Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 2

• Please log in to reply
76 replies to this topic

#51 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 November 2007 - 22:39

Parkman fortsätter att utvecklas på ett schysst sätt. Och hans kraft var ju INTE värdelös innan, men den är minst dubbelt så cool och bra nu :P

Inte HELT värdelös men att bara kunna läsa tankar som folk aktivt tänker är inte speciellt bra. Iaf inte jämfört med andra krafter.

Hur som helst är det coolt att en del krafter utvecklas.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#52 Metal_Maniac

Metal_Maniac

Cadet Fourth Year

• Members
  • 32 posts

Posted 20 November 2007 - 22:48

håller me att heroes faktiskt bara blir bättre och bättre nu, dom första avsnitten i denna säsongen var lite halvkassa men nu börjar det verkligen kommer igång.

nu e det bara att hoppas på att någon skjuter mohinder, han har varit störande och jobbig sen första gången han va me.

Edited by Metal_Maniac, 20 November 2007 - 22:50.

SURRENDER? SURRENDER? You think this letter on my head stands for france!? - cap america.

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 November 2007 - 23:42

2x02:

Mycket bra avsnitt. :) Jag gillar verkligen det hela med Hiro i gammla Japan. :D Jag undrar lite om det inte kan komma visa sig att Hiros stora hjälte blir den där hemska ondskan som Molly stackar om. Känns som det hade varit typiskt att Hiro skapar en fasansfull fiende.

Så Claire är en ödla. :P Hennes kroppsdelar kan växa ut igen. Coolt. :cool2: Och nu vet flyerboy om det. Det här kan bli riktigt intresant.

Haitin är tillbaka. :) Och jag tror Mohinder låtsades glömma allt.

Peters story visade sig mycket mer intresant än jag trodde. Han får upptäcka sina krafter igen och åter bli en hjälte... eller?

Hmm, så det blir en jakt på de 7 sista bilderna? Undrar vad de föreställer.

2x03:

Bra avsnitt. Till skillnad från andra så gillar jag verkligen Hiros historia i gammla Japan. Jag tycker det är den bästa delen i avsnitten. Peters story gillar jag också mycket. Tvillingarna vet jag inte riktigt. jag gillar hela grejen med att de är på flykt men jag börjar tröttna på att de blir sepererade helatiden. Känns lite 24 över hur de helatiden hamnar från varandra.

Mohinder och Matt är ju rena gifta paret. :D Jätte sött! :P

Det ser tufft ut för Horned-Rimmed Glasses. Om jag skulle gissa på rak arm så tror jag att Claires pojkvän West dödar honom och sedan tröstar henne när hon kommer dit. Men det kan också vara att Claire och West hittar honom och han tröstar Claire. iallafall så tror jag det är dem. Men det känns som där är en orsak att mannen är bara en skugga.

Sylar... suck. Jag gillade honom verkligen i säsong 1 men att ha honom som skurk i säsong 2 också är bara för mycket. Han var säsong 1 huvudskurken. Jag hade velat att han förblev borta till typ säsong 3, eller helst säsong 4, och sedan gör en överaskande återkomst.
Och att han dessutom dödade Candice sög.. Hur korkad är hon? Tycker också att det borde vara så att hon lurar honom med en illusion. Har verkligen svårt att tro att han verkligen är i ett hus mitt i en palmdjungel på en öde ö.
Tack och lov iallafall att han är kraftlös.

Gud vad söta Claire och West är och scenen när han flyger med henne var sååå... ja, det funkade alltid för Superman och funkar fortfarande lika bra.
Synd bara om twisten att HRG kidnappade West. Tyvärr lär West få veta till slut.

Peter har en flickvän i Caitlin, visst. Söt är hon. Och Peter har fortfarande sin mörka sida kvar...

Verkar som att Hiro har fått den hjälten han ville i Takezo Kensei nu. Men jag gillar inte grejen med att han också är kär i Yaeko. Det blir bara jobbigt med sånt. Och varför stannar Hiro kvar?

Så D.L dog??? Visseligen så var han ju illa skjuten men ändå. Han hade coola krafter med att kunna gå genom väggar.

Och ännu en Star Trek-skådespelare i serien. Det blir 3 nu.

