Jump to content

Photo

Födelsedagstrådar

• Please log in to reply
131 replies to this topic

Poll: Födelsedagstrådar (28 member(s) have cast votes)

I OT eller TF?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#51 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 December 2008 - 16:29

XC: Problemet är att de inte är direkt uppmuntrande till att diskutera i, vilket jag tycker är varför den bör placeras i TF. Man kan ju passa på att döpa forumet till något som får folk att besöka det. ;)

Carty: Inte alls konstigt. Jag har jhaft tankarna länge, men det kändes för jobbigt att dra igång en debatt om det. När det naturligt uppkom kändes det som naturligt att börja diskussionen.

Jag har ingen problem att sortera - jag läser och skriver i födelsedagstrådarna själv - men det är inte heller problemet. Som jag skrivit om och omigen. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#52 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 December 2008 - 16:37

Synd att så många verkar ha svårt att ta upp sådant dom tycker behöver åtgärdas eller bara vill tycka till om något kring forumet rent allmänt. Måste vara bättre att "få ut det" direkt istället för att bära det inom sig och kanske störa sig (om det är något negativt) då det oftast sällan blir bättre av det.

Håller med det Peak skrev tidigare i tråden att det bara är bra att saker kommer på tal här under Meddelanden Till/Från Sci-Fi Nytt istället för att folk samlar på sig en massa saker.

Edited by Cartman, 11 December 2008 - 16:38.

#53 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 11 December 2008 - 16:46

Att från början placera "Födelsedagarna" i Ten Forward vore den bästa lösningen. Dess karaktär av lekfull ickediskussion med virtuella födelsedagstårtor/kakor stämmer bättre in den avdelningens "mission statement" än OT.

Välkommen in! Här finner du forumets coolaste rum, där vi leker, festar och kopplar av från världen utanför.
Kom in, sparka av dig skorna och släng dig i soffan, beställ in en fika eller om du hellre vill, häng i baren

Ordet är fritt. Diskutera vad ni vill!

Låt nyordniningen börja vid årskiftet 2008-2009. Visserligen kommer många då missa Födelsedagstrådarna, men å andra sidan är långt ifrån alla intresserade av födelsedagstrådar eller Tenforward-avdelningen. Bättre då att pröva något nytt.

För att exemplifiera den eventuella framtidens fördelar använder jag två representativa medlemmar.

Mjolnir slipper tårta bland sina diskussioner i OT-avdelningen
XC kan fortsätta bjuda på tårtkalas men i Ten Forward´s avslappnade miljö

Edited by Walker, 11 December 2008 - 16:58.

#54 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 11 December 2008 - 16:50

Jag gillar idéen att flytta trådarna till Ten Forward.
Jag hade faktiskt gått och undrat varför de var placerade i OT, det kändes lite fel. ;)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#55 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 December 2008 - 17:06

Om de täcker en fjärdedel av OT-forumet vid vissa tillfällen är det INTE särskilt sällan. ;)

Men som sagt, att de upptar 1/4 av OT säger ju bara mer om torkan i själva det forumet än om ämnet.

Tycker det börjar bli en höna av en fjäder av hela den här diskussionen - vilket kanske säger hur mycket vi alla suktar efter en riktig diskussion att sätta tänderna i :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#56 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 December 2008 - 18:49

Carty: Jag säger sällan något eftersom erfarenheten säger att mina förslag sällan är önskvärda eller intressanta för någon av forumets medlemmar. Liksom, när alla vill ha det EXAKT som det varit innan, måste man verkligen kämpa motströms direkt från start för att ens bli hörd. I ett sådant klimat uppmuntras man inte direkt komma med förslag. Jag talar inte för alla, men det är i alla fall varför jag sällan säger någonting.

Sist jag gjorde det var rörande nedstängningen av serietidningar och film och tv-serier. Jag känner mig fortfarande mör från det tillfället - och det var för över ett år sen typ. Jag är inte alls förvånad över att det kommer få förslag på förbättringar mao.

Jag gillar idéen att flytta trådarna till Ten Forward.
Jag hade faktiskt gått och undrat varför de var placerade i OT, det kändes lite fel. ;)

Det tycker jag med. Jag vill till och med minans att jag sagt det också. :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#57 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 December 2008 - 18:59

Jaså, upplever du verkligen att det är så illa?

