Jump to content

Photo

Xena | Allmän diskussion & nyhetstråd

• Please log in to reply
787 replies to this topic

#751 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 12 September 2008 - 14:13

Då tar jag mig en titt där. Tack.

#752 slice

slice

Ensign

• Members
  • 45 posts
  • Interests:Böcker, tidningar, serier, tv, film, historia, layout, musik.

Posted 03 October 2008 - 20:17

Det första avsnittet av Xena sändes den 4 oktober 1998 på TV3 i Sverige, och märkligt nog så kör TV6 igång en reprisering i natt 02.30 (alltså, de facto den 4 oktober!) som verkar gå från säsong 1 (det står 1995 i programtablån, och det var då första säsongen spelades in). I vilket fall som helst, jättekul att serien är tillbaka i rutan ännu en gång, och det är bara att tacka gudarna för alla dessa timmar av hejdlös glädje som denna serie har gett en genom detta första årtionde.

Själv minns jag hur jag föll som en fura för det första avsnittet, det var som gjort för mig det där. Lucy Lawless var hur cool som helst, actionscenerna var avancerade och roliga, till och med titelmelodin var helskön. Sen började resan. Goda minnen.

Micke Eriksson

#753 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 October 2008 - 21:08

Finns redan en (av flera ;) ) Xena tråd som gäller säsong 1 ;)

Sen så visade dom faktiskt första avsnittet på TV6 i förrgår förmiddag :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#754 mershieta

mershieta

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 28 October 2008 - 12:14

Jag älskar den här serien. Jag avguda Xena när jag var liten! Jag har Xena kostymer innan! :thumbsup:
--------XOXO---------
de bästa filmerna

#755 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 October 2008 - 12:26

Hej och välkommen till SFN. Gillar du Xena borde du ta dig en till i vår stora och gamla Xena-tråd, eller varför inte kolla in trådarna för säsong 1, säsong 2 eller säsong 3. :)

===

Kan någon mod låsa denna tråd eller slå ihop den med kanske stora och gamla Xena-tråden så slipper denna användas då det redan finns befintliga trådar? :)

EDIT: Tack. :)

Edited by Cartman, 28 October 2008 - 12:34.

#756 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 November 2008 - 21:28

Xena: Warrior Princess DVD news: Blu-ray releases for Xena: Warrior Princess are being eyed | TVShowsOnDVD.com
Online-only season sets in the new disc format are on the radar!

This morning we've let you know that the Legenday Heroes website, the official online store for Davis-Panzer Productions, is taking pre-orders for a high-definition Blu-ray Disc release of Highlander: The Series - Season 1. As we reported there, the studio told us that they plan to eventually release ever season of the show on Blu-ray Disc.

What the studio also informed us about, though, is that Davis-Panzer's other programs will be released on Blu-ray Disc as well. That includes Xena: Warrior Princess, starring Lucy Lawless and Renée O'Connor. Our thanks to the folks at Legendary Heroes for the heads-up about their plans (which are, of course, still subject to change). Like Highlander, they don't currently plan to make it available in stores; only on-line, and possibly in limited quantities. No word yet on when they'll begin taking pre-orders for that, but stay tuned and we'll keep you posted when they do!

Slänger in den här nyheten här också. Kan ju alltid flyttas senare om det är så

Hercules: The Legendary Journeys DVD news: Blu-ray releases for Hercules: The Legendary Journeys are being eyed | TVShowsOnDVD.com
Just one of the shows that Davis-Panzer is planning for high definition home video releases!

This morning we've let you know that the Legenday Heroes website, the official online store for Davis-Panzer Productions, is taking pre-orders for a high-definition Blu-ray Disc release of Highlander: The Series - Season 1. As we reported there, the studio told us that they plan to eventually release ever season of the show on Blu-ray Disc.

What the studio also informed us about, though, is that Davis-Panzer's other programs will be released on Blu-ray Disc as well. That includes Hercules: The Legendary Journeys, starring Kevin Sorbo in the classic fantasy role. Our thanks to the folks at Legendary Heroes for the heads-up about their plans (which are, of course, still subject to change). Like Highlander, they don't currently plan to make it available in stores; only on-line, and possibly in limited quantities. No word yet on when they'll begin taking pre-orders for that, but stay tuned and we'll keep you posted when they do!

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#757 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 November 2008 - 21:40

Ingen nyhet men jag såg Lucy Lawless i Just Shoot Me (visas vardagar på tv3) i fredags tror jag det var. Hon spelade en callgirl vid namn Stacy.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#758 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 January 2010 - 13:21

När jag var nere på en av stans tre Hemmakväll-butiker igår, så såg jag att SF (tror jag det var) har gett ut en Xena-dvd exklusivt för hyrmarknaden. Det rör sig om "A Friend In Need" del 1 och 2. Director's Cut versionen. Det lär väl inte vara den bästa introduktionen som man kan få till Xena (;)) men trots allt kul att man gjort en sådan sak på den svenska marknaden. :) Vågar man hoppas på att SF (eller vilket filmbolag det nu var) vill ge ut hela serien på dvd framöver, då Atlantic Film misslyckades fullständigt?

#759 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 January 2010 - 07:25

En bekant nämnde att han sett en Xena-film i en hyrbutik. Då gissade jag rätt på vilka avsnitt det var iaf! :D

Får vl se om SF tänker ge ut något mer, för som sagt: de två sista avsnitten är kanske inte den bästa introduktionen till serien...

