Jump to content

Photo

Spartacus: Blood and Sand - Säsong 1

• Please log in to reply
112 replies to this topic

#51 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 15:01

Att dom bjuder på ett avsnitt till måste ju nästan vara för att det läckte ut två avsnitt tidigare. För dom kan väl inte mena att dom ska lägga upp alla? Sådan tur kan vi väl inte ha? :blink:

#52 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 January 2010 - 15:03

Tror inte jag heller, tror som du att det har med att göra att de två första redan visats för en massa folk i form av screeners.

Dessutom vill de väl se hur många som kommer tillbaka till avsnitt 2. :)

BTW, första avsnittet slog tydligen rekord för Starz i antalet tittare bär det gick på TV.

Edited by XC, 27 January 2010 - 15:04.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#53 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 16:14

Kul att det drog så pass många tittare. Om det håller i sig så bekräftar det ju lite av det som Starz själva har sagt tidigare. Att dom känner sig säkra på seriens potential, samt det faktum att man gav den en ny säsong redan innan man hade börjat att sända första avsittet. Jag har även för mig att jag läste på deras twitter-feed att det var många som hyllade den när dom var i Cannes och marknadsförde den. :)

#54 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 January 2010 - 16:20

Japp, när de körde förhandsvisningar för ett tag sedan i några städer av de första två avsnitten fick de också rätt bra respons om jag inte minns fel.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#55 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 17:05

Just det. Så var det ju. Var det inte så att dom visade avsnitten på biografer eller något liknande?

#56 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 January 2010 - 18:19

Vad jag fattar så var det biograf visning. Öppet för alla, gratis biljetter och först till kvarn om jag fattat det hela rätt. Starz kan inte anklagas för att sitta på rumpan när et gäller promo iaf. :)

Edited by XC, 27 January 2010 - 18:20.

fqq5BYam.jpg

#57 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 27 January 2010 - 23:52

Jag tyckte detta var riktigt dåligt. Greenscreeningen var FÖR uppenbar (Arenan mm) och svärandet var ju helt utanför spelramarna.
Jag hade lika lite accepterat meningar som "Men jaba drog till Jerusalem å duba drog till Kloster" i Arn.

Och jämföra detta, ptui!, med Rome är nåt dom bara vågar göra bakom ryggen på Vorenus och Pullo :)

#58 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2010 - 13:51

Vad jag fattar så var det biograf visning. Öppet för alla, gratis biljetter och först till kvarn om jag fattat det hela rätt. Starz kan inte anklagas för att sitta på rumpan när et gäller promo iaf. :)

Oj, det var inte illa. Skulle nog sitta fint att se dom första avsnitten med dom förutsättningarna. Och som du säger, Starz har verkligen bjudit till lite extra när det gäller starten på den här serien. Vilket dom ju gör helt rätt i. :)

#59 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 January 2010 - 13:43

G.R.R. Martin var inte helt såld, om man säger så:

Learn from my mistake, boys and girls. Don't go where I went.

Starz is not HBO, and this SPARTACUS is not ROME. Hell, it is not even SPARTACUS. Charles Laughton, Peter Ustinov, and Laurence Olivier are nowhere in sight. The writing and acting here are pretty much on a par with the historical accuracy. The visual style, especially in the action scenes, attempts to borrow from 300... but the slow-mo slaughter gets old really fast, and the giant gouts of blood being splashed around at every opportunity soon become silly, and began to remind me of nothing so much as the Black Knight sequence in MONTY PYTHON AND THE HOLY GRAIL. There's one scene near the end where a gladiator who has had both legs cut off is trying to drag himself away across the sand, and I was half expecting him to pop up, proclaim it just a flesh wound, and try to continue the fight.

(källa)

Inte alltid positivt att associeras till Monty Python m.a.o. ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#60 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 29 January 2010 - 13:51

G.R.R. Martin var inte helt såld, om man säger så:

Learn from my mistake, boys and girls. Don't go where I went.

Starz is not HBO, and this SPARTACUS is not ROME. Hell, it is not even SPARTACUS. Charles Laughton, Peter Ustinov, and Laurence Olivier are nowhere in sight. The writing and acting here are pretty much on a par with the historical accuracy. The visual style, especially in the action scenes, attempts to borrow from 300... but the slow-mo slaughter gets old really fast, and the giant gouts of blood being splashed around at every opportunity soon become silly, and began to remind me of nothing so much as the Black Knight sequence in MONTY PYTHON AND THE HOLY GRAIL. There's one scene near the end where a gladiator who has had both legs cut off is trying to drag himself away across the sand, and I was half expecting him to pop up, proclaim it just a flesh wound, and try to continue the fight.

