Stargate Universe s.1
Posted 07 December 2009 - 23:25
Jag har de problemen delvis då detta SGU sällan fångar mitt intresse. Hälften av karaktärerna är antingen dåligt skrivna eller dåligt spelade och det är något jag definitivt inte kan acceptera i en tv-serie! Det fanns det av i de två tidigare serierna också men där fanns humorn och personkemin som till stor del räddade dem. Hoppas att det blir skärpning på det i fortsättningen.
Och draget att dra ut lidandet och eländet i 10 avsnitt alá Battlestar Galactica funkar inte särsklit bra heller. Jag känner dock hopp i och med senaste avsnittet "Justice" nog var tillsammans med "Light" SGU:s så här långt bästa avsnitt.
Winter is Coming
Posted 08 December 2009 - 10:30
Det är en helt ny serie och det var exakt vad som behövdes. Karaktärerna känns verkliga och på riktigt, vilket aldrig var fallet med SGA. Jag ser definitivt fram emot mer av serien. Faktum är att den här serien är bland de som jag ser fram mest att få se mer av. Det har aldrig de tidigare Stargate-serierna aldrig lyckats med.
Elände och skitighet, ftw!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 December 2009 - 20:21
Jag har sett runt fem avsnitt av serien och har inte kommenterat för jag så sällan gör det, men efter Rick Hunters kommentar så blev jag förbannad och kände att jag var tvungen att säga något. Stargate: Universe slår de tidigare serierna så hårt på fingrarna att det rent generellt sänker de tidigare seriernas kvalité med ett snäpp på betygskalan 1-5. Av det jag set hittills lyckas SGU med vad inte SGA klarade av: nämligen att vara sin egen serie, istället för en blek, urvattnad kopia.
Det är en helt ny serie och det var exakt vad som behövdes. Karaktärerna känns verkliga och på riktigt, vilket aldrig var fallet med SGA. Jag ser definitivt fram emot mer av serien. Faktum är att den här serien är bland de som jag ser fram mest att få se mer av. Det har aldrig de tidigare Stargate-serierna aldrig lyckats med.
Elände och skitighet, ftw!
Jag har också fattat tyckte för serien. Var lite orolig och var inställd på att jag skulle dissa den, men jag trodde inte att jag skulle bry mig så mycket men jag känner verkligen för personerna ombord. Det var såhär jag trodde att Atlantis skulle vara när jag kom ikapp med alla avsnitt av SG-1. Det började ganska mörkt också med Rising när de för första gången möter Wraith, och första säsongen är rätt bra, men mycket slösades bort mot slutet.
Blev inte förvånad över att SGU var så annorlunda eftersom det stod stod överallt att den skulle vara helt annorlunda. Gillar stilen.
Gillar även idén med att alla huvudkaraktärer inte nödvändigtvis är världens bästa på allting, och att det inte finns någon magiker som McKay eller Carter med. Jag har sett det nu i över 300 avsnitt, och visserligen gillat det, men låt oss uppleva något nytt istället när chansen finns.
Posted 08 December 2009 - 22:07
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 December 2009 - 23:22
Jag är dock inte lika såld på SGU:s storhet ännu i alla fall.
Winter is Coming
Posted 08 December 2009 - 23:37
Posted 08 December 2009 - 23:49
Winter is Coming
Posted 09 December 2009 - 10:12
Posted 14 December 2009 - 06:25
(sanctuary är också förnyad.
Posted 17 December 2009 - 00:21
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down
Posted 18 December 2009 - 15:32
Spänningarna ombord på skeppet skulle vara mycket intressantare om dom inte hade tillgång till kommunikations-stenarna. Just nu känns det bara konstigt när dom för det första inte utnyttjar dom resurser som det innebär och för det andra när Colonel Diamond Philips kommer dit och tar över ibland utan anledning och sen återvänder allt till som det var när Young kommer tillbaka.
Jag tror jag har sagt förr här i tråden att SGU förmodligen hade vunnit på att inte vara en Stargate serie. För även om förnyelse absolut behövdes iom den ny Stargate serie så är jag inte säker på att det här var rätt väg. För det här känns inte alls som en Stargate serie. Inte när dom går genom gaten, inte när dom snackar om Ancients, inte ens när O'Neil är med. Tonen är en helt annan. Ungefär som skillnaden mellan gamla och nya BSG men här händer det samtidigt i samma kontinuitet. Jag har väldigt svårt att köpa det och med tanke på hur få saker som egentligen binder det här till Stargate och hur lätt det skulle kunna ändras till nåt som inte var det tycker jag att det lika gärna hade kunnat få vara en helt ny serie utan Stargate anknytning.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 18 December 2009 - 22:36
När det gäller karaktärerna så är det ju Rush som stjäl showen hittills. Läser man lite på Syfy-forumet så verkar många även gilla Chloes insats i tidsrese-avsnittet
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down
Posted 18 December 2009 - 22:44
Posted 19 December 2009 - 00:01
Det hade också kunnat funkat (åtminstone något bättre) om dom varit helt separerade från Jorden så att man inte blev påmind om vart dom kommer ifrån.
Jag kan tillägga att jag inte alls är så överdrivet förtjust i dom gamla Stargate serierna. Det var lättsmält underhållning som var lätt att beta av. Jag tycker inte heller att SGU är dåligt även om det låter så men det kunde definitivt ha varit mycket bättre och än är det väl inte för sent för förbättring.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 December 2009 - 10:29
Posted 03 January 2010 - 01:14
Så håll ögonen öppna för när det ska börja sändas.
Sci-fi nyheter!
Goda nyheter! TV6 har fått rättigheterna till Stargate Universe, så programmet kommer att gå på TV6 någon gång i början på nästa år!
--
XC-Edit: Rubbekorr.
Edited by XC, 03 January 2010 - 21:25.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 January 2010 - 01:52
Georgia: tar ju för givet att du håller ögonen öppna åt oss
Edited by Synon, 03 January 2010 - 01:54.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 03 January 2010 - 08:48
Synon: TV6 ("Grabbkanalen" som de lanserades som) tillhör en av mina favoritkanaler.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 January 2010 - 13:38
Det gör jag också. Stod längst upp på en av deras sidor och jag såg inget datum. Annars blir det en lång väntan
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 January 2010 - 15:02
Nämnde det här till syrran och brorsan som blev helt till sig då de fastnat för de andra tv-serierna! Kul!
"Grabbkanalen", värst vad vi är grabbiga då
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 03 January 2010 - 21:09
Posted 03 January 2010 - 21:23
Posted 03 January 2010 - 21:25
*Trollar lite med rubriken*

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 09 January 2010 - 16:50
Posted 10 January 2010 - 12:44
*räcker upp handen*Hoppas att vi blir några som följer den och kan få till lite diskussioner om avsnitten.
![]()