Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft*

• This topic is locked This topic is locked
1002 replies to this topic

#801 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 December 2007 - 16:30

Gjorde världens miss när jag roffade åt mig nyöversättningen av Tolkien på SFBok för ett tag sedan. När jag nu (till slut) klarat av De Två Tornen började jag leta i bokhyllan efter Konungens Återkomst. Letade och letade, tills jag hittade... ett till exemplar av De Två Tornen! Hade uppenbarligen var lite för snabb :blush: :upset: .

Tur att jag köpte "Runes of the Earth" (första i "Last Chronicles of Thomas Covenant") samtidigt, så jag har nån fantasy att läsa i julhelgen.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#802 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 December 2007 - 16:45

Aww.. Så trist när det blir sådär. Hoppas att "felköpet" inte blev en alltför stor utgift?

Edited by Cartman, 21 December 2007 - 16:45.

#803 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 December 2007 - 17:25

Tvättdag.
Inga problem med det. Men det blir ju aldrig torrt i tumlaren <_<
Den stannar efter en timma, så man är tvungen att gå ner och dra i gång den igen. Så går jag ner efter ännu en timma och så är det fortfarande inte torrt fast den stannat :angry:

Kanske har lagt i för mycket ^_^ men jag har aldrig haft det problemet förut att jag måste dra igång tumlaren en extra gång.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#804 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 December 2007 - 17:34

Tvätten kanske är för blöt. Har du kollat om centrifugeringen fungerar som den ska på tvättmaskinen?

#805 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 December 2007 - 17:49

Maskinerna funkar som dom ska med centrifugeringen.
Nu har jag tagit upp allt och lagt den vikta tvätten på en stol för extra torkning innan det åker in i byrån.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#806 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 December 2007 - 17:53

Oki, tänkte att det kanske var där det felade då jag själv råkat ut för det tidigare.

Trist när det blir så. Hoppas att det bara är en engångsföreteelse. :)

#807 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 21 December 2007 - 22:54

Tvättdag.
Inga problem med det. Men det blir ju aldrig torrt i tumlaren <_<
Den stannar efter en timma, så man är tvungen att gå ner och dra i gång den igen. Så går jag ner efter ännu en timma och så är det fortfarande inte torrt fast den stannat :angry:

Kanske har lagt i för mycket ^_^ men jag har aldrig haft det problemet förut att jag måste dra igång tumlaren en extra gång.

Dra igång? Sitter det ett snöre i den, som på en motorbåt eller motorsåg? :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#808 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 December 2007 - 22:58

*tittar förvånat på Jon, som om det vore självklart*
Ja det gör det. Gör det inte det på er tumlare?

:P

Nej då :lol:

Starta, Sätta på *får underliga tankar här* ;) kan man ju också använda. Men nu så blev det inte så ^_^

#809 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 22 December 2007 - 00:28

Äsch, vad synd :( Jag hade verkligen gillat en sån torktumlare! Som bara gick på ens egen kraft från armen. Ungefär som den där handdrivna mixergrejen från TV-shop. "ett varv här uppe (med handen) är tio varv här nere (mixerns rotorblad)". Så drar man igång sin torktumlare och den snurrar av egen kraft i en timme innan den stannar helt. Låter som en bra säljidé tycker jag!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#810 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 December 2007 - 15:52

Jag är sjuk! Jag är enormt uttråkad, mitt huvud försöker döda mig, minsta lilla grej är urjobbig, jag gick och la mig nio i ågr kväll men vaknade ändå inte förrän jag blev väckt vid tolvtiden idag...

Jag vill sova, men jag är för utvilad för att sova och blargh. Hatar att vara sjuk på högtider.

No, scratch that, jag hatar att vara sjuk överhuvudtaget.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#811 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 December 2007 - 21:17

Restless, även jag är sjuk :(
Vaknade förkyld i morse och det har ju knappast blivit bättre tills nu. Funderar på att ta en whiskey innan jag och lägger mig, det brukar hjälpa lite. Synd bara att whiskey smakar så förjävligt illa :(

Jag hatar också att vara sjuk!

Winter is Coming

#812 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 December 2007 - 22:06

Synd bara att whiskey smakar så förjävligt illa :(

Då har du bara fel sorts whisky hemma ;)

Men tråkigt för er att vara sjuka de här tiderna, hoppas ni kryar på er
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#813 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 25 December 2007 - 14:25

Jag hatar också att vara sjuk!