2x04:

Mycket bra avsnitt. :) Gillar Micahs story mycket. Monica gillar jag verkligen. hon är snäll, omtänksam och försöker ta hand om sin familj. Tillochmed en liten pojken hon inte ens känner. Och coola krafter har hon också. :D Men jag tror att där är en fysisk begränsning så hon kan t ex inte bli superstark eller flyga utan bara lära sig tekniker.

Claires historia är också intresant. HRG är lite väl tuff mot henne men Claire verkar inte riktigt gilla vad West sa om hennes pappa och verkar ha fått en lite lägre bild av honom nu.

Hmm, Sylar tog sig visst från skogen. Verkar som att det inte var en illusion. Och nu har han tvillingarna rakt var han vill ha dem. Intresant grej att han inte kallar sig Sylar längre eftersom han saknar krafter.
Men vad händer om Sylar tar bara flickans krafter... eller bådas?

Stackars Molly. Och Matt måste verkligen ogilla vad han fick henne att göra.
Så Matts pappa är den hemska onda typen som är vätte än Sylar? men jag trodde att Molly inte kunde hitta honom? Sa hon ju i säsong 1.

Nu vet vi vilka medlemmarna på bilden är. Men av dem så är det ju få vi känner till. Undrar varför vi inte fick se hur Peter och Nathans pappa såg ut. Måste finnas en orsak till det.

Tycker synd om Nathan. Och jag fattar inte varför hans fru satte besöksförbud på honom?

2x05:

Bra avsnitt. Jag blev väldigt besviken på Matts pappa men destu gladare när han visade sig faktiskt vara ond.
Coolt det där när de började slåss mot sinna demoner men det visade sig att de slogs mot varandra.
Men brända-nathan. Undrar om det inte är mer till honom än bara en synvilla.

Verkar som att Jessica är tillbaka och inte alls glad att Niki förasöker göra sig av med henne. Fattar inte riktigt varför för de hade ju slutit fred med varandra.

Lite förlite Hiro. Hoppas på mer av honom nästa avsnitt.

Stackars Caitlin. Och att veta att det är pågrundav Peter också... Måste säga att jag finner det underligt att han dog.

Äntligen är Kristen Bell med. Även om hennes karaktär verkar vara en exakt kopia av Veronica Mars, bara ondare och psykopat. Undrar vem hennes pappa är.

Monica behöver visst inte titta på TV för att lära sig. ;) Gillar scenerna mellan henne och Micah.

2x06:

Oj oj, jag visste det. Hiro klantade verkligen till det och förvandlade sin stora hjälte till tiderna skurk. Sorgligt och hjärtgripande var det, samtalet mellan Hiro och Takezo Kensei och föräderiet. Hiro typ var hans samvete pch när Hiro svek så försvann hans samvete. Det här kommer bli intresant. Hiros story är fortfarande den absolut bästa och intresantaste den här säsongen. Som en klassisk Japansk saga med kärlek och svek, gott och ont. Gillar verkligen det. :D

Skönt att Mohinder inte gav Monica sprutan. hade varit hemskt om han sjönk så långt. Undrar lite över Bob. han verkade ärlig men det känns för bra för att vara sant. Speciellt med tanke på att han skickade fram Jessica. För det är Jessica, inga tvivel om saken. Var så uppenbart på sättet hon rörde sig och betedde sig (Bra skådespelerska för Niki/Jessicas, minsan). Äntligen verkar jag få mitt onda tvilling-senario där den onda låtsas vara den goda. :P

Hmm, vem fick Peter meddelandet från? Måste ha varit någon som vet vad Peter kan göra.
Och en fasansfull framtid. Vad har hänt nu? Min gissning: Tjejen med de svarta tårarna (Eller Sylar)!

Claire balenserar lite på gränsen mot The Darkside också, fast det är inte första gången.

HRG gick inte tillbaka till företaget, jag var lite rädd för att han skulle. Men han har då inte blivit mycket godare.

Hmm, tavlorna. Och hälften har slagit in nu.
1. Hiros pappa dör (Hänt)
2. Det möjliga vaxinet (Hänt)
3. Claire ligger på trappan (Hänt)
4. Peter innanför galler (Inte hänt)
5. Niki slår mot dörr (Inte hänt)
6. Hiro fäktas mot Takezo Kensei (Inte än men kommer nog snart)
7. Mohinder skjuter (Kan det vara han som skjuter HRG?)
8. HRG skjuten i ögat, Claire och okänd person i bakgrunden. (Lär väl inte hända fören avsnitt 11 tror jag.)

Jag tvivlar på att HRG kommer överleva, tyvärr.

2x07:

Mycket bra avsnitt. :) Striden mellan Hiro och Kensei var verkligen episk. Typ Star Wars (påminde faktiskt mycket om det) med att Hiro försökte få sin lärjunge och v'n att gå tillbaka till den ljusa sidan. Det där var nog den nbästa scenen i hela serien, när de fäktades. Men nu är tyvärr Japan-delen slut. Jättesynd. :(

Så Kensei är Adam? Snacka om att jag tappade hakan. Även då jag blev spoilad om det när hans karaktär presenterades som seriens skurk så hade jag börjat tro att det var fel. Det här kan bli riktigt bra. och så manuplerar han Peter. Fattar nu varför han dödade Hiros pappa personligen och hur han gjorde det. Verkar som han är den jätteonda som Molly snackade om. Men hur kan hans ondska ha vuxit så att han vill utrota allt liv på jorden?

Fy vad hemskt. Caitlin är fast i den där hemaka framtiden. Hoppas Peter kan rädda henne snart. Och vilken hemsk framtid. 93 % av världsbefolkningen kommer vara död om 1 år. Mycket värre än explosionen.

Oj, vilken krutburk i familjen Bennets hem som är påväg att explodera. Jag trodde att HRG skulle slå Claire. Jag är iallafall glad att Claire sa mot sin pappa. Visst, det hon gjorde med sina krafter var fel men han har också hittat på skit och ljugit en massa och att säga att de ska flytta bara för att Claire skaffat en pojkvän... för att straffa henne eller "lära" henne. Men tiden rinner ut för honom. Ännu fler tavlor har gått i uppfyllelse. Nu återstår bara Mohinder skjuter och HRG dör.

Väldigt coolt hur de kämpade mot matts pappa och hur Matt besegrade honom. Och han lyckades rädda Molly. Jag var så glad att jag var tårögd. Så fint när han pratade om hur han älskade Molly och hur det är att vara en pappa och göra allt för sitt barn. Jag gillar verkligen Molly.

Mohinder... vad sysslar du med? Visst, HRG har ljugit för honom och Mohinder kan inte lita på honom men att lita på företaget är idiotiskt! Eller...?
Verkar som jag hade fel ang. Niki. Det var visst hon och inte Jessica. Men nu är Jessica döende. Inte kul. Dock så tror jag inte det är viruset i framtiden utan den spanska tjejen.

Edited by Crusader, 22 November 2007 - 05:25.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 November 2007 - 18:32

Episode 10

Ett ganska tråkigt avsnitt, väldigt typiskt "näst sista avsnittet"-upplägg på allting. Hittills tycker jag att säsongen har varit över förväntan men det här avsnittet bådar inte särskilt gott inför finalen. Har vi otur blir det en väldigt förutsägbara final utan några direkta överraskningar, det känns ganska tydligt hur säsongen kommer avslutas. Men jag hoppas förstås på en del överraskningar, och eftersom Heroes är en BRA serie måste du ju bjuda på några sådana också :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#55 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 November 2007 - 23:06

Ett ganska tråkigt avsnitt, väldigt typiskt "näst sista avsnittet"-upplägg på allting.

Den meningen sammanfattar avsnittet väldigt bra, ingenting hände egentligen.
Men ju sämre ett näst sista avsnitt är desto bättre brukar ju sista avsnittet vara så detta lovar gott :)

Winter is Coming

#56 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 November 2007 - 23:18

Inget hände? Sylar is back och äntligen mördade han Alejandro. :thumbsup:

Sylar is good. :evil:

"Everthing's gonna be okay Maya. I'll take care of you." Tick-tack-Tick-tack-Tick-tack-Tick-tack. :lol:

Han och Adam borde slå sig ihop. :) Om det inte vore för att Sylar skulle döda honom handlöst för hans krafter...

Joanna Cassidy. :)

Hiro is in for an ass whooping. Ja ok, mycket var set up för säsongsfinalen men jag tyckte ändå det var ett helt ok avsnitt.

Har vi otur blir det en väldigt förutsägbara final utan några direkta överraskningar, det känns ganska tydligt hur säsongen kommer avslutas.

Kan ju knappast bli sämre än förra säsongsfinalen.

Edited by Wylie Times, 27 November 2007 - 23:18.

-Gangstagrass

#57 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 28 November 2007 - 07:24

Sylar is good. :evil:

Det är han definitivt inte. Just nu en av de mest endimensionella karaktärerna i hela serien, och jag tycker hans roll blivit mycket sämre och mindre intressant sen förra säsongen. Vars final egentligen inte var speciellt dålig, bara en besvikelse imo. :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#58 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 November 2007 - 13:31

jag tycker hans roll blivit mycket sämre och mindre intressant sen förra säsongen.

Det kan jag hålla med om men det skyller jag på att allt annat blivit sämre också. Nu när serien ryckt upp sig i dom senaste avsnitten ryckte Sylar upp sig också. Sen att han är endimensionell är faktiskt inget som stör mig just i hans fall. I just like him. :)

Gällande förra säsongsfinalen så var den precis som du säger en (Stor!) besvikelse för att säsongen hade byggt upp mot nåt stort som den sedan inte kunde leverera och jag menar att det inte är någon större risk med det den här säsongen eftersom dom inte alls byggt upp den på ett bra sätt.

Edited by Wylie Times, 28 November 2007 - 13:32.

-Gangstagrass

#59 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 28 November 2007 - 16:43

Håller med dig i allt det där :) Men jag tror faktiskt att den här säsongsavslutningen kan bli helt OK.

last.fm Filmtipset

#60 karleN

karleN

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 01 December 2007 - 12:55

Håller med dig i allt det där :) Men jag tror faktiskt att den här säsongsavslutningen kan bli helt OK.

Mm, får hoppas det! Var så sur efter förra året. Claire och Elle i säsong två, omg... :thumbsup:

#61 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 04 December 2007 - 14:10

Episode 11 - Säsongsavslutning

Heroes går före allt annat och idag lade jag tentaplugg åt sidan för att kunna se avsnittet relativt tidigt :)

Vad ska man säga? Helt OK säsongsavslutning, några väntade grejer och några helt oväntade. En del riktigt bra annat mindre bra, men ändå helt OK. Adam är borta (?), Niki sprängdes i luften, Nathan blev skjuten och Sylar är tillbaka (och det verkar som han kommer få rätt mycket utrymme i säsong 3). Det som oroar mig nu är hur lång tid vi kommer få vänta på fortsättningen. En gissning är ju att det inte kommer något nytt förrän till hösten 2008 och det är ju en massa månader dit :(

Läste någonstans att Tim Kring öppet hade ursäktat sig för säsongen, men jag tycker verkligen inte han behöver skämmas. Visst, den har varit ganska ojämn och lite ointressant ibland men aldrig direkt dålig. Jag håller fortfarande Heroes väldigt högt. Helt klart en av mina absoluta TV-favoriter :)

last.fm Filmtipset

#62 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 December 2007 - 15:56

2x11

Ett väldigt bra avsnitt :D fast med några mindre bra saker men desto fler bra saker.
Jag gillar hur Hiro löste problemet med Adam. Att begrava han levande är nog värre än att döda honom faktiskt.
Hoppas Niki dör nu, är så jäkla trött på henne sen länge nu! Men Nathan får gärna överleva.

Och Sylar is back! Den riktiga Sylar nu också!
Lär väl dröja många månader tills vi får se volym 3 nu :(

Winter is Coming

#63 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 December 2007 - 16:23

Det är svårt att döda en karaktär nu när Claires blod finns. Egentligen är det väl bara för Peter att fråga Molly vart Claire är och sen teleportera dit och hämta ett blodprov. Alternativt lokalisera Hiro och sen tvinga honom att berätta vart Adam är levande begravd.

Ruskigt gjort av Hiro förresten. Mycket grymmare än att döda honom.

Nikki död?

Yay Sylar! :D

"I'm back"

Edited by Wylie Times, 04 December 2007 - 16:24.

-Gangstagrass

#64 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 04 December 2007 - 16:27

2x11

Hela avsnittet kändes stressat på något sätt som dom försökte få in så mycket som möjligt på ett avsnitt, lite skilnad om man jämnför med resten av avsnitten i säsong 2 som har varit lite nästan lite väl långsamma här och där. Jag förstår ju självklart att detta beror på strejken men det hela kändes bara lite väl uppenbart nu när man ser avsnittet.

Men jag gillade avsnittet skarpt och jag har inget emot att det händer många saker på kort tid.

#65 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 April 2008 - 22:36

Nu har canal+ visat det elfte och sista avsnittet av volym 2. Och tyvärr märks det att det varit en strejk i USA nu när de försöker knyta samman alla trådar så plötsligt. Jag är lite halvt om halvt inne på samma som Cyberhof. Jag har inget större probem med att det händer saker. Men märks tyvärr att de fick jäkta för att knyta samman allt.

Fortfarande ett bra avsnitt, och halvahela volymen har varit bra, tycker jag allt. Lite väl uppenbart med Nathan bara, efter broderskärleken de visade så precis i slutet. Hiro var riktigt badass mot Adamn, bra hämnd tycker jag. Elakt, men ändå "snällt". Han sänker sig ju inte riktigt till hans nivå. Frågan är ju hur länge Adam kan klara sig utan luft, bara.

Längtar verkligen efter volym 3 nu. Sylar's back, and he's one angry mother f*BLAM*

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#66 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 August 2008 - 11:19

Ain't it Cool - Heroes Season 2 Alternate Ending (And More) Now Online!

Monday, August 11, 2008

The Heroes Season 2 DVD set will be released on AUgust 26 here in The States, but it's already available in some parts of the world.

And, not surprisingly, some of its extras have been already been beamed across the Nets. Including: Season 2's alternate ending.

You can find said ending, as well as other material, by clicking here

#67 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 August 2008 - 14:48

TV4.SE

Forumets tråd för Säsong 1
Forumets SPOILERtråd för säsong 1
Forumets SPOILERtråd för säsong 2
Forumets SPOILERtråd för Säsong 3

Angående Säsong 1

Repris marathon på TV4+ Söndagen den 24 Augusti.
Start klockan 13.50 och avsnitten som visas är 14-23

Edited by XC, 22 August 2008 - 07:39.
Tagit bort en länk eftersom jag slagit ihop S1 trådarna. /XC

#68 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 August 2008 - 15:02

Det var ju det vi pratade om i andra tråden att s.2 ev. skulle börja snart :)

:thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#69 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 22 August 2008 - 06:24

Big YAY :popcorn: :thumbsup:

Det ser jag sååååå fram emot
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#70 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 August 2008 - 07:38

Den har väl redan visats på TV4+ va? :unsure:

Jag skal, iaf ge de en chans, mitt intresse svalnade en aning på slutet i säsong 1.

Jag har f.ö. slagit ihop S1 med S1:Spoiler trådarna nu. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#71 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 August 2008 - 08:02

Jag har f.ö. slagit ihop S1 med S1:Spoiler trådarna nu. :)

Ingen tvekan om i vilket forum denna gång :P

Ser också fram mot det här en del, såg bara några avsnitt av S2 innan jag tröttnade. Ska nog försöka följa den här omgången någorlunda.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#72 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 August 2008 - 11:39

Den har väl redan visats på TV4+ va?

Nej det har den inte.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#73 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 September 2008 - 16:35

Ska ge säsong 2 en chans. Tröttnade ordentligt mot slutet av säsong 1. Sker det inget exeptionellt under början av säsong 2 så ägnar jag min tid åt annat än att följa denna serie.

TV4 verkar visa 2 avsnitt i veckan. ~ Källa

Onsdag 3/9
TV4, 21:00-22:00
Säsong 2. Del 1 av 11

Torsdag 4/9
Säsong 2. Del 2 av 11

Onsdag 10/9
Säsong 2. Del 3 av 11

Torsdag 11/9
Säsong 2. Del 4 av 11

Onsdag 17/9
Säsong 2. Del 5 av 11

Torsdag 18/9
Säsong 2. Del 6 av 11

Edited by Cartman, 02 September 2008 - 16:36.

#74 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 03 September 2008 - 15:25

F**k visste inte det. och jag som skall kolla på Dexter imorgon....och min box är hos mina föräldrar. Blir nog bara att ta och fara dit imorgon efter jobbet på kvällen.

Bra att du sa det! Skulle ha missat det, eek

#75 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 05 September 2008 - 06:09

Det tar alltid en stund för mig att komma in i en serie igen....hittils, den är väl ok. Gillar dock inte syskonen och har ännu inte sett nån riktig spänning som får mig att vänta tills nästa avsnitt...bä'ttre tur nästa vecka