Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)
Posted 04 October 2009 - 22:02
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 October 2009 - 20:32
Edited by Fiskrens, 05 October 2009 - 20:32.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 05 October 2009 - 21:51
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 October 2009 - 18:57
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 06 October 2009 - 20:16
Ny video: Creating a Living World. Jag gillar hur de talar om att dvärgarna är mayainspirerade - i arkitekturen åtminstone. Bonuspoäng!
Hahaha... Läste just ett inlägg på ett forum om personer som försökte förhandsboka CE-upplaga i staterna och en historia var underbar tycket jag:
I went to Best Buy and asked, but they said they were only going to sell it for the PC... WTF?? lol, I took the girl-employee to the xbox area, which had a huge Xbox360 poster for Dragon Age... lol, she was like: "Um...great...So, I suck at my job." LOL
Sådant bemötande man vill ha!
Posted 09 October 2009 - 09:59
Posted 13 October 2009 - 21:10
Riktigt cool.
Huvudstaden Denerim trailer
Logain.
Brood Mother trailer
Varning för erotiska scener.
Leliana karaktärs trailer
Galen tuff brud i lyxförpackning.
Zevran karaktärs trailer
Heheh, ett sånt pack.
Jag fattar inte varför folk klagar och tycker att grafiken är ful. med tanke på spelets storlek så är det jättesnyggt.
En konstig vändning men det har bestämts att The Stone Prisoner och Blood Dragon Armor (funkar i Mass Effect 2 också) inte längre är Collector's Edition exlusiva utan nu även ingår i den vanliga versionen.
Men de har också presenterat en ny DLC som kommer finnas att köpa direkt vid releasen kallad Warden's Keep.
Den kommer att handla om Grey Wardens bakgrundshistora och kommer att innehålla nya ashievements, nya krafter/items/spells, en bas med möjlighet att förvara föremål i.
Källa
Känns lite sugit att de har gjort Collector's Edition föremål gratis för det vanliga spelet också. Men eftersom The Stone Prisoner finns att köpa seperat så undrar jag om det kanske bara är de första exemplaren vid släppet som innehåller en gratiskopia.
Edited by Crusader, 13 October 2009 - 23:01.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 October 2009 - 14:58
Vad jag har längtat efter att åter få ge mig in i Dragon Age världen.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 October 2009 - 09:39
BTW - de som inte har laddat ned karaktärsgenatorn bör göra det och registrera sin karaktär på Biowares Socialwebsite (görs via karaktärsgenatorn). Görs det rätt ska man få en bonusring som ger +1 på alla egenskaper då man börjar spela första gången. Det verkar dock lite oklarheter hur det hela går till - om man ska få en kod, om det sker automatiskt eller liknande.
Posted 17 October 2009 - 22:17
Efter vad jag har förstått så loggar man in på BioWare Social Network via sitt XBox 360 (eller PS3) i spelets huvudmeny och därmed kan ladda ned det. Troligen är det meningen att man ska kunna ladda upp och visa upp sin karaktär som man skapar i spelet.
Dessutom, 20 Oktober, släpps ett 2-D Flashbaserat Browser spel på internet där man kan låsa upp yttligare saker till Dragon Age: Origins.
Spelet heter Dragon Age: Journeys och ska vara skapat av marknadens bästa Flashskapare.
I spelet spelar man som en medlem i "Legion of the Dead" (Dvärgar som är dömda att i underjordiska gångar slås mot Darkspawn till de dör) och deras eviga kamp mot Darkspawn.

Källa 1
Källa 2
Föresten, i höst/vinter släpps den första Dragon Age Rollspelsboken av Green Ronin.
64-sidor Player's Guide, 64-sidor Gamemaster's Guide, karta över landet Ferelden och 6-sidig tärning.

Missa inte Penny Arcade Dragon Age: Witch Hunt serien som handlar om bla Morrigan (från Dragon Age: Origins) och räknas som canon. En ny sida släpps varje vecka.
På tal om serier, IDW ska göra Dragon Age serietidningar och släppa månadsvis. Skriven av Orson Scott Card (Ender's Game, Ultimate Iron Man) och teknad av Humberto Ramos (Crimson, Runaways Vol. 3).
Källa
Ang. Collector's Edition. Jag menade inte heller att The Stone Prisoner skulle vara exlusivt på det viset utan exlusivt gratis. Från början var det gratis för Collector's Edition men man kunde köpa det till den vanliga versionen. Nu är den gratis till båda och inte längre något extra man får till Collector's Edition. Med andra ord, Collector's Edition får mindre extra.
Har helt missat att man kan lyssna på musik från Dragon Age: Origins på hemsidan.
Edited by Crusader, 17 October 2009 - 22:34.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 October 2009 - 08:04
Frågan är: om man nu får en sån där ring samt Stone Prisoner blir tillängligt ändå, vad är egentligen poängen med Collectyr's Edition förutom en massa "bråte" som samlar damm?
Posted 18 October 2009 - 14:05
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 October 2009 - 20:32
Trailer
The Stone Prisoner trailer (DLC som finns tillgängligt vid spelsläppet och är gratis med varje köp av DA:O)
Warden's Keep trailer (DLC som finns att köpa vid spelsläppet)
Edited by Crusader, 23 October 2009 - 12:24.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 October 2009 - 20:44
Posted 21 October 2009 - 21:47
Verkar som det var rykten som kom från de inhyrda flashskaparna.
Lite nya bilder som tröst:

Ni kan läsa om skapandet av Dragon Age: Journeys på BioWare's Blog.
Om inte det gör det hela bättre så har Maxim gjort en The Girls of Dragon Age: Origins med bilder både på karaktärerna samt de som var modeller för karaktärernas utseende (Morrigan och Leliana).
Edited by Crusader, 21 October 2009 - 22:18.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 October 2009 - 09:27
Son of a... jag trodde verkligen att den var igång nu. Sorry.
Verkar som det var rykten som kom från de inhyrda flashskaparna.
Lugnt. Efter mycket googlande och sökande kom jag fram till det. Men jag räknade med att den var igång för jag trodde du redan satt dig och spelat det.
Om inte det gör det hela bättre så har Maxim gjort en The Girls of Dragon Age: Origins med bilder både på karaktärerna samt de som var modeller för karaktärernas utseende (Morrigan och Leliana).
Intressant. Ja, inte nödvändigtvis de halvt påklädda damerna, utan att se modellen bakom modellen.
Posted 22 October 2009 - 18:14
Nu är det sagt att imorgon kväll släpps Dragon Age Journeys. Vet inte om jag vågar tro på det för ännu har inget officiellt utalande gjorts.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 October 2009 - 18:19
Posted 22 October 2009 - 18:42
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 October 2009 - 21:06
Posted 22 October 2009 - 22:01
Lär inte få en chans att spela ikväll/inatt med tanke på hur hårt servern verkar vara belastad.
Men någon hade tur att iallafall få fram info om 3 Items som man kan låsa upp till Dragon Age: Origins:
Embri's Many Pockets
Embri of Gwaren, an elven mage of limited talent who volunteered to become one of the Tranquil, proved herself a talented enchanter--if absent-minded. She kept an array of magical ingredients on her belt at all times, and eventually the belt itself became magical. Embri died of lyrium poisoning many years later, but the enchanted belt remains.
Effects
* +5% Fire Resistance
* +5% Cold Resistance
* +5% Electricity Resistance
* +5% Nature Resistance
* +5% Spirit Resistance
Requirements
To earn Embri's Many Pockets in Dragon Age: Origins, save the Grey Warden Martine by completing The Missing Warden quest.
Amulet Of the War Wage
This amulet was forged during the height of the ancient Tevinter Imperium's power, a time when entire armies would flee upon seeing a Tevinter magister stride into battle. While the name Cavellus remains engraved on its back, any memory of the magister who created it has been lost to the mists of time.
Effects
* +5% to Fire Damage
* +5 % to Cold Damage
* +5% to Electrical Damage
* +5% to Nature Damage
* +5% to Spirit Damage
Requirements
To earn the Amulet of the War Mage in Dragon Age: Origins, you must complete all three parts of the Dragon Age Journeys feedback survey. You can access the survey by completing quests.
Helm of the Deep
There is a legend amongst the dwarves of the Legion of the Dead that, three centuries ago, a commander of the Legion came across the body of a legionnaire wearing a helmet inscribed with lyrium. He took it, and died nobly... and then his body was found years later by another commander--and so forth, for generations. The helmet is said to be a sign of an honorable death for the lucky dwarf who stumbles across it.
Effects
* +2 Constitution
* +10 Mental Resistance
* +10 Physical Resistance
Requirements
To earn the Helm of the Deep in Dragon Age: Origins, you must earn all five achievements in Dragon Age Journies: The Deep Roads.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 October 2009 - 23:25
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 October 2009 - 15:27
Posted 23 October 2009 - 17:53
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 October 2009 - 22:25
Men hur långt har du kommit nu då Crusader? Kört igenom storyn ännu? Jag är inne på min Mage omgång och har bara en achievement kvar nu (spela igenom med tjuv, krigare och magiker) och undrar hur jag ligger mot er andra.