Vilken film köpte du senast?
Posted 23 July 2008 - 12:44
Into The Wild (2-disc)
Posted 26 July 2008 - 22:37
Pirates of the Carribean: Dead Man's Chest
Doom
Stick It
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 July 2008 - 14:46
blu-ray:
Stargate Continuum
The Mummy
Blade Runner: Collectors edition.
Posted 28 July 2008 - 23:00
Men lite film är köpt dock innan dess:
The Core
American Psycho (Har ju tvåan så...
Eragon
Gone in 60 Seconds
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 August 2008 - 17:23
42nd Street Forever, Vol 1
42nd Street Forever, Vol 2: The Deuce
42nd Street Forever, Vol 3: Exploitation Explosion
Zebraman
Hiruko The Goblin
Inside
Hade en "Gift Voucher" att utnyttja sedan mitt förra paket kom bort i posten. Tur är väl det för annars skulle jag vara pank resten av månaden.
Posted 14 August 2008 - 19:40
Att se Starzinger för första gången sen jag var liten har varit rätt skumt, med tanke på att man ser saker och ting på ett helt annorlunda sätt. När de nämner på ett ställe hur mycket Kogo älskar prinsessan Aurora blev jag faktiskt lite ledsen, med tanke på hur serien slutar.
Har inte kollat Serenity än, för jag håller fortfarande på att kolla mina inspelade Firefly-avsnitt på DVD. Vill se färdigt hela serien innan jag ger mig på filmen.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 14 August 2008 - 20:20
Edited by Spacer, 16 August 2008 - 00:29.
Posted 16 August 2008 - 03:52
The Good German
Eagle vs Shark
Silver City
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 16 August 2008 - 09:39
Over the Hedge
Invasion
Saw IV
Ghost Rider
Posted 27 August 2008 - 07:58
2001: A Space Odyssey (2 DVD collectors edition)
Blade Runner: The Final Cut (5DVD i en plåtlåda)
Star Wars Robot Chicken
Tsui Harks Once upon a Time in China (complete trilogy)
Warriors of Heaven and Earth
The Deathless Devil/Tarkan Versus the Vikings (A double bill of turkish Pop cinema Classics)
En del filmer jag verkligen ser fram emot att se. Synnerhet den här sista. Vem kan motstå en film om en Barbar som heter Tarkan som tillsammans med sin hund Kurt kämpar mot Vikingar som offrar jungfrun till en bläckfisk
Posted 27 August 2008 - 10:34
Trilogy of the Dead
SAW-boxen
Posted 27 August 2008 - 12:35
The Deathless Devil/Tarkan Versus the Vikings (A double bill of turkish Pop cinema Classics)
En del filmer jag verkligen ser fram emot att se. Synnerhet den här sista. Vem kan motstå en film om en Barbar som heter Tarkan som tillsammans med sin hund Kurt kämpar mot Vikingar som offrar jungfrun till en bläckfisk
-Ja, dom två filmerna är rätt coola. Dom är ju lite speciella eftersom dom inte direkt liknar film som vi är vana vid att se men jag hoppas du gillar dom.
Posted 28 August 2008 - 08:17
-Ja, dom två filmerna är rätt coola. Dom är ju lite speciella eftersom dom inte direkt liknar film som vi är vana vid att se men jag hoppas du gillar dom.
Har man "överlevt" filmer som Kilink vs Suerman, Kilink - Strip and Kill och Kilink in Istanbul lär det nog inte vara så svårt med dessa heller.
Posted 28 August 2008 - 20:09
Donnie Darko
Dogma
Dansar med vargar
Winter is Coming
Posted 29 August 2008 - 11:59
Har man "överlevt" filmer som Kilink vs Suerman, Kilink - Strip and Kill och Kilink in Istanbul lär det nog inte vara så svårt med dessa heller.
-Nä, du kan räkna dig själv som härdad vid det här laget.
Posted 02 September 2008 - 12:07
Posted 02 September 2008 - 14:31
Posted 04 September 2008 - 22:49
Tackvare att COOP FORUM hade köpt in boxar med alla 3 filmerna + massor av extramatrial för bara 99 kr så är jag nu den lyckliga ägaren till de filmer som jag verkligen avgudade under min barndom.
Innehåller alltså:
Back to the Future (1985)
Back to the Future Part II (1989)
Back to the Future Part III (1990)
Samt, som sagt, en massa extramatrial som t ex bortklipta scener och bloopers.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 September 2008 - 15:53
Vexille - Steelbook Special Edition
Origin - Spirits Of The Past
Appleseed - Ex Machina (Blu-ray)
Samt lite annat smått och gott.
Dark City - Director's Cut (Blu-ray)
Escape From New York (Blu-ray)
The Signal
Gav bort min tidigare utgåva av en av två skräckfilmer som är dom bästa jag hittills har sett i år till en polare i födelsedagspresent så köpte jag den till mig igen.
Inside - Unrated
Den andra skräckfilmen har jag förhandsbokat och inväntar leverans av.
Mother of Tears - Unrated
Posted 06 September 2008 - 17:01
Slap Shot
The Bear
Major Dundee
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 06 September 2008 - 17:07
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 September 2008 - 12:52
Var tvungen att utnyttja mitt presentkort på CDON på några gamla godingar.
The Bear
Köpte den på DVD för lite över ett år sedan men har inte sett den än. Såg den på bio då det begav sig och filmen gjorde stort intryck på mig då. Skulle vara kul att se om den håller idag.
Dom andra två filmerna är riktiga klassiker dom med, har inte sett dom på år och dagar.
Posted 08 September 2008 - 22:16
Boogey Man 2 (Köp dedikerat XC och Carty
Wrong Turn 2: Dead End
Killing America (den engelska titeln var Piggy Bank
Switch
Posted 09 September 2008 - 16:05
Innehållandes:
Ride the High Country
The Wild Bunch
The Ballad of Cable Hogue
Pat Garret and Billy the Kid
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 09 September 2008 - 16:26
Boogey Man 2 (Köp dedikerat XC och Carty
)
Har fortfarande inte sett del 1 eller 2 än. Dom ligger här hemma i "filmer att se" högen som ständigt växer.
Införskaffade äntligen Sam Peckinpah's The Legendary Western Collection
Har inte sett så många av hans western. Dock var han en riktigt bra regissör. Jag gillar verkligen Järnkorset, Getaway - Rymmarna, Osterman Weekend och till viss mån Konvoj (mest för Kris Kristofferson's insats). Kul att flera här gillar Sam Peckinpah.

This topic is locked