Jump to content

Photo

Terminator: the Sarah Connor Chronicles - Säsong 1

• Please log in to reply
192 replies to this topic

#51 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 May 2007 - 17:59

Det sista som dör är hoppet! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#52 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 May 2007 - 18:00

Kanske vi blir positivt överraskad denna gången ;)

Hoppas kan man ju alltid.
Jag tror jag kommer börja kolla på det om den får en hel säsong.

Winter is Coming

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 May 2007 - 18:32

FOX Pressrelease:

THE SARAH CONNOR CHRONICLES (Sundays, 9:00-10:00 PM ET/PT): Executive producers Josh Friedman ("War of the Worlds"), David Nutter ("Supernatural," "Smallville") and C-2 Pictures ("Terminator 3: Rise of the Machines") bring to television an intense new drama based on the celebrated heroine of the "Terminator" movies: Sarah Connor. At the end of "Terminator 2: Judgment Day," Sarah vanquished the liquid metal Terminator sent from the future to kill her teenage son, John. Sarah and John now find themselves alone in a very dangerous, complicated world. Fugitives from the law, they are confronted with the reality that still more enemies from the future, and the present, could attack at any moment. THE SARAH CONNOR CHRONICLES reveals what happens when SARAH (Lena Headey, "The Brothers Grimm," "300") stops running and goes on the offensive against an ever-evolving technological enemy bent on destroying her life, and perhaps the world. Her son, 15-year-old JOHN CONNOR (Thomas Dekker, "Heroes"), knows that he may be the future savior of mankind, but is not yet ready to take on the mantle of leadership that he's told is his destiny. John finds himself inextricably drawn to CAMERON (Summer Glau, "Serenity," "The Unit"), an enigmatic and otherworldly student at his high school, who soon proves to be much more than his confidante she assumes the role of Sarah and John's fearless protector. On their trail are not only threats from the future, but an intelligent and tough FBI agent, JAMES ELLISON (Richard T. Jones, "Judging Amy"), who soon becomes a powerful ally. Directed by David Nutter and produced by Warner Bros. Television and C-2 Pictures, THE SARAH CONNOR CHRONICLES represents an exciting reinvention of the "Terminator" franchise, in which the strong and intrepid Sarah discovers that protecting her son and stopping the rise of the machines is more difficult than she had ever imagined.

PRODUCTION COMPANIES: Warner Bros. Television, C-2 Pictures

EXECUTIVE PRODUCERS: Josh Friedman, David Nutter, James Middleton, Mario Kassar, Andrew Vajna, Joel Michaels

WRITER: Josh Friedman

DIRECTOR: David Nutter

CAST: Lena Headey as Sarah Connor, Thomas Dekker as John Connor, Richard T. Jones as James Ellison, Summer Glau as Cameron

Summer Glau kommer spela den goda Terminatorn som ska skydda dem. :thumbsup:

Men tyvärr så är det en midseason serie så vi får vänta tills 2008. :(

Edited by Crusader, 17 May 2007 - 18:33.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 May 2007 - 18:50

TV-Squad har haft äran att få kika på manuset till piloten:

The Sarah Connor Chronicles -- A look at the pilot script - TV Squad

[img]http://imgred.com/http://www.blogsmithmedia.com/www.tvsquad.com/media/2007/04/snipshot_e4w7tdmgf7p.png[/img]

When I heard of this new series coming to FOX, I had mixed reactions. I'm a big fan of the Terminator franchise, so first there was a feeling of excitement. That feeling quickly changed to fear when the premise was revealed, which changed once more to my just not giving a crap anymore.

I recently got the opportunity to read the pilot script for this show, so I went from not caring to mild curiosity. Could this show pull off a worthwhile addition to the Terminator series of movies? I was about to find out. I should warn you, though -- big spoilers ahead, so tread carefully. (Läs vidare...)

(Jag postar bara upptakten, fram till och med spoilervarningen).

Edited by XC, 17 May 2007 - 18:52.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#55 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 May 2007 - 18:54

Skulle du kunna posta hans reaktion efter att ha läst manuset med? För jag vågar inte läsa mer. Vill inte bli spoilad. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#56 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 May 2007 - 19:01

Två citat som ger en bra bild utifrån vad han reaktion är:

A pilot script for a science fiction series is tough to fully review, as you're left to your own imagination with the effects, which can be a good thing and a bad thing. I will say the script does a great job of selling the show to the reader, giving you a sense of excitement and awesomeness of what you're "seeing" unfold. (Källa)

Even with the cool twists here and there, I'm not sure about this one. There's a possibility we've got more surprises planned for later episodes, but so far I'm not sold -- and I shouldn't be, as this is just a pilot script, one that will very likely be retooled. The show's success is going to depend a lot on what time slot it appears in and whether casual viewers are going to be OK with the Governator not being in it. There's also clearly going to be a time commitment for people -- this isn't a show you'll easily be able to jump in and out of without feeling somewhat lost.

