Edited by GaterGirl, 20 February 2009 - 21:43.
Vad spelar du just nu?
Posted 20 February 2009 - 10:55
Posted 20 February 2009 - 15:31
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 20 February 2009 - 15:56
Är det ett bra spel, eller är tillkortakommandena för många?
EDIT: Nej faktiskt, den kom in på listan. Nr 51, två placeringar under Lionheart.
Edited by PredaBot, 20 February 2009 - 15:58.
Posted 20 February 2009 - 16:03
Ska bli intresant att se ditt betyg i "Beat that Game" tråden när du klarat spelet.PS3: Har börjat spela Tomb Raider: Underworld. Har inte kommit så lång bara till kap 2 ännu men än så länge ser det bra ut. Är ungefär som Uncharted.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 February 2009 - 16:46
Om du kollar en bit upp hittar du en post om Moonstone. Sammanfattning: kul quest/hack'n'slash-idé som sabbades av genomförande/speltestande. Fick massa plus på sin tid för sin gore-faktor.Moonstone har jag hört nämnas ett antal gånger faktiskt, det verkar råda VÄLDIGT delade meningar om spelet dock Jag tror t ex inte att den nådde till Lemon Amigas top 100 lista.
Är det ett bra spel, eller är tillkortakommandena för många?
EDIT: Nej faktiskt, den kom in på listan. Nr 51, två placeringar under Lionheart.
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 20 February 2009 - 17:11
Edited by Glima, 20 February 2009 - 17:12.
Posted 21 February 2009 - 21:25
Många av klagomålen från ettan har de fixat nu med att t ex fördjupa fighting systemet. Storyn verkar väldigt mystisk och intresant men jag har bara spelat första banan så jag vill inte utala mig förmycket om det ännu. Karaktärerna har totalt omdesignats både till utseende och personlighet vilket jag inte riktigt gillar.
Men Gameplay mässigt så har spelet uppgraderats ordentligt och är roligare på många vis.
Edit: Måste gnälla lite här. Jag gillar inte hoppen mellan slutet av banorna och introfilmen till nästa bana. Ena banan kan sluta med att man hittar något intresant. Sedan börjar nästa med att man springer för sitt liv från ett gäng galningar.
En annan sak är Tasern. Jag blev helt överlycklig när jag låste upp den för jag saknade den. Bara för att få veta att man bara kan använda den 5 gånger innan batterierna tar slut.
Jag gillade Tasern som den var i ettan. Man kan använda den hur mycket man vill men den måste ladda en stund först och den shockar bara fienderna tillfälligt. Jag vill inte ha en Taser som bara har kan användas ett visst antal gånger. Det kommer sluta med att jag bara sparar den och aldrig använder den. Den var en sådan stor del i fighting och strategi i första spelet så varför gör de den till en bonusgrej som bara kan användas några gånger?
Tasern var nog den största besvikelsen i hela spelet.
Edited by Crusader, 22 February 2009 - 07:22.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 February 2009 - 16:19
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 February 2009 - 17:29
Angående dina tankar och åsikter om Condemned 2 blir jag lite orolig. Det känns som de förvärrat det jag gillade med originalet.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 25 February 2009 - 17:51
Nja... Att den skulle vara sämmre än orginalet, inte skrämmande nog och att det är för linärt (som om ettan inte var detPAssande eftersom jag sprang på en recension som fick mig att uppfatta det som ljummet positiv. Stämmer recension, Crusader?
Angående dina tankar och åsikter om Condemned 2 blir jag lite orolig. Det känns som de förvärrat det jag gillade med originalet.
Men annars är det här värre än ettan. Man går genom en mörk koridor. Vänder sig om och plötsligt står en kuslig spök-lik flicka med röda ögon mitt framför en. Likaså finns det vissa tillfällen då allt blir bäckmörkt och man bara ser små ljusglimtar samtidigt som man hör ljud. För att inte glömma de väldigt kusliga spöken man träffar på som är som en dimma som tagit form.
Håller nog då mer med alla de recensioner som hyllar spelet till skyarna även om de går lite långt åt andra hållet.
