Jump to content

Photo

Zombie-frossa på SFN! (Spoilervarning utfärdas)

• Please log in to reply
390 replies to this topic

#51 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 May 2010 - 18:19

När du tröttnat Peak så lär alla stammisar här redan ha vanan och lägga till "...och Peak/Levande Ljud är väldigt billig på R1 import". ;)

#Carty: Det bekymrade dig inte det minsta att filmen då fanns med på listan? :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#52 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 May 2010 - 18:54

Gjordes inte den där 30-årsversionen för att den ursprungliga "Night" ramlat över i PD? (så ni som vill kan se originalet till exempel här: http://www.archive.o...vingDead1968321 )

Möjligen är det orsaken att de kunde göra den. Men huvudorsaken ska ha varit att några av de som gjorde orginalet inte var nöjda med den versionen och orginalklippen blev förstörda i en översvämning.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 May 2010 - 19:08

Jag är nog med, förresten. Det var länge sedan jag såg de första filmerna, nu.

Yay! Kul att du hänger med oss andra. :)

Kan man inte köra Zombi 2, Return of the Living Dead och andra "låtsasuppföljare" också?.. :P

Båda dom filmerna är ju bra, så varför inte. Hela "Return of the Living Dead"-sviten är ju coola filmer. Det finns ju en del bra filmer som man skulle kunna köra i samma veva som någon form av överkurs.

En kortfilm som måste ses är den som jag har på min utgåva av Night of the Living Dead. Parodin "Night of the Living Bread". [+] :lol2:

Dom mest uppenbara filmerna att ha med på en eventuell överkurs är väl Tom Savinis remake av Night of the Living Dead från 1990 [+] samt Zack Snyders remake av Dawn of the Dead från 2004. [+]

Jag tycker dock att vi ska hålla oss från filmer som t.ex. Day of the Dead från 2008 [+] samt Day of the Dead 2: Contagium från 2005. [+]

Eller den där 3D-versionen av Night of the Living Dead som kom 2006. [+]

Inte att förglömma, den färglagda versionen av Romeros original av Night of the Living Dead. :ph34r:

#Carty: Det bekymrade dig inte det minsta att filmen då fanns med på listan? :P

Jag ska försöka att se om jag kan hitta Survival of the Dead på annat håll. Om det var det du menade? :) Den finns utgiven som R2UK, men jag har inte råd att köpa den nu känner jag.

#54 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 19 May 2010 - 19:50

Är på, nu gäller det bara att hinna lad... hitta filmerna innan dess :ph34r:
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#55 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 May 2010 - 19:55

Yay! Härligt att Peak och Brisingr är med! :thumbsup:

:lol:@Brisingr

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#56 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 May 2010 - 19:56

Bra Brisingr. Klart att du också ska hänga med oss andra. :thumbsup:

#57 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 19 May 2010 - 20:08

Ugh. Första Return.. är mycket bra. Resten är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen...

Kanske kul som kuriosa, men inte som bra filmer, imho.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#58 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 May 2010 - 21:16

Jätteroligt initiativ, men helt omöjligt med det sinnessjuka tempo som det är uppdraget i. Det här helt enkelt inte möjligt för mig. Idealt vore 1 film per helg. Blir det mer, hinner inte jag motivera mig nog att se filmen och sen skriva något vettigt om den. Och håller alla andra högre takt, förlorar jag helt intresset och skriver ingenting istället. Samtidigt vill jag inte heller döda entusiasmen som finns här, så jag kommer nog hålla mig till att lurka och läsa era åsiker. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#59 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 May 2010 - 00:04

Jag är med också, var ett tag sen jag såg dem. Och de fyra första har jag redan på dvd :)

Winter is Coming

#60 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 May 2010 - 08:20

Härligt Rick! :thumbsup:

Tråkigt SoD, men jag tror det blir lite för glest att ta det en gång per helg plus att då tar det ju sån tid. :P Eller är det bara jag som tycker det?
Låter bra att du iaf kommer att lurka här, SoD :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#61 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2010 - 09:12

