Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• This topic is locked This topic is locked
896 replies to this topic

#726 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 09 October 2006 - 09:30

Båda CSI serierna ute.

:( :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#727 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2006 - 10:22

Båda CSI serierna ute.

:( :(

:upset:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#728 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2006 - 19:39

Deadwood och Xena vidare!

ehh
Hur kan Xena gå vidare som inte var nominerad? :huh:

Och så har du nominerat 4 bra serier :upset: :upset:
*slår Cappy hårt*
:P

Edited by Georgia, 09 October 2006 - 19:41.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#729 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 October 2006 - 19:43

Det där hjälper inte G - han njuter bara av det.

Själv tyckte jag att det var ett relativt enkelt val. :P

Edited by XC, 09 October 2006 - 19:44.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#730 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2006 - 19:45

J*vlar, jag glömde det.
:lol:

Själv tyckte jag att detvar ett relativt enkelt val.

Blev ole, dole, doff metoden för mig.

#731 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 09 October 2006 - 20:01

Tuffaste. Röstningen. Någonsin.
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#732 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 October 2006 - 20:12

Tuffaste. Röstningen. Någonsin.

Helt klart, att välja bort X-Files sved i min själ och även Veronica Mars var tufft.
Men Buffy och Firefly känns ändå helt rätt! Jag säger bara "Joss is boss"

Winter is Coming

#733 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 October 2006 - 20:23

Hur kan Xena gå vidare som inte var nominerad? :huh:

Freudian slip. Antagligen för att jag hade FX i huvudet då... Skall ändra.

Och så har du nominerat 4 bra serier :upset: :upset:

Inte jag! Slumpen. Så många gånger det blivit fyra menlösa röster så måste ju det bli intressant någon gång. Själv tycker jag inte det blev en särskilt svår omröstning iofs.

*slår Cappy hårt*

Mmm... *njuter*

Precis. Men den njutning Georgia gav mig var intet mot dina piskrapp, XC! :wub:

Själv tyckte jag att det var ett relativt enkelt val. :P

Instämmer.

J*vlar, jag glömde det.
:lol:

Du är välkommen att ge mig mer smisk ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#734 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 October 2006 - 20:32

Era spank-fester kan ni ta privat eller i en annan tråd, här ska vi prata om turneringen. :rolleyes:

Fyra "stora" serier, eller iaf tre och en bubblare. Jag förstår om många har svårt att välja, men för mig var det inte något större huvudbry. X-files har jag aldrig gillat och VM är ännu inte på den nivån att den kan konkurrera med någon av Joss serier.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#735 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 09 October 2006 - 22:21

Mest värdelösa omröstningen hittills då jag lätt skulle placera alla bland mina abosluta favoriter. Inte lönt att rösta.

#736 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 October 2006 - 22:48

Du får se det som att du vinner vilka som än går vidare. Två av dina favoriter fortsätter ju i turneringen hur det än blir. :)

#737 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 09 October 2006 - 23:07

Men två förlorar också och det verkar redan nu rätt tydligt vilka det blir. Kanske lägger röster på de ej vinnande senare, just because. Fast egentligen kvittar det ju.

#738 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 October 2006 - 20:56

Alltså...ehh

X-files är ju typ en av världens bästa serier någonsin, måhända att den tjatade ur sig själv ungefär så där kring den 5:e säsongen, men i övrigt så var det en jäkligt bra serie. Hur i hinken kunde den åka ut mot några halvmessyrer till underhållningsförsök? Speciellt med tanke på att detta är ett scifi forum. X-files startade ju hela den legitima scifi nerderiet som eskalerat under de senaste åren. Jag tycker att den förtjänar ett Wildcard eller vad det nu heter i sådana här omröstningsförfaranden. Är jag för gammal eller har alla andra dålig smak? Jag har visserligen inte sett firefly men ändå, X-files borde åtminstone blivit tvåa? Buffy är ju lite småkul/charmigt, men liksom, tonåringar i åtsittande kläder som jagar runt diverse maskeradeltagare som förvirrat sig in på en kyrkogård i en småstadshåla någonstans i usa och som dessutom heter Buffy!!!??? Får hon hjälp av Piff och Puff också?

Nej nu står min förhoppning på Twin Peaks, men jag har en obehaglig förnimmelse av att någon lågbudget rymdserie slutlige kommer att stoltsera som vinnare...

