Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#726 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 29 May 2010 - 02:12

wheeee, bergochdalbana i huvudet

Edit: hmm, sorry

Edited by Brisingr, 29 May 2010 - 09:20.

Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#727 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 May 2010 - 11:27

:lol:

Ingen efterfest?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#728 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 29 May 2010 - 17:09

Brännbollsyran, det är alltid efterfest

WHEEE, hittade, med hjälp av väldigt trevligt ;) sällskap, några Nornor idag (6st) En väldigt svårhittad och sällsynt svensk orkideé

Posted Image

(några fler hittar ni här http://www.flickr.co...s/29224192@N04/ )

Edited by Brisingr, 29 May 2010 - 17:09.

#729 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 May 2010 - 18:22

Najs, låter som att du hade en helkväll :P

"Trevligt sällskap", nya flörten månntro? ;) Men du, vilka snygga bilder du tar. Skitbra ju! Wow. :thumbsup:
Ps. Släng in länken till Flickr i din signatur så fler hittar dit!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#730 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 29 May 2010 - 18:47

Tackar :) Fotografera är det jag gör för att slappna av. Jag gillar att slappna av ;)

Det blir ännu roligare, just med blomman, Norna --> Nornor "Nornorna avgjorde alla levandes öde genom att spinna på livets trådar."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nornor

#731 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 May 2010 - 23:45

Då var jag tillbaka. :) Och visst var det Liseberg i Göteborg, precis som jag anade. :P
Det har varit mycket trevligt och hela familjen (17 pers) var med, precis som jag ville ha det. Det är väldigt sällsynt att hela familjen reser bort tillsammans och händer typ bara vart 10:e år. Mycket pga svårigheter att komma överens om resemål och kostnader, skulle jag tro. Min ena syster tycker att är man på semester så får det kosta medans min andra syster anser att det ska vara så billigt som möjligt och blir en aning vresig att se andra lägga ut pengar på saker som hon själv anser sig inte kunna göra. Så det är bara när någon fyller riktigt stort som det blir såhär. :P
Jag hängde mycket med mina syskonbarn som släpade upp mig på alla de möjligaste karusellerna, peppade mig när jag ynkligt väntade på vår tur och blev mer och mer tveksam. De turades om att åka med mig för det vuille de alla. Men inte, som med vanliga mor/farbrödar, för att de ser upp till dem som starka och tuffa personer utan för de tycker det är roligt att se vilken vek mes jag är och höra mig skrika. :blush: :P 7 karuseller blev det för mig iallafall (och typ det dubbla för de andra :P ) och det var kul. Trots att jag får en aning panik i dem så gillar jag att åka, bara jag slipper åka själv. :)
Det ända jag igentligen saknade var att gå med hela familjen men jag förstår att det är omöjligt för 17 personer med olika smaker att gå tillsammans på Liseberg.
Idag var inte lika kul. Många var trötta och småvresiga så det blev inte mycket till utflykter i Göteborg idag, tyvärr.
Men som sagt, jag hade mycket kul igår (Lördags) iallafall. Nu lär väl den obligatoriska deppigheten komma då jag saknar det roliga som har varit och vet att det kommer troligen ta några år innan något liknande händer igen och eftersom familjen blir större och vissa blir äldre (mamma och pappa t ex) så kan det mycket väl vara sista gången hela familjen åker bort så här.
Men jag tillsammans med min ena syster's (den mindre vresige) familj skulle hitta på något i sommar så det finns alltid det.
Kändes skönt att bli lite uppassad iallafall och att mina syskonbarn fortfarande är så fästa vid mig trotts att de flesta inte längre är barn och vill umgås med mig och inte skäms för mig trotts att jag kan vara väldigt skämmig. :P Bara en sådan sak som när vi satt och vilade på en bänk idag och de lutade sina huvuden mot mig för de var trötta, kändes underbart att veta att trots min lite barnsliga mesiga attityd så är jag fortfarande deras mor/farbror som de var så galna i när de var små.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#732 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 May 2010 - 23:56

Låter som ni hade det trevligt! :D

I min familj/släkt samlas vi inte längre flera på en gång sen min mormor dog, såhär när jag tänker till efteråt så var det nog hon som var den som tog tag i saker och ordnade med allt praktiskt och sånt. Lite synd att det ska bli så faktiskt.

