Bästa nedlagda TV-serie | Diskussionstråd
Posted 07 September 2009 - 10:25
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 September 2009 - 11:09
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 September 2009 - 12:56
Posted 07 September 2009 - 18:16
Får väl dra till med ett annat citat då: "It is the mystery that lingers, not the answer to it"Jag håller med dig till viss del Cappy. Det är klart att man måste ta chansen att bli besviken när man börjar se på en ny serie eftersom man aldrig vet hur det kommer att gå för den. Men då finns iaf hoppet om en fortsättning. Jag ser ingen poäng med att se en nerlagd serie som redan från början är dödsdömd.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 07 September 2009 - 22:24
Winter is Coming
Posted 08 September 2009 - 10:36
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 September 2009 - 12:09
De Drabbade är en av dom absolut bästa svenska tv-serierna.
Så valet var extremt lätt i den här omgången.
Posted 09 September 2009 - 10:36
Posted 09 September 2009 - 10:45
Du får skälla på Georgia som nominerade.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 09 September 2009 - 11:41
Mest chockerande är dock att det största Stargate fan:et i världen, GG, röstar på TOS.
Posted 09 September 2009 - 11:46
Edited by GaterGirl, 09 September 2009 - 11:48.
Posted 09 September 2009 - 12:24
Posted 09 September 2009 - 12:30
Synd att De Drabbade åkte, men inte förvånande.
What he said! Inte det minsta förvånande men ack så trist.
Gav en tröströst på TOS, då jag har en aversion mot en karaktär i SGA som sitter djupt.
Nu blir jag nyfiken. Vem kan det röra sig om?
Posted 09 September 2009 - 13:07
TOS är iaf den bättre serien. (Har iofs bara sett två säsonger av Atlantis än så länge)
-Gangstagrass
Posted 09 September 2009 - 13:58
Men Marie menar Rodney McKay om jag inte minns fel.
@GG: Vi får väl se vad du säger när SGA åker ut.
@Wylie: W00t?! Teyla är ju en av de intressanta karaktärerna som har lite mer djup än de övriga karaktärerna.
Posted 09 September 2009 - 14:06
Skulle kunna säga samma sak om McKay. Utan honom vore SGA en betydligt sämre serie.@Wylie: W00t?! Teyla är ju en av de intressanta karaktärerna som har lite mer djup än de övriga karaktärerna.
Teyla däremot är bara tråkig. Däremot håller jag med om Sheppard. Han är egenligen inte mycket mer än en blek O'Neill kopia med skillnaden att kvinnor faller för honom till höger och vänster. Dock stör jag mig inte så mycket på honom.
-Gangstagrass
Posted 09 September 2009 - 14:19
Det gör inget så mycket jag gillar TOS också.@GG: Vi får väl se vad du säger när SGA åker ut.
![]()
Posted 09 September 2009 - 15:21

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 09 September 2009 - 17:00
(Ja, XC. Man skulle kunan jobbat mer med Teyla - men framför allt alla andra karaktärer
Posted 09 September 2009 - 18:07
Posted 09 September 2009 - 18:26
Posted 09 September 2009 - 21:57
Angående Atlantis-karaktärerna så säger jag så här, utan McKay så hade Atlantis varit en mycket mycket tråkigare tv-serie. Och angående Sheppard så säger jag sä här, han är en kopia av O´Neill och Mitchell är en parodi av O´Neill (en ganska bra sådan i för sig). Hoppas att vi slipper denna sorts karaktärer i SGU fast det är väl kanske inte så troligt. När det kommer till Atlantis sämsta karaktärer så är väl Ford överlägsen etta. Oerhört tråkig och intetsägande karaktär på alla sätt och vis, tur att han inte var med länge. Teyla däremot är ganska intressant även om hon känns något dåligt skriven emellanåt.
Winter is Coming
Posted 09 September 2009 - 23:22
Fast jag föredrar honom framför många - han är inte så överdriven. De flesta andra är ju det - på ett dåligt sätt.
Håller med om Mitchell som parodi - det är en del av hans förlåtande drag. Sheppard ska man ta på fullt allvar, vilket gör honom tråkig. McKay hade man kunnat tona ned rätt rejält och fått ett mer nyanserat resultat än det som serverats. Det är vad jag skulle velat. Håller även med om att Teyla är dåligt skriven, men det gäller rent generellt Stargate-kvinnorna. Ofta blir de inkonsekvent skrivna - och allt som ofta passiva (dvs. de ska alltid skyddas av en stor stark man som de alltid ger sig för: Sheppard/O'Neill). Jag har förhoppningar att SGU ska bryta från de tråkiga klichéer som använts, men jag har inte allt för stort hopp.
Posted 09 September 2009 - 23:35
Winter is Coming
Posted 10 September 2009 - 01:02
Bra jämförelse. Men bäst av dom tre är faktiskt originalet i dom senare säsongerna av SG-1.angående Sheppard så säger jag sä här, han är en kopia av O´Neill och Mitchell är en parodi av O´Neill (en ganska bra sådan i för sig).
Atlantis hade varit mer intressant om dom gjort större skillnader på samma arketyp som i fallet Carter och McKay. Ronon är iofs rätt olik Teal'C men inte på ett bra sätt.
-Gangstagrass