Nu kommer jag inte ihåg exakt den diskussionen, mer än att det fanns meningsskiljaktigheter, men det var väl inte så oväntat? Men jag hoppas du samlar nytt mod och inte låter det hindra dig framöver att säga vad du tycker/tänker.

#58 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 December 2008 - 19:08

Det blir så tråkigt om det ska slås i hop. jag kan inte se det er nåt problem at folk får sin egen tråd, vad er det som er så störanda ? Gillar man inte grattis tråden, se till at göra nya trådar då :) varför flytta det til TF, jag er så sällan i det forum at jag antageligen skulla missa en sån tråd.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#59 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 December 2008 - 19:26

Fast man får ju ta och fundera på vad varje förslag är och innebär, inte bara tycka att alla är emot sig. Serieforumet var en viktig fråga för många, och SFN är inte alls lika roligt att besöka sen det beslutet. Inte ens nästan faktiskt. Det hjälper inte direkt heller att diskussionerna om t ex superhjältefilmerna inte direkt lever, det är bara citerad nyhet på citerad nyhet.

Att det är en tråd för varje person som fyller år tycker åtminstone jag bara är kul, det är en trevlig liten sak som väl åtminstone litegrann höjer stämningen på forumet, och varför det skulle vara något att störa sig på övergår i alla fall mitt förstånd. Jag håller alltså med FX här. :)
*Hockey och superhjältar*

#60 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 December 2008 - 19:35

Det hjälper inte direkt heller att diskussionerna om t ex superhjältefilmerna inte direkt lever, det är bara citerad nyhet på citerad nyhet.

Då är det väl bara att börja diskutera. Förstår inte riktigt vad folk väntar på. Tycker inte att man enbart kan skylla på att det postas nyheter då dom också diskuteras. Kanske inte alla gånger men att dra citerade nyheter som en orskas till debattdödare tycker jag är lite magstarkt. Tror att man gott kan avhandla båda två, men det vill ju till att något tar det första steget till en diskussion och inte sitter och väntar på att någon annan ska göra det och sedan tycka att det är trist att det är så få diskussioner.

Tycker att Walker hade en bra poäng att man (jag/vi som postar nyheter) kan välja ut dom som verkligen är intressanta för mig/oss och sedan försöka kommentera dom samtidigt och på så sätt kanske kan få igång en diskussion kring det. Ska själv försöka tänka på det framöver och göra vad jag kan för att det inte ska gå till överdrift med nyheter samt att dra mitt strå till stacken för att starta/skapa/delta i diskussioner. :)

Edited by Cartman, 11 December 2008 - 19:38.

#61 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 December 2008 - 19:50

Ja, det var som Walker skrev jag menade också.

#62 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 December 2008 - 20:06

Själv gillar jag grattistrådarna, det här är ju inget jättestort forum så det känns personligt och trevligt när man fyller år. Sen om de ligger i Ten Forward, Off Topic eller var tusan som helst spelar mig ingen som helst roll :)

Winter is Coming

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 December 2008 - 20:48

Jaså, upplever du verkligen att det är så illa?

Det är så illa och det är i stort sett varför jag slutat bry mig. Det belönas inte att försöka förnya forumet när majoriteten vill ha det som förut.

Jag tror den sista, stora positiva förändringen som kommer genomdrivas på forumet inom, säg två år, var just uppgradering av serieforumen. Småpet kommer säkert ske, men jag har svårt att se att forumet genomgår en större utveckling - och därmed också kunna locka sig till en större aktiv skara av användare. Erfarenheten säger att ett forum som bara står stilla och inte utvecklar sig, stagnerar - vilket upprepats om och omigen.

SFN är inget undantag, utan bekräftan på att så faktiskt är fallet. Trivs man med det så är det givetvis inga problem, men jag skulle gärna se att man arbetade mer målmedvetet för att bli större och locka nya medlemmar till att bli aktiva. Så som det ser ut idag, lär det inte ske. Enstaka medlemmar? Ja, visst. Men det är inte vad jag talar om.

Det är därför jag ser det som illa. För att jag tycker SFN kan - och förtjänar - att bli så mycket mer. Men för att göra det krävs förnyelse och jag känner inte att det är något som folk är intresserad av. Case in point - Kermit som skriver han tycker det är tråkigt när det förändrades.

Så det är därför som jag sällan skriver några förslag, för det lönar sig helt enkelt inte.

