Jump to content

Photo

Officiella avatar-tråden v2.0

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#751 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 17 July 2008 - 19:41

:lol: Det vore ju en lösning...

Jag mixtrade lite med 1an (första 1an). Vet inte riktigt om jag gillar resultatet eller inte, den känns lite skarp... vilket jag ju gillar, för det mesta. Hmm.

Posted Image

Edited by Restless, 17 July 2008 - 19:43.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#752 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2008 - 19:42

Känns... kall. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#753 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 17 July 2008 - 19:58

That's cool. :P

Edited by Restless, 17 July 2008 - 19:58.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#754 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 July 2008 - 21:19

Restless i post 745 tycker jag 1 och 2 är snyggast. :)

nya....

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

på trean tänkte jag ha en text som typ säger att hon hellre spelar på PSP (playstation portable, ser ut som en sån :P ) än att räddar folk men kom inte på något bra. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#755 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 17 July 2008 - 21:26

Riktigt supersnygga. :D 6an är min favorit.

#756 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 July 2008 - 21:46

tack. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#757 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2008 - 10:12

GG: 8an är min favorit.

Förslag på speltext till 3an:
"That's what I like about Tetris, no worlds to save. Just bricks to crush."

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#758 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 July 2008 - 15:39

Klara idag:
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Beställningsjobb från Carty. Smart-XC lyckades radera PM:et så vi får säga att bilderna kommer ifrån webben. De 6 första kommer från filmen Lavender Castle (av bildernas art, så är det promo bilder) de två sista är från Dr Who. De 6 första innehåller en textur Elanordh.

Edited by XC, 18 July 2008 - 15:39.

fqq5BYam.jpg

#759 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 20 July 2008 - 18:17

XC: Väldigt coola. :)

Jag gjorde lite avatarer idag. Inte Doctor Who, förvånandsvärt nog, men fortfarande en brittisk serie... :rolleyes:

Coupling

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#760 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 21 July 2008 - 12:00

Coupling UK (textavatarer, a.k.a. Steven Moffat är hilarious)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#761 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 21 July 2008 - 14:08

Doctor Who

#762 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 July 2008 - 16:49

3e, 6e och 8e textavataren är kulast! Gillar hur Friendship, Love & Stalking accenteras i den 3e:) Och 4an/5an av de andra bäst av icke-textavatarerna (där den 5e är den bättre av dem).

Edited by XC, 21 July 2008 - 16:50.

fqq5BYam.jpg

#763 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 14:33

Tack för avatarerna XC. Lavender Castle är dock ingen film utan en serie på 26 avsnitt. Fantasy, Sci-Fi, Dockor och Stop-Motion. Allt i en och samma gryta. Mer info om serien med bilder och ett litet filmklipp som smakprov hittar man här. Själv sprang jag först på serien här och äger den numera.

Gillar texturen i Lavender Castle-avatarerna. Tycker den passar riktigt bra. Du har även vänt på varulven ser jag? Eller är det ag som har fel. Har för mig att den ylar åt andra hållet från början. Riktigt bra den med, väldigt vackra.

Tusen tack XC. :hug:

Har även sett fina avatarer som ni andra gjort. Valde ut dom jag fastnade för mest.

Snygg effekt på den första. :) Den andra har en riktigt "cool" look.

Posted Image

Ahh, det där leendet. :thumbsup:

Tack för hjälpen. Det fungerar fin, fint.

Vad var det för program ni gjorde avatarer med nu igen, vet att det varit uppe i någon av trådarna men kommer inte ihåg var. Funderar på om jag skulle prova mig fram och göra en avatar, bara för att se hur bra/dåligt det går.

:thumbsup: Lycka till, Cartman. :)

Tack. Det lär jag behöva. :lol:

Edited by Cartman, 22 July 2008 - 14:35.

#764 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 July 2008 - 14:49

Tack för avatarerna XC. Lavender Castle är dock ingen film utan en serie på 26 avsnitt. Fantasy, Sci-Fi, Dockor och Stop-Motion. Allt i en och samma gryta. Mer info om serien med bilder och ett litet filmklipp som smakprov hittar man här. Själv sprang jag först på serien här och äger den numera.