No doubt we'll eventually see a pilot screener and we'll have a better idea of how this will play out on screen, but at least so far I'm definitely willing to give that screener a chance. (Källa)

Edited by XC, 17 May 2007 - 19:02.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#57 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 17 May 2007 - 22:09

En viss känsla av illamående börjar krypa på sig för att jag känner att serien inte kommer att kunna göra någon nytta efter filmerna. Jag misstänker att den inte kommer att vara någon succe och att enbart några få avsnitt kommer att sändas innan den blir skrotad.
"There once was a man from Nantucket..."

#58 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 May 2007 - 01:47

Trailer:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#59 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 20 May 2007 - 03:36

Jag är skeptisk. Jag är rädd att piloten är allt och resten blir inget. Som med Dark Angel.

#60 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 May 2007 - 03:43

Trailer:

Wow. Det där ser riktigt bra ut. :thumbsup: De behåller typen av musik och stil. :cool2:
Det ända jag är lite tveksam till är att de verkar resa i tiden i den här TV-serien.
Tror att den här serien kan få en hel del säsonger. ;) Terminator kommer alltid vara populärt och folk kommer följa serien även om den har några dåliga avsnitt eller inte är jättebra alltid. Precis som alla som hatade Terminator 3 ändå kommer se Terminator 4. :P Och folk som hatade Star wars Episode I såg Episode II och III. ;)
Usch... hur ska man kunna vänta till nästa år på den här serien? :(

Dark Angel var en bra serie. Speciellt säsong 2 fick upp glöden. Personligen så gillade jag inte Piloten något vidare utan tyckte att serien blev bra först några avsnitt efter. Jag tror det hela har med smaken att göra.
-Sora, Kingdom Hearts

#61 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 May 2007 - 04:34

Vad ni är uppe tidigt/sent då.. :P (Skall jag säga)... :P

Jag säger varken bu eller bä än. Hur bra/dålig serien än blir så kommer jag att vara väldigt avvaktande tills jag vet hur många avsnitt FOX ger serien... :P

Tror de stenhårt på serien så kanske den till och med får över 5 visade avsnitt innan vi får vänta på att se resten i DVD-boxen.

//Peak

sixty six."

#62 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2007 - 09:55

Tv-serien skulle kunna ha mer potential än fler filmer, faktiskt. Mest för att trean ganska tydligt visade att det var på väg åt fel håll, ett skämt mer än de dramatiska ettan och tvåan. Arnold Schwarzenegger behöver t. ex rimligtvis inte vara med längre, har svårt att tänka mig att Skynet bara gjorde modeller som liknade en och endast en människa?

Fast det är väl som ni säger här, det finns risk för tidig nedläggning. Och Terminator har nog inte alls samma dragningskraft som Star Wars, gissar på att franchisen Terminator inte riktigt är så stark som den var förr efter trean.
*Hockey och superhjältar*

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 May 2007 - 10:29

Dark Angel var en bra serie.

Intressant att du tar upp Dark Angel efter ditt inledande resonemang. Alla trodde Dark Angel skulle bli en dunderhit, för det var ju James Cameron var inblandad och alla älskade ju honom. Men så blev det en svidande flopp istället. :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#64 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 20 May 2007 - 11:12

Intressant att du tar upp Dark Angel efter ditt inledande resonemang. Alla trodde Dark Angel skulle bli en dunderhit, för det var ju James Cameron var inblandad och alla älskade ju honom. Men så blev det en svidande flopp istället. :P

Exactly.

"THE SARAH CONNOR CHRONICLES
Fox announced May 18 that it will wait until next January to premiere the Terminator-inspired drama The Sarah Connor Chronicles, which will air Sundays at 9 p.m. Fox entertainment president Peter Ligouri made the announcement at the network's up-front presentation for advertisers in New York, and noted that the series will air in the timeslot once dominated by The X-Files. Chronicles will air uninterrupted until the end of the season in May. Based on the characters introduced in the Terminator films, the series stars Lena Headey in the title role and Thomas Dekker as her son, John Connor, the future leader of the human rebellion against an army of machines. There is already footage available from the show on YouTube."

Edited by Aztecface, 20 May 2007 - 12:07.