(Ps. Bra politiskt strategi att dra upp det här nu inför Crusaders årstråd och göra sig populär inför valet av Årets admin. :P Grattis till segern, Peak! ;) )

#64 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 December 2008 - 21:52

Fast det handlar inte om enbart motstånd till förnyelse, allt motstånd mot förändringen av serieforumet var av de serieintresserade här på SFN som var rädda att serieforumet skulle "slaktas" och dö ut. Och det har ju skett också. Jag vill precis som säkert alla andra här att forumet ska locka till sig fler användare osv, inte minst för allt jobb som lagts ner, men det behöver inte betyda att jag tycker alla förändringar är bra förändringar, eller att just du ska ha rätt i precis allt här, Cappy. Och "stora positiva förändringen"? "Uppgradering" av serieforumet? Nej.

#65 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 December 2008 - 22:47

Arbetet med att förnya och liva upp forumet tror jag uppriktigt sagt inte står och faller med hur vi gör med födelsedagstrådar. De är bara en obetydlig detalj i sammanhanget. Att dra in nya medlemmar och få ett aktivare forum handlar mera om att göra reklam för sig i andra delar av internet och att skapa nya intressanta features inom det nuvarande formatet.

Peak har flera gånger försökt dra igång olika projekt, men det faller varje gång på att väldigt få medlemmar är intresserade av att delta och de rinner snart ut i sanden. Hur gör man då? Forumkrig om kosmetiska detaljer som gratulationstrådar tror jag inte är bästa vägen att gå. Jag har dock inga bra förslag till hur man ska göra heller. -_-
Support your local search and rescue unit - get lost.

#66 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 12 December 2008 - 12:37

Mina två cent kring avsaknaden av diskussioner samt födelsedagstrådar. Just födelsedagstrådar gör mig detsamma. Jag kan tycka att det är en trevlig sak att alla som vill, får en egen tråd när dom fyller år för gratulationer från dom som vill gratulera. Var dom ska placeras gör mig detsamma också, fungerar lika bra under off topic som under ten forward. Men jag kan lika gärna se att dom samlas i en stor tråd under lämplig del av forumet.

Det här med avsaknaden av diskussioner är kanske inte så svårt att greppa. Tror det är en kombination av olika saker men att den största saken är att det helt enkelt inte finns något intresse av att diskutera just nu. Låt mig ta några exempel. I filmdelen (spoilers) samt tv-delen (spoilers) så postas det en hel del nyheter. Det gör att det finns diskussionsunderlag, men att det flodas en hel del i dom trådarna. En del kanske drar sig från att inleda en diskussion bara för att det är svårt att ha en sådan då det trillar in nyheter om vart annat.

Men, man borde samtidigt kunna ha en diskussion trots att det kanske postas en del nyheter. För om vi vänder på det kan det ju vara så att tre personer diskuterar någonting om Batman 3, sedan kommer det in två andra i den tråden och som vill diskutera något helt annat rörande filmen. Hur gör man då? Tvingar den ena gruppen att sluta diskutera, eller fokuserar på det man vill diskutera och låter övriga diskutera det dom vill? Givetvis det sistnämnda. Så då borde det ju gå bra att ha en diskussion trots att det postas nyheter. Är man inte intresserad är den biten är det bara att inte läsa dom och koncentrera sig på diskussionen helt enkelt. Sedan verkar det som att merparten tycker det är helt okej med nyheter som det är nu då det är väldigt få som har något att säga om den biten. Men ett visst mörkertal som inte vill/kan säga sin mening finns det säkert.

Ett annat exempel som jag tror är mer korrekt, är att folk helt enkelt inte är intresserde av att ha diskussioner just nu. Det går väl i vågor som en del annat och är något jag upplevt komma och gå på andra forum jag är registrerad på.