#739 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 October 2006 - 21:03

Håller med dig Jazzdevil. Det är en katastrof i anseliga mått att xfiles åkte ur. Jag vet heller inte hur jag ställer mig till att det är två serier framkryssade ur Jossverse som orsakar katastrofen.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#740 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 10 October 2006 - 21:03

"She's our age and she's a detective? Is she also a cartoon?" Det passade alldeles för bra in för att inte quota VM där. :D

Ingen är för gammal för Buffy. X-Files borde blivit åtminstone tvåa, om vi ser på seriernas storhet överlag.

#741 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 October 2006 - 21:04

Buffy är av högre kvalité om man ser överlag - den är skarpare skriven och är mer genomtänkt. X-Files får bonus poäng för den hypade nörderiet på bred front, men den är så urbota dåligt genomtänkt om man ser till metastoryn och metaplanet att det är skrämmande. Det stör mig - och därför röstade jag inte på den.

Med det sagt var X-Files en helt okej serie - jag tyckte den höll till säsong sex, därefter blev den svagare.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#742 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 October 2006 - 21:27

Om serier ska kvalitetsbedömas efter hur många som sett dem, så visst - då åkte X-files ut oförtjänt, men jag har aldrig sett någon storhet i den och hade inte röstat på den oavsett vilket motstånd den haft.

Om Buffy inte haft ett så fånigt namn (och jag håller helt med om det!) så kanske du sett på saken på ett annat sätt, Jazzdevil [och XC) - för serien är helt underbar. Visst har den sina svagheter också, men dess styrka på många plan övervinner det mesta och så besitter den stor charm. Samma egenskaper som Firefly har för övrigt.

Buffy påminner inte så lite om en tecknad superhjälteserie också, något serien har gemensamt med Veronica Mars.

#743 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 10 October 2006 - 21:35

Att låta ett namn på en serie avgöra vad du tror serien är är ett stort misstag, även att enbart läsa en beskrivning och avfärda serien som löjlig. Många av de allra bästa serierna har visat sig vara svåra att beskriva och är inte alls vad de kan verka vara för oinsatta.

Jag älskar Firefly, men jag tycker inte den borde gått vidare här.

#744 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 October 2006 - 21:48

Folket har helt enkelt talat. Det finns inget att gnälla över om det. Har sett många favoritserier åka ut, men det är liksom bara att acceptera att alla inte har samma smak...
*Hockey och superhjältar*

#745 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 10 October 2006 - 22:07

Tycker det är tråkigt att Buffy alltid döms ut pga namnet. Jag struntade att se den i flera år men det var mer för att jag trodde den var supergoth eller något, vilket den inte heller är.

Anyway, Buffy vidare och det är kanon. Firefly är också riktigt bra men X-Files är bättre och den näst bästa serien någonsin.

#746 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 October 2006 - 22:14

Med det sagt var X-Files en helt okej serie - jag tyckte den höll till säsong sex, därefter blev den svagare.

Så länge Duchovny var med höll den hög klass, men han var väl i alla fall med till säsong 7 va?

Jag tyckte inte Buffy är ett dåligt namn på nått sätt, snarare tvärtom :)
Men även en Buffy fanatiker som jag höll på att dissa serien först, såg drygt ett halvt avsnitt och tänkte för mig själv. Va fan är det här för skit?

Men jag ändrade mig snabbt andra gången jag såg det :D

Winter is Coming

#747 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 10 October 2006 - 22:19

Tycker inte heller Buffy är ett dåligt namn... "the name Buffy gives it that touch of classic elegance" kan man snarare säga. ;)

#748 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 October 2006 - 22:28

Folket har helt enkelt talat. Det finns inget att gnälla över om det. Har sett många favoritserier åka ut, men det är liksom bara att acceptera att alla inte har samma smak...

Grodan är lika grön som hans ord är sanna. :)

Den här tävlingen handlar inte om kvalité - det handlar om smaken. Och smaken har inget med kvalitén att göra, så allt snack om det går fetbort. Omröstningar är världens sämsta sätt att kröna en teveserie genom kvalité. :P

#749 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 10 October 2006 - 22:45

Så länge Duchovny var med höll den hög klass, men han var väl i alla fall med till säsong 7 va?

Ja, 7 säsong. Han var med lite sporadiskt i de två sista säsongen men det tycker jag inte räknas. För mig höll den fram tills han försvann.

#750 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 October 2006 - 23:00

Ja, 7 säsong. Han var med lite sporadiskt i de två sista säsongen men det tycker jag inte räknas. För mig höll den fram tills han försvann.

Jo, så var det för mig också

Winter is Coming