Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#751 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 23 February 2012 - 12:33

Jo det funkar också, fast med photobucket så kan du ha en direkt display av bilden på forumet

Aha! Men då har jag fixat ett sådant nu. Fast jag verkar inte kunna rensa bort och ersätta bildfilerna som jag redan postat i inläggen, eller..?

Så ingen av mina karaktärer som lockar med inspiration? ;)

He he! Beror på hur man ser det. T.ex. Herr Vit, Grom och Grav kändes rätt tråkiga jämfört med övriga karaktärsbeskrivningar. Gast också, men just Gast blev ju en av de coolare karaktärerna i #13 tack vare bra manus och bild. Det var nog den insikten som gav mig inspiration. Man ska inte döma en hjälte/skurk efter deras text... :)

Har faktiskt gjort skisser på Herr Vit och Grav men de måste skannas in och sån't. Får bli senare idag. Då kan jag testa att länka från Photobucket också.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#752 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 23 February 2012 - 17:18

Nu ska vi se om photobucket-länkarna fungerar...

AL- HYBOT - http://i1246.photobu...kiss_edited.jpg

Fäktarinnan - http://i1246.photobu...01_edited-1.jpg

Förintaren (Förintelsen) - http://i1246.photobu...s_edited_v2.jpg

Grav - http://i1246.photobu...s_01_edited.jpg

Herr Vit - http://i1246.photobu...s_01_edited.jpg

Virvelvinden - http://i1246.photobu...ept_300x600.jpg

Virvelvinden (dräkter) - http://i1246.photobu..._drkter_frg.jpg

Edited by Göta Lejon, 23 February 2012 - 19:26.

#753 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 February 2012 - 18:12

De fungerade för mig, och jag kan säga att jag gillar bilderna. Menar du att mina karaktärer är tråkiga? Tack för den... <_< .
Lugnt jag tål kritik. Måste jag ju göra för att bli bättre :P .
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#754 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 23 February 2012 - 18:37

De fungerade för mig, och jag kan säga att jag gillar bilderna. Menar du att mina karaktärer är tråkiga? Tack för den... <_< .
Lugnt jag tål kritik. Måste jag ju göra för att bli bättre :P .

Kul att höra. Jo, jag jämför ju dem med andra mer effektfulla trikåhjältar som faller mer i min egen smak. Dina är mer mörker och mystik på något sätt, vilket är bra. Skapar en bättre karaktärsblandning. Den tråkiga biten för mig var väl mest att många av dina karaktärer är odöda, men det kanske är ett övergripande koncept i sig självt som jag missat, ny som jag är. Många odöda i Gromköping..?

#755 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 23 February 2012 - 18:55

THE VIKTOR APPROVES! Alla bilder var jätte bra... Fast mitt namn stavas MATIESEN :P

#756 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 23 February 2012 - 19:13

THE VIKTOR APPROVES! Alla bilder var jätte bra... Fast mitt namn stavas MATIESEN :P

DOH! :duh: ska fixa det...

Fixat! Och länken uppdaterad. Filar på en beskrivning på Fäktarinnan också.

Edited by Göta Lejon, 23 February 2012 - 19:28.

#757 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 February 2012 - 19:28

Jag har inte läst så mycket serier med trikåhjältar.

Grundtanken var att Gromköping, Ghast och de flesta av karaktärerna jag skapat var menade att vara ett eget universum där odöda och liknade skulle vara lite av ett, som du uttrycker det, övergripande koncept. Men ödet ville åt ett annat håll. Förövrigt så är Gromköping en lite mer spöktät stad. Eller var tänkt som det i alla fall.

Edited by Sret, 23 February 2012 - 20:21.

#758 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 23 February 2012 - 20:30

Jag har inte läst så mycket serier med trikåhjältar.

Grundtanken var att Gromköping, Ghast och de flesta av karaktärerna jag skapat var menade att vara ett eget universum där odöda och liknade skulle vara lite av ett, som du uttrycker det, övergripande koncept. Men ödet ville åt ett annat håll. Förövrigt så är Gromköping en lite mer spöktät stad. Eller var tänkt som det i alla fall.

Misstänkte att det var något sådant, både vad gäller trikåer och ett fristående universum. Läste även i guiden att Gromköping var lite som "Dark Knight Gotham City". Gillar idén med en spöktät stad som är mörkare och mer mystisk än resten av "landet lagom". :)
Hm, inte undra på att Svarta Guldet få ha staden för sig själv som den stora hjälten. Spöken är ju som bekant väldigt jobbiga att slå... ;)

#759 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 23 February 2012 - 20:52

Nu ska vi se om photobucket-länkarna fungerar...