Ta bara Tv-serier. Hur många var det inte som hade ingående diskussioner kring Stargate (både SG-1 och Atlantis) när första säsongerna visades på Tv6? Många. Ta en titt på tråden för Stargate Atlantis säsong 5. Det är väldigt få som har skrivit i den tråden. Samma sak gäller serier som till exempel Flash Gordon, Fringe, The Lost Room, Knight Rider, Lost med flera. Varför uteblir diskussioner där? Inte är det då för att det postas nyheter i alla fall då avsaknaden av den typer av poster är stor. Det kan helt enkelt bero på att man redan har sett serien/säsongen tidigare. Eller att man följer sändningen men har inget att tillföra diskussionen. Man vill helt enkelt inte diskutera. Man gör som andra, följer serien/säsongen och läser andras inlägg men skriver inget själv. Man ser serien via nätet innan den visas på tv här. Dock verkar diskussioner utebli även för en del tv-serier som återfinns under tv-delen (spoilers) Låt mig ge ett exempel från vanliga tråden till Dexter (säsong 2) på Tv6.

och du får absolut inte sluta posta kommentarer Cartman, jag gillar att läsa folks reaktioner på serier jag följer(däremot är jag inte lika bra på att posta själv)

Själv är jag dålig på att diskutera, både att starta diskussioner och att delta i några. Men jag gör lite som Magnus. Läser det mesta som skrivs då jag är här, hoppar över det som inte intresserar mig och jag tror inte vi är dom enda två som gör så. Sedan har jag full förståelse för att man inte vill sitta ensam eller kanske två-tre stycken och se en serie samt diskutera avsnitten. Blir nog väldigt enformigt och upprepande i längden.

Det bästa man kan göra för att få igång diskussioner är väl att greppa tjuren vid hornen och starta/delta i olika diskussioner iställer för att sitta och leta efter fel. Eller acceptera att det råder ett svagt intresse för att ha diskussioner just nu men att det förhoppningsvis vänder igen. Tycker det har varit så tidigare här sedan jag först registrerade mig, att diskussioner kommit och gått.

#67 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 December 2008 - 15:59

Ja, det är lite som du säger ibland, Sidious. Du lade fram dina åsikter mycket vettigt och bra här måste jag säga; diskussionerna kan ibland drunkna i informationsflödet helt enkelt, tyvärr måste jag säga. Nu är jag ofta mycket intresserad av filmerna om superhjältar, och det blev en helt annan diskussion om dem förut, nu händer det knappt. Och visst är det bara att ta tag i det själv om man vill att det pratas mer, men ibland kan ens inlägg drunkna i flödet som sagt. Fast det är nog som du också säger, det går helt enkelt upp och ner hur mycket det dryftas här på forumet, så det behöver helt enkelt inte vara något stort problem - det bara är så för tillfället.

#68 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 December 2008 - 17:00

Jag är inte emot förändringar, men inte alle förändringer är bra IMO. Det med grattis trådarna tyckar jag funkar bäst som vi har det nu :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#69 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 December 2008 - 18:03

Personligen så tycker jag ju inte att det som Sentinel tycker är ett problem är ett problem egentligen. Aktiviteten i forumen blir inte större för att man mikro-managerar(?) småsaker.

Nu är ju inte stor aktivitet i ett forum ett självändamål i sig, antar jag. Huvudsaken tycker jag folk trivs, och så ger sig nog aktiviteten av sig själv. SFN har aldrig varit jätteaktiv, men tillräckligt nytt blod dyker ju upp för att ta upp slacket från de som försvinner, tycker jag.

Marie har en poäng i att jag har testat lite olika saker att aktivera forumet (läscirklar med mera), men aktiviteten har ju inte direkt varit jättestor, vilket innebär att poängen försvinner. Nåt jag har lärt mig är att man inte kan tvinga folk att göra nåt, de måste vilja göra det själv. Och det anser jag fungerar bäst med en lite halvanarkistisk linje, där regler hur man skall uppföra sig och hur trådar skall se ut inte är sådär jätteviktigt. Huvudsaken är att folk har trevligt, som sagt. Och det hoppas jag de har.. :)

Det jag skulle kunna tänka mig, och som är värt att diskutera, är att lägga födelsedagstrådarna i TF. Jag tycker inte att de stör i OT, men det är ungefär så långt jag skulle kunna sträcka mig om folk tycker att det låter vettigt. FX, om du använder "Visa nya inlägg" ovan så ser du alla nya ämnen sedan du var här sist, även i forum du sällan går in in.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#70 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 December 2008 - 18:13

Nåt jag har lärt mig är att man inte kan tvinga folk att göra nåt, de måste vilja göra det själv. Och det anser jag fungerar bäst med en lite halvanarkistisk linje, där regler hur man skall uppföra sig och hur trådar skall se ut inte är sådär jätteviktigt. Huvudsaken är att folk har trevligt, som sagt. Och det hoppas jag de har.. :)

Det var den taktiken jag körde för att försöka öka aktiviteten på Supernaturalforumet på TV-land (där jag är moderator). Och det fungerade jättebra. ;)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#71 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 December 2008 - 19:07

Som sagt var, jag är inte alls emot en flytt till TF. Tvärtom, det är bland de bättre alternativen eftersom det är så stort motstånd att slå ihop dem till en tråd. De borde ha varit placerade där i första läget, vilket Walker visar upp klart och tydligt med att citera forumet.

