Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 10 October 2006 - 23:51
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 October 2006 - 11:54
Jag gillar Buffy och tycker inte alls at det var oförtjänt att den gick vidare - det var inte det det handlade om - utan snarare att det var en katastrof att xfiles inte gick vidare.Om Buffy inte haft ett så fånigt namn (och jag håller helt med om det!) så kanske du sett på saken på ett annat sätt, Jazzdevil [och XC) - för serien är helt underbar.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 October 2006 - 12:25
Posted 11 October 2006 - 13:05
Firefly har också många fans, och är en underbar serie.
Mmm... Browncoats
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 October 2006 - 13:30
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 11 October 2006 - 18:37
Både jag och GG röstar på StarGate Atlantis samtidigt
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 October 2006 - 18:39
![]()
Både jag och GG röstar på StarGate Atlantis samtidigt
Posted 11 October 2006 - 18:41
Jappsat ni i tråden och väntade eller?
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 October 2006 - 19:01
Posted 11 October 2006 - 19:11
Stargate SG1 och Atlantis är två serier som jag planerar och se, men då jag föredrar en metod som passar bättre ihop med mitt skiftschema så kommer det ta ett tag innan jag hunnit dit.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 October 2006 - 19:28
Jaha, du tittade inte på Charmed när den gick på TV3 alltså?Har inte sett sista säsongen ännu. Har bara sett till och med säsong 7. (Dvs DVD utgåvan).
men då jag föredrar en metod som passar bättre ihop med mitt skiftschema så kommer det ta ett tag innan jag hunnit dit.
Alla metoder är bra
Ett är att man tar en kväll eller helg när det inte är något bra på TV och bara plöjer sig igenom avsnitt efter avsnitt, tills man knappt ser något pga ansträngning
Posted 11 October 2006 - 20:02
Winter is Coming
Posted 11 October 2006 - 20:15
Fram tom mitten på säsong 3 såg jag charmed på TV3 sedan försvann kanalen från boxer och jag levde utan TV3 tills de återkom dit. (et kanske låter helknäppt men jag saknade inte kanalen ett dugg). Och när kanalen återommit så jobbade jag allt mer i skift så jag tvingades släppa serien. Vill minnas att jag såg avsnittet med valkyriorna efter att tv3 om tillbaka. Tror jag släppte serien ganska aberpt där.Jaha, du tittade inte på Charmed när den gick på TV3 alltså?Har inte sett sista säsongen ännu. Har bara sett till och med säsong 7. (Dvs DVD utgåvan).
Ett marathon är aldrig fel.Alla metoder är bramen då jag föredrar en metod som passar bättre ihop med mitt skiftschema så kommer det ta ett tag innan jag hunnit dit.
![]()
Ett är att man tar en kväll eller helg när det inte är något bra på TV och bara plöjer sig igenom avsnitt efter avsnitt, tills man knappt ser något pga ansträngning![]()

Posted 11 October 2006 - 20:18
Extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra light isåfall. De sista säsongerna var som... 7th Heaven med wicca som religion.Jag gav Charmed många chanser men jag tycker den var ganska medioker. En Buffy light ungefär
Posted 11 October 2006 - 20:22
De sista säsongerna var som... 7th Heaven med wicca som religion.
Winter is Coming
Posted 12 October 2006 - 22:06
Posted 12 October 2006 - 22:50
Extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra light isåfall. De sista säsongerna var som... 7th Heaven med wicca som religion.
Jag förstår poängen, men nej, nej, nej. Väldig skillnad - och det säger jag som någon som följt båda serierna. Sedan är det en väldig skillnad om man inte gillar den eller ogillar den tidiga delen gentemot den första. Men det är överdrivet med light jämförelsen och till skillnad från Buffy så höll Charmed ihop storymässigt på slutet.
Fast den diskussionen har vi redan haft i tidigare tråd, så det kanske vi inte behöver ta igen här.
Posted 13 October 2006 - 21:43
Posted 13 October 2006 - 21:56
Posted 14 October 2006 - 02:11
Edited by Wylie Times, 14 October 2006 - 02:11.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 14 October 2006 - 09:17
Posted 14 October 2006 - 10:00
Posted 14 October 2006 - 21:24
Folket har helt enkelt talat. Det finns inget att gnälla över om det. Har sett många favoritserier åka ut, men det är liksom bara att acceptera att alla inte har samma smak...
Men den här tråden är väl lite av en "gnälla över att favvo serien åkte ut"-tråd, eller?
Men visst köper jag att folket sagt sitt. Men ändå!?
Posted 14 October 2006 - 21:40

This topic is locked