AL- HYBOT - http://i1246.photobu...kiss_edited.jpg

Fäktarinnan - http://i1246.photobu...01_edited-1.jpg

Förintaren (Förintelsen) - http://i1246.photobu...s_edited_v2.jpg

Grav - http://i1246.photobu...s_01_edited.jpg

Herr Vit - http://i1246.photobu...s_01_edited.jpg

Virvelvinden - http://i1246.photobu...ept_300x600.jpg

Virvelvinden (dräkter) - http://i1246.photobu..._drkter_frg.jpg

Mycket snyggt måste jag säga, gillade ... nä, jag gillade alla mest...

#760 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 February 2012 - 21:05

Älskar minen på Pojken i Förintaren-bilden. Mycket kul att få bilder på folk som inte fått visuella represantationer. Kul med nytt blod här :)

Edited by DanielSchenström, 23 February 2012 - 21:06.

#761 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 23 February 2012 - 21:52

Ja, det här var ju en hel massa härliga bilder, faktiskt! =)

Dock känner jag mig tvingad att påpeka att sen ett ganska bra tag tillbaka så heter Al-Hybot sedermera Hy-5. Tror det blev nån gammal info som hamnade i senaste skaparguiden.

Har faktiskt lite kul fan-art på honom att visa upp förresten! Ska ta och kolla med grabbarna som kirrade det imorgon, och se om det inte kan scannas in.

Jättehäftig redesign där Lejon, men jag tror det blev lite fel feeling på vad han är för en sorts filur där, han ser lite för detaljerad och våldsbenägen ut. ( tänk mer Portal, mindre Gears of War) Jag blev dock inspirerad att ta din design och skriva en helt ny profil för honom! =) Hade tänkt mig att det ska komma fram i ett framtida äventyr att Tin faktiskt baserade Hy-5 på en redan existerande teknologi ( han är alltså en kinesisk knock-off, fast med rymdtermer, typ), som härstammar från en hel planet av intelligenta Orbots.

Denna värld skall styras med JÄRNHAND av en mäktig central intelligens, som icke tolererar några som inte stämmer överens med dom gängse fastställda behövda modellerna.

Måhända din version kan vara en lydig fotsoldat i detta tyrrannins kugghjul..?

Edited by PredaBot, 23 February 2012 - 21:57.

#762 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 February 2012 - 22:24

Hy-5:s namn var med från början, men då var det som ett alternativt namn (som står i botten på profilen i senaste guiden). Senaste nya infon nämner bara det namnet och är från september förra året. Visste dock inte att det officiellt hade blivit namnbyte. Hoppas det koms ihåg när nästa guide ska göras. Om det är jag som ska göra den så blir det i slutet av året.

Det där med godkända modeller får mig att tänka lite på Modrons från AD&D som är baserade på geometriska former och vars uppgift är att hålla ordning på saker, ner till att sädesfält ska vara helt fyrkantiga, vägar raka och liknande. Gillar den idén, kan skapa en konflikt som inte är ont mot gott utan bara två sätt att se på hur saker ska skötas (ordning vs fri vilja och sånt).

#763 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 23 February 2012 - 22:26

Ja, det här var ju en hel massa härliga bilder, faktiskt! =)

Dock känner jag mig tvingad att påpeka att sen ett ganska bra tag tillbaka så heter Al-Hybot sedermera Hy-5. Tror det blev nån gammal info som hamnade i senaste skaparguiden.

Har faktiskt lite kul fan-art på honom att visa upp förresten! Ska ta och kolla med grabbarna som kirrade det imorgon, och se om det inte kan scannas in.

Jättehäftig redesign där Lejon, men jag tror det blev lite fel feeling på vad han är för en sorts filur där, han ser lite för detaljerad och våldsbenägen ut. ( tänk mer Portal, mindre Gears of War) Jag blev dock inspirerad att ta din design och skriva en helt ny profil för honom! =) Hade tänkt mig att det ska komma fram i ett framtida äventyr att Tin faktiskt baserade Hy-5 på en redan existerande teknologi ( han är alltså en kinesisk knock-off, fast med rymdtermer, typ), som härstammar från en hel planet av intelligenta Orbots.