Gillar texturen i Lavender Castle-avatarerna. Tycker den passar riktigt bra. Du har även vänt på varulven ser jag? Eller är det ag som har fel. Har för mig att den ylar åt andra hållet från början. Riktigt bra den med, väldigt vackra.

Tusen tack XC. :hug:

Så lite så. Skall kolla in den serien, stop-motion är inte helt fel. :D

Jag undrade hur lång tid det skulle ta innan någon upptäckte att jag vänder vissa bilder... :P Jag har den här fixidén att jag vill att mina avatarer skall riktas in mot posten och det blir i de flesta fallen till höger. :)

fqq5BYam.jpg

#765 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 14:58

Gör det. Den kostade bara 79:- via SF-Bokhandeln. 26 avsnitt på 2 DVDs med lite extramaterial. Har inte sett hela serien än men den är väldigt charmig och klart värd priset.

Tjaaa, jag har ju kvar originalen som jag postade dig. ;)

Lade upp alla bilder i min photobucket och länkade sedan. Där ser jag nu att varulven ylar åt andra hållert. Dock var jag tvungen att dubbelkolla efter min post. Tycker inte dom blev sämre av det, utan var mer något jag "hajade" till över. Intressant att du vänder dom in mot posten, det har jag inte tänkt på tidigare men det är en kul idé. :)

Edited by Cartman, 22 July 2008 - 14:58.

#766 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 July 2008 - 13:48

Psych

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Doctor Who

#767 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2008 - 13:54

Fina. :)

Har ju lite svårt för textavatarer och jag har inte heller sett Psych (vilket väl inte hjälper till i min feedback) men jag gör ett försök.

Avatar 2 har en härlig bakgrunsfärg. 3 och 4 har en kanske lite för ljus bakgrundsfärg för det är svårt att se texten. 6 och 7 tycker jag blev riktigt bra och citatet var även roligt.

Båda till Doctor Who var fina, ursprungsbilden är bra och färgsättningen i den passar perfekt. Gillar även texten, den stämmer verkligen bra. :)

#768 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 July 2008 - 14:15

Tack.
Jag är lite missnöjd med de flesta Psychavatarerna, utom 2an och 5an. 6an och 7an är jag missnöjd med hur texten ser ut, den ger ett ojämnt intryck... :/

Doctor Who-texten är ett direkt citat från scenen, det är vad Doktorn säger i avataren (fast... i avsnittet. I den stunden. Ni vet vad jag menar!). Jag bestämde mig för kvalitet över kvantitet och satt riktigt länge med färgerna i avataren, så jag är glad över att du tycker det blev snyggt. :)

#769 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 July 2008 - 14:18

Håller med Carty. :) Med tillägget att fjärilarna i 3an får den vita texten och skära sig lite.

Edited by XC, 23 July 2008 - 14:46.

fqq5BYam.jpg

#770 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2008 - 14:35

6an och 7an är jag missnöjd med hur texten ser ut, den ger ett ojämnt intryck... :/

Hur menar du? Att texten ser annorlunda ut och inte mer symmetrisk? Iofs tycker jag det ser bra ut med att texten börjar "liten" för att bli mer "kraftig" mot slutet. Det ger lite tryck åt citatet. Förstår du mig? Hittar inte rätt ord... ;)

Doctor Who-texten är ett direkt citat från scenen, det är vad Doktorn säger i avataren (fast... i avsnittet. I den stunden. Ni vet vad jag menar!). Jag bestämde mig för kvalitet över kvantitet och satt riktigt länge med färgerna i avataren, så jag är glad över att du tycker det blev snyggt. :)

Kommer ihåg den scenen. Väldigt fin. Såg om säsong 1 nyss och har fortfarande svårt för någon annan än Christopher Eccleston som doktorn. Avatarerna känns så "krispiga" och "fylliga" i sina färger, om du förstår vad jag menar? :)

#771 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 July 2008 - 14:46

6an och 7an är jag missnöjd med hur texten ser ut, den ger ett ojämnt intryck... :/

