Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#726 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 07 December 2011 - 08:16

Thollins stil är ju stiliserad. Själv valde jag att i Dedrups göra honom mer normal eftersom han kanske kan vara en person i en rustning och för att det ska verka som han blivit mer definierad med tidens gång.

#727 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 07 December 2011 - 13:10

Jo, han har ju sin stil, och det är ju inte säkert att Tin bör se likadan ut ritad av någon annan. Eftersom man inte vet vad som finns inuti är det bra om man kan tänka sig att en människa får plats, men det behöver ju inte nödvändigtvis vara en människa med genomsnittlig kroppsbyggnad.

#728 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 09 February 2012 - 18:18

*Amerikanska gruppen Justice Avengers kanske finns

Åh... Nå'n slags blandning mellan Squadron Supreme och... vad de nu heter. He! Kan ju bli kul.

Aha! Nu kom jag på vad de heter. De heter Champions of Angor... bland annat. De verkar ha några andra benämningar att välja på också.

Och på tal om det...

Namnet Miracle Woman tycker jag förresten om, eftersom det är en direkt översättning från Wonderwomans svenska namn. Fast det säger kanske ingenting om huruvida

Steelman,
Waterman,
Leatherpatch,
Red Willow,
Wavethroat
och Goat-None

är bra namn...

Vad sägs om att ge gruppnamnet samma behandling? Då skulle de kunna heta "Guardians of the Law" eller något liknande. Då tappar man ju i och för sig den ena källan, men det kanske inte egentligen gör något.

#729 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 09 February 2012 - 21:31

Jag är rätt säker på att Tin är en robot, inte en kille i dräkt. I alla fall är det den slutledningen jag drar när jag läser hur han interagerar med Spore i "Nordens Stjärnor möter Hatet" i nummer 12.

#730 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 February 2012 - 05:32

Grejen är väl att man inte riktigt vet vad Tin är.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#731 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 20 February 2012 - 11:24

Schysst att det är en ny guide på gång men jag har inte ens sett den gamla. Vad finns denna NS-guide någonstans? Har läst om den i något enstaka inlägg och hittat en trasig länk.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#732 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 February 2012 - 12:26

Jag laddar den senaste guiden åt dig via mailet =)

#733 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 20 February 2012 - 13:55

Jag laddar den senaste guiden åt dig via mailet =)

Hyggligt, DarkPaladin! Väntar snällt vid min inbox så länge... :)

..och DÄR var den! Tackar!

Edited by Göta Lejon, 20 February 2012 - 13:56.

#734 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 20 February 2012 - 14:08

En länk som inte är trasig finns här.

Dessutom finns det också en wiki för Nordens Stjärnor. Dit ska all information från guiden föras, så att det blir lätt att hitta och uppdatera. Än så länge har dock väldigt lite hunnit dit. Var så god att hjälpa till om du vill!

#735 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 20 February 2012 - 21:56

En länk som inte är trasig finns här.

Dessutom finns det också en wiki för Nordens Stjärnor. Dit ska all information från guiden föras, så att det blir lätt att hitta och uppdatera. Än så länge har dock väldigt lite hunnit dit. Var så god att hjälpa till om du vill!

Tack-tack! Wikin verkar lite skum i navigeringen. Hittar bara sidor på några av de inlagda karaktärerna om jag slumpar fram dem (väljer slumpsida)...
Har iaf skapat ett konto. Det är ju ett steg i rätt riktning. ;)

Jag vill tillägga att det var en rejäl handbok som ni kokat ihop (hatten av för Daniel). Alla nummer av SSS känns nu som toppen av ett stort isberg. Både imponerande och inspirerande! Väldigt praktiskt också. Filurar på egna hjältar och skurkar så det är bra att kunna kolla upp så man inte råkar skapa en "kopia".

#736 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 21 February 2012 - 16:38

Hittar bara sidor på några av de inlagda karaktärerna om jag slumpar fram dem (väljer slumpsida)...

Hur menar du? Vad är det du inte kan göra?

Sannerligen. Vore fint om det blev lite fler artiklar gjorda. Då skulle jag motiveras att göra fler också.

#737 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 21 February 2012 - 20:01

Hittar bara sidor på några av de inlagda karaktärerna om jag slumpar fram dem (väljer slumpsida)...

Sannerligen. Vore fint om det blev lite fler artiklar gjorda. Då skulle jag motiveras att göra fler också.

