Jump to content

Photo

Xena | Allmän diskussion & nyhetstråd

• Please log in to reply
787 replies to this topic

#726 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 27 May 2008 - 16:00

Jag sökte lite på några olika onlinebutiker som finns här i sverige men det ser väldigt mörkt ut. Dom flesta har dom svenska utgåvorna av säsong 1-3 som du nämner men det verkar kört att skaffa sig hela serien. I slutet av Juni tänkte jag köpa dom svenska utgåvorna av säsong 1-3 och sedan får jag väl kolla om man kan hitta dom brittiska eller amerikanska utgåvorna genom att köpa dom från en icke-svensk onlinebutik. Har dock inget kreditkort så jag får be någon vän göra det i så fall och betala till honom/henne istället. Bara att hoppas på det bästa. :)

#727 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2008 - 16:08

Jag har skickat ett mejl till Atlantic-film (som ger ut både Xena och Hercules här) om de tänker stanna efter 3 säsonger. :)

Få se om man får något svar.

Edited by XC, 27 May 2008 - 16:10.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#728 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 27 May 2008 - 16:15

Bra, när jag kollade upp serien via discshop igår kväll så såg jag att Atlantic släppte dessa boxar 26/4 2006 (säsong 1), 23/8 2006 (säsong 2) och 25/10 2006 (säsong 3) vilket ju är ett bra tag sedan, det skulle vara intressant att dels veta om dom kommer fortsätta utgivningen av övriga säsonger och varför dom inte kommer göra det om du får ett nej som svar.

Amazon.co.uk har den här boxen till försäljning. Tror du att det kan röra sig om dom utgåvorna som du har, fast dom har samlat dom i en stor box här istället?

#729 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2008 - 16:30

Det är inte omöjligt...

Tur att discshop spar alla gamla filmsidor som referens...

Här är "mina" dvs'er:
XWP-1.1
XWP-1.2
XWP-2.1
XWP-2.2
XWP-3.1
XWP-3.2
XWP-4.1
XWP-4.2
XWP-5.1
XWP-5.2
XWP-6.1
XWP-6.2

Edited by XC, 27 May 2008 - 16:34.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#730 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 May 2008 - 17:11

Jag har också dom brittiska utgåvorna, dock inte dom tvådelade som XC har utan nyreleasen. Jag köpte mina utgåvor väldigt sent och har bara följt serien på TV och VHS tidigare.

Säsong 1
Säsong 2
Säsong 3
Säsong 4
Säsong 5
Säsong 6

#731 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 27 May 2008 - 21:51

Det här avsnittet här om dagen när Zena och Gabriell kom över sitt hat mot varandra
var ju mysko. Så hamnar dom under marken i en sjungande teaterpjäs

Nu verkar det som att det aldrig hade skett när dom inte nämner om det tragiska

#732 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 27 May 2008 - 21:56

Japp, det är ett väldigt mysko avsnitt.

Och nej, de har inte glömt det. Det kommer vissa konsekvenser från det här avsnittet senare.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#733 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 27 May 2008 - 23:01

Men visst har serien en mysig karaktär rolig också. Gabriell som vill mäta sig med Zena
och klantar till sig och stukar foten i ett försök att volta i luften.

#734 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 August 2008 - 15:15

Atlantic Film wrote:
> vi fick köpa de första tre säsongerna, med option på de kvarvarande
> tre. Dessvärre så har vi gjort en rejäl förlust på både Xena och
> Hercules, så om inte försäljningen plötsligt vänder så har vi helt
> enkelt inte råd med en fortsatt utgivning. Vi hade hoppats på fler
> Xena- och Hercules-fans än vad som tydligen fanns.
>
> MVH
>
> Rasmus Sandsten
> Atlantic Film

Försäljningen lär ju inte direkt rassla uppåt om serien inte blir fullt utgiven och det är ju inte så att man haft någon större promotion heller.

fqq5BYam.jpg

#735 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 August 2008 - 15:19

^

What she said. Atlantic visar återigen att dom inte kan hantera utgivningar av TV-Serier på ett bra sätt.

#736 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 August 2008 - 15:22

Glad att jag redan köpt importutgåvan av Xena innan den här släpptes. Men tyvärr så är Hercules-boxarna Atlantic Atlantis märkta.