Winter is Coming

#733 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 May 2010 - 00:08

Jo, jag kan förstå det. När det gäller den äldre delen av min familj (pappas syskon) så är det min faster som håller samman familjen. Men nu när hon är döende i cancer så undrar man om inte det också kommer falla när hon slutligen går bort.

Det är väl igentligen likadant med min mamma. Allas kärlek för henne gör att de sammlas. Utöver det så är det bara födelsedagar.

Edited by Crusader, 31 May 2010 - 00:10.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#734 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 31 May 2010 - 08:34

Vad roligt att helgen blev lyckad (lördagen iaf, inte fy skam)! Inte så lätt alla gånger att samla hela familjen så där. Och vilka gulliga "barn" :)

#735 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 May 2010 - 16:00

Bra att du hade kul i lördags :hug:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#736 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 June 2010 - 15:48

Ny telefon snart, bilder kommer :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

(obs: Inget Iphoneskräp)

Edited by Brisingr, 07 June 2010 - 15:48.

#737 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 June 2010 - 16:27

Jaså, det låter så... Då kan du behålla dina bilder för dig själv ;)

#738 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 June 2010 - 18:03

Äh, strunt i henne. Vi andra vill se bilder på underverket. (Glöm inte längd och vikt... uhh... visst ja det är ju de andra underverken! :P ;))

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#739 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 June 2010 - 18:22

Jaja, gadda ihop er bara. Bry er inte om mig. Jag låter er dregla bäst ni vill över billiga kopior. Det är helt ok. :P

#740 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 June 2010 - 18:31

Vi är ju i alla fall smarta som inte gått på den där äpple grejen :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#741 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 June 2010 - 18:32

Måtten på mitt underverk håller jag för mig själv ;) Men ni kan få se en bild :D

Posted Image
En HTC Desire

#742 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 June 2010 - 18:41

Vi är ju i alla fall smarta som inte gått på den där äpple grejen :P

I rest my case. Fel forum märker jag. ;)

#743 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 June 2010 - 18:44

Brisingr: En riktig liten sötnos! :) (Har också HTC - men WinMo modellen HD2).

Synon: Aww gumman. :hug: Vi tycker om dig som du är vet du. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#744 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 June 2010 - 21:17

Tack, XC.:hug: Redan glömt bort vad det handlade om när min blick fastnade på nya iPhonen som presenterades idag... :wub:

#745 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 08 June 2010 - 18:17

Vart ledig hela dagen ... bara slöat & sovit ut.
Det är gött att man kan göra det som omväxling.
Beställt lite böcker från adlibris, nått man väntat på att göra ett bra tag.
Vet inte om man är löjlig men kunde inte låta bli att beställa Japansk atlas. Har kollat på den i några månader nu, innan man tog tag i saken & beställde denn
Inte så dyr var den heller, den har gått ner i pris.

Ska värma mat och ta de lugnt resten av kvällen, framför tv:en
Har även fattat hur man nästan hanterar paint på Windows 7. Man är oteknisk så det tog sen tid.

Man fick tillbaka från skatten, så nu närmar man sig steg att få ihopp till en ny dator.
Skönt att se mer ljus ang detta. Ska se hur mycket man har sparat i slutet av månaden

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#746 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 09 June 2010 - 00:07

So very happy, but it might all go down the toliet. But id rather crash and burn than not try it at all

#747 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 June 2010 - 08:12

Ah, det går bra med kärleken, Brisingr? ;) Good for you!

#748 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 09 June 2010 - 16:34

Jag har ingen aning :ph34r:

#749 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 11 June 2010 - 16:04

Middag / picknick :thumbsup:

#750 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 June 2010 - 19:35

Jag har blivit farbror.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."