Av min post att döma tycker jag inte det, men så är film inte direkt mitt forte. Film är ett ganska tråkigt medium om vi jämför mot en TV-serie. Som jag sa, nu verkar ju alla på så det är ju inte direkt som om det är för få deltagare direkt. Så kör på! Det ska bli roligt att läsa. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#62 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 May 2010 - 10:33

Ah, mr TV-man. I see. Nåja, kul att du kommer att vara med på ett litet hörn iaf :)

#63 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 May 2010 - 13:27

Trevligt att du hänger med Rick. :D

Även du med Cappy. Oavsett om du är i Lurkermode eller ej. Ser du filmerna framöver så är det bara att gräva upp tråden ;) och göra din röst hörd.

Ugh. Första Return.. är mycket bra. Resten är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen...

Kanske kul som kuriosa, men inte som bra filmer, imho.. :P

Nja, okej. Lite ojämna är dom väl, men klart coola och underhållande tycker jag att dom är. Förutom del 3 då som är den sämsta av dom alla.

Edited by Cartman, 20 May 2010 - 13:28.

#64 Trekker

Trekker

Cadet Fourth Year

• Members
  • 22 posts

Posted 24 May 2010 - 19:07

Jag har aldrig sett filmerna men jag tycker om genren. Vad gör man då? Man tittar självklart på filmerna för första gången tillsammans med er andra. :D

Om Lars von Trier - "Han var en märklig man. Hade skjortan nedstoppad i kalsongerna"

#65 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 May 2010 - 19:10

Vad kul, ju fler desto bättre. :)

Och då blir jag inte den enda som ser filmerna för första gången.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#66 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 24 May 2010 - 19:13

Har bara sett 2 av dead filmerna. Så det blir lite premiär för mig med :)

#67 Trekker

Trekker

Cadet Fourth Year

• Members
  • 22 posts

Posted 24 May 2010 - 19:23

Trevligt. :thumbsup:

Det är ju nästan det bästa. Att det blir en mix av personer som är stora fan av filmerna och sedan dom som bara har sett några och inte har någon direkt uppfattning av vare sig dom eller regissören i fråga och sedan dom som har noll koll.

Det låter som att det är upplagt för flera intressanta och trevliga diskussioner. :)

Om Lars von Trier - "Han var en märklig man. Hade skjortan nedstoppad i kalsongerna"

#68 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 24 May 2010 - 20:20

Beställde just Night of the living dead på Blu-ray :) Månades filminköp, svårt att hålla sig till en film per löning :unsure:

#69 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 May 2010 - 20:39

Första "Return..." tycker jag absolut alla skall se, men vi kanske skulle satsa på Romeros verk först och främst. Vem vet. Vi kanske till slut sitter och tittar på "Oasis of the Zombies", "White Zombie" och andra klassiker till slut.. ;)

//Peak

sixty six."

#70 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 May 2010 - 20:55

Kanon, vi blir ett gäng som kommer att frossa i zombie-filmer! :popcorn:

Peak: vi har ju hela året på oss...:lol:

#71 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 May 2010 - 21:03

Jag har ju sett så gott som alla zombie-filmer som existerar tack vare en kompis som är zombie-freak. Han äger nog alla zombiefilmer som finns och är utgivna på DVD.

Lustigt nog gillade han "Land of the Dead" medan han hatade "Diary of the Dead".

Jag tyckte precis tvärtom.. :P

//Peak

sixty six."

#72 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 May 2010 - 21:09

Aha, där ser man! Var det länge sen du såg dessa filmer? Som vi ska se alltså. Och vi får väl se vad utlåtandet blir här om de två filmerna :D

#73 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 May 2010 - 21:11

Första trilogin var länge sedan jag såg. De andra såg jag väl när de dök upp på DVD, typ.. :P

//Peak

sixty six."

#74 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 May 2010 - 21:12

Jamen då passar det ju bra att damma av dem nu. Ska bli kul det här tycker jag!

#75 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 24 May 2010 - 21:21

Hela året sa du??

http://en.wikipedia....of_zombie_films

Den här är väll säkert rolig iallfall http://en.wikipedia....In_Shocking_2-D

Edited by Brisingr, 24 May 2010 - 21:23.