Sidnot om ett helt annat ämne:

Aktiviteten i forumen blir inte större för att man mikro-managerar(?) småsaker.

Nej, inte om man bara gör en sak. Det där är en sak av många, långa saker som skulle behöva göras.

Problemen med de aktiveringarna som du föreslagit med läscirklar t.ex. försöker lösa problemet i fel ände. Det är att predika för de redan frälsta, istället för att försöka locka hit fler användare som kan bli aktiva från start. Det är i nyrekryteringen det fallerar menar jag.

Sedan är inte fler medlemmar nödvändigtvis ett mål att sträva efter, givetvis. Fast å andra sidan tycker jag inte man då ska undra varför aktiviteten blir lägre. Det är en naturlig följd av att man inte förnyar sig och försöker få in nytt blod. Under de senaste tio år har jag varit involverad i driften av flera hemsidor på hobbybasis (men även skapat kontakter med sådan som driver dem professionellt) och undantagen från att stagnation leder till minskad aktivitet är väldig tydlig där.

#72 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 13 December 2008 - 22:10

Fast man får ju ta och fundera på vad varje förslag är och innebär, inte bara tycka att alla är emot sig. Serieforumet var en viktig fråga för många, och SFN är inte alls lika roligt att besöka sen det beslutet. Inte ens nästan faktiskt. Det hjälper inte direkt heller att diskussionerna om t ex superhjältefilmerna inte direkt lever, det är bara citerad nyhet på citerad nyhet.

Att det är en tråd för varje person som fyller år tycker åtminstone jag bara är kul, det är en trevlig liten sak som väl åtminstone litegrann höjer stämningen på forumet, och varför det skulle vara något att störa sig på övergår i alla fall mitt förstånd. Jag håller alltså med FX här. :)

Japp precis.

Ett inlägg i en allmän tråd väcker ju inte nån uppmärksamhet för den som fyller år.
Den berörde kanske inte hade nån tanke på över sin födelsedag och bara ska
delta i nåt ämne.
Så gick dom grattishurrandet förlorat när den berörde inte kikat i den allmänna tråden.

En grattistråd varje år per skalle borde väl inte vara hela världen.

#73 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 14 December 2008 - 04:09

Ett inlägg i en allmän tråd väcker ju inte nån uppmärksamhet för den som fyller år.
delta i nåt ämne.
Så gick dom grattishurrandet förlorat när den berörde inte kikat i den allmänna tråden.

Förstår inte riktigt hur du menar här..å ena sidan negativt mot "grattis" för att avsluta med ett postivt?!..Hade du någon mening med detta eller var det en klassisk Supertreckism?

P-S Inget ont om Supertreckismer, dom sätter färg på det annars så bleka forumet, men ack så svårtydda

#74 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 14 December 2008 - 13:23

delta i nåt ämne.

Förstår inte riktigt hur du menar här..å ena sidan negativt mot "grattis" för att avsluta med ett postivt?!..Hade du någon mening med detta eller var det en klassisk Supertreckism?

P-S Inget ont om Supertreckismer, dom sätter färg på det annars så bleka forumet, men ack så svårtydda

Skillnaden med en enskild grattistråd och en allmän är att den tilltalade uppmärksammar
och ser rubriken "grattis nisse hult"

En allmän tråd fångar ju inte den tilltalades uppmärksamhet.

Det låter lika befängt som att sätta en grattislapp på insidan av skåpsdörren
Hur ska man upptäcka den?

Iden skulle ju funkat om man kunde ändrat på rubriker i tråden men nu går det ju inte.

#75 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 14 December 2008 - 18:52

Så vad blir resultatet?

Status Quo eller flytt till TF där sådana trådar egentligen hör hemma...eller är inte TF forumets egna myshörna, rätta mig om jag har fel.