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#760 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 January 2010 - 14:46

Jaså, du prickande in vilka avsnitt det var? Imponerande. :D Och som du säger, att se seriens slut först är väl kanske inte fullt så lyckat. ;)

Jag tycker att Universal här i landet kunde ge ut serien så som man gör i så många andra länder. T.ex. i england (dom brittiska utgåvorna). Lite lustigt egentligen att man här i landet bollar runt med rättigheterna till andra bolag. Men man kan alltid hoppas på det bästa.

#761 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 January 2010 - 08:23

Xena blev väldigt illa behandlad här hemma och förpassades (klippt) till den barnvänliga tiden runt 16-18 på söndagar. Den fick väl egentligen aldrig någon chans eftersom den inte ansågs vara klassig nog. Tror det kan spela in i beslutet.

Edited by XC, 27 January 2010 - 08:26.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#762 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 15:20

Fast räcker det för att tv-bolagen inte ska satsa på en viss serie? För det finns ju gott om andra serier som också har misshandlats av tv-kanalerna (både svenska som internationella) där den sedan har getts ut på dvd som om inget hade hänt. Så frågan är var problemet ligger när det kommer till Xena och sverige? Inget varken du eller jag vet, men man börjar ju undra lite vad det är som är så speciellt i det här fallet.

#763 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 January 2010 - 16:17

Jag mejlade Atlantic förut som du minns om Hercules och fick då svaret att man valde att stanna efter 3 säsonger av vardera eftersom försäljningen inte motsvarade förväntningarna.

fqq5BYam.jpg

#764 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 16:55

Jo, det minns jag. Det jag undrar över är varför Atlantic från första början fick rättigheterna och att Universal inte gav ut serien själv istället. Det beslutet är bra klurigt tycker jag då serien är utgiven av Universal så nära som i UK. Men dom kanske körde enligt principen: först till kvarn får mala, och då kanske Atlantic var först. Sedan att dom inte lyckades sälja vare sig Hercules eller Xena ordentligt är beklagligt och kanske att Universal har fått nys om det och i sin tur då inte vågar sig på en egen satsning. Nåväl, i en perfekt värld, en vacker dag så får även svenska fans möjligheten att köpa båda serierna i fina boxar. ;)

#765 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 January 2010 - 18:18

Trist som du säger. I Amerikat släpper de nya boxar nu läste jag.

fqq5BYam.jpg

#766 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 18:25

:o :blink:

Please tell me more! Nytt extramaterial och så kanske? Något som motiverar att man byter upp sig från sina nuvarande UK-boxar?

#767 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 January 2010 - 18:35

Inte en aning... Jag läste inte mer än rubriken om jag skall vara ärlig:
Xena: Warrior Princess - Season 1 (Universal) Re-Release | TVShowsOnDVD.com

Edited by XC, 27 January 2010 - 18:35.

fqq5BYam.jpg

#768 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2010 - 15:03

Det står att dom ännu inte vet om det blir något extramaterial eller inte och vad det i sådant fall skulle kunna bli. Det ska nog till något extra för att jag ska byta upp mig. Men ändock intressant att dom släpps på nytt. Man får väl hålla koll på det där med extramaterialet.

Edited by Cartman, 28 January 2010 - 15:03.

#769 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 January 2010 - 15:36

Kan de inte släppa en dvd med bara extramaterial så vi extramaterialslösa kan komplettera våra utgåvor? :D

fqq5BYam.jpg

#770 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2010 - 15:53

Det skulle också fungera riktigt bra. Att ingen har tänkt på det. Det enda man går miste om i sådant fall är ju kommentarer till själva avsnitten. Det skulle väl iofs motivera ett omköp. Men mer ekonomiskt och dessutom en smart lösning vore ju en box på 2-3 dvd, eller mer. Med enbart extramaterial. Både nytt som lite äldre material vore kul. Man kanske skulle försöka sälja in idéen till Universal? Både här, i USA, samt i UK. ;)

Edited by Cartman, 28 January 2010 - 15:54.

#771 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 January 2010 - 16:01

Kommentatorspåren för Xena är ju lite speciella - iaf de som jag hittat via YouTube.

Man kanske skulle göra det, mejla dem och se vad an får för respons. :lol:

Edited by XC, 28 January 2010 - 16:01.

fqq5BYam.jpg

#772 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2010 - 16:17

Utan tvekan. Jag skulle vilja ha kommentorspår till samtliga avsnitt. :D Det finns säkert mycket att säga om själva avsnitten. Handling, karaktärer, inspelning samt annat mer trivia liknande.

Man kan ju börja med att se om man kan hitta lämpliga mailadresser att rikta sina önskemål till. Gör jag det så är det ju värt en chansning. Om inte annat för att se om dom svarar.

Edited by Cartman, 28 January 2010 - 16:17.

#773 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 July 2012 - 22:40

Någon som har förbokat den här? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#774 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 July 2012 - 08:06

Nope. Vet inte riktigt om porr hör hemma i mitt filmotek. Dräkten på Xena är dessutom övertygande likt originalet.

fqq5BYam.jpg

#775 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 July 2012 - 12:17

Nej. Porr är inte min grej. Har aldrig varit, kommer aldrig bli. Känns inte heller som något jag skulle vilja ha i mitt filmotek. Vet att jag kanske är lite tråkig i sådana här sammanhang, men allt är inte värt att samla på.