Jump to content

Photo

Diskutera: Tidernas Intro

• Please log in to reply
152 replies to this topic

#51 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 12 March 2008 - 00:28

Final Fantasy IX är som FFXII, storslaget och snyggt, men kunde gärna kortats ner på alla "onödiga" scener som jag bara tycker fungerar som ögongodis. Dock höll jag på att rösta på den för jag älskar spelet. :P

WarCraft 3 var snyggt, och mer rakt på sak. Stiligt gjort, önskar att de hade gjort resten av spelet ordentligt också. <_<

#52 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 March 2008 - 01:03

Blizzards intron brukar slå det mesta. Så även i det här fallet.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 March 2008 - 01:55

Final Fantasy IX är inte det bästa i serien men ändå mycket fint. Jag gillade WarCraft III RoC också och hade svårt att välja. Men Final Fantasy IX fick det bli tillsist.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 March 2008 - 09:59

Tycker jag börjar se en gemensam nämnare i FF-introna: storslagna, snygga, rätt mycket stämning - men tråkiga och händelselösa. Säger ingenting om spelen, har aldrig spelat dem ( :o ) eftersom jag har hållit mig till PC genom åren.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#55 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 March 2008 - 19:35

Så några vi är som röstar. Enbart 7 personer i den senaste omröstningen. Resultaten blir lite missvisande IMO. Är lite som att han en omröstning på 3 personer, blir lätt lite partiskt.

#56 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 March 2008 - 20:30

Jag håller med. Det blir lite fel. Jag hoppades att det bara var över helgen som det sjönk och att det skulle återgå tilld e vanliga 11 men nej.
Måste säga att ujag också är besviken att ingen ny har tagit sig till Spel-forumet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#57 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 March 2008 - 18:30

Introt till Dead or Alive Ultimate är riktigt snyggt och bra. Jag gillar dom japanska röstskådespelarna. Dom passar bra. :)

#58 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2008 - 00:47

Jag håller med dig Carty. Mitt enda problem med DoA introt är Aerosmith låten. :urk:

-Gangstagrass

#59 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 March 2008 - 01:56

Man är hos en polare ett par dar och missar några man gett sig f*n på att rösta på. Nåja, bara en av dem som åkte ut.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#60 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 March 2008 - 02:49

Jag håller med dig Carty. Mitt enda problem med DoA introt är Aerosmith låten. :urk:

Jag tycker låten var OK ibland men ibland passade den inte alls.

Bra intro iallafall. Riktigt bra och väldigt fint berättande av bakgrundsstoryn.
-Sora, Kingdom Hearts

#61 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 March 2008 - 13:14

Visste inte ens om att det var en av deras låtar. :blush:

Det hade varit bättre med en japansk låt istället för att blanda japanska röstskådespelare och amerikansk musik.

#62 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 March 2008 - 22:57

Säga vad man vill om Blizzard; Spel kan de oftast göra, även om det är "dåligt" slår det igenom, men är det något de verkligen kan göra, så är det visuellt vackra filmer till spelen. Sjukt snyggt gjort, imo.

#63 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 March 2008 - 19:16

Lost Odyssey mot Blue Dragon? :ph34r:

Två bra intron står mot varandra men bara ett kan ju tyvärr gå vidare. Hade svårt att välja vilket jag skulle rösta på bå jag tycker att båda är bra. Min röst föll till slut på Lost Odyssey då jag tycker att det är vackrare och har så fin musik.

#64 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 March 2008 - 19:52

Lost Odyssey mot Blue Dragon? :ph34r:

Visst är det spännande. :D Rätt otroligt att det blev just så här och att slumpen avgjorde att just de 2 skulle mötas. ;)

Nobuo Uematsu's musik vilket som men visst är den i Lost Odyssey riktigt vacker. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#65 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 March 2008 - 13:05

Jag håller med, rätt kul att båda dessa intron ställdes mot varandra och oavsett vilket som vann så är båda bra. :)

Introt till Baldur's Gate är riktigt vasst måste jag säga.

#66 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 March 2008 - 17:48

Introt till Baldur's Gate är riktigt vasst måste jag säga.

Ja för att vara så gammalt håller det bra än. Sen är det mycket nostalgi också. :)

-Gangstagrass

#67 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 March 2008 - 12:16

Jag upptäckte spelet väldigt sent om jag ska vara ärlig. Jag köpte denna compilation och är helnöjd än så länge, så nostalgi är det inte för mig än men jag är rätt säker på att det kommer bli så även för mig i framtiden. :)

#68 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 March 2008 - 16:03

Schysst pris för både ettan och tvåan samt expansionerna.

-Gangstagrass

#69 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 March 2008 - 16:07

Finns för 99 kr på PCCity.se också. :)
Funderar på att skaffa den.
-Sora, Kingdom Hearts

#70 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 March 2008 - 21:45

Lirade faktiskt aldrig Baldur's Gate. Men däremot är Planescape: Torment ett av mina topp-tio tror jag.

Där var också Dungeon Keeper. Gav riktiga nostalgi-vibbar att se introt igen men tyvärr har det åldrats. Och det är ju introt som gäller nu.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#71 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 25 March 2008 - 22:32

Precis. Saknar att örfila mina små minions och styra flugor och liknande. Introt är fortfarande tufft, men WH:MoC är så jäkla snyggt och coolt.

Sen försöker jag att inte gå efter grafik osv, jag tänker på hur snyggt det var för sin tid, och liknande. SÅ jag röstade med StarCraft. Civ5 var senare och grafiken bättre, men jag bara älskar att se hur skrotsamlarna blir "wtfpwn'd" av Protoss i slutet :)

Edited by Hofling, 25 March 2008 - 22:35.

#72 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 March 2008 - 09:27

Ja StarCraft introt är grymt. Det var väl här som Blizzard verkligen började bli uppmärksammade för sina intron och mellansekvenser. Det här är en annan favorit. :)

Dungeon Keeper introt är också grymt coolt men min röst faller nog ändå på Warhammer. Väldigt jämnt dock.

-Gangstagrass

#73 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 March 2008 - 12:03

Lade min röst på Dungeon Keeper. Riktigt coolt intro som är snäppet bättre än det till Warhammer: Mark of Chaos.

#74 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 March 2008 - 16:00

Jag tyckte faktiskt inte att Dungeon Keeper var så bra. Visst, riktigt charmigt och kul ibland men i grunden så hade jag väntat mig bättre faktiskt.
Warhammer var riktigt bra och genuint spännande. Överaskande.
-Sora, Kingdom Hearts

#75 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 26 March 2008 - 16:10

Tänk, jag hade på känn att det skulle vara det klippet, Wylie. :)

Jag hålle rmed Carty om att DK-klippet är charmigt, men jag tycker att MoC drar in en mer i introt, ger en riktigt härlig känsla, och är råpackatmed action