Figurer
Posted 07 December 2011 - 08:16
Posted 07 December 2011 - 13:10
Posted 09 February 2012 - 18:18
Aha! Nu kom jag på vad de heter. De heter Champions of Angor... bland annat. De verkar ha några andra benämningar att välja på också.*Amerikanska gruppen Justice Avengers kanske finns
Åh... Nå'n slags blandning mellan Squadron Supreme och... vad de nu heter. He! Kan ju bli kul.
Och på tal om det...
Vad sägs om att ge gruppnamnet samma behandling? Då skulle de kunna heta "Guardians of the Law" eller något liknande. Då tappar man ju i och för sig den ena källan, men det kanske inte egentligen gör något.Namnet Miracle Woman tycker jag förresten om, eftersom det är en direkt översättning från Wonderwomans svenska namn. Fast det säger kanske ingenting om huruvida
Steelman,
Waterman,
Leatherpatch,
Red Willow,
Wavethroat
och Goat-None
är bra namn...
Posted 09 February 2012 - 21:31
Posted 10 February 2012 - 05:32
Posted 20 February 2012 - 11:24
Posted 20 February 2012 - 12:26
Posted 20 February 2012 - 13:55
Jag laddar den senaste guiden åt dig via mailet =)
Hyggligt, DarkPaladin! Väntar snällt vid min inbox så länge...
..och DÄR var den! Tackar!
Edited by Göta Lejon, 20 February 2012 - 13:56.
Posted 20 February 2012 - 21:56
En länk som inte är trasig finns här.
Dessutom finns det också en wiki för Nordens Stjärnor. Dit ska all information från guiden föras, så att det blir lätt att hitta och uppdatera. Än så länge har dock väldigt lite hunnit dit. Var så god att hjälpa till om du vill!
Tack-tack! Wikin verkar lite skum i navigeringen. Hittar bara sidor på några av de inlagda karaktärerna om jag slumpar fram dem (väljer slumpsida)...
Har iaf skapat ett konto. Det är ju ett steg i rätt riktning.
Jag vill tillägga att det var en rejäl handbok som ni kokat ihop (hatten av för Daniel). Alla nummer av SSS känns nu som toppen av ett stort isberg. Både imponerande och inspirerande! Väldigt praktiskt också. Filurar på egna hjältar och skurkar så det är bra att kunna kolla upp så man inte råkar skapa en "kopia".
Posted 21 February 2012 - 16:38
Hur menar du? Vad är det du inte kan göra?Hittar bara sidor på några av de inlagda karaktärerna om jag slumpar fram dem (väljer slumpsida)...
Sannerligen. Vore fint om det blev lite fler artiklar gjorda. Då skulle jag motiveras att göra fler också.Har iaf skapat ett konto. Det är ju ett steg i rätt riktning.
Posted 21 February 2012 - 20:01
Hur menar du? Vad är det du inte kan göra?Hittar bara sidor på några av de inlagda karaktärerna om jag slumpar fram dem (väljer slumpsida)...
Sannerligen. Vore fint om det blev lite fler artiklar gjorda. Då skulle jag motiveras att göra fler också.Har iaf skapat ett konto. Det är ju ett steg i rätt riktning.
Jag kan inte hitta hjältarna som är inlagda annat med val av slumpsida eller sökfältet. I Navigeringen vill jag ha en länk där det t.ex. står "Hjältar", klicka, och få upp alla hjältar i bokstavsordning. Klicka igen, få upp fin bild och info (för det som ligger uppe ser riktigt bra ut). Wikin är ju bara påbörjad så jag klagar inte, jag bara agerar dum användare (för jag ÄR en dum användare!).
Om någon kan fixa navigeringen och kategoriseringen så kan jag absolut lära mig att lägga in info från PDF:en på rätt ställe. Jag har iaf börjat luska lite i Wiki-Guiden.
Edited by Göta Lejon, 21 February 2012 - 20:03.
Posted 22 February 2012 - 12:47
Fastnade för TINs hobbyprojekt, AL-HYBOT. Coolt koncept med en robot uppbyggd av svävande moduler, men "Smily Box"-bilden var inte så sexig i mina ögon.
Skissade ihop en egen mer slimmad variant baserat på bild och beskrivning, men med färre lösa moduler (jobbigt att teckna). Nu kan man ju tycka att de detaljerade modulerna blir jobbig att teckna också, men eftersom han kan byta ut moduler kan ju varje tecknaren gör lite som denne vill.
En idé är att HYBOT spontant själv kan ändra lite på varje modul som en del av sin förmåga att anpassa sig. Då skulle vissa av modulerna ständigt kunna ändra utseende lite. Något i stil med att små delar som flyttas runt på modulerna av antigravitationsfältet. En eller två grundkomponenter kan förbli oförändrade som fasta visuella igenkänningstecken för karaktären, t.ex. detaljer i huvudet eller mittenkroppen. Då behöver en tecknare inte vara så noga med att han ser precis likadan ut i varje ruta. Kreativ lathet, kallas det.
ÄNDRING (bildfil raderad och ersatt med länk 11 mars 2012)
AL-HYBOT: http://i1246.photobu...kiss_edited.jpg
Edited by Göta Lejon, 11 March 2012 - 18:39.