Jag kan inte hitta hjältarna som är inlagda annat med val av slumpsida eller sökfältet. I Navigeringen vill jag ha en länk där det t.ex. står "Hjältar", klicka, och få upp alla hjältar i bokstavsordning. Klicka igen, få upp fin bild och info (för det som ligger uppe ser riktigt bra ut). Wikin är ju bara påbörjad så jag klagar inte, jag bara agerar dum användare (för jag ÄR en dum användare!).

Om någon kan fixa navigeringen och kategoriseringen så kan jag absolut lära mig att lägga in info från PDF:en på rätt ställe. Jag har iaf börjat luska lite i Wiki-Guiden.

Edited by Göta Lejon, 21 February 2012 - 20:03.

#738 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 22 February 2012 - 12:47

Verkligen roligt att kunna läsa om alla hjältar som folk hittat på i serieskaparguiden. Sådant ger inspiration.

Fastnade för TINs hobbyprojekt, AL-HYBOT. Coolt koncept med en robot uppbyggd av svävande moduler, men "Smily Box"-bilden var inte så sexig i mina ögon. ;)

Skissade ihop en egen mer slimmad variant baserat på bild och beskrivning, men med färre lösa moduler (jobbigt att teckna). Nu kan man ju tycka att de detaljerade modulerna blir jobbig att teckna också, men eftersom han kan byta ut moduler kan ju varje tecknaren gör lite som denne vill.

En idé är att HYBOT spontant själv kan ändra lite på varje modul som en del av sin förmåga att anpassa sig. Då skulle vissa av modulerna ständigt kunna ändra utseende lite. Något i stil med att små delar som flyttas runt på modulerna av antigravitationsfältet. En eller två grundkomponenter kan förbli oförändrade som fasta visuella igenkänningstecken för karaktären, t.ex. detaljer i huvudet eller mittenkroppen. Då behöver en tecknare inte vara så noga med att han ser precis likadan ut i varje ruta. Kreativ lathet, kallas det. :)

ÄNDRING (bildfil raderad och ersatt med länk 11 mars 2012)

AL-HYBOT: http://i1246.photobu...kiss_edited.jpg

Edited by Göta Lejon, 11 March 2012 - 18:39.

#739 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 22 February 2012 - 14:34

Toppen idé :D THE VIKTOR APPROVES!

#740 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 February 2012 - 16:36

Jag kan inte hitta hjältarna som är inlagda annat med val av slumpsida eller sökfältet. I Navigeringen vill jag ha en länk där det t.ex. står "Hjältar", klicka, och få upp alla hjältar i bokstavsordning. Klicka igen, få upp fin bild och info (för det som ligger uppe ser riktigt bra ut). Wikin är ju bara påbörjad så jag klagar inte, jag bara agerar dum användare (för jag ÄR en dum användare!).

Om någon kan fixa navigeringen och kategoriseringen så kan jag absolut lära mig att lägga in info från PDF:en på rätt ställe. Jag har iaf börjat luska lite i Wiki-Guiden.

Du har några poänger. Lätt ska det vara. Kan dock påpeka att alla artiklar är kategoriserade. Det gör kanske inte så mycket skillnad om man varken hittar till artiklarna eller kategorierna i och för sig. Och just nu kan jag inte länka till någon kategori, eftersom wikin av någon (eller ingen) anledning verkar vägra fungera idag.

#741 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 22 February 2012 - 18:49

Att kategorierna finns är guld! Betyder ju att det kommer vara rätt inlagt från grunden även om de inte syns på rätt sätt just nu. Hur som helst så är jag villig att överföra info från PDF-guiden när de stora bitarna börjar falla på plats.

Toppen idé :D THE VIKTOR APPROVES!

Tack! Har just nu fått för mig att spana in och spåna kring alla coola hjältar som är skapade, främst de utan bild förstås. Har skissat på "Fiddler" och "Förintelsen".

Jag har på eget bevåg justerat namnet till "Förintaren" istället. Känns mer grammatiskt och politiskt korrekt. Inte för att jag har något emot namnet men jag kände att det inte riktigt passar in på ett schysst klassiskt mentor/tonåring/supervapen-kombokoncept.

"Förintelsen" ger mig mer en bild av en gammal nazistisk dödsmaskinrobot som sprutar gas och eld omkring sig, kontrollerad av en superskurkhjärna vid namn Übercyberkommendanten. Fast då skulle nog maskinens alias vara något tyskt ord som Massenvernichtungwaffen... ;)

Attached Files

Edited by Göta Lejon, 22 February 2012 - 18:50.

