Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#751 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 February 2009 - 14:34

Arbetar fortfarande med Mass Effect och Fable 2 (bara 2 achievements kvar nu -. och de är riktigt störiga!).

I alla fall, jag spelar lite Lego Indiana Jones nu men har vissa problem med det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#752 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 February 2009 - 19:25

Spelar just nu 24: The Game
Riktigt kul spel med ett riktigt intresant upplägg. Känns verkligen 24 rakt igenom. Och storyn är riktigt bra och framställs riktigt bra.
Mycket godis för fans då de flesta populära huvudkaraktärer är med i spelet (och typ alla har röster av motsvarande skådespelare). Dessutom spelar flera av seriens populära karaktärer som t ex Jack Bauer, Tony Almeida och Chase Edmunds. Med skådespelarnas utseende och dessutom musiken från TV-serien så är detta verkligen nåt för fans.
Men givetvis måste man inte vara ett fan för att spela det för även då det är en fortsättning på säsong 2 så unviker de att trycka upp det i ansiktet på en och man märker det inte om man inte sett säsong 2.

Kontrollen är inte den bästa. Jack springer omkring som en yr höna och det tar ett tag att vänja sig. Men det går deffinitivt att spela spelet. Kontrollen förstör inte spelet (men den kan få dig dödad ibland). Som tur är så uppvägs spelet av ett bra autosikte som gör att man enkelt att sikta på fiender och byta mellan dem även om man inte ser mot dem. Coversystemet är också bra och funkar helt OK.
Och många roliga minispel i form av puzzel som inte är försvåra utan har en lagom svårighetsgrad.

Edited by Crusader, 06 February 2009 - 19:27.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#753 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 06 February 2009 - 21:03

Har just klarat Mirror's Edge! :) Så nu väntar Aquaria, Prince of Persia, BioShock och Bionic Commando, när det släpps.

Edited by PredaBot, 06 February 2009 - 22:09.

#754 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 February 2009 - 21:12

Har just klarat Mirror's Edge! :)

Det finns en tråd för klarade spel där man resencerar dem och ger betyg. Du kanske skulle posta om spelet även där och ge det betyg? :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#755 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 06 February 2009 - 22:02

Nåjo. Jag tar väl och flyttar över posten. :)

#756 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 February 2009 - 14:39

Har efter ganska lång tid slutligen fastnat i Mass Effect. Har börjat några gånger men inte sugits tag riktigt. Handlingen i början har gjort mig intresserad, men drog samtidigt ner tempot ganska rejält.

Förrän nu. :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#757 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 February 2009 - 16:26

Lirar också gamla Moonstone efter tips härifrån om hur man får tag på det på PC (lirade det tidigare bara på Amigan). Man blir - precis som recensionen säger hopplöst påmind om hur usel design kan sabba en bra spelidé. Ibland är det bra att låta minnet av ett spel stanna vid just det...
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#758 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 February 2009 - 23:37

Spelar just nu F.E.A.R. Files: Extraction Point.
Tar vid där ettan slutade. Alma är fri och staden förvandlas tillm ett helvete.
Bra än så länge. Bättre än orginalet IMO. Men storryn är lite förvirrande då det känns som att de vänder lite upp och ner på storyn från orginalet. Antar att det är orsaken att de som gjorde orginalet inte gillade de här expantionerna och gjorde så att de inte längre är canon.

Utöver detta så spelar jag fortfarande 24 och Fallout 3.

Edited by Crusader, 09 February 2009 - 23:38.

-Sora, Kingdom Hearts

#759 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 February 2009 - 14:08

Har börjat med Fallout 3 igen. visade sig att dedär 10 timmarna jag förlorat bara var "dötid", så det var bara ett uppdrag att göra i biblioteket under Brödraskapets bas. Så nu har man kommit igång med det ordentligt igen, och jäklar vad jag gillade "Oasis". så störtskönt område.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#760 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 February 2009 - 15:15

Jag kan snart lägga Mass Effect bakom mig. Bara en achievement kvar nu innan det är klart. Därefter vet jag inte... Blir väl att hanka sig igenom Lego Indy och Alone in the Dark.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#761 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 February 2009 - 20:00

Spelar nu F.E.A.R. Files: Perseus Mandate.

Utspelar sig under slutet av orginal F.E.A.R. där ett andra F.E.A.R. team skickas in för att ta reda på vad som pågår, varför de lokala säkerhetsvakterna anfaller F.E.A.R. samt att sammla allt info ang. Project Perseus (det som gör att en person kontrollerar Klon-krigarna med viljan) oventandes om att de går en maktgirig Senators smutsgöra.

