Jump to content

Photo

Dazzler i X-men 3?

• Please log in to reply
69 replies to this topic

#51 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 July 2004 - 06:21

Jag tror även Jessica förväxlar sig själv med någon megastjärna. :P
*Hockey och superhjältar*

#52 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 July 2004 - 18:28

Mera om Jessica

Jessica Simpson Joins 'X-Men 3' Cast

Author: Alan Stanley Blair
Date: 07-13-2004
Source: Irish Examiner
The stunning singer Jessica Simpson is set to dazzle moviegoers everywhere, as she prepares to make her way into the comic book world of X-Men.

Simpson, who has also managed to land a role in the upcoming film adaptation "The Dukes Of Hazzard," will play the mutant superhero known only as Dazzler. According to the comics, Dazzler has the ability to convert sonic vibrations into various forms of photonic energy, including laser beams and holographic illusions.

"Jessica sent an audition tape and producers were impressed," said a source close to Simpson. "They will possibly give her a small role in 'X-Men 3' as a lounge singer to introduce the character of Dazzler."

Dazzler will work along side Hugh Jackman’s character of Wolverine, who has been the focus of the previous two films. Her appearance in the third film of the X-Men franchise will mark the singer’s first appearance in a genre film, having spent most of her time working in dramas. Her new film, "Walk On" currently is in production and is scheduled to be released at some point next year.

SyFyPortal

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#53 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 July 2004 - 16:08

"mutant superhero known only as Dazzler"? Nja, hon har faktiskt ett namn, Alison Blaire. Verkar som att personen som skrev detta inte hade kollat så noga med bakgrundsinformation.

Men jag hoppas verklgien inte detta stämmer. Om de nu blir av med divan Halle Berry, varför kasta in en ny? Näe, blä.

#54 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 15 July 2004 - 19:02

Halle Berry kan väl ändå inte va en diva om hon tar på sej den förskräckliga dräkten från Catwoman ^_^
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#55 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 July 2004 - 19:04

Tror nog att hon känner sig rätt så sexig i den. ^_^
Och hon har ju ofta klagat och velat ha en större roll
i x-filmerna.

#56 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 July 2004 - 20:22

Jessica Simpson Has NOT Been Cast in X-Men 3 Source: 20th Century Fox Thursday, July 15, 2004

We've been getting e-mails about the latest Jessica Simpson rumor about every 10 minutes, so we thought we'd get the official word from 20th Century Fox. And guess what, a big surprise here, it's NOT true! The rumor got started at Dark Horizons which last week reported...

"What took me off guard as how our paper goes on to say how Jessica is possibly auditioning for a role as a superhero called Dazzler. The article goes on to say that producers where impressed with a small audition tape that the singer-actress sent them upon request, and will possibly give her a small role in the 3rd "X-Men" movie as a lounge-singer, to introduce the character of Dazzler, in hopes to extend the character's role in future films.

Then, The Irish Examiner made it sound like they talked to a "source" regarding the matter, without making reference to the DH story...

Singing beauty Jessica Simpson has landed a role in the third X-Men movie, just weeks after bagging a part in The Dukes of Hazzard. The Newlyweds: Nick and Jessica singer has proved to be a huge hit with producers and will play a mutant superhero called Dazzler alongside Hugh Jackman's Wolverine. A source says: "Jessica sent an audition tape and producers were impressed. "They will possibly give her a small role in X-Men 3 as a lounge-singer to introduce the character of Dazzler."

20th Century Fox tells Superhero Hype! that there isn't even a script yet for the third film and that NO ONE has been cast yet.

