Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• This topic is locked This topic is locked
896 replies to this topic

#751 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 October 2006 - 23:51

Jag tyckte sista säsongen (7) med Duchovny var rätt skakig också. Det märktes att han ville lämna serien, för insatserna var inte alltid hundraprocentiga gentemot tidigare.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#752 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 October 2006 - 11:54

Om Buffy inte haft ett så fånigt namn (och jag håller helt med om det!) så kanske du sett på saken på ett annat sätt, Jazzdevil [och XC) - för serien är helt underbar.

Jag gillar Buffy och tycker inte alls at det var oförtjänt att den gick vidare - det var inte det det handlade om - utan snarare att det var en katastrof att xfiles inte gick vidare.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#753 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 October 2006 - 12:25

Firefly har också många fans, och är en underbar serie. Gillar den t. om mer än Buffy. :wub:
*Hockey och superhjältar*

#754 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 October 2006 - 13:05

Firefly har också många fans, och är en underbar serie.

Mmm... Browncoats :wub:

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#755 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 October 2006 - 13:30

Firefly er en superb serie i mina ögon och som nämnt tidigare i tråden er denna turnering om vad man tyckar er best , inte vad som objektivt kan kallas för bäst :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#756 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 October 2006 - 18:37

:lol:
Både jag och GG röstar på StarGate Atlantis samtidigt :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#757 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 October 2006 - 18:39

Både jag och GG röstar på StarGate Atlantis samtidigt :thumbsup:

:thumbsup2:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#758 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 October 2006 - 18:41

sat ni i tråden och väntade eller?

Japp :D
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#759 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 11 October 2006 - 18:55

Hellre Atlantis än Charmed, bra val. ;)

#760 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 October 2006 - 19:01

Charmed tappade sin charm efter ett tag. Den skulle ha slutat tidigare, eller så skulle dom ha skippat dom 2 systrarna i sista säsongen :urk: en av dom var ju hur dålig som helst.

#761 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 October 2006 - 19:11

Har inte sett sista säsongen ännu. Har bara sett till och med säsong 7. (Dvs DVD utgåvan).

Stargate SG1 och Atlantis är två serier som jag planerar och se, men då jag föredrar en metod som passar bättre ihop med mitt skiftschema så kommer det ta ett tag innan jag hunnit dit.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#762 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 October 2006 - 19:28

Har inte sett sista säsongen ännu. Har bara sett till och med säsong 7. (Dvs DVD utgåvan).

Jaha, du tittade inte på Charmed när den gick på TV3 alltså?

men då jag föredrar en metod som passar bättre ihop med mitt skiftschema så kommer det ta ett tag innan jag hunnit dit.

Alla metoder är bra ;)
Ett är att man tar en kväll eller helg när det inte är något bra på TV och bara plöjer sig igenom avsnitt efter avsnitt, tills man knappt ser något pga ansträngning ;)

#763 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 October 2006 - 20:02

Jag gav Charmed många chanser men jag tycker den var ganska medioker. En Buffy light ungefär :P

Winter is Coming

#764 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 October 2006 - 20:15

Jaha, du tittade inte på Charmed när den gick på TV3 alltså?

Fram tom mitten på säsong 3 såg jag charmed på TV3 sedan försvann kanalen från boxer och jag levde utan TV3 tills de återkom dit. (et kanske låter helknäppt men jag saknade inte kanalen ett dugg). Och när kanalen återommit så jobbade jag allt mer i skift så jag tvingades släppa serien. Vill minnas att jag såg avsnittet med valkyriorna efter att tv3 om tillbaka. Tror jag släppte serien ganska aberpt där.

men då jag föredrar en metod som passar bättre ihop med mitt skiftschema så kommer det ta ett tag innan jag hunnit dit.

Alla metoder är bra ;)

Ett är att man tar en kväll eller helg när det inte är något bra på TV och bara plöjer sig igenom avsnitt efter avsnitt, tills man knappt ser något pga ansträngning ;)

Ett marathon är aldrig fel. ;) Men när jag ser en serie "första gången" så vill jag gärna ha tid emellan att smälta avsnitten.

fqq5BYam.jpg

#765 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 11 October 2006 - 20:18

Jag gav Charmed många chanser men jag tycker den var ganska medioker. En Buffy light ungefär :P

Extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra light isåfall. De sista säsongerna var som... 7th Heaven med wicca som religion.

#766 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 October 2006 - 20:22

De sista säsongerna var som... 7th Heaven med wicca som religion.

Winter is Coming

#767 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 October 2006 - 22:06

Min röst på Smallville är enbart för att inte Tre Kronor ska gå vidare, annars är jag inte speciellt förtjust i den serien.

#768 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 October 2006 - 22:50

Extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra light isåfall. De sista säsongerna var som... 7th Heaven med wicca som religion.

:rolleyes:

Jag förstår poängen, men nej, nej, nej. Väldig skillnad - och det säger jag som någon som följt båda serierna. Sedan är det en väldig skillnad om man inte gillar den eller ogillar den tidiga delen gentemot den första. Men det är överdrivet med light jämförelsen och till skillnad från Buffy så höll Charmed ihop storymässigt på slutet.

Fast den diskussionen har vi redan haft i tidigare tråd, så det kanske vi inte behöver ta igen här.

#769 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 October 2006 - 21:43

Vem har tagit semester??
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#770 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 13 October 2006 - 21:56

Jag :P

#771 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 October 2006 - 02:11

Fawlty Towers är en serie som imo inte åldrats med värdighet. Jag finner det inte alls roligt längre. Spin City å andra sidan var riktigt bra i tre säsonger sen innan Heather Locklear kom och förstörde... Hur som helst röstade jag ändå på den senare.

Edited by Wylie Times, 14 October 2006 - 02:11.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#772 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 October 2006 - 09:17

Oh! Wylie och jag tycker lika igen - jag håller helt med om att serien inte klarats av att åldras medvärdighetet jag heller. Okej, nu vaqr jag inte imponerad av den i första hand heller, men den var i alla fall smårolig då.

#773 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 14 October 2006 - 10:00

Jag röstade på den av sentimentala skäl, numera är den inte alls lika rolig som i början - förutom några enstaka scener. Michael J Fox har alltid varit en av mina favoriter, men Spin City havererade som Titanic och borde lagts ned efter 2-3 säsonger.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#774 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 14 October 2006 - 21:24

Folket har helt enkelt talat. Det finns inget att gnälla över om det. Har sett många favoritserier åka ut, men det är liksom bara att acceptera att alla inte har samma smak...

Men den här tråden är väl lite av en "gnälla över att favvo serien åkte ut"-tråd, eller?

Men visst köper jag att folket sagt sitt. Men ändå!?

#775 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 October 2006 - 21:40

Du får säga vad du vill i den här tråden, och det får jag också... ;)
*Hockey och superhjältar*