Jump to content

Photo

Vad lyssnar ni på

• This topic is locked This topic is locked
995 replies to this topic

#751 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 May 2006 - 12:25

4 Strings - Diving
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#752 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2006 - 12:59

Svenska SchlagerFavoriter \ CD 1 \ Jim Jihed \ Kommer Du Ihåg?

Edited by XC-SE, 07 May 2006 - 13:00.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#753 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 07 May 2006 - 19:02

Queensrÿche - Silent Lucidity
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#754 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 07 May 2006 - 20:31

När jag gick in i tråden:
Lalla Hanson\18-favoriter\Vinterflicka
När jag gick ut ur tråden:
Steve me' Lloyden\Raggaren

Hur långsam uppkoppling har du egentligen om du hinner höra flera låtar innan du är klar? :blink: :lol:

Social Distortion - Bad Luck (Live)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#755 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 14 May 2006 - 19:57

Paul Simons senaste...han låter jävligt ungdomlig för att vara så gammal...så här ung lät han inte ens på 60-talet :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#756 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 May 2006 - 09:11

Blir inspirerad av Spiddes inlägg och sätter på låten "Mother and child reunion" av ovan nämnde Paul Simon. :)
*Hockey och superhjältar*

#757 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

Senior Captain

• Members
  • 799 posts

Posted 21 May 2006 - 21:37

Ten - Evil's on top in the world

#758 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 21 May 2006 - 21:40

Lordi - Kalmageddon

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#759 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 May 2006 - 08:03

Lordi - Hard Rock Hallelujah, spelas varje hel timme på ESC Radio.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#760 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 May 2006 - 12:56

Lordi - Bring back the balls to Rock

#761 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 24 May 2006 - 21:05

Nile - Cast Down The Heretic
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#762 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 25 May 2006 - 09:44

Children of Bodom - Oops! I did it again

PERKELE!

#763 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 May 2006 - 10:19

Per Gessle - På Promenad Genom Stan

Låten slut...

Lalla Hansson - Gävlebarnens Dag

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#764 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 May 2006 - 10:24

Hot Chip - Boy from School
*Hockey och superhjältar*

#765 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 25 May 2006 - 12:41

Rancid - Roots Radicals
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#766 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 May 2006 - 12:46

Lalla Hanson - På Väg Igen

fqq5BYam.jpg

#767 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 25 May 2006 - 12:50

Haddaway - Rock My Heart

#768 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 01 June 2006 - 18:19

nyss: Blumchen & Scooter - Ich Bin Wieder hier

edit: nu Dr Alban - Sing Hallelujah

Edited by GaterGirl, 01 June 2006 - 18:22.

#769 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 02 June 2006 - 23:43

Nerf Herder - Golfshit
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#770 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 03 June 2006 - 19:17

Lupe Fiasco lär vara nästa stora grej inom hiphopen. Så långt man kan komma från kvinnoförnedrande pimp-musik och glorifiering av våld och droger. Han har ett otroligt flow och är en riktig nörd. Hans debut "Food And Liqour" dyker upp i affärerna i slutet av månaden. Jag brukar vanligtvis inte gilla den hiphop som görs idag, men Lupe är OK. Alla som gillade Kanye West i början kommer nog uppskatta det här. Ska man vara riktigt hipp och inne hoppar man på vågen nu, bara ett tips ;)

Bäst just nu (och då räknar jag inte med alla urgamla Dylan-skivor och sånt som rullar här för jämnan, utan det nysläppta) är dock Springsteens senaste. Håller fortfarande! Otroligt bra skiva...har man inte införskaffat den bör man nog göra det snarast. Hittills årets bästa skiva om jag inte glömmer bort nåt nu...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#771 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 03 June 2006 - 21:51

Just nu lyssnar jag på Rufus Wainwright. Han tillhör samma gay-scen som Anthony and the Johnsons (som är många gånger bättre) som är väldigt stor i NY just nu. Ganska bra, bara man slipper titta på honom...han har varit med i Musikbyrån några gånger...Jag har ingenting emot bögar men när man gör det till sin livsstil att vara så grotesk som möjligt och hinna med så många "bögsexorgier" som möjligt innan man dör tycker jag det bara är osmakligt. En del schyssta låtar i alla fall...även om personen bakom verkar vara en fullständig idiot ur många aspekter ;) På tal om det...min pappa och jag hade en ganska intressant diskussion nyligen. Huvudfrågan var om det inte är så att nästan alla som gör bra musik kan ses som idioter i de flesta sammanhang? Att man liksom måste vara annorlunda och i vissa fall extrem för att kunna göra riktigt bra musik...kollar man på många av de stora musikerna genom tiderna kan det mycket väl vara så...jag är då inget musikermaterial tror jag ;)

last.fm Filmtipset

#772 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 04 June 2006 - 12:44

Bäst just nu (och då räknar jag inte med alla urgamla Dylan-skivor och sånt som rullar här för jämnan, utan det nysläppta) är dock Springsteens senaste. Håller fortfarande! Otroligt bra skiva...har man inte införskaffat den bör man nog göra det snarast. Hittills årets bästa skiva om jag inte glömmer bort nåt nu...

Jag såg han live på globen :) eftersom farsan är helt galen i honom. Det blev min fjärde konsert med The Boss, trots att jag själv inte lyssnar på honom (men bra är han ju) :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#773 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 04 June 2006 - 14:49

Jag såg han live på globen :) eftersom farsan är helt galen i honom. Det blev min fjärde konsert med The Boss, trots att jag själv inte lyssnar på honom (men bra är han ju) :)

Häftigt värre :) Jag har då aldrig sett honom...Lite synd kanske...

last.fm Filmtipset

#774 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 06 June 2006 - 00:35

Det är en upplevelse, även om man som jag bara uppskattar, men inte lyssnar på hans musik. Han gör alltid bra live-shower och har riktigt bra kontakt med publiken. När han spelade aukustiskt för nåt år sen fick han publiken att sjunga "helan går" (det var på Midsommarafton eller nån dag innan/efter). Han pratar alltid lite svenska, men sist (med Seager Sessions) var det (och hela konserten) lite av en besvikelse. Han sa "Hej, vad roligt att ni är här. Vi kommer ha en rolig kväll. That is all the swedish for tonight". Det kändes som att han mest körde samma grej på varje ställe han var på och att det inte alls var så speciellt här. Men kul ändå, lite annorlunda upplägg osv.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#775 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 June 2006 - 10:16

Det är en upplevelse, även om man som jag bara uppskattar, men inte lyssnar på hans musik. Han gör alltid bra live-shower och har riktigt bra kontakt med publiken. När han spelade aukustiskt för nåt år sen fick han publiken att sjunga "helan går" (det var på Midsommarafton eller nån dag innan/efter). Han pratar alltid lite svenska, men sist (med Seager Sessions) var det (och hela konserten) lite av en besvikelse. Han sa "Hej, vad roligt att ni är här. Vi kommer ha en rolig kväll. That is all the swedish for tonight". Det kändes som att han mest körde samma grej på varje ställe han var på och att det inte alls var så speciellt här. Men kul ändå, lite annorlunda upplägg osv.

Coolt värre...jag blir nästan lite avundsjuk...man borde ju liksom varit där...igår körde ju TV4 hans klassiska konsert från 75, det var när skivan "Born to run" var ny...där skulle man också ha varit, men där har jag i alla fall en OK ursäkt - jag var ju liksom inte född :P

last.fm Filmtipset