-hjarta-liten.jpg[/img]

fqq5BYam.jpg

#75 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 January 2008 - 15:10

Like that's gonna stop me :P

*klipper av säkerhetsbältet och puttar lite till*

*om 30 år kommer du tacka mig för att jag tog steget åt dig* ;) :lol: