2x02: Mycket bra avsnitt.

Jag gillar verkligen det hela med Hiro i gammla Japan.

Jag undrar lite om det inte kan komma visa sig att Hiros stora hjälte blir den där hemska ondskan som Molly stackar om. Känns som det hade varit typiskt att Hiro skapar en fasansfull fiende.
Så Claire är en ödla.

Hennes kroppsdelar kan växa ut igen. Coolt.

Och nu vet flyerboy om det. Det här kan bli riktigt intresant.
Haitin är tillbaka.

Och jag tror Mohinder låtsades glömma allt.
Peters story visade sig mycket mer intresant än jag trodde. Han får upptäcka sina krafter igen och åter bli en hjälte... eller?
Hmm, så det blir en jakt på de 7 sista bilderna? Undrar vad de föreställer.
2x03:Bra avsnitt. Till skillnad från andra så gillar jag verkligen Hiros historia i gammla Japan. Jag tycker det är den bästa delen i avsnitten. Peters story gillar jag också mycket. Tvillingarna vet jag inte riktigt. jag gillar hela grejen med att de är på flykt men jag börjar tröttna på att de blir sepererade helatiden. Känns lite 24 över hur de helatiden hamnar från varandra.
Mohinder och Matt är ju rena gifta paret.

Jätte sött!
Det ser tufft ut för Horned-Rimmed Glasses. Om jag skulle gissa på rak arm så tror jag att Claires pojkvän West dödar honom och sedan tröstar henne när hon kommer dit. Men det kan också vara att Claire och West hittar honom och han tröstar Claire. iallafall så tror jag det är dem. Men det känns som där är en orsak att mannen är bara en skugga.
Sylar... suck. Jag gillade honom verkligen i säsong 1 men att ha honom som skurk i säsong 2 också är bara för mycket. Han var säsong 1 huvudskurken. Jag hade velat att han förblev borta till typ säsong 3, eller helst säsong 4, och sedan gör en överaskande återkomst.
Och att han dessutom dödade Candice sög.. Hur korkad är hon? Tycker också att det borde vara så att hon lurar honom med en illusion. Har verkligen svårt att tro att han verkligen är i ett hus mitt i en palmdjungel på en öde ö.
Tack och lov iallafall att han är kraftlös.
Gud vad söta Claire och West är och scenen när han flyger med henne var sååå... ja, det funkade alltid för Superman och funkar fortfarande lika bra.
Synd bara om twisten att HRG kidnappade West. Tyvärr lär West få veta till slut.
Peter har en flickvän i Caitlin, visst. Söt är hon. Och Peter har fortfarande sin mörka sida kvar...
Verkar som att Hiro har fått den hjälten han ville i Takezo Kensei nu. Men jag gillar inte grejen med att han också är kär i Yaeko. Det blir bara jobbigt med sånt. Och varför stannar Hiro kvar?
Så D.L dog??? Visseligen så var han ju illa skjuten men ändå. Han hade coola krafter med att kunna gå genom väggar.
Och ännu en Star Trek-skådespelare i serien. Det blir 3 nu.
2x04:Mycket bra avsnitt.

Gillar Micahs story mycket. Monica gillar jag verkligen. hon är snäll, omtänksam och försöker ta hand om sin familj. Tillochmed en liten pojken hon inte ens känner. Och coola krafter har hon också.

Men jag tror att där är en fysisk begränsning så hon kan t ex inte bli superstark eller flyga utan bara lära sig tekniker.
Claires historia är också intresant. HRG är lite väl tuff mot henne men Claire verkar inte riktigt gilla vad West sa om hennes pappa och verkar ha fått en lite lägre bild av honom nu.
Hmm, Sylar tog sig visst från skogen. Verkar som att det inte var en illusion. Och nu har han tvillingarna rakt var han vill ha dem. Intresant grej att han inte kallar sig Sylar längre eftersom han saknar krafter.
Men vad händer om Sylar tar bara flickans krafter... eller bådas?
Stackars Molly. Och Matt måste verkligen ogilla vad han fick henne att göra.
Så Matts pappa är den hemska onda typen som är vätte än Sylar? men jag trodde att Molly inte kunde hitta honom? Sa hon ju i säsong 1.
Nu vet vi vilka medlemmarna på bilden är. Men av dem så är det ju få vi känner till. Undrar varför vi inte fick se hur Peter och Nathans pappa såg ut. Måste finnas en orsak till det.
Tycker synd om Nathan. Och jag fattar inte varför hans fru satte besöksförbud på honom?
2x05:Bra avsnitt. Jag blev väldigt besviken på Matts pappa men destu gladare när han visade sig faktiskt vara ond.
Coolt det där när de började slåss mot sinna demoner men det visade sig att de slogs mot varandra.
Men brända-nathan. Undrar om det inte är mer till honom än bara en synvilla.
Verkar som att Jessica är tillbaka och inte alls glad att Niki förasöker göra sig av med henne. Fattar inte riktigt varför för de hade ju slutit fred med varandra.
Lite förlite Hiro. Hoppas på mer av honom nästa avsnitt.
Stackars Caitlin. Och att veta att det är pågrundav Peter också... Måste säga att jag finner det underligt att han dog.
Äntligen är Kristen Bell med. Även om hennes karaktär verkar vara en exakt kopia av Veronica Mars, bara ondare och psykopat. Undrar vem hennes pappa är.
Monica behöver visst inte titta på TV för att lära sig.

Gillar scenerna mellan henne och Micah.
2x06:Oj oj, jag visste det. Hiro klantade verkligen till det och förvandlade sin stora hjälte till tiderna skurk. Sorgligt och hjärtgripande var det, samtalet mellan Hiro och Takezo Kensei och föräderiet. Hiro typ var hans samvete pch när Hiro svek så försvann hans samvete. Det här kommer bli intresant. Hiros story är fortfarande den absolut bästa och intresantaste den här säsongen. Som en klassisk Japansk saga med kärlek och svek, gott och ont. Gillar verkligen det.
Skönt att Mohinder inte gav Monica sprutan. hade varit hemskt om han sjönk så långt. Undrar lite över Bob. han verkade ärlig men det känns för bra för att vara sant. Speciellt med tanke på att han skickade fram Jessica. För det är Jessica, inga tvivel om saken. Var så uppenbart på sättet hon rörde sig och betedde sig (Bra skådespelerska för Niki/Jessicas, minsan). Äntligen verkar jag få mitt onda tvilling-senario där den onda låtsas vara den goda.
Hmm, vem fick Peter meddelandet från? Måste ha varit någon som vet vad Peter kan göra.
Och en fasansfull framtid. Vad har hänt nu? Min gissning: Tjejen med de svarta tårarna (Eller Sylar)!
Claire balenserar lite på gränsen mot The Darkside också, fast det är inte första gången.
HRG gick inte tillbaka till företaget, jag var lite rädd för att han skulle. Men han har då inte blivit mycket godare.
Hmm, tavlorna. Och hälften har slagit in nu.
1. Hiros pappa dör (Hänt)
2. Det möjliga vaxinet (Hänt)
3. Claire ligger på trappan (Hänt)
4. Peter innanför galler (Inte hänt)
5. Niki slår mot dörr (Inte hänt)
6. Hiro fäktas mot Takezo Kensei (Inte än men kommer nog snart)
7. Mohinder skjuter (Kan det vara han som skjuter HRG?)
8. HRG skjuten i ögat, Claire och okänd person i bakgrunden. (Lär väl inte hända fören avsnitt 11 tror jag.)
Jag tvivlar på att HRG kommer överleva, tyvärr.
2x07:Mycket bra avsnitt.

Striden mellan Hiro och Kensei var verkligen episk. Typ Star Wars (påminde faktiskt mycket om det) med att Hiro försökte få sin lärjunge och v'n att gå tillbaka till den ljusa sidan. Det där var nog den nbästa scenen i hela serien, när de fäktades. Men nu är tyvärr Japan-delen slut. Jättesynd.
Så Kensei är Adam? Snacka om att jag tappade hakan. Även då jag blev spoilad om det när hans karaktär presenterades som seriens skurk så hade jag börjat tro att det var fel. Det här kan bli riktigt bra. och så manuplerar han Peter. Fattar nu varför han dödade Hiros pappa personligen och hur han gjorde det. Verkar som han är den jätteonda som Molly snackade om. Men hur kan hans ondska ha vuxit så att han vill utrota allt liv på jorden?
Fy vad hemskt. Caitlin är fast i den där hemaka framtiden. Hoppas Peter kan rädda henne snart. Och vilken hemsk framtid. 93 % av världsbefolkningen kommer vara död om 1 år. Mycket värre än explosionen.
Oj, vilken krutburk i familjen Bennets hem som är påväg att explodera. Jag trodde att HRG skulle slå Claire. Jag är iallafall glad att Claire sa mot sin pappa. Visst, det hon gjorde med sina krafter var fel men han har också hittat på skit och ljugit en massa och att säga att de ska flytta bara för att Claire skaffat en pojkvän... för att straffa henne eller "lära" henne. Men tiden rinner ut för honom. Ännu fler tavlor har gått i uppfyllelse. Nu återstår bara Mohinder skjuter och HRG dör.
Väldigt coolt hur de kämpade mot matts pappa och hur Matt besegrade honom. Och han lyckades rädda Molly. Jag var så glad att jag var tårögd. Så fint när han pratade om hur han älskade Molly och hur det är att vara en pappa och göra allt för sitt barn. Jag gillar verkligen Molly.
Mohinder... vad sysslar du med? Visst, HRG har ljugit för honom och Mohinder kan inte lita på honom men att lita på företaget är idiotiskt! Eller...?
Verkar som jag hade fel ang. Niki. Det var visst hon och inte Jessica. Men nu är Jessica döende. Inte kul. Dock så tror jag inte det är viruset i framtiden utan den spanska tjejen.
Edited by Crusader, 22 November 2007 - 05:25.