Vore verkligen coolt om det var en design av en blanding mellan Portal 2 och gears of war, och att lederna är samman kopplande, aldrig fattat varför roboten är en Rayman

#764 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 February 2012 - 22:45

Misstänkte att det var något sådant, både vad gäller trikåer och ett fristående universum. Läste även i guiden att Gromköping var lite som "Dark Knight Gotham City". Gillar idén med en spöktät stad som är mörkare och mer mystisk än resten av "landet lagom". :)
Hm, inte undra på att Svarta Guldet få ha staden för sig själv som den stora hjälten. Spöken är ju som bekant väldigt jobbiga att slå... ;)

Åh, de spöken i staden är inte något problem egentligen, de bara finns för det mesta, det är seriemördaren Victor Blanc även känd som Nattkatten som håller staden i ett kallt grepp av skräck, som den ständiga källan till rädsla, barnen i staden är mer rädda för honom än vad de skulle vara för något monster under sängen. Samt alla små gäng och andra kriminella.

#765 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 24 February 2012 - 16:24

Hy-5:s namn var med från början, men då var det som ett alternativt namn (som står i botten på profilen i senaste guiden). Senaste nya infon nämner bara det namnet och är från september förra året. Visste dock inte att det officiellt hade blivit namnbyte. Hoppas det koms ihåg när nästa guide ska göras.

Om någon vill försäkra sig om att det inte glöms bort, kan ju vederbörande se till att Hy-5 får en artikel på wikin (vilken är vänlig nog att fungera idag). Nu finns det ju snyckra bilder att illustrera några fler artiklar med.

Är Fantastiska Virvelvinden del av NS-världen nu förresten? Är hon medlem i NS eller är hon solo-hjälte?

Och kategorin jag tänkte länka till tidigare finns här.

#766 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 24 February 2012 - 16:38

Sir-L: Tack-tack. Jag ska nog kunna kludda ihop en favorit åt dig så småningom. ;)

Daniel: Obstinata tonåringsminen fick jag lite från beskrivningen. Han verkar ju gilla mer att köra runt i några ton robotrustning och trasha saker än att lyssna på hur man undviker just sådana destruktiva saker... ;)
Kändes rätt att börja bidra med lite hjältar som inte fanns på bild redan. Ger lite mer utrymme att leka runt med designen också.

PredaBot: Mer bilder är bättre och roligare. Skapar mer inspiration som leder till ny idéer (go for it!), och felaktigheter också så klart som leder till mer klarhet. Namnet ju inte klassiskt sammankopplat med karaktärens krafter utan robotens ursprung så det känns som en tacksam bisak att ordna upp.
Sedan tänkte jag mer "hjälte" än "brödrost" så min bild fick mer pondus a la Gears of War . Ska bli spännande att få se fler varianter på honom. Han verkar vara lite av en visuell utmaning. :)

Daniel igen: Kände inte till Modrons men tänket så som du beskrev det låter som ett bra koncept (som redan är taget då förstås). Fast jag ogillar riktigt simpla geometriska former (även om de är oumbärliga hjälpmedel när man tecknar). Känns så nedrans billigt 80-tals 3D-grafik. Lite därför min version blev mer "Portal". :P

DarkPaladin300: Själv har jag aldrig fattat varför Rayman är en lemlästad hjälte med svävande lemmar. ;) Tycker iaf att det passar bättre på en robot. Därför gillar jag Orbot-konceptet. Det är ett schysst igenkänningstecken. Jag antar att samma sak och grunddesign gäller alla Orbots.

Sret: "Till och med spökena är rädda för Nattkatten." - Gammalt Gromköpingsordspråk. ;)

Hy-5:s namn var med från början, men då var det som ett alternativt namn (som står i botten på profilen i senaste guiden). Senaste nya infon nämner bara det namnet och är från september förra året. Visste dock inte att det officiellt hade blivit namnbyte. Hoppas det koms ihåg när nästa guide ska göras.

Om någon vill försäkra sig om att det inte glöms bort, kan ju vederbörande se till att Hy-5 får en artikel på wikin (vilken är vänlig nog att fungera idag). Nu finns det ju snyckra bilder att illustrera några fler artiklar med.

Är Fantastiska Virvelvinden del av NS-världen nu förresten? Är hon medlem i NS eller är hon solo-hjälte?

Och kategorin jag tänkte länka till tidigare finns här.

Jag har inte tänkt så mycket på i vilket fack hon ska placeras i ännu. Jag har iaf inga konkreta manusidéer själv så om man vill öka chansen till ett framträdande någon gång har jag inget emot att placera henne i NS-världen, men kanske inte som nuvarande medlem i någon av grupperna. En solo-hjälte i NS-världen?

#767 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 24 February 2012 - 17:08

Det finns ju solo-hjältar i NS världen, Svarta Guldet och Dödsskuggan för att nämna två, sedan är jag inte säker på så många för att många av dem har inte någon färdig karaktärsmall.

