Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#776 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 July 2010 - 23:05

Grattis, Georgia och Wylie! :thumbsup:

Tröst :hug: till XC.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#777 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 July 2010 - 14:20

:hurrah:

Visst är det underbart med generösa släktingar? När min moster fick höra att mitt bredband ligger nere så fick jag låna hennes mobila bredband. :D Så nu kommer jag vara här lite mer på riktigt. Och till Synons besvikelse så kommer HD2-svenskan nu ersättas med min vanliga felstavade svenska. (Kan säga att många här gått miste om de stora iq-testerna jag postade på GR, där jag inte hittade någon redigera funktion :lol:).

Notera redigeringsanmärkningen nedanför. :P

Edited by XC, 06 July 2010 - 14:21.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#778 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2010 - 14:23

:lol:

Snäll moster du har :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#779 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2010 - 14:31

Verkligen snällt. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#780 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 July 2010 - 14:39

Japp, tydligen har de ett mobilt internet som de i princip bara använder när de är ute på vift och behöver det inte just nu. :D

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#781 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2010 - 14:45

Mina föräldrar har ett sånt också som dom bara använder när dom är ute med husbilen. :)

-Gangstagrass

#782 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 06 July 2010 - 15:31

:hurrah:

Visst är det underbart med generösa släktingar? När min moster fick höra att mitt bredband ligger nere så fick jag låna hennes mobila bredband. :D Så nu kommer jag vara här lite mer på riktigt. Och till Synons besvikelse så kommer HD2-svenskan nu ersättas med min vanliga felstavade svenska. (Kan säga att många här gått miste om de stora iq-testerna jag postade på GR, där jag inte hittade någon redigera funktion :lol:).

Notera redigeringsanmärkningen nedanför. :P

Kunde du inte koppla din HD2 som ett 3g modem till datorn? Jag gör det med min Desire när jag är på stugan
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#783 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 July 2010 - 15:34

Visst kan jag det. Jag har till och med wifi-router i HD2an. :) Men jag har också en begränsad mängd data varje månad på den och jag vill inte gärna bränna upp allt på några dagar bara. :)

fqq5BYam.jpg

#784 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 July 2010 - 19:44

Ja, vilken snäll moster du har. Skönt att det ordnat sig för dig. Men vad jag kommer sakna HD2:stavningsförslag. Jag menar, bara förslagen på mitt namn var ju underbara: synonymt och Simon! Lovely :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#785 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 July 2010 - 19:52

Förstår det. ;) Nyligen rättstavade den "RS" med "BSB" visst är det fint att den märker av när man slinter med fingrarna med b och r är ju inte i närheten av varandra... :P

Så du menar att Synon inte är synonymt med Simon? :P

fqq5BYam.jpg

#786 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 06 July 2010 - 21:56

Jag stängde av förslagsgivningen i min efter 10 minuter. Den är ju helt dum i huvudet ibland !

#787 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 July 2010 - 08:43

Den funkar OK oftast, jag har den oftast påslagen eftersom jag inte behöver pricka tangenterna helt rätt alla gånger då. :) Men den tar en del mysko beslut.

fqq5BYam.jpg

#788 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 July 2010 - 09:44

Så du menar att Synon inte är synonymt med Simon? :P

Hm... kanske skulle höra med Peak om jag får döpa om mig till Synon Simon eller varför inte Synonsimon? :D

#789 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 July 2010 - 09:46

:lol:

fqq5BYam.jpg

#790 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 July 2010 - 10:39

Som i Dårfinkar och dönickar. :)

-Gangstagrass

#791 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 July 2010 - 11:13

Jag föreslår att du byter namn till Bengt

#792 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 July 2010 - 13:44

Hm... kanske skulle höra med Peak om jag får döpa om mig till Synon Simon eller varför inte Synonsimon? :D

Petar du på mig så kan jag ordna det åt dig. Jag har erfarenhet (vilket de flesta ärrade veteranerna här är väl medvetna om... :P)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#793 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 July 2010 - 16:55

Whooohooo! Uppgraderat till WordPress 3.0 - bloggen tvärdog - bloggen lever igen! Jag är bäst! :thumbsup: *skrev hon ödmjukt*

#794 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 July 2010 - 17:55

Bra jobbat. :)

-Gangstagrass

#795 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 July 2010 - 18:16

Tack :) Jag är ganska nöjd med tanke att jag - som vanligt - fick köra en manuell uppgradering. Alltid något som tappas på vägen. Men nu är den ju uppe och snurrar igen. Ny och fräsch version. Lovely indeed.

#796 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 July 2010 - 18:28

Då ser vi fram emot nya spännande inlägg då. :)

-Gangstagrass

#797 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 July 2010 - 18:31

*host* Jo... Jag med :D

#798 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 July 2010 - 15:56

Mitt bredband funkar igen. :hurrah:

Visade sig att det var ett rent inställningsfel i det nya modemet. (Inte mitt fel att alla tillverkare har olika namn på saker och ting :P).

fqq5BYam.jpg

#799 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 July 2010 - 16:53

:thumbsup:

:lol: Läste du inte manualen innan du installerade ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#800 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 July 2010 - 17:11

Är det någon som läser manualen någonsin? ;)

Välkommen tillbaka XC! :cheer:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«