Jump to content

Photo

The Event

• Please log in to reply
88 replies to this topic

#51 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 12 October 2010 - 13:13

Bara att de dödade honom är IMO ett tecken på att förändringar har hänt mellan inspelningen av avsnitten.

Jo, man kan ju undra. Spelade de in piloten innan de hade bestämt sig för vad serien skulle handla om? Andra avsnittet känns ju som ett konstigt tillfälle att avslöja att de är utomjordingar.

#52 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 12 October 2010 - 14:21

Bara det att utomjordingshypotesen känns som en medvetet missledande tråd. Avslöjandet att deras DNA skiljer sig från människors med 1 % hintar snarare om att de inte är det. Jag skulle gissa på antingen genmodifierade människor från framtiden eller från ett alternativt universum. Om något av det visar sig stämma så betyder det tyvärr att serien lånar ganska skamlöst från antingen The 4400 eller Fringe.

Vilket väl är seriens problem i ett nötskal - den nöjer sig med att vara ett småtråkigt hopkok av det senaste decenniets sci-fi/actionserier. Inga karaktärer eller handlingstrådar sticker ut som speciellt intressanta, varken manus eller skådespel imponerar... det är Flash Forward-fiaskot i repris.

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 October 2010 - 16:28

Men det var väl (antagligen) hur som helst inte Sofias folk som stod bakom vad som nu hände med passagerarna? För det var väl helikoptrar som kom till de överlevande efter kraschen. Därmed borde det väl snarare vara någon skum shady myndighetsorganisation eller något.

Tom, eller vad han nu henne, berättade ju att de hade gjort något med passagerarna när han berättade var de fanns.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 13 October 2010 - 08:54

från framtiden

Jo, tidsresor verkar ju förekomma, så det kan ju tänkas...

#55 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 13 October 2010 - 23:06

Jag tror inte de 97 är från framtiden. Som det framställs i flashbacken från 40:talet var det en riktig flygolycka med många skadade, de bär för tiden tidstypiska kläder. Vad man kan se av flygplanet är det inte någon hightech-maskin från framtiden.

De kan vara allt från aliens, parallellt universum, framtidsbesökare kan naturligtvis inte uteslutas. Min mycket vaga teori är att de har någon slags koppling/inspiration från Philadelphia Experiementet som skedde under samma årtionde.
Den händelsen är till skillnad från Roswell inte direkt överutnyttjad i tv och film.

#56 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 October 2010 - 16:17

Nu har jag sett förra veckans avsnitt.
Slutet var lite creepy när dom vaknade upp en och en där i hangaren. Stackars soldat. Nu är frågan vad är meningen med detta?

Tror fortfarande att det har blivit två läger bland utomjordingarna, för det som hände med passagerarna på planet (när vi trodde de var döda) var nog inte vad Sophia hade tänkt sig.

Vad vill dom Sean? De som är på utsidan. För det verkade som om att hade de tagit Sean där på FBIs kontor så hade flickvännen dött. Men varför kidnappa henne och iscensätta hela flygplanskraschen om det bara är Sean de är ute efter :unsure:
Börjar smått fundera över om han kanske är barn till någon av utomjordingarna. Långsökt. Näää... :lol:

Btw: någon som vet när den finns tillgänglig på SVT Play? Är det samma kväll eller först dagen efter?

Svar:

The Event | svt.se
Varje avsnitt av programmet visas i SVT Play efter klockan 23.59 på söndagar och 7 dagar framåt.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#57 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 October 2010 - 21:13

Är det dåligt betyg till The Event om jag har vissa koncentrationsvårigheter att följa vad som utspelar sig i tv-rutan och hellre blickar ut i cyberspace...?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#58 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 October 2010 - 21:21

Jag tycker det var mycket lättare att hänga med i kvällens avsnitt. Visst är det fortfarande saker som stör mig. T ex hur brutala och rakt på, fiende agenterna är. För att vara superintelligenta och mästare på coverups som ska hålla låg profil så gör de det inte lätt för sig. Det känns som att de försöker ge oss en Terminator kännsla för dem men IMO så känns de bara som samvetslösa loosecannons. De ger oss inte ens en kännsla att de gör det för att de tror på något utan de är bara grymma, hänsynslösa som gillar att döda och bara verkar ha en jäkla tur att ingen kommer på dem.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#59 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 17 October 2010 - 21:42

Om det var "The Event" som vi såg början på i slutet av avsnitt 4 så kan det bli intressant, hoppas bara dom vågar ta ut svängarna ordentligt.

Edited by Wowbagger, 17 October 2010 - 21:42.