#65 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 May 2007 - 14:14

Nu var det inte jag som drog upp den först. :P Sedan så fick serien 2 säsonger och ett (dåligt) TV-spel. Inte alls illa för en flopp. ;)

TSCC tror jag inte att FOX kommer ge upp i första taget, med tanke på att de ska visa den non stop vilket de bara gör med serier som de verkligen tror på och dessutom lagt ner mycket pengar på. Det skulle vara om den efter 10 avsnitt hade så otroligt låga tittarsiffror att det inte var lönt och jag tvivlar starkt på att den får så låga. Som sagt, bara Terminator upplägget går en lång väg. Kanske inte lika långt som Star Wars längre men fortfarande en lång väg. Jag tror att många underskattar Terminators populäritet efter T3.

Skynet bygde många modeller av Terminators. Det har vi redan fått se. Jag tror att de kommer använda samma modell som Schwarzenator bara med en annan skådespelare som ser lite ut som honom men koncentrera sig på nyare modeller med nytt utseende. Som t ex den oskylldiga tonårsflickmodellen som vi fick se i trailern. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#66 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 May 2007 - 15:02

Sedan så fick serien 2 säsonger och ett (dåligt) TV-spel. Inte alls illa för en flopp. ;)

Jo, det är illa - särskilt med tanke på förväntningarna de hade på serien i början. Det skröts om att det var den dyraste TV-serien någonsin och att Cameron nu skulle frälsa TV-världen. Det slutade med att bli en stor flopp som kostade skjortan :P

#67 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 May 2007 - 18:10

En mycket bra flopp i sådana fall. Speciellt säsong 2 är otroligt bra.

//Peak

sixty six."

#68 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 May 2007 - 18:22

My point exactly. Seriens ända fel var väl att den var för dyr och fick inte tittare för att täcka utgiften. Men själva serien var det verkligen inget problem med. Och vilket arc den hade. Helt otroligt... vilket är orsaken att slutet plågar oss som gillade serien som bara den. ;)

Sedan för att återvänta till topic, Cameron är en person bakom serier och det har ingen i närheten av lika stor dragningskraft som en kult-figur.
För att dra paraleller:
T ex en icke Star Wars TV-serie av George Lucas drar inte i närheten av lika mycket som en TV-serie med Darth Vader som inte är skapad av Lucas.
Eller en icke Marvel TV-serie skapad av Stan Lee drar inte i närheten av lika mycket som en Spider-Man TV-serien som inte är skapad av Stan Lee.
Så man kan inte jämföra Dark Angel med en Terminator-serie bara för att den ena var skapad av Cameron och var en "flopp" och den andra har kult-figurer skapade av Cameron.
-Sora, Kingdom Hearts

#69 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 20 May 2007 - 18:27

När man sett trailen så verkar som den tar saken mera på allvar jämfört med senaste filmen.

I serien tar väl inte någon på sig något töntigt som Terminator med löjliga brillor i trean?

Serien kanske kommer släta över trean om det blir så bra eller.

#70 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 May 2007 - 18:31

När man sett trailen så verkar som den tar saken mera på allvar jämfört med senaste filmen.

I serien tar väl inte någon på sig något töntigt som Terminator med löjliga brillor i trean?

Serien kanske kommer släta över trean om det blir så bra eller.

Tror jag inte. Det är samma team som stod bakom T3 som gör TV-serien.
Personligen så älskar jag T3 och jag gillar humorn även om jag kan förstå att vissa inte gör det. Sedan tycker jag att folk ser förmycket i scenen med solglasögonen och glömmer att han är en robot.
Men denna diskutionen har vi redan haft, och ganska ingående, så det är onödigt att dra igång den igen.
Bättre att koncentrera oss på TV-serien.
-Sora, Kingdom Hearts

#71 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 May 2007 - 18:44

Ingen aning hur serien kommer att bli än. Den kan ju bli "V - The Series"-blaj, trots allt. Vi får se.

//Peak

sixty six."

#72 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 May 2007 - 18:50

Trailern gjorde mig nyfiken, men inte mycket mer. :)

Dark Angel var en bra serie - sedan får kritikerna säga vad de vill. ;)

fqq5BYam.jpg

#73 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 May 2007 - 20:03

Observera att då jag använder ordet flopp så är jag inte intresserad vad ni tycker om serien. Man kan ogilla den eller älska den, vad som är relevant hur den mottags av tittarna - inte några enstaka individer.

Observera att då jag använder ordet flopp så är jag inte intresserad vad ni tycker om serien. Man kan ogilla den eller älska den, vad som är relevant hur den mottags av tittarna - inte några enstaka individer.

#74 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 May 2007 - 20:04

Dark Angel lades väl i första hand ned därför att den var för dyr och göra? Eller minns jag fel nu? :unsure:

fqq5BYam.jpg

#75 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 May 2007 - 20:08