Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#801 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 March 2009 - 18:51

Körde nyligen ut Lionheart... :) trodde jag! :|

Men jag missade bonusnivån, så ens älskade förblir kall, olevande sten i slutet... Så nu är det bara att köra om hela liret igen, så man får det bra slutet. Förvisso är det ett kul spel, men vissa delar är lite sega.

Nåja, det går iallafall betydligt fortare nu, när man kan kontrollerna och så.

Ja, det där är surt. Tycker det var rätt taskigt av dem att man var tvungen att klara en bonusnivå för att få det "rätta" slutet - som dessutom är rätt knepig om jag minns rätt.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#802 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 March 2009 - 18:53

Lirar just nu Prince of Persia (2008). Jäkligt underhållande och snyggt. Huvudpersonerna låter tyvärr lite för mycket "tongue-in-cheek" i sina kommentarer (kan riktigt höra att det är så här Jake Gyllenhaal kommer låta i filmen *brrr*). Men det faktum att man inte kan dö(!) är faktiskt ett riktigt smart speltekniskt drag, skapar ett bra flyt. Blir verkligen som att spela en matinéfilm.

Spelar du det till konsoll så vill jag tippsa om att det finns extra banor att köpa på XBox Live/PSN för strax under hundralappen kallat Epilogue.

Edited by Crusader, 05 March 2009 - 18:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#803 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 March 2009 - 22:08

Spelade igenom några gamla favoriter från ungdomen, Serious Sam The First Encounter och The Second Encounter. Spel helt utan handling som bara öser på med hundratals monster samtidigt, bara minigun och rocket launcher som gäller :P

Edited by Rick Hunter, 05 March 2009 - 22:09.

Winter is Coming

#804 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 March 2009 - 22:56

Lirar just nu Prince of Persia (2008). Jäkligt underhållande och snyggt. Huvudpersonerna låter tyvärr lite för mycket "tongue-in-cheek" i sina kommentarer (kan riktigt höra att det är så här Jake Gyllenhaal kommer låta i filmen *brrr*). Men det faktum att man inte kan dö(!) är faktiskt ett riktigt smart speltekniskt drag, skapar ett bra flyt. Blir verkligen som att spela en matinéfilm.

Spelar du det till konsoll så vill jag tippsa om att det finns extra banor att köpa på XBox Live/PSN för strax under hundralappen kallat Epilogue.

Nä, det är PC som gäller för mig :( (i det här fallet). Men tack för tipset ändå.

Tyvärr faller spelet trots allt i den "gamla PoP-fällan": en missad knapptryckning så måste man göra om c:a hundra hopp & manövrer igen... <_<
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#805 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 March 2009 - 23:03

Spelade igenom några gamla favoriter från ungdomen, Serious Sam The First Encounter och The Second Encounter. Spel helt utan handling som bara öser på med hundratals monster samtidigt, bara minigun och rocket launcher som gäller :P

Jag försökte mig på det (Jag hade hört så mycket bra om spelen) men jag tråkades halvt till döds. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#806 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 March 2009 - 23:26

Jag försökte mig på det (Jag hade hört så mycket bra om spelen) men jag tråkades halvt till döds. :P

Ha ha, jag förstår vad du menar. First Encounter är extremt monotont och händelsfattigt när man springer igenom 15 nivåer av bara en massa öken med horder av fiender som är alla likadana. Second Encounter är då bättre miljömässigt och bredare val av fiender i alla fall men fortfarande lider den lite av First Encounters tråkighet. Serious Sam 2 är då rätt olik sina föregångare och liknar mer ett vanligt fps actionspel.

Edited by Rick Hunter, 05 March 2009 - 23:26.

Winter is Coming

#807 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 March 2009 - 18:25

Star Wars: Knights of the Old Republic. Och det för första gången. Jag vet, är grymt sen här, men har ingen X-Box, och har inte haft någon vidare dator tills ganska nyligen, och så fick jag låna spelet av en klasskamrat. Sjukt inne i det kan jag säga, även om det har en irriterande ovana att hänga sig alternativt inte vilja starta ibland.

Satsar på att vara så snäll som möjligt iaf, många light side points. Hoppas man blir jedi, men det hintas ju en del om det, så... :)
*Hockey och superhjältar*

#808 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 March 2009 - 18:33

Vad roligt att du gillar spelet så mycket. :) Önskar jag också kunde spela det för första gången igen. Det är en väldigt trevlig upplevelse du har framför dig.
-Sora, Kingdom Hearts

#809 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 March 2009 - 18:41

Ja, min tjej var ute på krogen igår, och jag satt hemma och var helt inne i spelet i flera timmar. Sjukt beroendeframkallande och riktigt kul. Har bara precis tagit mig ifrån Taris, så det är nog mycket kvar att göra, ja. :)

Crusader, är du haj på det tekniska? Jag får ibland upp ett felmeddelande om att spelet inte vill starta för att jag har något discemuleringsprogram. Avinstallerade Daemon tools, sen har jag ett program som heter Steam som jag spelar Football Manager genom. Med det kan man spela FM utan skiva, så jag tänkte om jag stängde av det programmet också, men jag får ändå upp felmeddelandet. Brukar få lirka lite och får till slut igång Kotor, men jag vet inte riktigt hur eller varför jag får igång det just då. Känner mig lite vilse där minst sagt.

