Red Riding Hood (2011) [US/CA]
Ser man där. Så trevligt att du gillade filmen. Själv så fastnade jag inte så mycket för filmens handling eller dess, rätt slätstrukna, karaktärer. Men det fanns en hel del annat som jag gillade. Så jag lär se om den i framtiden och hoppas då att den har vuxit och mognat lite. Jag tycker det är trevligt att man gör fler filmer kring, mer eller mindre, kända sagor.
Blackbeard (2006) [US] [RHI Entertainment]
Voyage of the Unicorn (2001) [US/CA]
Hallmark+XC=Sant!
Trevligt att
Blackbeard föll dig i smaken. Själv så har jag inte sett den på flera år, så jag borde väl göra det snart. Jag minns den som bra och betydligt bättre än den där "doku-dramatiseringen" som BBC ägnade sig åt för ett antal år sedan då dom gjorde en sådan serie om kända krigare.
Voyage of the Unicorn vete tusan om jag har sett hela av tidigare. Jag tror det, men jag är faktiskt inte helt säker. Jag borde sätta mig ned och bocka för alla Hallmark-produktioner som jag inte har sett och sedan se till att åtgärda det.
Total Recall (1990) [US]
Jag måste säga att Patrick Swayze skulle ha varit intressant i rollen och antagligen vassare.
En trevlig film som tål att ses om. Jag minns den som en riktig kultklassiker. Som du
skrev så skiljer sig filmen en del åt från det som PKD skrev, men så är det ju nästan alltid med litteratur kontra filmatiseringar.
Men det är med Patrick Swayze, är det mer en tanke från din sida eller har du läst någon trivia om att han var påtänkt för huvudrollen? Jag vet att du är bra på att snappa upp sådan information.
Det Femte Elementet / The Fifth Element (1997) [FR]
En till klassiker. Den ämnar jag att se om rätt snart. Jag har varit sugen på det sedan jag själv fick filmen av en snäll vän.

Jag skulle gärna se att Luc Besson återvänder till SF-genren framöver. Jag tror att han har mer att ge i genren och det blir ju ofta så pass annorlunda och unika filmer att det vore synd om han lät bli.
Ärthjärnan - Beväpnad och Livsfarlig / Armed and Dangerous (1986) [US]
John Candy gick ur tiden alldeles för tidigt.

Han hade en enorm tajming med sin komik och vem vet hur långt han hade kunnat gå eller hur han hade kunnat få hela genren att utvecklas. Som tur är så har vi alla hans äldre filmer kvar att avnjuta och det finns flera pärlor bland hans filmografi. Den här filmen har jag tänkt att se en helg tillsammans med
Harry Crumb.
Eagle vs Shark (2007)
Rätt bra film men med en humor som inte hittar hem hos mig alla gånger.
Den är speciell, helt klart. Så jag antar att den är bra på att dela lägren, för och emot. Även om en del landar mittemellan som du. Det är i varje fall riktigt trevligt att du gav den en chans. Det är det viktigaste.
Boy (2010)
Skall väl se den här också någon gång.
Den kanske du uppfattar som bättre än föregående film. Det är liknande humor, men inte lika skruvat eller påtagligt, utan mer jordnära. Däremot så är det lite mer tyngd åt dramatik som kanske inte faller dig helt i smaken. Men jag hoppas att du finner den sevärd när det väl är dags.
Tomorrow, When the War Began (2010)
Avser se den här.
Kul att du verkar uppskatta den. Och jag minns att vi pratade om det när trailern släpptes att vi båda antagligen skulle ratat den om den var amerikansk. 
NZ och AU är överlag intressanta filmländer. Har sett en del bra från båda länderna.
Jag är rätt säker på att du kommer att gilla den. Den känns XC:aktig om det nu finns en "etikett" för din eminenta smak.

Och jag har helt tappat bort att vi pratade om just det där med AUS kontra US när trailern kom. Tur att jag har någon som kommer ihåg saker åt mig.
Och jag håller helt klart med om att både AUS och NZ har mycket att komma med när det gäller film. Dom är verkligen på uppåtgående, vilket är enormt kul.
Run! Bitch Run! (2009)
Haha. Blev ens fotknölarna kvar?
Den här har jag redan ratat då jag inte uppskattade NNWBG som kom efter den här. Jag lär inte se så mycket av regissörens produktioner.
Äsch! Klart du skall se den här filmen med.

Vem vet, du kanske gillar den till sådan grad att du ser om NNwBG och sedan instämmer i min "hyllning". Mer troligt är väl dock att du sågar den här filmen med.

Den är ju lite "same same, but different".