Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft*

• This topic is locked This topic is locked
1002 replies to this topic

#776 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 04 December 2007 - 15:05

Jag vill inte bli gammal. :(

Alla får sin första åldersnoja nån gång. Min fick jag när det gick upp för mig att det finns studenter *yngre* än jag... du, till exempel. ;)

#777 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 December 2007 - 16:01

När blir man det?

När man skriver "Jag vill inte bli gammal" ;)

Winter is Coming

#778 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 December 2007 - 16:34

vet inte hur många gånger jag försökt att avprenumerera mig på nhl.coms nyhetsbrev. får ändå breven. grrrr. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#779 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 December 2007 - 16:39

Sån't är grymt störande. :angry: Finns det ingen adress i breven så du kan kontakta redaktören och påtala problemet?

Edited by XC, 04 December 2007 - 16:39.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#780 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 04 December 2007 - 23:10

När blir man det?

Det är väl rätt så individuellt, men jag blir det om femtiofem minuter, ungefär.

Alla får sin första åldersnoja nån gång. Min fick jag när det gick upp för mig att det finns studenter *yngre* än jag... du, till exempel. ;)

Jag var nojjig när jag skulle fylla tretton också. Bli tonåring, det var ett rätt så stort steg, tyckte jag. Sedan ändrades ju saker inte det minsta bara för att jag blivit en dag äldre, vad jag vill minnas, men nojjig var jag...
Och nu är jag upprörd över att jag ska sluta vara tonåring. Det var så trevligt, gammal nog för att kunna leva, ung nog för att kunna ta det för givet.

Om femtio minuter fyller jag tjugo år...

När blir man det?

När man skriver "Jag vill inte bli gammal" ;)

:lol: Heeeh, tusan också! Kunde du inte sagt det lite tidigare, så jag hade kunnat fortsätta vara ung?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#781 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 December 2007 - 10:53

Syrran har åkt och lämnat sin tös här. Alltid lika roligt när de sitter i knät och skriker efter mamma.. Så det är honsom snyftar, inte jag ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#782 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 December 2007 - 19:29

Har ont i fötterna :(
Att gå runt i Valbo köpcentrum och IKEA i flera timmar är inte speciellt kul.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#783 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 December 2007 - 20:43

vill inte att han ska få rätt. kom igen nu Luleå. <_<
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#784 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 December 2007 - 01:52

Har haft så förbannat ont i ryggen/ryggslutet under dagen :(
Lite bättre nu i alla fall.

Winter is Coming

#785 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 December 2007 - 18:07

Man gläds åt att badrummet äntligen är färdigt, då ska nästa grej börja.
Ingen vila här. Under helgen ska hela köket (det som står på golvet) tömmas :upset: för på måndag kommer mattläggaren och lägger en ny där plus i hallen.
*suck*
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#786 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 December 2007 - 23:17

Min eksem har börjat blossa upp nu.. :( Den som har varit "vilande" så länge, tro tusan att den ska komma nu helt plötsligt.

#787 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 December 2007 - 13:46

Stackars Hoff. Inte kul alls.

Tror vintern, men ditt lite torrare klimat, är den tid då exsemen har en tendens att blossa upp på nytt.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#788 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 12 December 2007 - 16:20

Har ont, ont, ont. Var och tog bort en visdomstand idag och dessutom gick nåt sönder så de måste ta bort nå ben där. Jag antar att något som inte skulle bort måste komma bort då. Skulle visst få ännu ondare än det.
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#789 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 December 2007 - 16:25

Har ont, ont, ont. Var och tog bort en visdomstand idag och dessutom gick nåt sönder så de måste ta bort nå ben där. Jag antar att något som inte skulle bort måste komma bort då. Skulle visst få ännu ondare än det.

