Sir-L: Tack-tack. Jag ska nog kunna kludda ihop en favorit åt dig så småningom.
Daniel: Obstinata tonåringsminen fick jag lite från beskrivningen. Han verkar ju gilla mer att köra runt i några ton robotrustning och trasha saker än att lyssna på hur man undviker just sådana destruktiva saker...

Kändes rätt att börja bidra med lite hjältar som inte fanns på bild redan. Ger lite mer utrymme att leka runt med designen också.
PredaBot: Mer bilder är bättre och roligare. Skapar mer inspiration som leder till ny idéer (go for it!), och felaktigheter också så klart som leder till mer klarhet. Namnet ju inte klassiskt sammankopplat med karaktärens krafter utan robotens ursprung så det känns som en tacksam bisak att ordna upp.
Sedan tänkte jag mer "hjälte" än "brödrost" så min bild fick mer pondus a la Gears of War . Ska bli spännande att få se fler varianter på honom. Han verkar vara lite av en visuell utmaning.
Daniel igen: Kände inte till Modrons men tänket så som du beskrev det låter som ett bra koncept (som redan är taget då förstås). Fast jag ogillar riktigt simpla geometriska former (även om de är oumbärliga hjälpmedel när man tecknar). Känns så nedrans billigt 80-tals 3D-grafik. Lite därför min version blev mer "Portal".
DarkPaladin300: Själv har jag aldrig fattat varför Rayman är en lemlästad hjälte med svävande lemmar.

Tycker iaf att det passar bättre på en robot. Därför gillar jag Orbot-konceptet. Det är ett schysst igenkänningstecken. Jag antar att samma sak och grunddesign gäller alla Orbots.
Sret: "Till och med spökena är rädda för Nattkatten." - Gammalt Gromköpingsordspråk.

Hy-5:s namn var med från början, men då var det som ett alternativt namn (som står i botten på profilen i senaste guiden). Senaste nya infon nämner bara det namnet och är från september förra året. Visste dock inte att det officiellt hade blivit namnbyte. Hoppas det koms ihåg när nästa guide ska göras.
Om någon vill försäkra sig om att det inte glöms bort, kan ju vederbörande se till att Hy-5 får en artikel på wikin (vilken är vänlig nog att fungera idag). Nu finns det ju snyckra bilder att illustrera några fler artiklar med.
Är Fantastiska Virvelvinden del av NS-världen nu förresten? Är hon medlem i NS eller är hon solo-hjälte?
Och kategorin jag tänkte länka till tidigare finns här.
Jag har inte tänkt så mycket på i vilket fack hon ska placeras i ännu. Jag har iaf inga konkreta manusidéer själv så om man vill öka chansen till ett framträdande någon gång har jag inget emot att placera henne i NS-världen, men kanske inte som nuvarande medlem i någon av grupperna. En solo-hjälte i NS-världen?
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.