Jump to content

Photo

Ny tävling!


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

Poll: Vilken logo ska Nordens Stjärnor ha?

Omröstningen är stängd.

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#51 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 September 2008 - 09:06

WHEPEEEEEE~! :thumbsup:

#52 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 15 September 2008 - 13:25

Jag fattar ingenting! Hur kan logo nr 6 ha 7 röster i detta forum och 2 1/2 allt som allt?

[Edit]
Och borde inte logo 2s röster delas upp i de olika versionerna?

Edited by Sir-L, 15 September 2008 - 13:26.


#53 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 September 2008 - 13:53

Sorry, nummer 6 ska ha 8 1/2.
Marie Morot ändrade sin röst till nummer 2 så det är 6 röster härifrån och jag var trött i huvudet igår kväll. Det ska var någon mer halva med där också.

2:an skulle kunna delas upp i två, men jag minns bara två som utryckligen sagt att det är just den andra versionen som de gillat vilket ändå skulle innebära att huvudversionen av logo 2 vinner. Jag lusläste inte genom alla inlägg igår dock så jag kan ha fel. I värsta fall får vi väl ha en re-count som i amerikanska valet :)

#54 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 15 September 2008 - 19:35

JAG... VAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!! :D


Åååh.. jag kommer få se min logga på en serietidning..!! :D

Jag är riktigt riktigt glad nu gossar och flickor... TACK!! :)

Daniel: Jag kommer höra av mig till dig, angående renritning och justering av loggan. Den ska bli perfekt.

Måste höra av mig på dom andra forumen också, och tacka.

Edited by PredaBot, 15 September 2008 - 19:36.


#55 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 September 2008 - 19:48

Tja, verkar som nån var överlycklig, om jag inte misstänker mig XD

#56 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 16 September 2008 - 19:05

Ett STORT grattis, Predabot :)

Ska det bli en ny poll om vilken av de två logotyperna det blir, nu då?

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#57 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 16 September 2008 - 19:53

Om folk vill det så kan vi göra det, annars så kör vi på version 1.

#58 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 September 2008 - 20:22

DarkPaladin: Yessiree, det kan du hoppa upp och sätta dig på. :D

Hoffe: Tackar min compadré. :)

Daniel: Jo, en till poll måste vi kanske ha?

#59 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 16 September 2008 - 20:24

Personligen föredrar jag v1, så för min del kvittar det. Men antar att "rätt ska vara rätt"

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#60 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 16 September 2008 - 20:37

Ok, men vi kör den här, rakt av i tråden. Säg vilken ni gillar mest fram till kommande söndag, och säger ni fel så jag måste göra om min förstasida i Dedrups dödliga prisma så skickar jag Plågaren på er.

#61 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 September 2008 - 20:46

Plågaren röstar på version 2. Och jag också. För den är mycket tydligare.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#62 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 16 September 2008 - 21:14

Version 2

#63 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2008 - 10:01

Version 2

#64 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 September 2008 - 16:53

Ni röstar ju fel. Då röstar jag på nummer 1 och jag pratade just med Vita Duvan som sade nåt om att Lon lovade visa sig topless om resten fortsätter rösta på version 1.

#65 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 September 2008 - 17:13

----Jag fattar noll om vad som händer här...

#66 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 September 2008 - 17:28

Predabots logo, nummer 2 vann omröstningen. Den finns i två versioner, version 1 och version 2. Bägge kan ses på bilden som jag postat i första inlägget i tråden där de heter 2 och 2 i annan vinkel typ. Nu ska vi avgöra vilka av dessa två versioner som ska bli den slutliga som vi ska använda till serien.

#67 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 17 September 2008 - 18:13

Egentligen är det ju samma logga, man skulle ju kunna alternera. Version 2 funkar ju bra i "äldre" äventyr och version 1 (ska det ju vara) i "nyare".

Edited by Sir-L, 17 September 2008 - 19:13.


#68 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 September 2008 - 18:22

Egentligen är det ju samma logga, man skulle ju kunna alternera. Version 2 funkar ju bra i "äldre" äventyr och version 2 i "nyare".


Ja precis, rent tekniskt så vann båda versionen egentligen och kan användas i de framtida erorna

#69 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 September 2008 - 04:01

Hmm... Det stämmer ju DarkPaladin, det är samma design, fast med olika perspektiv.

Men vad kom vi egentligen fram till här?? :o Är lite förvirrad över vad som gäller. Hoppas iallafall att Daniel kommer in och ger mig direktiv över vad som skall göras inom kort dock, för ivrig, det är man. :)

#70 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 22 September 2008 - 11:35

Jag personligen är för att ha en enhetlig logo med smååå variationer för att skilja dem åt i tidsperioder, men om folk vill ha bägge varianterna då kör vi givetvis på det.

Ska vi köra en röstningssväng till? Eller ska vi konstatera att logo 2, version 2 vann?

(Det här är ju nackdelen med demokrati, det tar tid, men alla får säga sitt. Det är ju dock ingen brådska, vi satte precis igång med arbetet med 8:an och det tar nog en månad till.)

#71 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 22 September 2008 - 11:43

Det är just därför jag har aldrig gillat politik i allmänhet, det tar så lång tid att få komma fram om man kan få gå på toa eller inte. Det är nästan som det där miljö reklam filmen där ett gäng politiker sitter i en taxi och de bara pladdrar på om vad de ska göra åt taxin medan den bara rullar utan förare och till slut träffar på en kvinna som går över gatan.
Kan vi bara bestämma att vi kan använda logot som vann, men vi kan designa om det om vi vill om storyn utspelas på en viss era eller inte? Så länge det liknar orginalet

#72 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 22 September 2008 - 14:45

Jovisst kan vi bestämma det, men då måste vi ju "alla" bestämma det också. Om vi ska variera dem med perioderna tycker jag att det ska vara enhetligt varje period iaf, för då kan man använda det också som ett snabbt sätt att känna igen vilken era storyn tillhör.

#73 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 September 2008 - 15:01

Hmm... Själv tycker jag nog det är en bra idé med en enhetlig logga, på alla nummer. Ungefär som Superman alltid har sin tidlösa logga, och Avengers har ju haft samma ända sen slutet av 60-talet, med det klassiska Pil-Aet. :)

Men sen renderas ju loggan upp lite olika beroende på vad det är för era, med tidstypiska effekter och dylikt.

Edited by PredaBot, 22 September 2008 - 15:02.


#74 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 September 2008 - 09:13

Hmm... Själv tycker jag nog det är en bra idé med en enhetlig logga, på alla nummer. Ungefär som Superman alltid har sin tidlösa logga, och Avengers har ju haft samma ända sen slutet av 60-talet, med det klassiska Pil-Aet. :)

Men sen renderas ju loggan upp lite olika beroende på vad det är för era, med tidstypiska effekter och dylikt.


Så har jag också alltid tänkt det.


Snacka av er till på söndag. Min åsikt är en logo, 2:ans andra version som PredaBot med input sen fixar till så att den finns i Golden Age, Silver Age, Bronze Age och Modern Age-versioner. Samma dimensioner och grundutseende men exempelvis grövre bildpunkter i det gråa i den äldsta versionen och datorgrå i modern osv.

#75 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 September 2008 - 16:48

Jag gillar ju förstås den första loggan med extrem-perspektivet. :D

Den är ju nämligen inspirerad av så mycket jag gillar. :)

Men annars så har du helt rätt.