Vad läser du just nu?
Posted 10 February 2008 - 08:40
Posted 10 February 2008 - 10:36
Från IGN (känns som alla jag hämtar alla serienyheter därifrån
Fantastic Four #554 - Marvel - $2.99
Writer: Mark Millar | Artist: Bryan Hitch
Mark Millar and Bryan Hitch's 5-year run on The Ultimates is one of the finest examples of modern superhero comics. For that reason, among others, we're incredibly hyped for their imminent run on Fantastic Four. Though the series hasn't quite been the same since the departure of Mark Waid, everything we've heard from Millar suggests that we'll be calling FF the World's Greatest Comic Magazine again before too long. And, for once, it looks like Hitch's art won't be cause for delays.
last.fm Filmtipset
Posted 10 February 2008 - 12:02
Har förövrigt läst Brand New Day (Spider-man) och är mycket nöjd. Kunde möjligen önska ett något högre tempo i berättandet. Men nu är det tydligt att alla gamla fina bifigurer är viktiga igen. Gött! Och snyggt ritat var det också! Jag bli inspirerad att jobba vidare med min serie Plågaren.
Posted 10 February 2008 - 13:36
Posted 10 February 2008 - 20:50
Posted 10 February 2008 - 22:05
Jag läser om Blacksad samt Batman : Klassiska Serier 1971-1996 av Neal Adams. Två riktigt fina album som fått ett hem på den svenska marknaden, vilket glädjer mig.
Batman-boken har jag läst igenom. Reko serier, men inte mina Batman-favoriter direkt. Blacksad har jag tyvärr inte köpt än, men jag borde verkligen göra det. Har bara läst första albumet (på engelska) och vad jag har hört ska det bli bättre storys senare. Den första var mest otroligt snygg, men lite substans i storyn hade inte skadat.
Är sugen på Black hole som också kommit som svensk inbunden bok. En riktigt grym serie till ett riktigt schysst pris (iaf på adlibris
last.fm Filmtipset
Posted 10 February 2008 - 22:36
Själv är jag inte alls så sugen på den serien. :\
Har själv börjat läsa upp på Friendly Neighborhood Spider-man av Peter David, och det är som småkul små serier. Inte direkt nånting jättehäftigt, men roligt då man inte har så mycket annat för sig.
Posted 11 February 2008 - 13:32
Batman-boken har jag läst igenom. Reko serier, men inte mina Batman-favoriter direkt. Blacksad har jag tyvärr inte köpt än, men jag borde verkligen göra det. Har bara läst första albumet (på engelska) och vad jag har hört ska det bli bättre storys senare. Den första var mest otroligt snygg, men lite substans i storyn hade inte skadat.
Det är inte mina favoriter bland Batman heller men jag läser det jag köpt och det jag fått. Tycker det är kul att köpa svenska utgåvor då det kanske bidrar till att fler serier köps in och översätts.
Blacksad på svenska inehåller 3 olika berättelser: Djupt inne bland skuggorna, Arctic Nation och Röd själ. Själv har jag bara läst Blacksad i svensk översättning men jag tycker att det funkar riktigt bra. Dels för att jag inte har något att jämföra med men även för att översättningen flyter på utan att man hänger upp sig på något fel.
Är sugen på Black hole som också kommit som svensk inbunden bok. En riktigt grym serie till ett riktigt schysst pris (iaf på adlibris
).
Om det är Black Hole av Charles Burn's som du menar så har jag inte läst den, vet dock att stadsbiblioteket har köpt in den så jag kanske tar mig en titt framöver. Vad handlar serien om och vad gör den så bra enligt dig?
Posted 11 February 2008 - 15:23
Posted 11 February 2008 - 21:02
Finns den på ditt bibliotek, Cartman, tycker jag helt klart du ska låna den. Den är väldigt läsvärd
last.fm Filmtipset
Posted 12 February 2008 - 12:46
Om ni har fler tips på bra serier som finns översatta till svenska får ni gärna tipsa om dom. Chansen finns att biblioteket har den eller så kan jag göra ett inköpsförslag som i vanliga fall brukar gå igenom till 90%
Posted 14 February 2008 - 13:14
Är ett stort fan av Lee (som jag säkert har nämnt ett hundratal gånger innan
Rätt snyggt hur Robin fick sitt namn
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 February 2008 - 15:24
Trevligt förresten att Cartman läst Batman-böckerna som kom för ett tag sen, men är det så dags nu??