Posted 22 February 2012 - 14:34
Posted 22 February 2012 - 16:36
Du har några poänger. Lätt ska det vara. Kan dock påpeka att alla artiklar är kategoriserade. Det gör kanske inte så mycket skillnad om man varken hittar till artiklarna eller kategorierna i och för sig. Och just nu kan jag inte länka till någon kategori, eftersom wikin av någon (eller ingen) anledning verkar vägra fungera idag.
Jag kan inte hitta hjältarna som är inlagda annat med val av slumpsida eller sökfältet. I Navigeringen vill jag ha en länk där det t.ex. står "Hjältar", klicka, och få upp alla hjältar i bokstavsordning. Klicka igen, få upp fin bild och info (för det som ligger uppe ser riktigt bra ut). Wikin är ju bara påbörjad så jag klagar inte, jag bara agerar dum användare (för jag ÄR en dum användare!).
Om någon kan fixa navigeringen och kategoriseringen så kan jag absolut lära mig att lägga in info från PDF:en på rätt ställe. Jag har iaf börjat luska lite i Wiki-Guiden.
Posted 22 February 2012 - 18:49
Toppen idé
THE VIKTOR APPROVES!
Tack! Har just nu fått för mig att spana in och spåna kring alla coola hjältar som är skapade, främst de utan bild förstås. Har skissat på "Fiddler" och "Förintelsen".
Jag har på eget bevåg justerat namnet till "Förintaren" istället. Känns mer grammatiskt och politiskt korrekt. Inte för att jag har något emot namnet men jag kände att det inte riktigt passar in på ett schysst klassiskt mentor/tonåring/supervapen-kombokoncept.
"Förintelsen" ger mig mer en bild av en gammal nazistisk dödsmaskinrobot som sprutar gas och eld omkring sig, kontrollerad av en superskurkhjärna vid namn Übercyberkommendanten. Fast då skulle nog maskinens alias vara något tyskt ord som Massenvernichtungwaffen...
Attached Files
Edited by Göta Lejon, 22 February 2012 - 18:50.
Posted 22 February 2012 - 19:19
Angående Fiddler så är en serie på gång med honom. Ska ta och kolla med tecknaren om han har designats klart, om han vill göra det själv eller behöver hjälp med det. Så avvakta gärna med Fiddler lite så återkommer jag.
Posted 22 February 2012 - 20:04
Posted 22 February 2012 - 20:24
Kul att du tar tag i detta! Verkligen!
Angående Fiddler så är en serie på gång med honom. Ska ta och kolla med tecknaren om han har designats klart, om han vill göra det själv eller behöver hjälp med det. Så avvakta gärna med Fiddler lite så återkommer jag.
Aj sketans!
UNderbara nyheter att du vill fylla in alla karaktärer som inte fått bilder än.
Nja,bilder på alla hjältar som saknas vågar jag inte lova men nappar inspirationen på något så hugger jag.
Ger ju även tillfälle att vara med och bidra lite snabbt och spontant medan jag filar på min egen serie.
Posted 22 February 2012 - 20:34
Posted 22 February 2012 - 20:40
Posted 22 February 2012 - 21:38
Posted 22 February 2012 - 22:43
Åh men jag vill ändå ger dig ett tips: Om du har photobucket, eller annan likande sida kan du använda de uppladdade bilder där och posta en bild länk här, så att du slipper bifoga bilderna för att det är inte så mycket plats
Aj då! Tänkte inte på det, mer än att jag postat små bilder. Har ett gammalt DA-konto. Det borde ju funka också, om det är okay att lägga upp bilderna på officiella sajter förstås.
Posted 22 February 2012 - 22:54
Posted 23 February 2012 - 11:25
Det ser jag fram emot. Fast just nu tycks ju inte wikin funka över huvud taget. Vad har Lasse att säga om den saken, tro...Att kategorierna finns är guld! Betyder ju att det kommer vara rätt inlagt från grunden även om de inte syns på rätt sätt just nu. Hur som helst så är jag villig att överföra info från PDF-guiden när de stora bitarna börjar falla på plats.
I och för sig kanske namnet är lite mer intressant genom att säga vad han är (förintelse) än vad han gör (förintar). Men som du säger är Förintelsen med stort F ett ord som liksom är upptaget av en obehaglig historisk händelse och alltså ger lite fel associationer.Tack! Har just nu fått för mig att spana in och spåna kring alla coola hjältar som är skapade, främst de utan bild förstås. Har skissat på "Fiddler" och "Förintelsen".
Jag har på eget bevåg justerat namnet till "Förintaren" istället. Känns mer grammatiskt och politiskt korrekt. Inte för att jag har något emot namnet men jag kände att det inte riktigt passar in på ett schysst klassiskt mentor/tonåring/supervapen-kombokoncept.
"Förintelsen" ger mig mer en bild av en gammal nazistisk dödsmaskinrobot som sprutar gas och eld omkring sig, kontrollerad av en superskurkhjärna vid namn Übercyberkommendanten. Fast då skulle nog maskinens alias vara något tyskt ord som Massenvernichtungwaffen...
Jüste! Du kan gärna nämna för honom att vi (eller åtminstone jag) gärna vill ha en snygg bild som innefattar Fiddler att sätta upp på SPX.Nya tecknaren på Falskspel i Gromköping är för övrigt Isegrim från Serieforum, vilket känns kalas!