Att spridningen gått långsamt beror på att det är så många andra virus i farten just nu, kroppen kan visst bara ha ett om gången. Så om man är förkyld (som jag är nu) är man utom fara för tillfället.
Svininfluensan
Posted 07 November 2009 - 15:06
Att spridningen gått långsamt beror på att det är så många andra virus i farten just nu, kroppen kan visst bara ha ett om gången. Så om man är förkyld (som jag är nu) är man utom fara för tillfället.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 07 November 2009 - 15:18
Vi har fått en folder att läsa där det står datum när vi får gå beroende på hur gamla vi är (och inte tillhör en riskgrupp) står även datum för de som tillhör en riskgrupp. Och de har redan börjats vaccinerats.
Men vi som inte tillhör en riskgrupp får gå och vaccinera oss i december och januari, ju äldre du är desto senare får du vaccinet.
Kan ju vara så att vissa faktiskt får en kallelse när de ska gå och vaccinera sig, om man tillhör en speciell riskgrupp?
@Predator; Det låter inte så kul.
Krya på dig.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 November 2009 - 15:20
Ok. Jag som inte riktigt hängt med: vaddå? Skickar de hem en tidsbokning eller vad? Eller ska man själv kontakta vårdcentralen? Eller det kanske skiljer sig från ort till ort...
Verkar vara olika tror jag. Här i stan verkar man få ta sig till ställena där man kan vaccineras själv under en viss tid och öppettider. Iofs bra det, men samtidigt kan man undra hur många som ramlar mellan stolarna för att dom inte får tillräckligt med information om vad som gäller.
Själv tror jag att det finns en risk att jag är för sent ute...
Hostig i lungorna idag, snorig, huvudvärk, muskelvärk, hängig, darrig... Är lite orolig, för det är tydligt att jag håller på att bli sjuk, och det gick fort.
Låter inget vidare. Låt oss hoppas att det "bara" är en vanlig influensa, förkylning eller så och att det snart ger med sig.
Jag har astma, så därför är risken stor att jag får en närmast katastrofal lunginflammation av det här. Nåja, hör ni inte av mig på länge så ligger jag i respirator, om någon undrar.
Då letar vi upp dig och kommer på ett hembesök.
Ärligt talat så hoppas jag att det inte är så allvarligt, utan att det ger med sig snart. Krya på dig Preddan.
Posted 07 November 2009 - 17:51
Posted 07 November 2009 - 18:21
Hoppas att du snart frisknar till.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 November 2009 - 22:19
Hm...Alla pratar så mycket nu om att vaccinera sig så jag börjar nästan fundera...Måste jag göra det? Har inte ens tänkt tanken tidigare.
Enligt programmet Debatt på SVT så verkar det inte vara ett måste.
Sen beror det ju på hur känslig du är att bli smittad
Posted 07 November 2009 - 23:34
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 08 November 2009 - 14:00
Posted 08 November 2009 - 16:23
Posted 09 November 2009 - 12:09
Efter en snabb titt online så upptäckte jag snabbt att det beror på en dålig blodcirkulation till ytterhuden, orsakad av SYREBRIST. Inte så konstigt, med tanke på den rejäla yrsel jag har, och att jag kippar efter andan.
Körde några armhävningar, åkarbrasor, laddade med varmvatten och gick till sängs med lite mer underkläder och en extra pläd. Gjorde faktiskt susen. Inget mer frysande. =)
Dock så har jag nu HELT slut proviant. =( Så jag måste införskaffa en hel del varor, vilket blir svårt när jag fryser så, är svag, och det är minusgrader ute.
Edited by PredaBot, 09 November 2009 - 12:10.
Posted 09 November 2009 - 12:11

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 09 November 2009 - 23:11
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 09 November 2009 - 23:13
Posted 09 November 2009 - 23:16
Hade jag bott i närheten hade jag kunnat gått och handlat åt dig
Edited by Rick Hunter, 09 November 2009 - 23:17.
Winter is Coming
Posted 10 November 2009 - 15:49
Jag lyckades faktiskt vara och handla lite igår, men det tog verkligen allt jag hade... hade sån feber så fötterna domnade inne på Coop. Fick med mig två stora limpor fiberrost, en falukorvslinga, 1 kilo bananer ( extrapris, bara 9.90 per kilo) och en två liter apelsinjuice.
Dock glömde jag makaroner eller nudlar...
Posted 12 November 2009 - 14:16
Edit: Färdigt.
Edited by Crusader, 12 November 2009 - 16:43.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 November 2009 - 20:46
Posted 12 November 2009 - 22:37
Posted 14 November 2009 - 12:51
Då var det dags för Vaccinet idag då. Med en till död i Småland, ca 5% (strax under 400000) sjuka i Sverige och 900000 sjuka i Norge så är det nog lika bra.
Edit: Färdigt.![]()
Låter som att det gick bra med vaccinationen (bortsett ömmande arm dåVaccinerade mig igår jag. Fortfarande öm i armen
![]()
Alltså, ingen av er som blev sjuka och fick feber och så? Har en kompis som blev lite sjuk direkt efter vaccineringen.
Skönt att höra! Ja, inte så konstigt att du känner dig lite off efteråt, som din kropp fått kämpa mot invasionenGratulerar mina herrar. Själv så är min feber borta och det är betydligt lättare att andas.
Men jag är som fortfarande svag och darrig lite granna på nåt vis. Hmm.
Posted 14 November 2009 - 22:01
Edited by Crusader, 14 November 2009 - 22:06.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 November 2009 - 11:57
Skämt åsido, skönt att du slapp bli sjuk efteråt som vissa verkar bli. Och det sistnämnda vore väl en otrevlig bieffekt, så det får vi väl hoppas ej stämmer
Posted 15 November 2009 - 12:40
Jag känner fortfarande av lite ömmande, men redan dagen efter var det så pass låg grad att det mest blev en irritation snarare än smärta.
Posted 15 November 2009 - 14:27
Skönt iaf att inte heller du blev sjuk efteråt.
Posted 15 November 2009 - 17:26
Hur ska folk som normalt ganska ofta har huvudvärk och är trötta och har reatism veta om de fått det?
Så vad håller ni på med? Varför göra en höna av en fjäder när det inte finns mycket exakta saker att gå på?
Posted 15 November 2009 - 18:47
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«