(källa)

Inte alltid positivt att associeras till Monty Python m.a.o. ;)

Skönt att läsa :)

Om kommande Game of thrones skulle hålla Spartacus kvalitet skulle jag bli djupt deprimerad.

#61 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 January 2010 - 15:09

Han har helt klart en poäng där.

Om kommande Game of thrones skulle hålla Spartacus kvalitet skulle jag bli djupt deprimerad.

Jag tror inte att det är någon större fara för det.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#62 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 August 2010 - 11:50

Läste i Aftonbladet Klick (ja, jag bläddrar igenom den tidningen i brist på bättre vetande under nattskiften) att TV6 korpat åt sig Spartacus: Blood and Sand. Det mest troliga är väl att den kommer visas någon gång till hösten.

Serien har gått hafsat i Usa och fick en andra säsong innan den producerats färdigt. Då Andy "Spartacus" Whitfield drabbades av cancer så har man även producerat en 6 avsnitts prequel under hans behandling och i väntan på han tillfrisknande. (Han fick grönt kort strax före Comic Con).

--
Spoilertråden för Säsong 1.
Seriens officiella hemsida.
TV6 / TV6 Play.
Sök mer info.

Edited by XC, 19 October 2010 - 11:53.

fqq5BYam.jpg

#63 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 August 2010 - 13:01

en helt ok serie. gillar man blod och naket(fför både herrar och damer) så är det ett garanterat val (förvånande att just 6an ska visa den? :P)
Lite för mycket cgi-blod i vissa avsnitt (Kan väl inte kallas för en megaspoiler? ;)), men kan man se förbi det, så rekommenderar jag serien.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#64 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 August 2010 - 14:39

Jag har sett de två första avsnitten (fanns gratis och lagligt på Starz hemsida). Tyckte det verkade lovande rent storysmässigt. Och som jag fattade det så tar den sig några avsnitt till in?

Av vad jag minns så håller jag med om att CGI-blodet spruter lite för friskt.

Edited by XC, 07 August 2010 - 14:40.

fqq5BYam.jpg

#65 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 August 2010 - 14:46

Har inte hunnit se serien än så det blir nog att följa den på TV6 :)

Edited by Georgia, 07 August 2010 - 14:47.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#66 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 August 2010 - 14:56

XC, Jupp, den tar sig längre in i serien, en sak som störde mig ejält i pilotavsnittet var när Spartacus får ett slag i bakhuvudet, och det fullkomligt sprutar ut blod. Ett bra exempel på överanvändande av CGI-blod. Men det blir mer sparsamt av det senare

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#67 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 August 2010 - 15:09

Eller också blir man van det. :P Minns scenen du pratar om vagt, jag antar att man fläskade på rejält första avsnitten för att balansera in det hela bättre längre in.

Jag råkade dra i mig lite spoilers nyligen och vet delar av hur serien slutar, trist - men antar att jga får leva med det.

fqq5BYam.jpg

#68 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 August 2010 - 17:00

Kan varmt rekommendera denna serie, stå bara ut med de 2-3 första avsnitten så blir det awesome resten av resan :)

Winter is Coming

#69 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 August 2010 - 16:28

Jag hade gärna sett den på en reklamfri kanal, men TV6 är gott nog. Det ska bli intressant att få se den framöver. Jag har hört både gott och mindre gott om den. Men bäst att bilda sig en egen uppfattning istället.

#70 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 August 2010 - 18:25

Jag står gärna ut med reklamen om kanalen är gratis. :)

fqq5BYam.jpg

#71 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 August 2010 - 15:01

Sant. Men jag blev liiite besviken att det där klippet (reklamen) vi såg då man fick intrycket av att SVT skulle visa den, inte var sant. Mest för att slippa reklaman, men som du säger. Gratis är gott hur man än ser på det. ;)

#72 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 September 2010 - 15:19

Bloggen snackisar.com har snappat upp att serien antagligen kommer få premiär i mitten på oktober.

fqq5BYam.jpg

#73 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2010 - 15:22

Tänk vad långt vi kommit sedan femman visade censurerade Buffy-avsnitt på kvällarna.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#74 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 September 2010 - 16:43

:lol: Jag betvivlar att den lär gå under primetime. :P

fqq5BYam.jpg

#75 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 September 2010 - 17:29

Tiden kan kvitta då jag bara DVR:ar allt vid behov. :P

Synd bara att man måste vänta så pass länge. Om nu det som skrivs stämmer.

Ja, jag var bara tvungen att lägga till det obligatoriska gnället. ;)