Verkligen? Jag tycker att jag mest hyllade Condemned 2 i Beat the Game tråden.
Spelar just nu Sega Mega Drive klassikern Alien Storm!
Hade varit kul med remake.
Har också påbörjat Phantasy Star I. Skitsvårt spel, iallafall i början. Går man in i skogen = död. Går man till stranden = död. Går man ut i det höga gräset = död.
Edited by Crusader, 26 February 2009 - 00:31.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 February 2009 - 01:23
Verkligen? Jag tycker att jag mest hyllade Condemned 2 i Beat the Game tråden.
Vad är det som de förvärrat tycker du?
Jag gillade ettan och störde mig inte på delarna som du gjorde, så det är väl antagligen det. Du säger det blivit mer fighting (implicit) vilket jag är emot. Jag hade gärna sett att de helt och hållet strukit möjligheten til latt använda skjutvapen faktiskt. Just striderna var väldigt uppskattade hos mig som det var. Sedan stör jag mig som in i he***te på det du skriver om tasern. Tasern och sneak attacks var ju mitt föredragna sätt att slåss.
Mer avancerad labbletande är inget direkt heller som jag sätter högt på listan över "saker jag vill ha".
Nåja, jag kommer troligen spela det så småningom så jag får se hur det blir då.
Själv har jag börjat med Narnia: Pins Caspian nu som var det av de tre spelen som jag fastnade mest för. Det är laidback och ganska avkopplande. Känns som en korsning mellan Sagan om Ringen-liren och Spiderwick-spelet.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 February 2009 - 01:41
Med fighting menade jag att Melee delen har blivit mer avanserad. Visst finns där mycket mer skjutvapen också och lättare att få tag på men de kan man alltid välja att inte ha med. De har mer gjort att man får välja om man vill använda skjutvapen eller inte. Men Melee delen är och förblir den största delen i spelet.Verkligen? Jag tycker att jag mest hyllade Condemned 2 i Beat the Game tråden.
Vad är det som de förvärrat tycker du?
Jag gillade ettan och störde mig inte på delarna som du gjorde, så det är väl antagligen det. Du säger det blivit mer fighting (implicit) vilket jag är emot. Jag hade gärna sett att de helt och hållet strukit möjligheten til latt använda skjutvapen faktiskt. Just striderna var väldigt uppskattade hos mig som det var. Sedan stör jag mig som in i he***te på det du skriver om tasern. Tasern och sneak attacks var ju mitt föredragna sätt att slåss.![]()
Mer avancerad labbletande är inget direkt heller som jag sätter högt på listan över "saker jag vill ha".
Nåja, jag kommer troligen spela det så småningom så jag får se hur det blir då.
Själv har jag börjat med Narnia: Pins Caspian nu som var det av de tre spelen som jag fastnade mest för. Det är laidback och ganska avkopplande. Känns som en korsning mellan Sagan om Ringen-liren och Spiderwick-spelet.![]()
Sneak attacks har uppgraderats. Som jag skrev så kan man nu smyga sig på fienden men det krävs en uppgradering. Man kan också direkt döda fienden om man lyckas smyga sig på dem.
Istället för Tasern så kan man nu ladda upp en special attack där man ska trycka på triggers i rätt stund och ordning för att slå ned fienden. Men visst saknar man den iallafall i början.
Labb delen är inte så mycket mer anancerad. T ex du hittar ett lik. De ber dig att identifiera liket på 5 olika punkter. Ett av dem är t ex kolla plånboken där namnet är lite svårt att tyda så du får en lista få typ 6 namn som du ska välja det rätta från.
Men du kan fortsätta spela även om du väljer fel, bara det att du kan inte få perfekt när du klarat banan.
Jag tror nog att du ser förmycket på vad jag inte gillade med ettan.
Edited by Crusader, 26 February 2009 - 01:44.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 February 2009 - 02:07
Nå, so msagt var. Jag kommer spela det och säkert gilla det också. Men på förhand ser jag det mesta som engativt... (vilket är bra för då kan jag bli positivt överraskad...