Än så länge riktigt bra. Uppenbart att det är gjort för F.E.A.R.-veteraner för man landar mitt i smeten redan från början.
-Sora, Kingdom Hearts

#762 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 February 2009 - 21:23

Har börjat lite försiktigt med Mass Effect nu, började bra men tappade väl kanske något i tempo efter ett par timmars spelande. Men jag ser potential så jag kommer definitivt att fortsätta! :)

Winter is Coming

#763 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 February 2009 - 22:56

Jag införskaffade Guitar Hero II som jag spelar då och då när inspirationen slår till.

Sen har jag börjat köra Red Alert 3 i co-op med min bror för att det var så tråkigt att köra i single player. (Då man tvingas spel co-op med AI:n.) Det stör mig att samma sak verkar gälla i Resident Evil 5.

Sen spelar jag Resident Evil 4 av och till. (När jag är hos min syster som har ett Wii)

I Saints Row har jag gett mig ut på skattjakt. Jag har laddat ner en karta som visar alla CD skivor och tag locations. Sen försöker jag hitta dom utan att läsa dom beskrivningar som finns. Det blir lite roligare så.

Två akter avklarade i Gears of War.

Edited by Wylie Times, 10 February 2009 - 22:57.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#764 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 February 2009 - 07:55

Har avklarat Eternal Sonata nyligen, och köpt och klarat Guitar Hero 3 på easy och påbörjat medium. Det blir nog ett Guitar Hero Aerosmith också för den extra gitarrens skull nästa månad. Jag har också dragit hem expansionerna till Fable och Fallout 3.

Eternal Sonata tog abrupt slut efter att ha hållt på för länge och det känns som att det kommer komma en uppföljare. Jag är inte så säker på att jag vill köpa det dock för ettan var ganska långt från kul. Dets största fördel var att man kunde spela tre personer, nåt som var bra då vi hade det som reservspel när en av pennochpappersrollspelskamraterna frånvarade.

Fableexpansionen har en sak till sin fördel och det är fallande snö och ett vinterlandskap, sånt vinner lätt över mig. Av det lilla jag spelat så ser det ut att vara mer av samma sak (fast jag vet av att ha läst för mycket innan att det kommer bjuda på en del överraskningar).

Falloutexpansionen känns lite som ett fps. Mer fokuserat än spelet i övrigt och ett skönt avbrott från spelet i övrigt. Har ännu inte spelat mycket av det så ett omdöme får vänta.

Tre spel avklarade i år alltså, då ligger jag bra till statistiskt, men jag spelar väldigt lite just nu. Det är bra att det inte verkar komma så många i mina ögon intressanta spel i år så kan jag foksuera på gamla oavklarade.

#765 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 February 2009 - 14:13

Har tagit upp Alone in the Dark igen, men hu... Jag stör mig på spelkontrollen och striderna. Sådana här problem hade jag inte i förra Alone in the Dark-spelet.

Har börjat lite försiktigt med Mass Effect nu, började bra men tappade väl kanske något i tempo efter ett par timmars spelande. Men jag ser potential så jag kommer definitivt att fortsätta! :)

Var och när tyckte du att det tappade tempo? *nyfiken*

Fableexpansionen har en sak till sin fördel och det är fallande snö och ett vinterlandskap, sånt vinner lätt över mig. Av det lilla jag spelat så ser det ut att vara mer av samma sak (fast jag vet av att ha läst för mycket innan att det kommer bjuda på en del överraskningar).

Nej, överraskningar tyckte jag inte det bjöd på tyvärr. Questens var inte något som man direkt kunde hurra över. Däremot var det en del andra intressanta saker i staden som motiverade expansionens existens tyckte jag. 800 poäng är dock lite väl dyrt tycker jag. :(

#766 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 February 2009 - 16:04

Har tagit upp Alone in the Dark igen, men hu... Jag stör mig på spelkontrollen och striderna. Sådana här problem hade jag inte i förra Alone in the Dark-spelet.

Jag varnade dig. ;) Synd att du inte har PS3.
-Sora, Kingdom Hearts

#767 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 February 2009 - 17:36

Du och hela världen. Men jag ska försöka ta mig igenom det utan snabbspolningen. Jag är envis. ;)

Synd bara på ett bra och coolt upplägg och story.

