ElGarlic: Spending your life waiting for the messiah to come save the world is like waiting around for the straight piece to come in Tetris.
ElGarlic: Even if it comes, by that time you've accumulated a mountain of shit so high that you're fucked no matter what you do. (Källa)
Bash.org, warpdrive.se, tjuvlyssnat.se
Posted 02 December 2007 - 17:22

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 04 December 2007 - 09:42
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 20 December 2007 - 12:43
Commercefrisören, Skövde
En flicka ~5 har precis blivit klippt och mamman betalar.
Frisören (till flickan): Vill du ha en klubba nu när du var så duktig?
Mamman: Nä. Hon är inte så förtjust i klubbor.
Frisören (till flickan): Tycker du inte om klubbor?
Flickan (ser väldigt sugen ut): Jo, men min mamma är tandläkare. (Källa)

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 December 2007 - 18:10
<JayQue> britneys sister is pregnant
<madbox> orly?
<Quazgaa> vaginally, would be my guess (Källa)

Posted 26 December 2007 - 11:15
CDSBIGSBY: at work, on the like, 'keyboard' for the cash registers, there are two buttons that don't do anything
CDSBIGSBY: and it's like, the button, a little slip of paper that says what the button does, and a plastic cover that holds the paper in
CDSBIGSBY: and this dude at work figured that out, 'cause he popped the plastic cover off
CDSBIGSBY: and so we made labels for the two 'empty' buttons on the registers we were on that day
CDSBIGSBY: he didn't utilize the full potential of the opportunity though, as one of his buttons is a happy face and the other a sad face
CDSBIGSBY: but i feel i did mine justice.
CDSBIGSBY: Lane 14 at Meijer's has a Self-Destruct button and a Bat Signal button. (Källa)

Posted 31 December 2007 - 11:10
<boone> jag skulle vilja prova en sån där amerikansk brakfrukost man ser i filmer.. korv, bacon, kött och hela haderajan
<yxhuvud> låter mer som en engelsk
<yxhuvud> bacon funkade rätt bra när jag prövade senast.
<yxhuvud> Fast det känns fel
<bos_> amerikanarna har väl pannkakor och sirap?
<boone> det med
<yxhuvud> med smör på;;;;
<boone> en äkta hjärtattacks-frukost vill jag ha
<bos_> fattar inte hur man kan käka stekt korv, bacon och ägg till frukost
<bos_> artärerna får ju dödschocken
<bos_> fast, glöm att jag sa det
<bos_> kom precis på att jag mikrar två billy-pizzor till frukost (Källa)

Posted 12 January 2008 - 22:04
<@mha> jag får dock inte tillbaka timmars arbete nerlagt på min kod
<@mha> den förbehåller sig vaio-supporten rätten för
<@capitol> surt :/
<@mha> japp.
<@capitol> är det hårdvara som har pajat?
<@mha> deras BIOS-flasher tog sönder mitt BIOS vid flashning. och deras laptop tillåter inte att ta ut hårddisken utan att voida garanti.
<@mha> men deras support intygade att inget data skulle tas bort. och om detta behövdes skulle supportverkstaden kontakta mig innan
<@mha> den kommer tillbaka, och ominstallerad med tyskt vista (Källa)

Posted 14 January 2008 - 10:04
<RobRoy> jag tror grabbarna som bygger partikelacceleratorn i zern kommer skapa ett svart hål..
<RobRoy> ..så vaknar man upp en morgon och känner hur graviditeten har förflyttats till en vägg
<RobRoy> sen är det kört
<Sharpless> graviditeten? (Källa)
<Andremalm> Ooooh, ny familj i ving-reklamerna!
<FreddiGredd> Mm, de andra är på semester.... (Källa)

Posted 14 January 2008 - 18:13
‹@Lezziter› fan, jag har tappat bort min mobil helt..
‹@Lezziter› Den är någonstans i lägenheten, för jag kan ringa och lyssna musik med bluetooth-headsetet, men har ingen aning om vart den är..
‹@Lezziter› har letat i en timme!
‹@Lezziter› värdelöst, visste att jag aldrig skulle skaffat trådlösa grejer.. :/
‹@Lezziter› sladd är framtiden!
‹@Lezziter› Man kanske ska köpa ett senilsnöre? (Källa)

Posted 14 January 2008 - 19:10
fan, jag har tappat bort min mobil helt..
Hände mig en gång, men det var bara att be en på ICQ att ringa till mig så hittade jag den..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 21 January 2008 - 09:18
<SimonJester> What is JFGI anyway?
<SimonJester> Never mind... googled it... (Källa)
Man kan eventuellt behöva googla det för att förstå poängen...

Posted 21 January 2008 - 16:05
Ibland kan det vara svårt att förstå alla dessa förkortningar.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 January 2008 - 21:54
@Viktor_) MiiNiME
(@Viktor_) när fan ska vi hångla
(@MiiNiME) När min blomma i fönstret vissnar.
(@Viktor_) när är det då :/
(@MiiNiME) Vet inte, den är gjord av plast. :| (Källa)

Posted 28 January 2008 - 22:22
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 January 2008 - 12:07
(Gert Fylking)
- Hon har gjort så många människor så ledsna. Hon ska hålla käften och sjunga! (Källa)
Edited by XC, 29 January 2008 - 12:08.

Posted 31 January 2008 - 13:36
Edited by Cartman, 31 January 2008 - 14:40.
Posted 31 January 2008 - 14:36

Posted 31 January 2008 - 17:08
Pinsamt
Posted 05 February 2008 - 13:57
Buss, Linköping
Två metaltjejer ~17 sitter på bussen och pratar då en kille ~17 med mobiltelefon sätter sig på sätet bakom.
Killen (i mobilen): Alltså… stuteri, är det där man kastrerar hästar eller?
Tjej 1 (vänder sig mot killen bakom): Nej, det är där man föder upp hästar!
Killen (ser mycket förvånat på tjejen framför): Okej… jaha, tack tack.
Tjej 2 börjar skälla ut tjej 1 för att hon tjuvlyssnade på samtalet. Killen pratar vidare i mobilen.
Killen (en stund senare, i mobilen, menat mot tjej 1): Jag antar att du fortfarande lyssnar?
Tjej 1: Jo, det kan du ge dig på att jag gör! (Källa)

Posted 05 February 2008 - 14:19
Vet dom inte om att det är fult att tjuvlyssna på andras privata samtal i en offentlig miljö?
Posted 05 February 2008 - 16:07
Vet dom inte om att det är fult att tjuvlyssna på andras privata samtal i en offentlig miljö?
Då får man väl låta bli att prata i mobilen på offentliga platser
Posted 10 February 2008 - 11:40
Buss 609, mot Mörby Centrum
En tjej ~18, som ser väldigt arg ut, sitter på bussen med en mobiltelefon mot örat. Bredvid sig har hon har ett par skridskor, vars snören är ihopbundna med varandra.
Tjejen (ilsket i telefonen): Hallå? Hej! Du vet skridskorna jag har med mig? Den ena är i storlek 39 och den andra 41! Vem fan binder ihop omaka skridskor!? Nu måste jag åka med en som är två nummer för stor! Kommer se helt flängt ut juh! Du får aldrig röra mina skridskor igen, okej?
Tjejen tittar ner på sina skridskor och spärrar upp ögonen.
Tjejen (utbrister förtvivlat): Men pappa, det är ju för fan två vänsterskridskor! (Källa)

This topic is locked