Posted 26 February 2009 - 02:17
Fienderna har inte mer skjutvapen än i första spelet (om man bortser från comandosoldaterna men de är bara med i 2 banor) utan man hittar dem i förvaringslådor och fienderna kan inte, precis som i ettan, plocka från dem.
Sedan har de lite ammo som innan. Typ 5 skott per vapen vilket man skjuter upp lätt. Visst finns det sedan vissa få ställen man kan fylla på men man kan strunta i att gå tillbaka dit.
Edited by Crusader, 26 February 2009 - 02:18.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 February 2009 - 04:46
Ugh, jag hatar verkligen sånt. Som t.ex. speed kills i Prince of Persia serien.Istället för Tasern så kan man nu ladda upp en special attack där man ska trycka på triggers i rätt stund och ordning för att slå ned fienden.
Inte för att jag hade tänkt spela 2:an hur som helst (Det finns så många andra spel som jag hellre vill spela) utan mer bara en anmärkning från min sida.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 26 February 2009 - 09:27
Ugh, jag hatar verkligen sånt. Som t.ex. speed kills i Prince of Persia serien.
Håller med om det också, men tänkte inte vara mer negativ.
Inte för att jag hade tänkt spela 2:an hur som helst (Det finns så många andra spel som jag hellre vill spela) utan mer bara en anmärkning från min sida.
Minns att du sagt så tidigare, så nu när jag är igenom första spelet tänkte jag fråga: varför inte? Jag är mest nyfiken, eftersom jag inte tyckte du dissade ettan.
Posted 26 February 2009 - 12:22
-Gangstagrass
Posted 26 February 2009 - 13:57
Posted 26 February 2009 - 14:45
Posted 26 February 2009 - 17:18
Tyckte du, som jag, att ettan var ett OK spel så finns chansen att du också verkligen gillar 2:an. Du kanske skulle testa demot?Nej jag dissade inte ettan, jag tyckte det var helt ok. Men "helt ok" är inte bra nog i min bok. Inte när jag så pass nyligt skaffat 360 och det finns mängder av intressanta spel att spela. Då borde ettan ha varit mycket bättre för att jag skulle lockas spela tvåan. Om jag ändå skulle skaffa det någon gång så lär det inte blir förrän om ett par år. Men det kommer ju hela tiden nya bra spel också, så jag tvivlar.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 February 2009 - 18:35
Just nu ska jag börja spela Bioshock tror jag. Sen spelar jag Rock Band vid sidan av.
Edited by Wylie Times, 26 February 2009 - 18:36.
-Gangstagrass
Posted 28 February 2009 - 14:54
Devil May Cry 4 blev det istället. Snyggt, roligt och våldsamt. Trist bara att jag inte spelat del 1-3. Å andra sidan tror jag det kan vara en fördel för att jag inte ska tycka illa om Nero som fallet blev med Raiden i MGS2.Just nu ska jag börja spela Bioshock tror jag.
F.ö. påminner det en hel del om Ninja Gaiden.
-Gangstagrass
Posted 28 February 2009 - 16:58
Började spela klassiska Sega Mega Drive spelet Kid Chameleon igår. Roligt fast jag hade för mig att banorna var längre.
Sedan har jag ju äntligen fått mitt HALO WARS! Blev lite besviken att man inte kan spela singelplayer Multiplayer mot botar utan bara Skirmish som man inte kan göra så många inställningar på. Men en riktigt kul grej är HALO Timeline där man kan se årtal och läsa om alla stora HALO händelser.
Edited by Crusader, 28 February 2009 - 18:01.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 March 2009 - 13:00
Posted 04 March 2009 - 19:08
Men jag missade bonusnivån, så ens älskade förblir kall, olevande sten i slutet... Så nu är det bara att köra om hela liret igen, så man får det bra slutet. Förvisso är det ett kul spel, men vissa delar är lite sega.
Nåja, det går iallafall betydligt fortare nu, när man kan kontrollerna och så.

This topic is locked