Efter att ha sett om säsong 1 så är det nu dags för att ta mig an säsong 2.
201: It's Alive!Aj. Där hittades Dexters massgrav.
Vad är det för fel på Dexter? Har han samvetskval? Börjar känsloblokeringen hävas? Varför kan han inte ens mörda den mäst brutala mördaren?
Stackars Rita. Nu känner hon skuld för att hon inte hjälpte Paul när han bad henne.
Hmm, Haiti-snubbens snack om sin inre demon.
Är det en hint om att de kanske kommer gå samma väg som boken med att Dexter är besatt av en demon? Eller var det bara en nick till bok-fansen?
202: Waiting to ExhaleDexter is back!

Men nu tror Rita att han är en knarkare.

Men jag blev förvånad över att Dexter erkände vad han hade gjort men jag blev också glad för Rita måste se lite av hans mörker för att det ska funka mellan dem. Nu vet hon ju dessutom att han är beroende av något även om hon inte vet vad.
Skönt att Dexters känslomässiga problem är över nu. Jag började faktiskt tröttna på dem. Jag ser fram mot att ha gammla goda Dexter tillbaka.

Jag gillar Agenten som ska jaga Dexter. Jag tror han kan ge serien en hel del.
Nu känner hela världen till att Dexter existerar som Bay Harbor Butcher. Inte bra. Han klantade till sig när han slängde kropparna där.
203: An Inconvenient LieAtt låtsas vara knarkare är visst inte så lätt som Dexter trodde. Men det visade sig hjälpa honom. Och han inser att han faktiskt börjar bry sig om folk och framförallt Rita och barnen.
Men fy vad jag skrattade när Rita såg hans sponsor. Inte vad hon hade tänkt sig. Och tyvärr förstår jag varför hon blev orolig. 2 personer som är beroende har mycket lättare att hitta varandra.
Heheh, Dexter ska stalka en bilförsäljare men köper en familjebil istället.
Aj aj aj, varför ska Deb vara så bra? Nu har hon hittat Dexters motiv.
204: See-ThroughDexter's sponsor är ju helt galen. Totalt vrickad. Det måste vara mer till henne.
Dexter's tankar om sin svärmor var minst sagt underhållande.
Jag gillar verkligen agenten. Hoppas att han inte visar sig vara ett svin.
Deb har seriösa problem. Och det blev väl inte bättre av att Dexter kom på henne.

Den nya bossen är ju helt upp åt väggarna. Hon håller helt på att förlora det pga svartsjuka. Och det hela var som hon blev didsatt. Väntade mig aldrig det.
Butcher-Man!
Edited by Crusader, 07 September 2010 - 17:27.