Puh! Whew!
Tack, Super85 för att du hittade den här tråden. :D

#57 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 July 2004 - 20:25

No worries :D
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#58 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 15 July 2004 - 21:56

Wohoo! :thumbsup:
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#59 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 July 2004 - 22:18

Jag är ju iofs inte speciell förvånad. Sedan när har Dark Horizon haft en story rätt? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#60 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 July 2004 - 22:22

Inte heller förvånad, men blotta tanken skrämde fan livet ur mig. :P

#61 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 July 2004 - 06:07

Nja, jag har ingenting emot det i sig - jag menar, det skulle väl ju bara rört sig om en liten, liten cameo? Spelar itne såstor roll då. Dessutom gillar jag inte Dazzler så.... :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#62 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 July 2004 - 13:54

Dark Horizons har haft en hel del information rätt, de har postat rätt mycket skit under åren, men det mesta t ex om Batman Begins har de haft helt korrekt. Har för mig att de hade vissa scoops om Spider-Man och X-men också, även om det här med Simpson är dynga
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 July 2004 - 17:25

Ja, kanske har de lite rätt eftrsom folk fortfarande verkar tro att dme ä pålitliga. Men jag tror inte jag hört en enda nyhet ifrån dä (får dem bara via andra ställen) och inte en enda nyhet har stämt då. Någonsin. Så hör jag någonting från Dark Horizon kan man utgå ifrån att det inte stämmer. Du får rätt i de flesta fallen.

#64 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 26 July 2004 - 21:57

Jupp, Dazzler kan komma att ha en liten roll i X-men 3, spelad av Jessica Simpson (!).

HAH! hoppas det var ett väldigt dåligt skämt!!
Hoppas på Gwen Stefani som Dazzler, ifall hon kommer med i nån film.

Synd att de inte tar med Gambit eller Psylocke istället.... *suck* (slipper iaf se Gambit och Rogue tillsammans i filmerna, så nåt bra är det ju med att Remy inte får vara med)

Edited by Psylocke, 26 July 2004 - 22:00.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#65 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 July 2004 - 21:59

Fast det kan man glömma nu. FOX dementerade det där.
Och det är väl inte ens säkert att det ens blir en X3 nu när
svikaren Singer har lämnat skutan. :(

#66 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 July 2004 - 22:01

Så - om valet fanns, Kermit, vad hade du helst velat haft? En X3 med Singer och en halvstor roll med Jessica Simpson som Dazzler. Eller en X3 utan Simpson som Dazzler och Singer som regissör? ;)

#67 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 July 2004 - 22:07

Hummmm...har du inte skrivit fel där? Singer är ju med i båda alternativen. :P
Jag gillar tiden precis före man fick veta om Superman med Singer, och efter man fick veta att Jessica inte skulle vara med. Kan man säga. :)
Grejen var ju att Singer lyckades göra två bra filmer som tog sig själva på allvar. Inte ska man väl riskera att förstöra det med en dokusåpastjärna?

Men som sagt, nu kan det mycket väl bli så att det inte blir en X3, eller ännu värre; det blir en film fast av ett uselt team och merparten av skådisarna är utbytta. :P

#68 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 July 2004 - 22:15

Jo, jag menade utan.

Och för att specificera vad jag egentligen ville ha ut av vad som du tyckte varviktigaste. En störande skådis, men med rätt regissör - eller utan störande skådisar, men med en sämre regissör. Vad är viktigast?

#69 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 July 2004 - 22:25

Svår fråga det där. Får nog klura lite på det. Finns liksom inget självklart svar, men såhär spontant tror jag regissören är viktigast. Om Dazzler hade haft en mindre roll t. ex.
skulle dock inte gillat det.

Vad tycker du själv?

#70 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 July 2004 - 10:26

Jag är givetvis kluven - en bra regissör betyder otreoligt mycket för en film, men om skådisarna inte intresserar mig så är det givetvis svårt att få det bra.

I grunden tycker jag dock manuset är viktigaste och får väl efter viss tvekan säga att skådisarna är viktigare än regissören för skådisar osm man gillar kan rädda kalkonartade filmer, medan då hela casten är ointressant kan inte en regissör rädda det.

Men i fallet JEssica ovan som Dazzler, eftersom det då bara varit en så hade jag nog sagt med Singer och JEssica :)