#768 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 February 2009 - 21:05

Var och när tyckte du att det tappade tempo? *nyfiken*

Det var väl direkt när man kom till rymdstationen och springer runt och samlar info och squad-medlemmar och ska avslöja den där Spectre-snubben. Jag funkar bättre i ett spel där det är nonstop-action B) Jag är ju ingen van RPG-spelare direkt. Men storyn är ju klart intressant och actionscenerna är ju jäkligt snygga. Kommer helt klart att fortsätta :D

Winter is Coming

#769 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 February 2009 - 16:19

Är inte detta ironiskt. Jag skulle börja spela Fallout 3 igen men blir uttråkad. Så går det efter timmar av nonstop action med FPS som F.E.A.R. :P
Får väl spela något annat tills jag blir sugen på Fallout 3 igen.
-Sora, Kingdom Hearts

#770 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 February 2009 - 23:03

Spelar just nu Condemned: Criminal Origins.

Helt OK spel. När jag först testade demot blev jag väldigt besviken då, vad jag trodde skulle bli ett action fyllt detektivspel där man jagar en seriemördare, istället blev en våldsorgie om att banka skiten av en massa psykopater medans man springer efter en seriemördare.
Känner fortfarande samma sak men inte fullt lika negativ. Dock anser jag fortfarande att det kunde ha varit mycket bättre.

Irriterar mig på att man inte kan bära pistol och Melee vapen samtidigt och att man inte kan plocka upp mer ammo. (Har man 1 pistol med 3 skott och hittar en med 2 skott så kan man inte plocka upp skotten utan måste byta pistol)
Det blir en massa springande fram och tillbaka.
Men därimot är det lite skönt att man inte måste leta så nogrant för där finns inget intresant att hitta utöver döda fåglar.
Melee delen tycker jag kunde finslipas lite. Och brist på hoppande är väldigt irriterande då man inte kan ta sig över det minsta lilla hinder.
-Sora, Kingdom Hearts

#771 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 February 2009 - 01:15

Roligt att se att du gillar det! Lovar gott då jag får tillbaka det och kan fortsätta lira det. Det lilla jag spelar är mycket lovande i alla fall. Jag stör mig litegrann på det du säger, men har snabbt accepterat det och tagit det som en del av utmaningen i spelet. Det handlar om att priroritera och prioritera rätt.

Själv spelar jag Gun och har betat av det mesta. Nu är det bara slutstriden mot MAcgruder kvar och den är störigt jobbig. Jag vet hur man ska göra i praktiken, men tajming och så är det desto värre med. Det klarade jag aldrig när jag spelade spelet på GameCuben.

#772 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 February 2009 - 17:15

Spelar just nu LEGO BATMAN. Bästa Batman-spelet hitils! :D
-Sora, Kingdom Hearts

#773 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 February 2009 - 00:52

Du blir inte knäpp på styrningen då? Spelar lite LEgo Indiana Jones och spelkontrollen dödar sakta mina händer. :(

(I övrigt kan jag nu äntligen lägga undan Gun som avslutat och hoppas att jag får tillbaka Condmened imorgon så jag kan fottsätta med det.)

#774 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 February 2009 - 03:13

Nej, kontrollen tycker jag är väldigt simpel. 1 knapp för att slå, 1 för att hoppa, 1 för action och 1 för att byta karaktär.

Condmened har börjat bli bra mycket intresantare nu efter Chapter 5 när det nu visat sig röra sig om en Serial Killer Killer. .
-Sora, Kingdom Hearts

#775 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 20 February 2009 - 09:28

Själv har jag börjat slå mig i kast med lite fler spel på Amigan, som Pinball Dreams och Lionheart.

Pinball Dreams var verkligen svårt får jag dock säga...! :o Har kört en hel del emulerat flipper, på VPinMame och Visual Pinball, men oftast så får man högre poäng på dom än dessa Amiga-bord. Måhända att man är för van att kunna tilta i 3 istället för 1 riktning... Nå, jag ska köra på lite då och då, till slut måste man väl få ett high score.

Lionheart är ett intressant litet fantasy action-spel, lite som Golden Axe kanske, från Amigans slut. Väldigt bra grafik och ljud, för 16-bitar, men det kontrollen känns inte riktigt helt genomtänkt alltid. Ej heller att blocken man hoppar på är löjligt små och lider av collision-detection problem ibland. Ganska mysigt spel dock, med en skön design och ovanlig huvudkaraktär. Hittade spelet genom den eminenta Amiga Top 100 -listan, på Lemon Amiga.

Kan jag reka, för dom som vill ta en titt på vad Amigan kan erbjuda. :) ( en hel del spel faller dock bort, då dom är multiplattform, och dom flesta av oss nog spelat dom på både konsoller och PC tidigare, ibland med överlägsna versioner till och med.)

http://www.lemonamig.../votes_list.php