The Dresden Files
Posted 24 June 2010 - 18:46
Fast eftersom jag skall lyssna på dem så måste jag bli klar med lite "Wheel of Time" och sånt först.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 24 June 2010 - 18:53
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 September 2010 - 22:21
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 September 2010 - 23:09
Jag tyckte iallafall om serien tillräckligt mycket för att se alla avsnitt(jag köpte ioförsig DVDn så att jag kunde se hela serien, jag läste böckerna först).
Jag tror nog att du kan tycka om hela serien.
Jim Butcher författaren till böckerna skymtar förbi i ett avsnitt också.
Posted 11 September 2010 - 00:56
Jag läser första boken nu. Finns där några spoilers för de andra böckerna i TV-serien? Och är den långa versionen av Storm Front med på DVDn?
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 September 2010 - 06:53
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 September 2010 - 08:44
Nej, inga spoilers för resterande böcker inte vad jag kan komma ihåg iallafall.OK, tack.
Jag läser första boken nu. Finns där några spoilers för de andra böckerna i TV-serien? Och är den långa versionen av Storm Front med på DVDn?
Nej, den långa versionen finns inte med på DVDn.
(Det finns ganska stora skillnader mellan böckerna och serien
Posted 14 February 2011 - 22:33
Edited by Synon, 14 February 2011 - 22:34.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 14 February 2011 - 22:50
Var avsnitt 1 enligt tablån.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 February 2011 - 23:11
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 14 February 2011 - 23:13
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 14 February 2011 - 23:15
Posted 14 February 2011 - 23:18
Posted 14 February 2011 - 23:28
Posted 14 February 2011 - 23:29
Posted 15 February 2011 - 00:04
Posted 15 February 2011 - 00:34
//Peak
sixty six."
Posted 15 February 2011 - 06:08
*Inklusive mig
Edited by Magnus, 15 February 2011 - 06:10.
Posted 15 February 2011 - 06:45
Posted 15 February 2011 - 07:50
13:e boken kommer i sommar.
Första boken heter Storm Front, andra Fool Moon, tredje Grave Peril, och fjärde Summer Knight.
(De tre första tyckte jag var bra, men det var den 4:e som fick mig fast på serien, och sedan blev böckerna bara bättre och bättre)
SF-bokhandeln har börjat sälja de första böckerna i trepack, men om du vill få böckerna billigt tror jag du ska använda levande ljud
Hmm, vad mer ljudböckerna, läses av James Marsters skådespelaren som spelade Spike i Buffy The Vampire Slayer, han är ett stort fan av böckerna, det sägs att det var tack vare honom det blev en tv-serie.
PS. Om Restless tittar förbi så kanske hon kommer vara ännu mer övertygande än vad jag är.
Edited by Magnus, 15 February 2011 - 07:51.
Posted 15 February 2011 - 13:13
Posted 15 February 2011 - 14:41
Nix, de finns inte på svenskaTack, Magnus. Vart lite sugen på att läsa böckerna. Kollade runt lite och har jag rätt när att ej finns utgivna på svenska? Jag vet, jag är lite ringrostig på att läsa engelska böcker. Generellt är jag nog dålig öht på att läsa böcker. Trots att jag gillar det. Tiden räcker som inte till.
Alternativt läs böckerna på danska, för jag tror att de första kan vara översatta till danska.
Om tiden inte räcker till, så testa ljudböcker, alla böckerna finns som ljudböcker t.o.m novellerna.
Och om du vill ha ett smakprov från första boken, så finns kapitel 1 & 2 på författarens hemsida:
http://www.jim-butch...nt/sf-chapter-1
http://www.jim-butch...ont/s-chapter-2
Posted 15 February 2011 - 14:54
Speciellt dyrt är det inte heller, jag tar 63 spänn med förskottsrabatten (70 spänn är mitt normalpris) för pocketarna (Adlibris tar just nu 82 kronor för dem ("just nu" eftersom det varierar på Adlibris lite beroende på hur dollarkursen står). Bokus tar 81 kronor och SF-bokis tar 98 kronor).
//Peak
sixty six."
Posted 15 February 2011 - 15:02
Posted 15 February 2011 - 15:06
//Peak
sixty six."