#742 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 February 2012 - 19:19

Kul att du tar tag i detta! Verkligen! :thumbsup:

Angående Fiddler så är en serie på gång med honom. Ska ta och kolla med tecknaren om han har designats klart, om han vill göra det själv eller behöver hjälp med det. Så avvakta gärna med Fiddler lite så återkommer jag.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#743 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 22 February 2012 - 20:04

UNderbara nyheter att du vill fylla in alla karaktärer som inte fått bilder än.

#744 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 22 February 2012 - 20:24

Kul att du tar tag i detta! Verkligen! :thumbsup:

Angående Fiddler så är en serie på gång med honom. Ska ta och kolla med tecknaren om han har designats klart, om han vill göra det själv eller behöver hjälp med det. Så avvakta gärna med Fiddler lite så återkommer jag.

Aj sketans! :duh: Jag menar, det är jättekul att det är en serie på gång, men jag har redan hunnit göra ett par skisser. Inget tidsödande arbete alls och inte färglagt heller, så det är lugnt. Skissar gör jag ju hela tiden ändå. Vill han ha inspiration eller se skisserna för skoj skull är det bara att säga till. Jag postar inget ännu. Synd å sabba hans eget tänk mitt i så där. Så, snygg hjälteintervention av dig där, Tfels! ^_^

UNderbara nyheter att du vill fylla in alla karaktärer som inte fått bilder än.

Nja,bilder på alla hjältar som saknas vågar jag inte lova men nappar inspirationen på något så hugger jag. ;)
Ger ju även tillfälle att vara med och bidra lite snabbt och spontant medan jag filar på min egen serie.

#745 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 22 February 2012 - 20:34

Åh men jag vill ändå ger dig ett tips: Om du har photobucket, eller annan likande sida kan du använda de uppladdade bilder där och posta en bild länk här, så att du slipper bifoga bilderna för att det är inte så mycket plats

#746 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 February 2012 - 20:40

Göta Lejon, jag fick just svar från tecknaren. Han hade väl tänkt att göra designen själv men tycker ändå att ett designförslag inte skadar. Har du nåt förslag så kan du maila det till mig. Skicka ett PM så får du min mailadress. Nya tecknaren på Falskspel i Gromköping är för övrigt Isegrim från Serieforum, vilket känns kalas!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#747 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 February 2012 - 21:38

Så ingen av mina karaktärer som lockar med inspiration? ;)
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#748 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 22 February 2012 - 22:43

Åh men jag vill ändå ger dig ett tips: Om du har photobucket, eller annan likande sida kan du använda de uppladdade bilder där och posta en bild länk här, så att du slipper bifoga bilderna för att det är inte så mycket plats

Aj då! Tänkte inte på det, mer än att jag postat små bilder. Har ett gammalt DA-konto. Det borde ju funka också, om det är okay att lägga upp bilderna på officiella sajter förstås.

#749 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 22 February 2012 - 22:54

Jo det funkar också, fast med photobucket så kan du ha en direkt display av bilden på forumet

#750 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 February 2012 - 11:25

Att kategorierna finns är guld! Betyder ju att det kommer vara rätt inlagt från grunden även om de inte syns på rätt sätt just nu. Hur som helst så är jag villig att överföra info från PDF-guiden när de stora bitarna börjar falla på plats.

Det ser jag fram emot. Fast just nu tycks ju inte wikin funka över huvud taget. Vad har Lasse att säga om den saken, tro...

Tack! Har just nu fått för mig att spana in och spåna kring alla coola hjältar som är skapade, främst de utan bild förstås. Har skissat på "Fiddler" och "Förintelsen".

Jag har på eget bevåg justerat namnet till "Förintaren" istället. Känns mer grammatiskt och politiskt korrekt. Inte för att jag har något emot namnet men jag kände att det inte riktigt passar in på ett schysst klassiskt mentor/tonåring/supervapen-kombokoncept.

"Förintelsen" ger mig mer en bild av en gammal nazistisk dödsmaskinrobot som sprutar gas och eld omkring sig, kontrollerad av en superskurkhjärna vid namn Übercyberkommendanten. Fast då skulle nog maskinens alias vara något tyskt ord som Massenvernichtungwaffen... ;)

I och för sig kanske namnet är lite mer intressant genom att säga vad han är (förintelse) än vad han gör (förintar). Men som du säger är Förintelsen med stort F ett ord som liksom är upptaget av en obehaglig historisk händelse och alltså ger lite fel associationer.

Nya tecknaren på Falskspel i Gromköping är för övrigt Isegrim från Serieforum, vilket känns kalas!

Jüste! Du kan gärna nämna för honom att vi (eller åtminstone jag) gärna vill ha en snygg bild som innefattar Fiddler att sätta upp på SPX.