Båda CSI serierna ute.
Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 09 October 2006 - 09:30
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 09 October 2006 - 10:22
Båda CSI serierna ute.
![]()
![]()
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 October 2006 - 19:39
ehhDeadwood och Xena vidare!
Hur kan Xena gå vidare som inte var nominerad?
Och så har du nominerat 4 bra serier
*slår Cappy hårt*
Edited by Georgia, 09 October 2006 - 19:41.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 October 2006 - 19:43
Själv tyckte jag att det var ett relativt enkelt val.
Edited by XC, 09 October 2006 - 19:44.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 09 October 2006 - 19:45
J*vlar, jag glömde det.Det där hjälper inte G - han njuter bara av det.
Blev ole, dole, doff metoden för mig.Själv tyckte jag att detvar ett relativt enkelt val.
Posted 09 October 2006 - 20:01
each pray'r accepted and each wish resign'd
Posted 09 October 2006 - 20:12
Helt klart, att välja bort X-Files sved i min själ och även Veronica Mars var tufft.Tuffaste. Röstningen. Någonsin.
Men Buffy och Firefly känns ändå helt rätt! Jag säger bara "Joss is boss"
Winter is Coming
Posted 09 October 2006 - 20:23
Hur kan Xena gå vidare som inte var nominerad?
Freudian slip. Antagligen för att jag hade FX i huvudet då... Skall ändra.
Och så har du nominerat 4 bra serier
![]()
Inte jag! Slumpen. Så många gånger det blivit fyra menlösa röster så måste ju det bli intressant någon gång. Själv tycker jag inte det blev en särskilt svår omröstning iofs.
*slår Cappy hårt*
Mmm... *njuter*
Det där hjälper inte G - han njuter bara av det.
Precis. Men den njutning Georgia gav mig var intet mot dina piskrapp, XC!
Själv tyckte jag att det var ett relativt enkelt val.
Instämmer.
J*vlar, jag glömde det.
Du är välkommen att ge mig mer smisk
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 October 2006 - 20:32
Fyra "stora" serier, eller iaf tre och en bubblare. Jag förstår om många har svårt att välja, men för mig var det inte något större huvudbry. X-files har jag aldrig gillat och VM är ännu inte på den nivån att den kan konkurrera med någon av Joss serier.
Posted 09 October 2006 - 22:21
Posted 09 October 2006 - 22:48
Posted 09 October 2006 - 23:07
Posted 10 October 2006 - 20:56
X-files är ju typ en av världens bästa serier någonsin, måhända att den tjatade ur sig själv ungefär så där kring den 5:e säsongen, men i övrigt så var det en jäkligt bra serie. Hur i hinken kunde den åka ut mot några halvmessyrer till underhållningsförsök? Speciellt med tanke på att detta är ett scifi forum. X-files startade ju hela den legitima scifi nerderiet som eskalerat under de senaste åren. Jag tycker att den förtjänar ett Wildcard eller vad det nu heter i sådana här omröstningsförfaranden. Är jag för gammal eller har alla andra dålig smak? Jag har visserligen inte sett firefly men ändå, X-files borde åtminstone blivit tvåa? Buffy är ju lite småkul/charmigt, men liksom, tonåringar i åtsittande kläder som jagar runt diverse maskeradeltagare som förvirrat sig in på en kyrkogård i en småstadshåla någonstans i usa och som dessutom heter Buffy!!!??? Får hon hjälp av Piff och Puff också?
Nej nu står min förhoppning på Twin Peaks, men jag har en obehaglig förnimmelse av att någon lågbudget rymdserie slutlige kommer att stoltsera som vinnare...
Posted 10 October 2006 - 21:03

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 October 2006 - 21:03
Ingen är för gammal för Buffy. X-Files borde blivit åtminstone tvåa, om vi ser på seriernas storhet överlag.
Posted 10 October 2006 - 21:04
Med det sagt var X-Files en helt okej serie - jag tyckte den höll till säsong sex, därefter blev den svagare.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 October 2006 - 21:27
Om Buffy inte haft ett så fånigt namn (och jag håller helt med om det!) så kanske du sett på saken på ett annat sätt, Jazzdevil [och XC) - för serien är helt underbar. Visst har den sina svagheter också, men dess styrka på många plan övervinner det mesta och så besitter den stor charm. Samma egenskaper som Firefly har för övrigt.
Buffy påminner inte så lite om en tecknad superhjälteserie också, något serien har gemensamt med Veronica Mars.
Posted 10 October 2006 - 21:35
Jag älskar Firefly, men jag tycker inte den borde gått vidare här.
Posted 10 October 2006 - 21:48
Posted 10 October 2006 - 22:07
Anyway, Buffy vidare och det är kanon. Firefly är också riktigt bra men X-Files är bättre och den näst bästa serien någonsin.
Posted 10 October 2006 - 22:14
Så länge Duchovny var med höll den hög klass, men han var väl i alla fall med till säsong 7 va?Med det sagt var X-Files en helt okej serie - jag tyckte den höll till säsong sex, därefter blev den svagare.
Jag tyckte inte Buffy är ett dåligt namn på nått sätt, snarare tvärtom
Men även en Buffy fanatiker som jag höll på att dissa serien först, såg drygt ett halvt avsnitt och tänkte för mig själv. Va fan är det här för skit?
Men jag ändrade mig snabbt andra gången jag såg det
Winter is Coming
Posted 10 October 2006 - 22:19
Posted 10 October 2006 - 22:28
Folket har helt enkelt talat. Det finns inget att gnälla över om det. Har sett många favoritserier åka ut, men det är liksom bara att acceptera att alla inte har samma smak...
Grodan är lika grön som hans ord är sanna.
Den här tävlingen handlar inte om kvalité - det handlar om smaken. Och smaken har inget med kvalitén att göra, så allt snack om det går fetbort. Omröstningar är världens sämsta sätt att kröna en teveserie genom kvalité.
Posted 10 October 2006 - 22:45
Ja, 7 säsong. Han var med lite sporadiskt i de två sista säsongen men det tycker jag inte räknas. För mig höll den fram tills han försvann.Så länge Duchovny var med höll den hög klass, men han var väl i alla fall med till säsong 7 va?
Posted 10 October 2006 - 23:00
Jo, så var det för mig ocksåJa, 7 säsong. Han var med lite sporadiskt i de två sista säsongen men det tycker jag inte räknas. För mig höll den fram tills han försvann.Så länge Duchovny var med höll den hög klass, men han var väl i alla fall med till säsong 7 va?
Winter is Coming

This topic is locked