Edited by XC, 04 August 2008 - 15:22.

fqq5BYam.jpg

#737 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 August 2008 - 15:26

Jag är mer än nöjd med den brittiska utgåvan av säsongerna jag har. Iofs hade jag gärna sett mängder med extramaterial men huvudsaken är att ha serien på DVD. Dock förstår jag inte riktigt vad du menar i din senaste post XC.

#738 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 August 2008 - 15:33

Vad jag menade var att jag är glad att jag köpte den brittiska importutgåvan av Xena redan innan Atlantic kom ut med sin. Tyvärr så köpte jag Atlantic boxarna på Hercules (hade inte tillräckligt med pengar när brittiska importutgåvan var aktuell där) så nu har jag 3 säsonger Hercules och verkar få börja om från början. :( Attans att man inte kollade upp saken innan.

Edited by XC, 04 August 2008 - 15:35.

fqq5BYam.jpg

#739 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 August 2008 - 15:36

Okej, då förstår jag vad du menar. Men kan du inte köpa resterande säsonger av Hercules i annan utgåva då? typ R2UK eller R1?

#740 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 August 2008 - 15:38

Får göra det när jag får inspiration igen.

fqq5BYam.jpg

#741 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 August 2008 - 15:41

Absolut. Du vill inte ha en icke komplett samling av Hercules. Trust me! ;)

Kan hålla ögonen öppna efter bra försäljningsställen som har återstående säsonger till humana priser när jag är ute och shoppar själv. Förr eller senare borde något bra erbjudande dyka upp någonstans. :)

#742 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 August 2008 - 16:14

Tack

fqq5BYam.jpg

#743 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 11 September 2008 - 17:22

Finns det några Svenska forum för oss som gillar Xena? Kanske några Svenska hemsidor? Eftersom jag rätt nyligen har upptäckt denna serie så skulle jag vilja vidga mina vyer liter mer.

#744 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 September 2008 - 18:36

Den svenska Xena-scenen är ganska avsomnad, av mina länkar så är det bara tre som fortfarande finns: Xenario - på engelska men tjejen bakom är svensk, Xarahs Xena Xida - humor inriktad och Poya's Xena Sida.

"Vår" Reiku (aka Mr Ego, SweXena) skapade ett forum för sveska Xena fans, Swedish Xena Discussionboard, men där har det varit dött i flera år. Jag slänger in en länk till epostlistan Northen Realms också - det finns liv där men det är långt mellan varven.

F.ö. så kan jag rekommendera Australian Xena Information Page (AUXIP) och Whoosh, visserligen amerikanska men den förstnämna håller fortfarande koll på Xenarelaterade händelser. (Den sistnämnda har en av de bästa episodguider på nätet för Xena och en del andra serier).

Edited by XC, 11 September 2008 - 18:36.

fqq5BYam.jpg

#745 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 September 2008 - 18:44

Japp. Det var mycket liv och rörelse medan serien höll på, men i och med att serien försvinner så skaffar sig folk nyare intressen (många Xena-fans gick över till Buffy, har jag för mig. Vart de håller hus nu, vete tusan. Säkert på nåt Dollhouse-forum.. :P )

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#746 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 September 2008 - 18:47

Tycker att XC sammanfattar det hela bra. Kan lägga till Xenaville också så har vi väl fått med det bästa.

#747 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 September 2008 - 19:00

Tack Carty, den episodeguiden glömde jag - där finns det många Behind the Scenes kommentarer till avsnitten.

Sedan skall vi väl nämna Micke (Slice här på forumet) också, som låg bakom Lucy in the Sky (scenskt Xena fanzine) och "den svenska Xena Episodeguiden".

fqq5BYam.jpg

#748 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 September 2008 - 11:19

Han har lite hemsidor med information kring det. Speciellt den här. :)

#749 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 12 September 2008 - 13:58

:thumbsup:

Mycket intressant att läsa tack vare dom förslagen. Lite synd bara att det inte verkar finnas ett fungerande och levande forum för oss fans här i Sverige. Har ni ett tips på något liknande fast på Engelska?

Edited by Darth Sidious, 12 September 2008 - 14:13.

#750 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 September 2008 - 14:02

Mer FX avdelning egentligen men AUSXIPs forum Talking Xena tror jag lever och har hälsan. :)

fqq5BYam.jpg