Ouch. Kan fortfarande komma ihåg knaket i käken när de spräckte en tand för att kunna ta ut den. Även om man inte kände något för bedövningen var det som om hjärnan visste med sig att "Det där borde göra ont". Och dagarna efter var inte kul. Vet hur du har det nu, mao.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#790 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 December 2007 - 16:39

@XC: Mjo, stämmer bra. Sen blev det väl inte bättre av att man hjälp mor att vända en massa byxor med. Märkte att armarna var snustorra efteråt :/
Sen är både sommaren och vintern jobbigt för eksemen. Vintenr lite värre då det blir torrt, sommaren för att det är varmt och klibbigt på nätterna. Ge mig en biodome med höst året om..

@Blodeuedd: Som fiskrens sa.. "ouch" :o Låter verkligen inte roligt. :/

#791 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 December 2007 - 16:41

Fan nu skrämmer du mig, jag ska snart dra ut 2 stycken visdomständer :(

Winter is Coming

#792 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 12 December 2007 - 17:07

värker i mina fötter och i huvudet. :(

#793 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 12 December 2007 - 21:13

Jag missar den årliga lucia-volley bollen :( Vi har varje år turnering mellan de två IT-Gymnasiumen i Stockholm, natten till lucia. Men jag är inte helt frisk, så jag måste stanna hemma ikväll :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#794 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 December 2007 - 21:48

Ouch. Kan fortfarande komma ihåg knaket i käken när de spräckte en tand för att kunna ta ut den. Även om man inte kände något för bedövningen var det som om hjärnan visste med sig att "Det där borde göra ont". Och dagarna efter var inte kul. Vet hur du har det nu, mao.

Ugh, det hände när jag skulle dra ut en tand. Den gick sönder, och under tjugo väldigt plågsamma minuter satt tandläkaren och plockade bort alla bitarna en och en. Usch!
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#795 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 December 2007 - 21:51

Jag har inga visdomständer. :D

fqq5BYam.jpg

#796 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 December 2007 - 21:53

Jag har tre! :D
Jag fick dra ut en. Uhm. Det var inte den saknade visdomstanden som gick sönder, det var en annan tand.

Jag har dragit ut fem tänder totalt, och inga av dem var det några hål i eller något. Det känns lite jobbigt att behöva dra ut fullt friska tänder!

Edited by Restless, 12 December 2007 - 21:54.

#797 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 December 2007 - 22:22

Har en visdoms tand kvar som inte hade kommit fram då jag drog de andra tre när jag var 19-20 år.
Men det var inga problem när jag gjorde det. Visst det knakade och hade sig, men annars gick det bra. Hade t.o.m inte speciellt ont efter att bedövningen släppt.

#798 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 14 December 2007 - 18:21

Fan nu skrämmer du mig, jag ska snart dra ut 2 stycken visdomständer :(

Det visade sig att jag hade tur. Tog min värktablett, smärtan försvann och kom inte tillbaka. Så du kanske får så tur och känner inget :)

Och gällande tanden, det var inte den som gick sönder. Det var, ja jag antar benet som håller fast den eller något. Nåt ben där inne munnen som gör nåt.

Nu har jag bara en till att dra ut. Jag borde få tiden till den på torsdag. Nu vill jag mesta äta nåt ordenligt och inte soppa och glass. Men inte riktigt ännu, tyvärr
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#799 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 16 December 2007 - 12:59

Pluggande går inte bra.
Faktum är att det går motsattsen till bra.

Jag är alldeles för lättdistraherad!

Dammit, nu måste jag ju plugga till omtentan i juni istället, och får en veckas kortare sommarlov - allt för att jag inte kunnat koncentrera mig den här veckan. Jag hade ju mycket hellre pluggat den här veckan än i sommar, när det är varmt och soligt ute! Dålig planering från min sida. Oh så dålig planering.

...Jag kanske kan plugga till omtentan plugga till omtentan på jullovet och försöka komma ihåg allt till juni?

#800 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 December 2007 - 15:29

trööööööööööött. fick inte sova mycket i natt. känner mig väldigt hängig. :skull: