Nu har jag sett hela serien. Överlag tycker jag det varit bra. (Sedan att jag av någon underlig anledning glömde förlänga timern på inspelningarna är ju mitt eget fel.

)
Gillar att det har varit en relativt hög fart i avsnitten. Flera intressanta karaktärer som tex Samantha - som i vissa scener verkar så svag och osäker så man undrar om hon verkligen borde ha den position hon har och där emellan sessioner där hon utövar van auktoritet. Vet inte om det är medvetet eller en brist/bonus hos/från skådespelerskan.
Gillade inte riktigt att jag fick vibbar ett tag att influensan inte var naturlig, utan planterad av "labbfolket". Kan/Kunde det inte ha få(tt) vara en vanlig influensa? Måste det klämmas in en massa konspirationsteorier hela tiden?
Kan hålla med Tntclr att det blir lite för mycket interna bonding-moments i serien. Samtidigt så är känns det ganska naturligt att det sker - trots allt. Det är ju frågan om människor där de alla egentligen planerade och dra åt olika håll men som ändå växer ihop.
Tycker också att det är lite synd att man tycks släppa "Anya är Homo-/Bisexuell"-grejen till förmån för Anya+Tom=Sant. Det känns som ett ganska ointressant sidospår här med något sorts Anya/Tom/Sarah-triangeldrama. Tror Tom som karaktär kunde väna och bli en god människa utan att Anya kärar ned sig i honom.
Dexter var ingen trevlig karaktär. Guldstjärna till skådespelaren som verkligen lyckas få en och avsky honom.

Appropå Dexter så tror jag inte heller att Samantha kan driva igenom sina drömmar om det nyupprättade samhället genom att skapa en polisstat med folk som Dexter.
Ser fram emot säsong 2, när den nu kommer. Undrar om Anya kommer lyckas rädda Greg och vad den sista scenen var för något. En vision från Greg? Eller bara en teaser inför säsong 2?
Edit förresten, för den som är nyfiken så hittade jag
en liten karta över vad som sker (och i vilken takt) om vi plötligt skulle försvinna.
Edited by XC, 20 September 2009 - 20:27.