Hur menar du? Att texten ser annorlunda ut och inte mer symmetrisk? Iofs tycker jag det ser bra ut med att texten börjar "liten" för att bli mer "kraftig" mot slutet. Det ger lite tryck åt citatet. Förstår du mig? Hittar inte rätt ord... ;)

Jag tror jag mest stör mig på att jag har stor bokstav i "Clouds" ... vilket är en underlig sak att störa sig på, jag vet. :rolleyes:

Kommer ihåg den scenen. Väldigt fin. Såg om säsong 1 nyss och har fortfarande svårt för någon annan än Christopher Eccleston som doktorn. Avatarerna känns så "krispiga" och "fylliga" i sina färger, om du förstår vad jag menar? :)

Aw, men David Tennant som är så duktig. 'Course, jag började inte gilla DT mer än CE förrän jag sett en-och-en-halv säsong med DT... CE gjorde ett starkt intryck mycket snabbare. :)

Och jo, jag vet vad du menar. Jag markerade, pixel för pixel, olika bitar av avataren som jag sedan korrigerade färgerna för tills jag var helnöjd. Sedan började jag om från början och gjorde något nytt (Roses hår, Roses hy, Doktorns hy, Doktorns jacka, Roses läppar, Doktorns läppar, Doktorns ögon... uhm, ja.). Sedan justerade jag lite för att det skulle se mer sammanhängande ut. Sedan plockade jag bort störningar i bakgrunden och mixtrade sedan med färgerna i den tills jag hittade jag något som passade resten av avataren men ändå var färgstarkt. Sedan justerade jag hela avataren igen tills jag var helt nöjd.

...Det var roligare än det låter.

#772 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2008 - 15:03

Aw, men David Tennant som är så duktig. 'Course, jag började inte gilla DT mer än CE förrän jag sett en-och-en-halv säsong med DT... CE gjorde ett starkt intryck mycket snabbare. :)

Har iofs bara sett säsong 2 och 3 med DT men än har jag inte fastnat för honom, får se om jag ens gör det. Det finns ju andra som har spelat doktorn och som jag inte heller fastnade för.

Och jo, jag vet vad du menar. Jag markerade, pixel för pixel, olika bitar av avataren som jag sedan korrigerade färgerna för tills jag var helnöjd. Sedan började jag om från början och gjorde något nytt (Roses hår, Roses hy, Doktorns hy, Doktorns jacka, Roses läppar, Doktorns läppar, Doktorns ögon... uhm, ja.). Sedan justerade jag lite för att det skulle se mer sammanhängande ut. Sedan plockade jag bort störningar i bakgrunden och mixtrade sedan med färgerna i den tills jag hittade jag något som passade resten av avataren men ändå var färgstarkt. Sedan justerade jag hela avataren igen tills jag var helt nöjd.

...Det var roligare än det låter.

-Oj, är det ett sådant avancerat jobb med avatarerna. Impressive. Most impressive. :)

Edited by Cartman, 23 July 2008 - 15:03.

#773 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 July 2008 - 21:27

Mhm, det kanske ser ut som att jag bara tar en bild, väljer ut en tjusig fyrkant och mixar lite med "layers"... men att se till att allt har "rätt" färg tar tid, att ta bort saker i bakgrunden (eller förgrunden) man inte gillar tar ett tag, och annat som man inte riktigt märker när man ser resultatet (det är sådana där grejer man bara märker ifall man struntar i att göra dem :P ).
Sedan finns det ju perfekta bilder som knappt kräver något arbete alls för att bli snygga avatarer.
Det är relativt.

#774 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 24 July 2008 - 00:20

Tog en paus från packandet (ska vara hos släktingar i tio dagar... vilket betyder att jag vill packa allt jag äger och har, men tyvärr inte kan eftersom jag är tvungen att släpa runt på väskan själv. Jag håller på med listor och färgkoordinerar och har mig. Det är komplicerat...) för att göra lite avatarer.

Doctor Who (3 citat från Doktorn + 1 citat från Donna)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#775 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2008 - 11:39

Dom två sista är klockrena. :thumbsup: :D