#768 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 24 February 2012 - 17:57

Själv har jag aldrig fattat varför Rayman är en lemlästad hjälte med svävande lemmar. ;)

Vad jag förstår så berodde det från början på att det blev lättare att animera då. Sedan fortsatte de på samma spår och kallade det stil.

#769 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 24 February 2012 - 18:55

Själv har jag aldrig fattat varför Rayman är en lemlästad hjälte med svävande lemmar. ;)

Vad jag förstår så berodde det från början på att det blev lättare att animera då. Sedan fortsatte de på samma spår och kallade det stil.

Samma tänk som för mig då när det gäller HY-5. Förre svävande moduler gör honom lättar att teckna. :D

Det finns ju solo-hjältar i NS världen, Svarta Guldet och Dödsskuggan för att nämna två, sedan är jag inte säker på så många för att många av dem har inte någon färdig karaktärsmall.

Aha! Ok. Det låter ju vettigt att det finns solo och duos också så klart.

Har någon funderat på om det finns konkurrerande/rivaliserande superhjältegrupper i NS-världen? Eller tävlar de olika NS-grupperna lite hjärtvänligt mot varandra? Om de nu alls är uppdelade mellan de olika baserna..?

#770 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 24 February 2012 - 19:17

Olika baser?

#771 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 24 February 2012 - 19:48

Olika baser?

Ja, i guiden fanns det flera olika baser, men du fick mig att kolla det en gång till. Det verkar vara en enda bas fast på olika platser under olika tidsperioder Och en rad icke fastställda förslag. My bad. :mellow:

Fråga till dig; är beskrivningen av Grom så som han var i levande livet ur ett mer historiskt perspektiv? Eller är han en odöd pirat som kan dyka upp i vilken tidsperiod som helst? Han verkar ju kunna "gå igen" iaf. Typ. mer spöke då kanske än odöd (som t.ex. Ghast och Grav)...

Edited by Göta Lejon, 24 February 2012 - 19:48.

#772 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 24 February 2012 - 19:49

Är inte helt säker på det här, men om jag fattat tankegångarna rätt så har de bara en bas i taget. Men det är klart... Man kan ju undra vad som händer med en bas efter att NS har bytt till något annat. Och vad som hände i den tidigare... om den fanns då alltså.

#773 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 24 February 2012 - 20:05

Beskrivningen av Grom är skrivet ur ett historiskt perspektiv, och jag skulle säga att hans skulle i så fall endast dyka upp som spöke, och att han går igen är mest ett rykte på mentalsjukhuset. Så jag hade inte tänkt mig honom som en odöd pirat. Han kan dyka upp i ett tidsresa eller något men mer vet jag ej.

#774 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 February 2012 - 20:27

De använder nog en bas i taget, i princip en i varje era. Vad som hänt med de gamla baserna vet jag inte. Men man kan gissa att NS vid slutet av Bronze Age (då de inte var så populära, utan snarare hade motgångar) blev vräkta från den basen (Observatoriet i Stockholm).
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#775 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 24 February 2012 - 20:50

Är inte helt säker på det här, men om jag fattat tankegångarna rätt så har de bara en bas i taget. Men det är klart... Man kan ju undra vad som händer med en bas efter att NS har bytt till något annat. Och vad som hände i den tidigare... om den fanns då alltså.

Är det inte brukligt att flytta om den hemliga basen blir upptäckt (av superskurkar eller journalister), attackerad (av superskurkar eller journalister) och förstörd (av superskurkar eller journalister). ;)

Beskrivningen av Grom är skrivet ur ett historiskt perspektiv, och jag skulle säga att hans skulle i så fall endast dyka upp som spöke, och att han går igen är mest ett rykte på mentalsjukhuset. Så jag hade inte tänkt mig honom som en odöd pirat. Han kan dyka upp i ett tidsresa eller något men mer vet jag ej.

Ok. Då har jag kanske lite godis till dig ändå (och till andra som vågar kika). ;)

Groms Vålnad - http://i1246.photobu...s_01_edited.jpg

De använder nog en bas i taget, i princip en i varje era. Vad som hänt med de gamla baserna vet jag inte. Men man kan gissa att NS vid slutet av Bronze Age (då de inte var så populära, utan snarare hade motgångar) blev vräkta från den basen (Observatoriet i Stockholm).

Ok, så Observatoriet var iaf en officiell bas, inte en hemlig sådan...eller en levande, vilket är ett häftigt koncept. Att den skulle kunna vara "källan" till alla superkrafter har jag läst om i en annan tråd, men fattade inte förrän nu att "källan" och "den levande basen" var samma sak. Guiden funkar ju finfint! :)