Vi kan bilda en klubb. :P
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#814 Nettan

Nettan

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 26 December 2007 - 16:56

Stackars dem som är sjuk under julen. det var inte trevlig att vara sjuk under julen för att jag vet att jag har varit ordentligt sjuk en gång för några år

Min dagens "argh" är att jag är förbannad på mig själv. Eftersom det var full på hårddisken på dvdspelare måste jag överföra alla STG atlantis på skivor men det var på något sätt att jag har råkat att radera två avsnitt (3:8 & 3:16) bort. :upset: :upset:

Krya på er, sjuklingar på SFN forum :hug: !

#815 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 December 2007 - 00:27

Ja att vara sjuk under julen är nått jag blivit riktigt bra på faktiskt.
Det var tredje året irad som jag var förkyld :(

Winter is Coming

#816 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 28 December 2007 - 13:45

Jag är halvsjuk och det gillar jag inte. Min näsa/hals är sjuk just där man inte kan göra något åt det. Och eftersom jag är bara halvsjuk springer jag runt som vanligt och nu är jag slut efter att ha kollat in jul-rean :(
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#817 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 December 2007 - 18:10

Varför kallar man det nyårs-smällare när de ändå smäller av dem varenda dag sen före jul. :rolleyes: <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#818 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2007 - 18:18

I år har det inte varit så farligt i XC-Land på den fronten... men jag vet att det finns de på andra ställen som skulle föredra tidsbegränat smällande på nyår.

Edited by XC, 28 December 2007 - 18:19.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#819 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 January 2008 - 23:17

HATA Karaokee (eller hur det stavas) :angry:
Fick inte sova mycket i natt.
Mina grannar ovanför, fick för sig att sjunga karaokee efter midnatt :upset:
Visst. Det är (var) nyårsafton. Men Karaokee...
Och inte kunde dom sjunga heller, var ju bara en massa med bröl. För jag lovar er, det vara bara mansröster jag hörde.
Halv fem i morse la dom av, antar att folket gick då.

Ha fest, ja. Karaokee, NEJ!!!

#820 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 January 2008 - 23:21

Låter inte kul. :hug:

Då tillverkarnas ansvar allt oftare prövas rättsligt har importörer och tillverkare av alkoholprodukter accepterat Socialstyrelsens förslag att sätta följande lagtext på alla förpackningar som innehåller alkohol:

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att undra var sjutton din behå tog vägen.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du viskar när du inte gör det.

VARNING: Intagande av alkohol är en avgörande faktor för att dansa som en galning.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att upprepande tala om för dina vänner att du älskar dem.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du kan sjunga.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att dina ex verkligen sitter och väntar på att du ska ringa dem klockan 4 på morgonen.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du kan föra en logisk konversation med personer av motsatt kön, utan att spotta dem i ansiktet.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du har en övernaturliga Kung-Fu förmåga. Detta resulterar normalt i att du får rejält med smisk.

VARNING: Intagande av alkohol kan resultera i att du vänder dig om på morgonen och får syn på något riktigt otäckt.

VARNING: Intagande av alkohol är den främsta orsaken till oförklarliga mattmärken i pannan, på knäna och nederdelen av ryggen.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du är fräckare, smartare, snabbare och snyggare än de flesta andra.

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du är osynlig.

VARNING: Intagande av alkohol kan ge dig intrycket att folk skrattar MED dig.

VARNING: Intagande av alkohol kan orsaka kontinuitetsstörningar i tidsrummet och på så sätt få tids segment att bokstavligen försvinna. (Källa)

(Markerade de två som bode stått på dina grannars spritflaskor).

Edited by XC, 01 January 2008 - 23:21.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#821 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 January 2008 - 23:25

jobbigt, georgia.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#822 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 January 2008 - 23:38

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du är fräckare, smartare, snabbare och snyggare än de flesta andra.

Varför inte vara ärlig? Det borde stå:

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att tro att du är fräckare, smartare, snabbare och snyggare än du faktiskt är. :P

#823 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 02 January 2008 - 02:05

Haha vilken lista :lol: Den totala sanningen!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#824 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 January 2008 - 03:00

VARNING: Intagande av alkohol kan få dig att undra var sjutton din behå tog vägen.

Det händer mig varje gång.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#825 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2008 - 07:34

:lol2:
Vilken lista.