Bästa serietidningen?
Posted 23 July 2004 - 13:37
Posted 23 July 2004 - 14:01
Lite mer "gritty", jordnära, osv.
Vilka som innefattas...på rak arm kan jag komma på Spider-Man. Mark Millars titel, Daredevil, Hulk, Captain America...kan snoka lite mer.
Posted 23 July 2004 - 21:23
Posted 23 July 2004 - 22:08
Sen har ju FF en också. Det är för de mer "jordnära" berättelserna.
Posted 24 July 2004 - 15:28
Som redan nämnts så kom Books of Magic först.Du borde köpt de två första de var riktigt bra, harry botter fast mörkare och bättre, undrar vad som kom först Harry Potter eller Books Of Magic - de påminner en del om varandra, lite varumärkesintrång - jag sätter mina pengar på Books Of Magic
Närmare bestämt 1990.
BoM är för övrigt ett av de absolut roligaste översättningsarbeten jag har haft, även om jag tyvärr bara kunde översätta nr 3-4 (Magic Fantasy 2/02) eftersom jag var upptagen med ett annat jobb när första halvan skulle översättas.
Dialogen mellan herr Leveret och herr Redlaw (igelkotten och kaninen) var en fröjd att översätta och dessutom fanns det en del kluriga fraser och rim att bita i (sånt är alltid kul).
Jag tror aldrig att jag har gjort så många efterforskningar i samband med en översättning som när jag jobbade med BoM ... det skulle i så fall vara nåt nummer av Morrisons JLA.
David Goldfarbs "Books of Magic Annotations" var t.ex. en ovärderlig hjälp.
Särskilt intressant tyckte jag det var att Gaiman lyckades väva in praktiskt taget hela DC:s universums historia i berättelsen ...
BoM gavs ju ut innan Vertigo bildades, så skiljelinjen mellan moderförlaget och den blivande underetiketten var ju inte lika tydlig.
Om ni har Books of Magic-miniserien i er ägo (på svenska eller engelska) så kan jag rekommendera er att läsa om den med noterna i länken ovan till hands.
Det ger garanterat en djupare förståelse av berättelsen (såvida ni inte råkar vara osedvanligt insnöade på alla de ämnen som Gaiman behandlar).
Achilles Wiggen dyker snart upp med nya äventyr i Fantomen!Ju äldre man blev desto mera började jag tycka biserierna i fantomen var bättre än själva fantomen, Achilles Wiggen, Herman Hedning, Ägg & Bacon, Rick O´Shay, Latigo, Blueberry, Thorgal, Jeremaiha, Tom Strong o.s.v
Jag var inne på redaktionen nu i veckan och såg originalen ligga på skrivbordet i Dödskallegrottan.
Tyvärr fick jag aldrig tillfälle att titta närmare på dem ...
Posted 24 July 2004 - 15:57
Nån som vet var man kan köpa???
Posted 25 July 2004 - 12:52
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 25 July 2004 - 19:58
Har faktiskt inte sett de begagnat någonstans men man kan ju alltid beställa på internet! För övrigt så har jag läst senare nummer som inte alls kommer upp i samma standard som de första!
Kunde tänka mig att Books Of Magic var först...
Posted 26 July 2004 - 22:36
X-Men är väl den definitivt bästa amerikanska serietidningen som ges ut i Sverige, men jag gillade Witchblade också. Synd att den lades ner.Jag är lite nyfiken på vilken serietidning som givits ut i Sverige anses vara bäst av medlemmarna här på forumet...
Tyvärr inte läst så mycket annat för jag spenderar pengarna på lite för mycket X-prylar.
Edited by Psylocke, 26 July 2004 - 22:36.
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter
Posted 26 July 2004 - 22:46

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 26 July 2004 - 23:01
Eller hur??Att vi dessutom var tvungna att bryta "Midnight Nation" mitt i berättelsen gjorde ju inte direkt saken bättre ...
*suck*
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter
Posted 26 July 2004 - 23:11

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 27 July 2004 - 09:37
Jag längtar fortfarande efter fortsättningen på Garth Ennis Punisher historia som publicerades i Mega Marvel och innan de skulle köra fortsättningen lägger de ner tidningen....ARRRRRGGGHHH
Posted 27 July 2004 - 13:20
Ja, det var bara för hemskt!!!Jag längtar fortfarande efter fortsättningen på Garth Ennis Punisher historia som publicerades i Mega Marvel och innan de skulle köra fortsättningen lägger de ner tidningen....ARRRRRGGGHHH
Får hoppas att de publicerar fortsättningen i nya Mega Marvel....
Posted 27 July 2004 - 13:29
Posted 27 July 2004 - 15:00
Posted 27 July 2004 - 15:06
Posted 27 July 2004 - 16:18
I så fall kan det förklara saken.
En förutsättning för all Marvelutgivning är nämligen att alla inblandade nordiska länder publicerar samma material i sina tidningar ...
Posted 27 July 2004 - 16:22
Läser de verkligen så mycket mer än oss?
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 28 July 2004 - 07:48
Posted 28 July 2004 - 15:54
Man ska inte behöva gå och köpa finska tidningar för att få läsa slutet på en serie!
Svenska egmont får väl ta och släppa en extra tidning. De kan ju ta med den istället för nån tråkig jädra Hulk-serie.
*SPLAT!!*
Vem kastade den ruttna tomaten??
Edited by Psylocke, 28 July 2004 - 15:55.
Posted 28 July 2004 - 15:57

Posted 29 July 2004 - 08:37
last.fm Filmtipset
Posted 03 August 2004 - 07:04