Jump to content

Photo

Vad lyssnar ni på

• This topic is locked This topic is locked
995 replies to this topic

#726 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 April 2006 - 16:14

Gunther - Like Fire Tonight.

Skäms...(ta inte illa upp, men det där får väl ändå ses som något av det sämsta som getts ut de senaste åren?!?)

För mig är det gamla Dylan- och Cash-skivor som gäller denna söndageftermiddag...såg lysande Walk the line igår och blev sugen på Cash igen :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#727 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 April 2006 - 16:46

Gunther - Like Fire Tonight.

Skäms...(ta inte illa upp, men det där får väl ändå ses som något av det sämsta som getts ut de senaste åren?!?)

tar inte illa upp, du får tycka som du vill. ;) jag tycker den är helt ok. när jag hörde den på melodifestivalen tyckte jag de inte var lika bra.

WE ARE LIKE FIRE TOOOOOOOOOONIGHT!! (har den på hjärnan nu) :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#728 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 April 2006 - 18:19

Lyssnar på Lordi, as usual :P

Lordi - Kalmageddon, för att vara exakt :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#729 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 April 2006 - 13:48

Djs @ work - Time 2 Wonder.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#730 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 30 April 2006 - 13:54

Soundtracket till OMwF (Buffy).

#731 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 30 April 2006 - 14:55

Crosby, Stills & Nash - Helplessy Hoping

D-A-D - It's When It's Wrong it's Right

#732 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 April 2006 - 15:25

Kraftwerk - The Mix

#733 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 30 April 2006 - 15:39

The Coasters - Yakety Yak

Nick Cave and the Bad Seeds & Kyle Minogue - Where the Wild Roses Grow

#734 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 30 April 2006 - 21:32

Stream name: PulsRadio - www.pulsradio.com
Current title: Kate Ryan - Je T Adore (Eurovision Mix)

#735 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 30 April 2006 - 21:35

De senaste dagarna är det främst en skiva som gällt... :

Springsteens nya! Den där han tolkar gamla Pete Seeger låtar...det bästa Springsteen gjort på år och dag. En grym skiva på alla sätt och vis...rekommenderas varmt!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#736 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 April 2006 - 22:31

Springsteens nya! Den där han tolkar gamla Pete Seeger låtar...det bästa Springsteen gjort på år och dag. En grym skiva på alla sätt och vis...rekommenderas varmt!

Ja man kanske borde lyssna på den. Men normalt sett har jag lite problem med cover-skivor. Även om det är personliga versioner. Tydligen ska det vara lite udda instrumentala inslag. Stämmer det?

#737 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 01 May 2006 - 13:43

Ja man kanske borde lyssna på den. Men normalt sett har jag lite problem med cover-skivor. Även om det är personliga versioner. Tydligen ska det vara lite udda instrumentala inslag. Stämmer det?

Det är ingen vanlig cover-skiva, jag är osäker på hurvida Seeger skrev de här låtarna själv också...jag tror de har gammalt ursprung och att han bara plockade upp dom...mycket drag är det i alla fall...Udda instrumentella inslag vet jag inte, men det är mer än bara gitarrer och trummor...Mycket piano, lite blås, ibland tror jag det är med stråkar och dragspel och sånt också...

last.fm Filmtipset

#738 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 01 May 2006 - 15:50

Bad Relgion - Cease från Live at the Palladium-DVDn, och således på piano, hur grymt som helst!
System Of A Down - Vicinity of Obcenity Banana banana banana terracotta banana terracotta terracotta pie
Rancid - Journey to the End of The East Bay Basintrot är oslagbart
The Offspring - Dammit I Changed Again En klassiker från Conspiracy of One-plattan som annars inte är så bra
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#739 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 May 2006 - 18:22

då jag inte har något annat på burken sen C: kraschade så är det fortfarande Lordi som spelas :P

Lordi - Kalmageddon

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#740 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 01 May 2006 - 20:21

Nile - Dusk Falls Upon the Temple of the Serpent on the Mount of Sunrise

Ska se Nile live på fredag, skojigt värre :) För de som inte vet är de ett av de mest extrema dödsmetall-banden med influenser från antika Egypten :D :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#741 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 01 May 2006 - 21:12

Det är ingen vanlig cover-skiva, jag är osäker på hurvida Seeger skrev de här låtarna själv också...jag tror de har gammalt ursprung och att han bara plockade upp dom...mycket drag är det i alla fall...Udda instrumentella inslag vet jag inte, men det är mer än bara gitarrer och trummor...Mycket piano, lite blås, ibland tror jag det är med stråkar och dragspel och sånt också...

Ok, får sätta upp den min köp lista. Under tiden lyssnar jag på The River...

#742 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 02 May 2006 - 18:11

Version 9.0 @ www.pulsradio.com
Current title: U96 - Love Religion

#743 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 02 May 2006 - 19:27

The Root of all evil - Dream Theater
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#744 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 02 May 2006 - 20:34

Hör arkiv x låten på x-files dvdn.

#745 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 03 May 2006 - 07:12

Kraftwerk - Trans Europe Express

#746 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 03 May 2006 - 07:41

Stereon står på i mitt rum och spelar Pennywise så högt att det hörs i hela huset utan problem. Och volymen är inte ens på halva :wub: Min lilla, nej stora älskling :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#747 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 07 May 2006 - 00:25

Jackson Browne "The Pretender"
före den: Eagles, ELO, Kansas, Hawkwind
m.a.o. nostalgifrossa :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#748 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2006 - 08:36

När jag gick in i tråden:
Lalla Hanson\18-favoriter\Vinterflicka
När jag gick ut ur tråden:
Steve me' Lloyden\Raggaren

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#749 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 07 May 2006 - 11:46

Don Felder - Heavy Metal
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#750 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2006 - 11:48

Thomas di Leva\För Sverige i Rymden\Vi Har Bara Varandra.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)