#60 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 October 2010 - 21:43

Undrar fortfarande varför dom är ute efter Sean? Verkar så meningslöst att kidnappa tjejen för att få tag på honom, när de redan hade honom på båten.
Och nu verkar det som om dom i kraschen håller på dör ännu en gång.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#61 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 October 2010 - 00:30

Det ska väl förställa att de är ute efter Sean för han vet förmycket. Men att de inte dödade honom på båten fattar jag inte.
-Sora, Kingdom Hearts

#62 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 October 2010 - 10:06

Det blir en full säsong för serien. källa
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#63 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 19 October 2010 - 22:44

Om det var "The Event" som vi såg början på i slutet av avsnitt 4 så kan det bli intressant, hoppas bara dom vågar ta ut svängarna ordentligt.

Syftar du på telefonsamtalet? Tycker inte man kan dra speciellt stora växlar utifrån det, eller kunde ni identifiera rösten på andra sidan luren?

Däremot verkar det som Sean kan tillhöra de utvalda folket, kanske någon variant av starchild i V :lol:

#64 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 20 October 2010 - 05:27

Nej, jag tänkte mest på att passagerarna verkade utveckla Ebola Deluxe eller nåt sånt.
Jag hoppas inte att Seans bakgrund blir alltför svår att ta till sig :)

#65 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 24 October 2010 - 22:01

Det kom lite fler svar i kvällens avsnitt.

Allt mer tyder på att De 97 är från en främmande planet och inte några framtids/dimensionsbesökare. Speciellt tillbakablickarna från 40:talet gav en del hintar. Deras huvudmål är att resa hem, möjligen en planet eftersom deras flygplansvrak vid Inastronka numera kallas för "farkosten". Sedan fuskar Thomas med 40:talets Atomforskningsprogram för att få tillräckligt avancerad teknik att resa hem. Att Simon har etablerat de överlevandes bas i New Mexico 1945 kan väl inte heller vara en slump. Roswell New Mexico 1947 är väl ganska allmänt känt ;)

Däremot är jag inte lika säker vad den elaka snygging Vickie och hennes uppdragsgivare är ute efter. Arbetar dom för Thomas,militären eller kanske rentav fiender till Sophias folk, från en annan planet alltså.

Annat som är värt att nämna är Thomas cyniska tal till Simon om att inget spelar någon roll, att de (mänskligheten) snart är döda. Är detta The Event?

#66 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 14 November 2010 - 22:12

Oj vilken cliffhanger! Oväntad vändning när Sean gick in i zombiegrottan..

#67 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 14 November 2010 - 22:22

hmm,Sean? Menar du inte Samantha. ;)

#68 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 14 November 2010 - 22:29

Nä jag menade Sean, skulle bara kolla om det finns någon som bryr sig om event..därav min lilla zombielögn ;)
Men tydligen har Event tappat intresse här.

#69 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 14 November 2010 - 22:33

Jag menar att i dagens avsnitt så kunde man ju nästan beskriva det som om Samantha gick in i en zombiegrotta nämligen.

#70 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 14 November 2010 - 22:40

Jag menar att i dagens avsnitt så kunde man ju nästan beskriva det som om Samantha gick in i en zombiegrotta nämligen.

Nej tycker inte det var speciellt zombiemässigt, min förhoppning var Samanthakloner. Allting var ju upplagt och klart för det, flickor i samma ålder som vänder bort huvudet från henne, för att i sista stund visa upp sina "Samantha-ansikten".

Det som vi fick se är tyvärr ett ovanligt sjukdomstillstånd som drabbar en del barn. Men vilken koppling har det till The Event?! Annat som var meninglöst i dagens avsnitt var Blakes spion/kärleksstory från kalla kriget. Den fyllde absolut ingen funktion förutom att göra honom mer mänsklig.

#71 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 November 2010 - 22:50

Själv så har jag lagt serien på is pga minnesbrist. :blush:
-Sora, Kingdom Hearts

#72 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 November 2010 - 09:32

Jag har lagt ned serien p g a brist på intresse.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#73 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 15 November 2010 - 12:31

Har du lagt ner serien? Var det därför det inte var något avsnitt förra veckan?

#74 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 15 November 2010 - 22:47

Har du lagt ner serien? Var det därför det inte var något avsnitt förra veckan?

Nej serien är inte nedlagd,var en paus av någon anledning. Var väl Baseball & Football eller något liknande i USA gissar jag.

#75 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 16 November 2010 - 08:34

Äsch! Jag försökte ju vara rolig. Mummelmummel...