#Carty: Det bekymrade dig inte det minsta att filmen då fanns med på listan?
Zombie-frossa på SFN! (Spoilervarning utfärdas)
Posted 19 May 2010 - 18:19

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 May 2010 - 18:54
Möjligen är det orsaken att de kunde göra den. Men huvudorsaken ska ha varit att några av de som gjorde orginalet inte var nöjda med den versionen och orginalklippen blev förstörda i en översvämning.Gjordes inte den där 30-årsversionen för att den ursprungliga "Night" ramlat över i PD? (så ni som vill kan se originalet till exempel här: http://www.archive.o...vingDead1968321 )
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 May 2010 - 19:08
Jag är nog med, förresten. Det var länge sedan jag såg de första filmerna, nu.
Yay! Kul att du hänger med oss andra.
Kan man inte köra Zombi 2, Return of the Living Dead och andra "låtsasuppföljare" också?..
Båda dom filmerna är ju bra, så varför inte. Hela "Return of the Living Dead"-sviten är ju coola filmer. Det finns ju en del bra filmer som man skulle kunna köra i samma veva som någon form av överkurs.
En kortfilm som måste ses är den som jag har på min utgåva av Night of the Living Dead. Parodin "Night of the Living Bread". [+]
Dom mest uppenbara filmerna att ha med på en eventuell överkurs är väl Tom Savinis remake av Night of the Living Dead från 1990 [+] samt Zack Snyders remake av Dawn of the Dead från 2004. [+]
Jag tycker dock att vi ska hålla oss från filmer som t.ex. Day of the Dead från 2008 [+] samt Day of the Dead 2: Contagium från 2005. [+]
Eller den där 3D-versionen av Night of the Living Dead som kom 2006. [+]
Inte att förglömma, den färglagda versionen av Romeros original av Night of the Living Dead.
Jag ska försöka att se om jag kan hitta Survival of the Dead på annat håll. Om det var det du menade?
Posted 19 May 2010 - 19:50
Posted 19 May 2010 - 19:55
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 May 2010 - 19:56
Posted 19 May 2010 - 20:08
Kanske kul som kuriosa, men inte som bra filmer, imho..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 19 May 2010 - 21:16
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 May 2010 - 00:04
Winter is Coming
Posted 20 May 2010 - 08:20
Tråkigt SoD, men jag tror det blir lite för glest att ta det en gång per helg plus att då tar det ju sån tid.
Låter bra att du iaf kommer att lurka här, SoD
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 20 May 2010 - 09:12
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 May 2010 - 10:33
Posted 20 May 2010 - 13:27
Även du med Cappy. Oavsett om du är i Lurkermode eller ej. Ser du filmerna framöver så är det bara att gräva upp tråden
Ugh. Första Return.. är mycket bra. Resten är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen...
Kanske kul som kuriosa, men inte som bra filmer, imho..
Nja, okej. Lite ojämna är dom väl, men klart coola och underhållande tycker jag att dom är. Förutom del 3 då som är den sämsta av dom alla.
Edited by Cartman, 20 May 2010 - 13:28.
Posted 24 May 2010 - 19:07
Om Lars von Trier - "Han var en märklig man. Hade skjortan nedstoppad i kalsongerna"
Posted 24 May 2010 - 19:10
Och då blir jag inte den enda som ser filmerna för första gången.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 24 May 2010 - 19:13
Posted 24 May 2010 - 19:23
Det är ju nästan det bästa. Att det blir en mix av personer som är stora fan av filmerna och sedan dom som bara har sett några och inte har någon direkt uppfattning av vare sig dom eller regissören i fråga och sedan dom som har noll koll.
Det låter som att det är upplagt för flera intressanta och trevliga diskussioner.
Om Lars von Trier - "Han var en märklig man. Hade skjortan nedstoppad i kalsongerna"
Posted 24 May 2010 - 20:20
Posted 24 May 2010 - 20:39
//Peak
sixty six."
Posted 24 May 2010 - 20:55
Peak: vi har ju hela året på oss...
Posted 24 May 2010 - 21:03
Lustigt nog gillade han "Land of the Dead" medan han hatade "Diary of the Dead".
Jag tyckte precis tvärtom..
//Peak
sixty six."
Posted 24 May 2010 - 21:09
Posted 24 May 2010 - 21:11
//Peak
sixty six."
Posted 24 May 2010 - 21:12
Posted 24 May 2010 - 21:21
http://en.wikipedia....of_zombie_films
Den här är väll säkert rolig iallfall http://en.wikipedia....In_Shocking_2-D
Edited by Brisingr, 24 May 2010 - 21:23.