#810 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 March 2009 - 18:52

Du frågar fel person. Jag är inte teknisk för 5 öre. :P Jag har iallafall aldrig stött på ditt problem.

Föresten, det finns ett gratis tilläggspaket till KotOR att ladda ned på internet som lägger till en rymdstation och lite vapen. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#811 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 March 2009 - 18:57

Ajdå, men tänkte att man kunde chansa i alla fall. Problemet började dyka upp när jag hade uppdaterat spelet i alla fall.

Åh, gör det? Var hittar man den uppdateringen och är den värd? :)
(Fast klart, blir man en jedi vill jag bara använda lasersvärdet iaf) :thumbsup:

#812 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 March 2009 - 19:43

Kollade precis och det verkar som att rymdstationen redan är i PC spelet från början.
-Sora, Kingdom Hearts

#813 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 March 2009 - 23:50

Kermit, du behöver cracka om KotoR. ;)

Du vet väl vars du hittar slika ting? Om inte så finns det nåt som heter Gamecopyworld. ^^

( är nog inte så bra att länka)

#814 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 March 2009 - 23:56

Kotor är inte ens crackat, fick låna spelet av en klasskompis... :)

#815 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 March 2009 - 03:59

Jaså? Nåja, är ganska så säker på att problemet försvinner om du lägger in en noCD crack på Kotor. Det där är nämligen ett vanligt problem med många spel som man piratkopierat, tills man crackar dom. :D

Lite skumt att du har det om du kör legit får man ju säga. o_0 Men boten, den är enkel, hoho. ^^

#816 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 March 2009 - 10:50

Måste jag cracka ett helt legit spel alltså? Verkar lite udda... :unsure:
Grejen är ju att programmet klagar på att just något NoCD-program är aktivt.

#817 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 08 March 2009 - 13:14

Måste jag cracka ett helt legit spel alltså? Verkar lite udda... :unsure:

Vaddå? Det gör jag så gott som alltid numera. Jag hatar att hålla på med skivor när jag har hur mycket outnyttjat hårddiskutrymme som helst. :huh:
Det ska bara vara att sätta sig framför burken och riva igång ett lir.

Och innan ni förfasar er; jag sitter med ADSL, så nedladdning av nyare spel är inte direkt något alternativ. Jag spelar inte så mycket längre så jag pyntar hellre en hundring eller 3 för de spel jag vill ha än att sitta ett par dagar och tanka ned nå't med dublös kvalitét. ^_^
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#818 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 March 2009 - 19:08

Började idag på klassiska Phantasy Star II: The End of the Lost Age.
En hel del förbättringar från ettan men jag önskar att de hade gjort om översättningen för den är på rätt dålig Engelska där det känns som att en Japan har kollat upp vissa ord i ett uppslagsverk. Det förstör stämningen.
Och jag gillar inte riktigt att de bryter 3:e väggen ibland genom att prata med spelaren.
-Sora, Kingdom Hearts

#819 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 March 2009 - 23:21

Jäklar vad du spelar Crusader, snabb är du också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#820 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 March 2009 - 23:40

Jo, jag har kommit in i en sådan period just nu. :P Brukar shifta mellan att bara titta på TV och spela väldigt lite eller spela en massa och titta väldigt lite på TV.
-Sora, Kingdom Hearts

#821 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 March 2009 - 22:02

År och dar sen jag spelade lite SNES spel via en emulator, körde lite turtles och rock and roll racing innan jag fick ont i händerna p.g.a av enbart användande av tangentbord. Har ju en gamepad som de flesta gamla lir kräver men den har jag inte lyckats sätta igång i emulatorn :(

Winter is Coming

#822 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 March 2009 - 23:42

Vilket märke på Pad är det, och vilken Emulator kör du med? Zsnes är den bästa snes-emun, och brukar vara ganska medgörlig för pads. :)

#823 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 March 2009 - 00:05

Zsnes är det jag använder, paden är Logitech Dual Action. Kanske har jag inte gjort rätt bara?

Winter is Coming

#824 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2009 - 08:25

Fortsätter med Kotor, och det är så sjukt kul. Tur att jag har en tjej och skolan, annars hade jag nog totalt förlorat mig i det spelet, vilket inte vore bra på något sätt. Nu befinner jag mig precis på Tatooine, och har varit lite diplomatisk med sandfolket samt hjälpt några Jawas. Försöker hålla mig på den ljusa sidan, fast det blir svårare och svårare i vissa lägen. :ph34r:

#825 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2009 - 00:01

Predabot, vet inte vad jag gjorde för fel men nu funkar det, märkligt?
Fortsatt att spela SNES spel idag, Super Bomberman 2 och Mortal Kombat mest :D

Winter is Coming