London River tror jag att jag avtår - handlingen känns inte så där jätte intressant.
Summers blood verkar ju lovande. Jag gillade JCVH.
Long and Short of it - Jag tror den finns med på extramaterialet till någon av LotR-filmerna också va? Jag tror jag sett den och lite bakgrundsmaterial iaf. Minns den som OK.
Du skulle säkert tycka att Summer's Blood är en sevärd film.
Och det stämmer att The Long and Short of It finns med som extramaterial på en av utgåvorna. Den vanliga 2-Disc utgåvan av Sagan om den två Tornen närmare bestämt.
Jag försöker att gå igenom olika utgåvor av filmer för att se på kortfilmer, dokumentärer och liknande. För ett tag sedan så såg jag på kortfilmen Whistle av Duncan Jones. Den fanns med på utgåvan av Moon som jag har. Kul att få se den första filmen som han gjorde. Bra var den med.
Red Heat
Arnold Schwarzenegger och James Belushi i snutraffel á la 1980-tal av Walter Hill.
Jag kan inte påstå att filmen är speciellt bra. Men det finns en del scener som fick mig att le. En där Arnold är iförd enbart en stringkalsong samt höftskynke och i full färd med att slå folk på käften ute i snön. Han är i någon form av stålverk där alla ser ut som kroppsbyggare. Dom har till och med en liten hörna med träningsredskap och bastu. Där kan alla gå omkring inoljade och nästintill nakna (förutom kvinnorna som ÄR nakna
Eller varför inte när han sedan har tagit sig till USA för att få hjälp av den tuffa och coola snuten som har koll på allt. Givetvis uppstår en hel del kulturkrockar och även vissa språksvårigheter. Det är ju trots allt rätt kul att höra Arnold med sin redan knagglig engelska ge sig på att försöka prata med en rysk brytning.
Tyvärr är filmen inte så dålig att den blir bra. Men den är kul att se när man vill slå ihjäl några timmar med lite dum underhållning.
The Blair Witch Project
En favoritfilm som inte riktigt håller måttet. För varje gång som man ser om den så känner jag att den inte är så bra som jag en gång tyckte att den var. Paranormal Activity kom i rättan tid och är nutidens Blair Witch skulle man kunna säga. Trots att filmerna skiljer sig en hel del åt. Men jag kan fortfarande uppskatta The Blair Witch Project på olika sätt och regissörerna har efter den här filmen gjort flera andra bra filmer och visat att dom fortfarande är att räkna med.
Edited by Piranhaconda, 02 April 2011 - 14:02.

This topic is locked