Posted 14 February 2008 - 15:56
Vafan Hofling... Du gillar All Star Batman?? :\ Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste några nummer... Uppenbarligen ett relativt elakt och grymt skämt från Millers sida, mot bat-fansen. ( sägs att Miller är oerhört trött på alla batman-fanboys, och tydligen skrivit All Star Batman såpass överdrivet som den är, för att 'ge igen' lite grann.)
Det stämmer väl det där om Miller. Jag gillade faktiskt serien till en början (de två-tre första numren). Då var den helt OK och framförallt väldigt snygg. Sen började den komma ut extremt oregelbundet och för varje nummer som kom blev det allt mindre seriöst (eller rent ut sagt blev serien ganska värdelös...och dålig) och nu kommer jag inte bry mig om kommande nummer. All Star Superman, däremot, är riktigt fina grejer
last.fm Filmtipset
Posted 14 February 2008 - 17:44
Rent tekniskt sett så sa jag aldrig att jag gillade All Star BatmanVafan Hofling... Du gillar All Star Batman?? :\ Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste några nummer... Uppenbarligen ett relativt elakt och grymt skämt från Millers sida, mot bat-fansen. ( sägs att Miller är oerhört trött på alla batman-fanboys, och tydligen skrivit All Star Batman såpass överdrivet som den är, för att 'ge igen' lite grann.)
Men jag tycker det är hyffsat underhållande, ja.
Det finns en del saker som är överdrivna försök till att göra det humoristiskt, utan tvekan. Och visst är det en del som är helt överdrivet. Men det finns vissa element som jag gillar.
"Are you densed, are you retardet.."citatet är en av sakerna jag tyckte var roligt. (Sen att just "goddamn" används alldeles för mycket genom vartenda nummer är en annan femma)
Det är Batman och det är Jim Lee. Bara det gör det helt klart värt för mig att hålla koll på denna serien.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 15 February 2008 - 14:28
last.fm Filmtipset
Posted 15 February 2008 - 14:31
Posted 15 February 2008 - 17:33
Iron Man får en titel till, av Larroca och Matt Fraction som skriver Iron Fist med Brubaker. Skulle tro att det antagligen är därför som han inte riktigt kunde hålla stilen det här numret. Antagligen får han bli tvungen att spara sin BRAIGA NYA stil till Iron Man, där han har mer tid på sig att sätta in detaljer, och gå tillbaks till sin gamla, och antagligen göra den ännu enklare, ( tex får nån annan tuscha antar jag) om han ska hinna med Spider-man.
EDIT: JAPP! ^^ Det blev ungefär som jag hade hoppats. Nu när Greg Rucka inte längre är DC-exklusiv, så återförenas han med Brubaker på en 4-nummers historia i Daredevil.
http://forum.newsara...ad.php?t=146898
Ska bli intressant att se hur bra det blir, har ju nämligen fattat att dom är ett riktigt bra team.
Edited by PredaBot, 16 February 2008 - 18:00.
Posted 17 February 2008 - 14:19
Jag har läst klart Messiah Complex också och jag tyckte det var ganska bra. Det hände ju iallafall saker om man jämför med "The rise and fall of the Shi'Ar empire"
Posted 17 February 2008 - 15:18
Tror nog att den kommer till sverige direkt efter Rise and Fall of Sh'iar Empire, eller är det nåt annat däremellan av intresse?
Posted 17 February 2008 - 16:06
Posted 17 February 2008 - 16:49
Jag blev så besviken på Rise and Fall of Sh'iar Empire att jag struntade i Messiah Complex. Hur bra är den på en skala från 1 till 10?
3. Ja, jag tycker faktiskt att dne suger. Led mig igenom hela och tycker den var tämligen meningslös. Ska nog ta en paus från X-serier tills det dyker upp nåt riktigt bra igen. Karaktärerna lär det ju inte hända nåt med ändå (någon kanske dör men då är han/hon ändå tillbaks inom några månader).
last.fm Filmtipset
Posted 17 February 2008 - 17:34
Välkommen, ditt doftblock!
Trevligt att du tyckte om Messiah Complex, den verkar nämgligen vara ett riktigt bra försök att få X-men på fötter igen.
Tror nog att den kommer till sverige direkt efter Rise and Fall of Sh'iar Empire, eller är det nåt annat däremellan av intresse?
Tack! Jo jag hoppas dom kör den i sverige snart ( bara dom inte publicerar hela "the rise and fall...", den var så dryg), emellan "Rise and fall.." och MC var det väll inte några riktiga höjdare. Jag gillade Messiah Complex men jag har väll oftast lite udda smak.
Posted 17 February 2008 - 21:41
Är därför som jag ser fram emot att få sätta tänderna i den. ^^
Posted 18 February 2008 - 12:14